Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'MDMA crisis' voorbij?

'MDMA crisis' voorbij?

62 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#1
mikkelk zei:
Heb zelf nooit echt heel veel gemerkt van de crisis, aangezien mijn supplier altijd nog goede spullen heeft gehad tot nu toe.
Wel hoor ik van andere mensen dat er steeds meer aan goed spul te komen is, dus ik denk dat we gerust kunnen stellen dat de mdma crisis wat aan het zakken is :rock:
Klik om te vergroten...
ja hier ook, pillen waren even van mindere kwaliteit maar nog altijd wel goed
C
CestMoiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hier is het een tijdje ook dood geweest als we het over goede pillen hebben, veel rotzooi in omloop. Nu merk ik ook dat er veel beter aan goed spul te komen is, ook weer veel meer poeder/kristallen. Denk dus dat we langzamerhand wel uit de crisis aan het kruipen zijn.. Gelukkig maar :rolleyes: Ik heb een tijdje ongeveer 4 euro betaald voor blauwe mitsu's, maar ongeveer een maand terug lag de prijs op 15euro per pil :openmouth: Echt niet dat ik er dat voor neerleg, doe me dan maar een grammetje poeder.. :hearteyes:
m
mrrenoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Laatste keer dat ik pillen heb laten testen vertelden ze mij bij het trimbos instituut dat nogsteeds zo'n 60% van de pillen op de markt "vervuild" is. Dus ik vraag het me af...

Maar idd, op pillreports zie je wel wat goeie dingen voorbij komen en je kan met een beetje common sense ook wel redelijk beoordelen welke reports geloofwaardig zijn.
m
mrrenoLid
01-01-2024, 00:00
#4
CestMoi zei:
Ik heb een tijdje ongeveer 4 euro betaald voor blauwe mitsu's, maar ongeveer een maand terug lag de prijs op 15euro per pil :openmouth: Echt niet dat ik er dat voor neerleg, doe me dan maar een grammetje poeder.. :hearteyes:
Klik om te vergroten...

15e per pil echt overdreven inderdaad.
Laatste dat ik betaald heb is 2 euro voor zuivere 60-76mg shrekjes.
Dat was overigens wel een aankoop die ik met een paar vrienden tegelijk heb gedaan dus werd daardoor wat goedkoper.

Kristallen ben ik trouwens al lang niet tegen gekomen.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Loopt lekker
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#6
merk tog wel dat ik meer mn best moet doen en meer meot bellen om goede te regelen
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mijn dealer verkoopt sinds lange tijd weer MDMA en xtc-pilletjes van 120mg. Daarvoor kon ik het niet meer krijgen, het lijkt dat het wel over is.
C
CakeSpaceBELid
01-01-2024, 00:00
#8
ik kan jammer genoeg niet hetzelfde zeggen..

overplaats nog "in zak gezet" met speed pillen, of gelijkaardige stof..
daarvoor kon ik een hele maand niets vinden.

speed is in volle omloop hier maar heb ik niet echt connecties in
dus in mijn omgeving is de crisis nog in volle omloop, vloeibaar en speed wordt steeds populairder op feestjes hier
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Pillen heb ik me nie tmeer zo mee bezig gehouden, maar ik hoor uit meerdere hoeken dat kristallen beter beschikbaar zijn, en ik heb het zelf ook mogen ervaren, dus ik denk dat de crisis langzaam overwaait.

Nederland uit de recessie, en de pillen weer schoon! :rock:

Olle
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ollemann zei:
Pillen heb ik me nie tmeer zo mee bezig gehouden, maar ik hoor uit meerdere hoeken dat kristallen beter beschikbaar zijn, en ik heb het zelf ook mogen ervaren, dus ik denk dat de crisis langzaam overwaait.

Nederland uit de recessie, en de pillen weer schoon! :rock:

Olle
Klik om te vergroten...


Ik ook niet, al zeker 4 maanden geen XTC gebruikt, hoewel het toch wel mijn #1 drugs is. Kristallen ben ik niet tegenkomen, wel andere goede pillen, maar de prijs ligt hier nog wel minimaal op 3,50 p/s.

:wave:
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
mrreno zei:
CestMoi zei:
Ik heb een tijdje ongeveer 4 euro betaald voor blauwe mitsu's, maar ongeveer een maand terug lag de prijs op 15euro per pil :openmouth: Echt niet dat ik er dat voor neerleg, doe me dan maar een grammetje poeder.. :hearteyes:
Klik om te vergroten...

15e per pil echt overdreven inderdaad.
Klik om te vergroten...

Normale prijs hier in australia... meeste zijn nog zwaar bagger ook... in de groote steden wel Nederlandse import pillen beschikbaar. Dus goede kwaliteit...
b
bertenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb de crisis ook zeker gevoeld, van januari 09 tot september 09 waren er alleen maar piperazine pillen te vinden en soms eens kristallen maar die waren meteen de deur uit, maar zo bleef het drugsgebruik ook heel beperkt dus dat was ook positief. Nu vanaf oktober kan ik terug heel gemakkelijk aan kristal/poeder geraken en ze is verdomd lekker ook ! Voor mij is de crisis voorlopig voorbij... Happy Holidays everbody !!!
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb er eigenlijk geen last van gehad, aangezien mijn
bron eigenlijk een maat van me is geworden en ik
zeker weet dat hij mij iig niet zal belazeren :mrgreen:

't is eigenlijk een vriendendienst, denk ik dan :wink:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik vind de prijzen nog steeds wel bijzonder hoog eigenlijk.
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#15
vorig jaar rond deze tijd betaalde ik €5 p.s., wel goede, capsules met pure mdma erin :hearteyes: begin dit jaar zelfde prijs, maar troep. Nu heb ik nieuwe besteld, voor 2,50 per stuk, ben benieuwd ! Wat je zegt over pillreports, daar heb je zeker gelijk in, viel mij ook al op! Denk wel dat de prijs langzaamaan ook op grotere schaal gaat dalen.
& laten we dat ook hopen. (al ben ik met 2.50 ps zeer tevreden! nu nog afwachten of t wat is)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoe kan het dat het de eerste helft van dit jaar zo slecht was?
Kost productie veel tijd ofzo?
d
dyeLid
01-01-2024, 00:00
#17
hier 4 euro voor harley davidsons waar waarschijnlijk mccp inzit , gezien de lange duur , maar kan dr mee door
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Exceptional Insight zei:
Ik vind de prijzen nog steeds wel bijzonder hoog eigenlijk.
Klik om te vergroten...

Klopt, maar er valt wel weer aan te raken bij mij toch. Toch echt een hele tijd niemand die kristallen kon regelen, alleen pillen vertrouw ik niet in BE. Bij sommigen is het wel duurder dan 30 euro voor een gram nu.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#19
W.F.L. zei:
Exceptional Insight zei:
Ik vind de prijzen nog steeds wel bijzonder hoog eigenlijk.
Klik om te vergroten...

Klopt, maar er valt wel weer aan te raken bij mij toch. Toch echt een hele tijd niemand die kristallen kon regelen, alleen pillen vertrouw ik niet in BE. Bij sommigen is het wel duurder dan 30 euro voor een gram nu.
Klik om te vergroten...
Mwah, hier is het al snel 40 euri.

Het is idd behoorlijke duur overal. Maar kwaliteit kent z'n prijs. Daarbij is
mdma ook nu vriendelijker voor je beurs, dan een nachtje doorzakken
in de kroeg.
2
2C-EmLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gewenning is echt veeeeeel waarschijnlijker dan dat het aan de MDMA ligt.

bk-MDMA is een andere stof, dat is Methylone (stof in Explosion buisjes van tijd terug), in 25-50mg voel je daar weinig van, tenminste, ik voel van 160mg weinig tot niets, dus lijkt me sterk dat..wie dan ook.. van zoveel minder wel wat voelt maar dan beschrijft dat ie 'slappe MDMA' ofzo heeft. Het spul is sowieso 2-3x minder potent dan MDMA, dus je hebt er dat aantal maal meer mg's van nodig voor een ~vergelijkbaar effect dat jij fijn vindt.

Als je gaat praten over 25-50mg en je noemt 5MeO-DALT...eh ja dat kan, maar als je het over dergelijke doseringen hebt kunnen het nog taaaaallll van andere stoffen zijn. Nou ja, ware het niet dat sommigen toch wel een ander effect zullen hebben natuurlijk. Maar 5Meo-DALT in pilletjes..das eigenlijk alleen nog of in de USA of/en in de UK gebeurd..en nog niet hier.
Iig zonder enige onderbouwing waarom het dat zou kunnen zijn is het echt een hele brute non eduacated guess :wink:

--------------------------------------------------------------
Niet racemische MDMA (dus bijv. 100% S-MDMA of 100% R-MDMA, of willekeurig welke andere balans dan 1:1) maken is veel te kostbaar prijstechnisch gezien om rendabel te zijn voor de illegale markt. De grote doorverkopers willen nl. gewoon marge en betalen niet extra voor een dergelijk iets, gezien zij met hun technisch minder begaafde praatjes dat ook weer niet aan hun klantjes doorverkocht krijgen (let wel; dit gaat om iets met een aardige meerprijs!!).
Daarnaast is de gedachte dat als je zuiver R- of zuiver S-MDMA neemt dat je toch wat zult missen in en aan je ervaring. En dat een mix van beide, zoals een racemisch (per definitie 1:1) mengsel, toch het meest ideaal is.

Al met al zullen kleine verschilletjes eerder leiden tot nuance verschillen dan grote verschillen.

Datgeen wat er in je hoofd gebeurd is naar veel gebruik..is veeeeel eerder de veroorzaker van het 'anders voelen'. Kortom andere gewenning en mogelijk aanwezige tolerantie als je vorige gebruik niet heel lang geleden is (< ~8 weken terug, gekozen periode is een slechts een indicatie)


Wacky (Y)


Ik geloof dat de grondstoffen nog steeds plantaardig zijn en dat MDMA gemaakt wordt uit safrole, maar er zijn verschillende (natuurlijke) bronnen voor die grondstof.
Klik om te vergroten...
Voor de crisis iig met name uit PMK aka MDP2P, kan zijn dat er tenzijde van de crisis weer is over gestapt op safrol, dat geluid heb ik ook wel eens gehoord, maar zeker is dat niet.
Isosafrol kan ook gebruikt worden.

Maar al met al kom je in de synthese via safrol toch langs PMK/MDP2P, en draait het op dezelfde stof uit..

Aardig stukje over toediening van R- S-MDMA bij ratjes:

Atypical development of behavioural sensitization to 3,4-methylenedioxymethamphetamine (MDMA, 'Ecstasy') in adolescent rats and its expression in adulthood: role of the MDMA chirality
Nora von Ameln & Andreas von Ameln-Mayerhofer
University of Tuebingen, Neuropharmacology, Tuebingen, Germany
Correspondence to Nora von Ameln, University of Tuebingen, Neuropharmacology, Auf der Morgenstelle 28E, 72076 Tuebingen, Germany. E-mail: [email protected]
Copyright Journal compilation © 2010 Society for the Study of Addiction

Despite the great popularity of 3,4-methylenedioxymethamphetamine (MDMA, Ecstasy) as a drug of abuse, not much is known about the detailed mechanisms of the acute and subchronic effects of the drug. There is especially a lack of information about the distinct behavioural effects of its optical isomers (enantiomers) R- and S-MDMA compared with the racemic RS-MDMA. For this purpose, adolescent rats were repetitively treated during two treatment stages (stage 1: days 1–10; stage 2: days 15, 17, 19) with RS-MDMA (5 or 10 mg/kg) or each of the respective enantiomers (5 mg/kg). The repeated treatment started on postnatal day (PND) 32 and locomotor activity was measured on each day by means of a photobeam-equipped activity box system. RS-MDMA or S-MDMA administration led acutely to massive hyperlocomotion and subchronically, to the development of behavioural sensitization after a short habituation period. R-MDMA was free of hyperactivating effects and even decreased locomotor behaviour upon repeated treatment. Nevertheless, co-administration of R-MDMA increased the hyperactivity of S-MDMA and made the S-MDMA induced behavioural sensitization state-dependent. The animals pre-treated with R-MDMA showed a sensitized response in adulthood when tested with RS-MDMA. Our results indicated that even in the absence of substantial neurotoxicity, both MDMA enantiomers can lead to long-term changes in brain circuitry and concomitant behavioural changes when repeatedly administered in adolescence. The sensitization development was most pronounced in the animals treated with S- and RS-MDMA; the animals with R-MDMA did not develop sensitization under repeated treatment but expressed a sensitized response when challenged with RS-MDMA.
Klik om te vergroten...

En wat de adreline en S-MDMA betreft, adrenaline is één van de catecholamines die ons lichaam kent (waaronder ook noradrenaline)
S-MDMA actions in the nucleus accumbens are pharmacologically distinct from the primary effects of systemically administered S-MDMA. Behavioral effects of S-MDMA in the nucleus accumbens may result from the catecholamine-releasing properties that S-MDMA shares with S-amphetamine and not via the 5-HT-releasing properties that it shares with MBDB.
Klik om te vergroten...

Daarnaast, naast de vrij voor de hand liggende serotonine release komt ook altijd wat dopamine vrij.
n addition to its actions on serotonin, MDMA causes the same effects on the norepinephrine transporter (NET) and dopamine transporter (DAT), thus inducing release of norepinephrine and dopamine as well, respectively
Klik om te vergroten...
and hence, it can also be called a norepinephrine-dopamine reuptake inhibitor (NDRI) and norepinephrine-dopamine releasing agent (NDRA), or, in full, as a serotonin-norepinephrine-dopamine releasing agent (SNDRA).
Klik om te vergroten...
Norepinephrine=noradrenaline. Epinephrine=adrenaline. En je ziet dus ook dopamine hierin staan.

Waarmee je er al bijna bent ;

Dit plaatje vertelt de rest aan de wat meer chemisch geschoolden :wink: Dus ja, adrenaline release is er zeker en het zou kunnen dat dat inderdaad van één van de enantiomeren komt, maar het kan ook dat beide het veroorzaken (ieder in bep. mate). Ga ik nu ff verder niet zo naar kijken.


Een racemic die meer dextro bevat dan levo
Klik om te vergroten...
Dit bestaat niet, een racemisch mengsel van iets bevat gelijke delen van de links- en rechtsdraaiende variant, anders heet het niet racemisch. Het is dan nog wel een mengsel, maar geen racemisch mengsel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."