In mijn signature staat speed, niet MDMA. Vandaar dat ze er anders uitzien dus
Ik heb hier even een hoop bullshit over opgeschreven (met bronnen erbij) mocht het je interesseren:
blu zei:
Side Note: Alle chemische stoffen die optisch actief zijn en synthetisch geproduceerd worden zijn een racemisch mengsel. Alleen natuurlijke stoffen, die bijvoorbeeld door planten worden gemaakt met behulp van enzymen, kunnen óf links- óf rechtsdraaiend zijn.
Uit welke bronnen haal jij je informatie over dit soort onderwerpen?
Hoe zit het dan met dextro-amfetamine? Dat wordt toch niet gemaakt van planten? Amfetamine is een synthetische stof, door mensen ontdekt. Deze komt voorzover wij weten niet in de natuur voor. Daarbij dateert de meeste informatie over MDMA-synthese van voor de MDMA-crisis dus we weten niet of de synthesemethode die nu gebruikt wordt wel een 50/50 racemisch mengsel oplevert.
Bronnen staan onderaan.
Axxess zei:
Ook word hier wel gepraat over dextro (right handed) en levo (left handed) ze hebben bijde een andere uitwerking maar vaak worden ze 50% gemixt genaamd "racemic"
De dextro isomer word beschreven als "more benign peaceful" als het word vergeleken met de racemic
En wat je zegt over meer peaceful is inderdaad wat ik in gedachten heb. Namelijk dat de MDMA vanwege het nieuwe syntheseproces misschien niet meer racemisch is maar gewoon dex-MDMA is, of tenminst een mengsel met meer dex-MDMA dan levo-MDMA.
Concreet komt het erop neer dat zowel Levo-amfetamine als Levo-methamfetamine een invloed hebben op de adrenalinereceptoren ("strak staan") en de dextro-isomeren een invloed hebben op de dopamine-receptoren. 120 mg racemische MDMA is gelijk aan 240 mg levo-MDMA, dus qua gewicht zou het wel kunnen kloppen – dat het verschil tussen dex-MDMA of racemische MDMA qua gewicht/potentie verwaarloosbaar is.
racemic and d-MDMA inhibit A10 dopamine neurons, but l-MDMA does not (Gifford et al., Synapse 23(1) (1996)).
Er staat wel dat Levo-MDMA meer “speedy” zou zijn dan dex-MDMA maar zonder bron. Dat zou in elk geval een goede verklaring zijn, waarom iedereen er hangerig en loom van wordt in tegenstelling tot de oude MDMA. Maar denk dat het zonder een isomeertest van de “oude” MDMA bij speculeren zal blijven. Maar een echte bron die bewijst dat levo-MDMA een invloed heeft op de adrenalinereceptoren heb ik niet kunnen vinden. Enkel vergelijkbare verklaringen bij (meth)amfetamine. Het zou mij niet verbazen mocht het zo zijn.
http://www.cognitiveliberty.org/shulgin ... somers.htm