Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'MDMA crisis' voorbij?

'MDMA crisis' voorbij?

62 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Exceptional Insight zei:
Ik vind de prijzen nog steeds wel bijzonder hoog eigenlijk.
Klik om te vergroten...

Klopt, maar er valt wel weer aan te raken bij mij toch. Toch echt een hele tijd niemand die kristallen kon regelen, alleen pillen vertrouw ik niet in BE. Bij sommigen is het wel duurder dan 30 euro voor een gram nu.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#2
W.F.L. zei:
Exceptional Insight zei:
Ik vind de prijzen nog steeds wel bijzonder hoog eigenlijk.
Klik om te vergroten...

Klopt, maar er valt wel weer aan te raken bij mij toch. Toch echt een hele tijd niemand die kristallen kon regelen, alleen pillen vertrouw ik niet in BE. Bij sommigen is het wel duurder dan 30 euro voor een gram nu.
Klik om te vergroten...
Mwah, hier is het al snel 40 euri.

Het is idd behoorlijke duur overal. Maar kwaliteit kent z'n prijs. Daarbij is
mdma ook nu vriendelijker voor je beurs, dan een nachtje doorzakken
in de kroeg.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Liever 40 euro betalen voor MDMA dan 30 euro voor versneden poeder. :beer:
S
Steve14Lid
01-01-2024, 00:00
#4
W.F.L. zei:
Exceptional Insight zei:
Ik vind de prijzen nog steeds wel bijzonder hoog eigenlijk.
Klik om te vergroten...

Klopt, maar er valt wel weer aan te raken bij mij toch. Toch echt een hele tijd niemand die kristallen kon regelen, alleen pillen vertrouw ik niet in BE. Bij sommigen is het wel duurder dan 30 euro voor een gram nu.
Klik om te vergroten...

hier inderdaad ook 30 euro voor een gram, vanaf 10gr word t wel 'goedkoper' 250e
en de kwaliteit is ook weer goed, maar dat is op de meeste plaatsen inmiddels wel weer zo.
Hier is de crisis voorbij :)
A
AxxessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Damn had beter me best moeten doen op school vroeger... :rock:
m
mrrenoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Axxess zei:
Damn had beter me best moeten doen op school vroeger... :rock:
Klik om te vergroten...

Zeg dat wel... Heb scheikunde direct laten vallen toen het kon... :)

blu zei:
Ik denk dat er in de loop van de jaren iets in het productieproces van MDMA is veranderd, waardoor de verhoudingen tussen S-MDMA en R-MDMA anders liggen, waardoor we tegenwoordig meer S-MDMA (wat heviger maar ook korter werkt) in onze pilletjes hebben zitten...
Klik om te vergroten...

Begrijp ik het goed als ik zeg dat de gebruiker nu gewoon beter moet doseren dan vroeger?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk dat het leuke theorieen zijn allemaal, maar dat er aan de mdma niet veel anders is. Aan jullie gewenning misschien wel. Mijn mdma ziet er hetzelfde uit, ruikt hetzelfde, smaakt hetzelfde en voor zover ik het kan beoordelen doet hetzelfde als die van voor de crisis.
Is alleen 2 keer zo duur :(
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#8
mrreno zei:
Axxess zei:
Damn had beter me best moeten doen op school vroeger... :rock:
Klik om te vergroten...

Zeg dat wel... Heb scheikunde direct laten vallen toen het kon... :)

blu zei:
Ik denk dat er in de loop van de jaren iets in het productieproces van MDMA is veranderd, waardoor de verhoudingen tussen S-MDMA en R-MDMA anders liggen, waardoor we tegenwoordig meer S-MDMA (wat heviger maar ook korter werkt) in onze pilletjes hebben zitten...
Klik om te vergroten...

Begrijp ik het goed als ik zeg dat de gebruiker nu gewoon beter moet doseren dan vroeger?
Klik om te vergroten...

Nee, je begrijpt het niet helemaal goed dan. Ik denk dat de werking van MDMA van tegenwoordig anders is dan van de MDMA van vroeger, daar kun je als gebruiker vrij weinig aan doen.

Wacky zei:
Ik denk dat het leuke theorieen zijn allemaal, maar dat er aan de mdma niet veel anders is. Aan jullie gewenning misschien wel. Mijn mdma ziet er hetzelfde uit, ruikt hetzelfde, smaakt hetzelfde en voor zover ik het kan beoordelen doet hetzelfde als die van voor de crisis.
Is alleen 2 keer zo duur :(
Klik om te vergroten...

Ik heb het niet over MDMA van voor de "crisis", maar over die van 10-20 jaar geleden :smoke:
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#9
blu zei:
Ik heb het niet over MDMA van voor de "crisis", maar over die van 10-20 jaar geleden :smoke:
Klik om te vergroten...

Dat is toch ook voor de crisis... :rolleyes:

Wat zou volgens jou zo verschillend zijn dan tussen de MDMA van net voor de crisis en die van 10-20 jaar terug?
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#10
Misschien voelt het "anders" aan doordat het bk-mdma is? (of een zeer kleine kans maar dat betwijfel ik; of je doseert 25-50mg; dan kan het ook 5-meo-dalt geweest zijn)

Doch denk ik dat het gewenning is :wink:
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#11
2C-Em ben jij toevallig ook actief op partyflock?
b
bertenLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik vind de mdma toch hetzelfde aanvoelen of pakweg 5 jaar geleden. Ik merk wel dat ik van de ene MDMA enorm zware benen krijg en dus niet erg geschikt is voor een feesje en van de andere kreeg ik een lekker spacey energiek gevoel die dan wel geschikt is op een feesje maar voor de rest is het euforische gevoel nog evenveel aanwezig als voorheen.
B
BoevekopLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hallo Allemaal, ben nieuw op dit forum en recreatief gebruiker.
Heb het zo eens even doorgelezen en valt me op dat mensen die reactie plaatsen toch kwalitatief goede pillen hebben weten te bemachtigen... goede zaak. Verder crisis.... soms is het jmmer als je geen voorraad meer hebt maarrrrrr maakt het voor de volgende x alleen maar weer leuker. Crisis in de voorraad is er overigens altijd zo rond de jaarwisseling
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hey Ballonke! Nieuw meel-adresje gemaakt?
b
bertenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hier is de reden voor de 'xtc crisis' tijdens de zomer van 2008, maar dat wisten de meesten van jullie al. Het volledige artikel vind je hier terug: http://www.dailymail.co.uk/home/moslive ... z0mPPAbSLG

In July 2008, in Pursat, 170km west of Cambodian capital Phnom Penh, UN anti-drug o fficers destroyed 30 tons of safrole-rich oil, which was to be used by clandestine chemists in Holland to make ecstasy, using Shulgin's recipe.
The oil, confiscated over the preceding weeks and months, had been distilled from the roots of the mreah prew phnom tree in jungle labs that produced an average of 60 litres a day. If it had got to Holland, it could have been synthesised into 245 million doses of ecstasy. Instead, it was burnt. The impact was profound and lasting and inadvertently caused the mephedrone phenomenon.
Throughout 2007 and 2008, health and drug professionals reported the clubbing scene had been taken over by a new class of drugs, piperazines. These are used in the production of a number of medicines, as worming treatment for animals, or compounds designed to induce migraines in medical research. Their effects are powerful, but often unpleasant. They are legal, cheap and made an ideal replacement for ecstasy dealers following the Cambodian clampdown.
2
2C-EmLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gewenning is echt veeeeeel waarschijnlijker dan dat het aan de MDMA ligt.

bk-MDMA is een andere stof, dat is Methylone (stof in Explosion buisjes van tijd terug), in 25-50mg voel je daar weinig van, tenminste, ik voel van 160mg weinig tot niets, dus lijkt me sterk dat..wie dan ook.. van zoveel minder wel wat voelt maar dan beschrijft dat ie 'slappe MDMA' ofzo heeft. Het spul is sowieso 2-3x minder potent dan MDMA, dus je hebt er dat aantal maal meer mg's van nodig voor een ~vergelijkbaar effect dat jij fijn vindt.

Als je gaat praten over 25-50mg en je noemt 5MeO-DALT...eh ja dat kan, maar als je het over dergelijke doseringen hebt kunnen het nog taaaaallll van andere stoffen zijn. Nou ja, ware het niet dat sommigen toch wel een ander effect zullen hebben natuurlijk. Maar 5Meo-DALT in pilletjes..das eigenlijk alleen nog of in de USA of/en in de UK gebeurd..en nog niet hier.
Iig zonder enige onderbouwing waarom het dat zou kunnen zijn is het echt een hele brute non eduacated guess :wink:

--------------------------------------------------------------
Niet racemische MDMA (dus bijv. 100% S-MDMA of 100% R-MDMA, of willekeurig welke andere balans dan 1:1) maken is veel te kostbaar prijstechnisch gezien om rendabel te zijn voor de illegale markt. De grote doorverkopers willen nl. gewoon marge en betalen niet extra voor een dergelijk iets, gezien zij met hun technisch minder begaafde praatjes dat ook weer niet aan hun klantjes doorverkocht krijgen (let wel; dit gaat om iets met een aardige meerprijs!!).
Daarnaast is de gedachte dat als je zuiver R- of zuiver S-MDMA neemt dat je toch wat zult missen in en aan je ervaring. En dat een mix van beide, zoals een racemisch (per definitie 1:1) mengsel, toch het meest ideaal is.

Al met al zullen kleine verschilletjes eerder leiden tot nuance verschillen dan grote verschillen.

Datgeen wat er in je hoofd gebeurd is naar veel gebruik..is veeeeel eerder de veroorzaker van het 'anders voelen'. Kortom andere gewenning en mogelijk aanwezige tolerantie als je vorige gebruik niet heel lang geleden is (< ~8 weken terug, gekozen periode is een slechts een indicatie)


Wacky (Y)


Ik geloof dat de grondstoffen nog steeds plantaardig zijn en dat MDMA gemaakt wordt uit safrole, maar er zijn verschillende (natuurlijke) bronnen voor die grondstof.
Klik om te vergroten...
Voor de crisis iig met name uit PMK aka MDP2P, kan zijn dat er tenzijde van de crisis weer is over gestapt op safrol, dat geluid heb ik ook wel eens gehoord, maar zeker is dat niet.
Isosafrol kan ook gebruikt worden.

Maar al met al kom je in de synthese via safrol toch langs PMK/MDP2P, en draait het op dezelfde stof uit..

Aardig stukje over toediening van R- S-MDMA bij ratjes:

Atypical development of behavioural sensitization to 3,4-methylenedioxymethamphetamine (MDMA, 'Ecstasy') in adolescent rats and its expression in adulthood: role of the MDMA chirality
Nora von Ameln & Andreas von Ameln-Mayerhofer
University of Tuebingen, Neuropharmacology, Tuebingen, Germany
Correspondence to Nora von Ameln, University of Tuebingen, Neuropharmacology, Auf der Morgenstelle 28E, 72076 Tuebingen, Germany. E-mail: [email protected]
Copyright Journal compilation © 2010 Society for the Study of Addiction

Despite the great popularity of 3,4-methylenedioxymethamphetamine (MDMA, Ecstasy) as a drug of abuse, not much is known about the detailed mechanisms of the acute and subchronic effects of the drug. There is especially a lack of information about the distinct behavioural effects of its optical isomers (enantiomers) R- and S-MDMA compared with the racemic RS-MDMA. For this purpose, adolescent rats were repetitively treated during two treatment stages (stage 1: days 1–10; stage 2: days 15, 17, 19) with RS-MDMA (5 or 10 mg/kg) or each of the respective enantiomers (5 mg/kg). The repeated treatment started on postnatal day (PND) 32 and locomotor activity was measured on each day by means of a photobeam-equipped activity box system. RS-MDMA or S-MDMA administration led acutely to massive hyperlocomotion and subchronically, to the development of behavioural sensitization after a short habituation period. R-MDMA was free of hyperactivating effects and even decreased locomotor behaviour upon repeated treatment. Nevertheless, co-administration of R-MDMA increased the hyperactivity of S-MDMA and made the S-MDMA induced behavioural sensitization state-dependent. The animals pre-treated with R-MDMA showed a sensitized response in adulthood when tested with RS-MDMA. Our results indicated that even in the absence of substantial neurotoxicity, both MDMA enantiomers can lead to long-term changes in brain circuitry and concomitant behavioural changes when repeatedly administered in adolescence. The sensitization development was most pronounced in the animals treated with S- and RS-MDMA; the animals with R-MDMA did not develop sensitization under repeated treatment but expressed a sensitized response when challenged with RS-MDMA.
Klik om te vergroten...

En wat de adreline en S-MDMA betreft, adrenaline is één van de catecholamines die ons lichaam kent (waaronder ook noradrenaline)
S-MDMA actions in the nucleus accumbens are pharmacologically distinct from the primary effects of systemically administered S-MDMA. Behavioral effects of S-MDMA in the nucleus accumbens may result from the catecholamine-releasing properties that S-MDMA shares with S-amphetamine and not via the 5-HT-releasing properties that it shares with MBDB.
Klik om te vergroten...

Daarnaast, naast de vrij voor de hand liggende serotonine release komt ook altijd wat dopamine vrij.
n addition to its actions on serotonin, MDMA causes the same effects on the norepinephrine transporter (NET) and dopamine transporter (DAT), thus inducing release of norepinephrine and dopamine as well, respectively
Klik om te vergroten...
and hence, it can also be called a norepinephrine-dopamine reuptake inhibitor (NDRI) and norepinephrine-dopamine releasing agent (NDRA), or, in full, as a serotonin-norepinephrine-dopamine releasing agent (SNDRA).
Klik om te vergroten...
Norepinephrine=noradrenaline. Epinephrine=adrenaline. En je ziet dus ook dopamine hierin staan.

Waarmee je er al bijna bent ;

Dit plaatje vertelt de rest aan de wat meer chemisch geschoolden :wink: Dus ja, adrenaline release is er zeker en het zou kunnen dat dat inderdaad van één van de enantiomeren komt, maar het kan ook dat beide het veroorzaken (ieder in bep. mate). Ga ik nu ff verder niet zo naar kijken.


Een racemic die meer dextro bevat dan levo
Klik om te vergroten...
Dit bestaat niet, een racemisch mengsel van iets bevat gelijke delen van de links- en rechtsdraaiende variant, anders heet het niet racemisch. Het is dan nog wel een mengsel, maar geen racemisch mengsel.
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Die prijs boeit me niet zo. Tuurlijk..., die 15 euro is wat extreem, maar voor een goede pil (>100mg)en dus een leuke avond is 5 euro toch niet veel en 10 eigenlijk ook niet. Het wordt pas duur als je weet dat je op een andere hoek van de straat dezelfde voor de helft kan krijgen. Maar ja dan krijg je dus de prijsstunters en die willen ook verdienen dus daar gaat de zuiverheid (misschien niet de eerste keren, maar wel op langere termijn).
Wat mij btreft moet er dus niet zo naar de prijs gekeken worden, maar naar de kwaliteit. Ik ben blij te horen dat er weer wat positieve berichten zijn. Mijn vooraad is bijna op en dus is aanvulling wel nodig. Heb er wel van geleerd om te zorgen dat je nooit zonder zit. Een deadline dichterbij zien komen en overgaan is gewoon niet leuk.
m
mrrenoLid
01-01-2024, 00:00
#18
langeman zei:
Die prijs boeit me niet zo. Tuurlijk..., die 15 euro is wat extreem, maar voor een goede pil (>100mg)en dus een leuke avond is 5 euro toch niet veel en 10 eigenlijk ook niet.
Klik om te vergroten...

Ben het helemaal met je eens...

Als ik het vergelijk met een avond biertjes drinken dan ben je met 5 of zelfs 10 euro voor een goeie pil goedkoop uit.
Een avond biertjes drinken kost je al gauw 30 euro of meer.
Als ik twee prima pillen kan krijgen voor 10 of 15 euro ben ik alsnog goedkoop uit.

Niet dat ik het uit financiele uitgangspunten zou doen... Maar toch 15euro voor een lekker avondje knetteren... Niet duur zou ik zeggen. Zeker als je het niet zo vaak doet.
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#19
laast op opsporing verzocht was er iets over een roof in belgie waarbij er aan 6000 liter aan xtc grontstoffen is gestolen

komen genoeg pilletjes aan :grin:
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#20
Exceptional Insight zei:
Ik vind de prijzen nog steeds wel bijzonder hoog eigenlijk.
Klik om te vergroten...

Mee eens :openmouth:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."