Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsElke week een pilletje

Elke week een pilletje

93 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#1
GoedeWiet zei:
Studies zijn niet eenduidig, hersenonderzoek is niet fatsoenlijk en/of eenduidig, en iedere persoon is anders. Deze feiten zijn al snel een excuus om te denken dat het mee zal vallen.
Klik om te vergroten...

Er is inmiddels wel degelijk goed en betrouwbaar onderzoek. Daaruit blijkt dat beperkt gebruik al veranderingen in de hersenen aanbrengt. Het duiden daarvan is dan weer wat lastiger, maar uit geheugentesten blijkt dat gebruikers minder goed scoren dan niet gebruikers. Dit is in principe wel binnen klinische range, maar het is wel ene verschil en het volgende wat je schrijft heel erg waar is en aangezien bovenstaande niet getest is op mensen die elke week gebruikt hebben zou ik inderdaad de adviezen volgen en gebruik zo lan mogelijk uitstellen en beperkt houden.

GoedeWiet zei:
Wat je niet kan, is in een parallelle wereld stappen en de versie van jezelf bekijken waarin je gewoon nuchter was. Waarin je geheugen 3x beter was, je lichaam 3x gezonder en je toekomst 3x mooier door betere of afgemaakte studies.
Klik om te vergroten...
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb het vroeger veels te veel gedaan ( xtc-speed ) met als gevolg dat me kort termijn geheugen echt soms zwaar naar de kloten is, sommige dagen lijkt me geheugen echt een zeef.
Jonge heb ik al spijt gehad dat ik vroeger niet meer maat kon houden.
Nu ben ik een geheelonthouder als het gaat over chemische drugs en heb er nu een klare kijk op.
Spijtig dat ik die wijsheid die ik nu heb vroeger niet had.
Misschien raar om te zeggen maar tripdrugs hebben me dit doen inzien.
Tripmiddelen hebben me leven positief verrijkt en me in 'een' goede richting geduwt.

Trippen is en blijft me beste leerschool.

grts
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alleen ben je dan zwaar depressief. :P
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik had op kerstavond en oud en nieuw (2 weken achter elkaar) in totaal 690mg genomen. Ik moet je zeggen, ik ben nu 12 dagen verder en ik voel me nog steeds af en toe vreemd.

Dat geeft voor mij al aan dat elk weekend geen goed idee is.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Wesleyyy zei:
Even iets off topic: Nog tips om dat dipje wat minder erg te maken voor de volgende keer? :P
Klik om te vergroten...

Is genoeg over geschreven en te vinden, maar in het kort:
Goed eten & drinken, veel fruit.
Goed slapen(!)
w
wapinhetweekendLid
01-01-2024, 00:00
#6
TRAVOLTA zei:
is wel eens voorgekomen;

A: k heb zo'n periode gehad dat k altijd n grammetje kristallen op zak had, dan was t toch (ook al was t niet de bedoeling) elke week een beetje ervan snoepen, niet genoeg dat t zichtbaar werd, maar wel euforisch en lekker dansen. toen k dan eindelijk de rest van t zakje wilde nuttigen op t feest waar ik het voor had gekocht bleek dat zelfs na 400mg ik me alleen vaag voelde. erg zonde dus. dit was echter wel een tijdsbestek van 1 maand. = dus 4 a 5x kort achter elkaar.
daarna netjes n periode van 2 maanden ertussen gehouden en toen;

B: volgde Ilovetechno, hier toch echt wat teveel gesnoept, 700 mg +- en heerlijk euforisch etc etc. maar de week erna wilde een vriend van me t toch ook perse proberen na alle verhalen, hij wilde dit echter alleen doen waar k bij was en zo greschiedde. khad echter (na een paar pilsjes) niet meer t discipline om niet mee te doen en heb toen zo'n 300 mg over de avond genuttigd. en toch voelde k me weer heerlijk euforisch, energiek, en toch nog helder (zo ver dat kan natuurlijk!) kheb toen wel voor t eerst echt een dipje ervaren wat k normaal nooit heb, toch een teken dat mn serotoninevooraadje echt uitgeput was. daarna lekker 6 a 7 weken gewacht.

t kan dus best 2 weken achter elkaar met zelfs vrij heftige hoeveelheden. k denk dus dat t zeker geen kwaad kan als je 2x 2 pilletjes pakt wat betreft t effect. t zal echter nog steeds niet erg goed voor je kopje zijn.
Klik om te vergroten...

Van kristallen snoep ik altijd veel te veel zowiezo, heb sneller de neiging bij de pakken, toen ik met mn verjaardag 1.5pil van 112mg en 1300mg kristallen binnen had wist ik dat het te ver was gegaan. nu doe ik gewoon halve pilletjes 4x over de avond :wink:, soms 1tje icm een 2C'tje
D
DDeeJayLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lwbnjio zei:
Ik heb een keertje 1 pilletje genomen (+/- 170mg) en 5 dagen later nog 1, en toen heb ik weken lang met een soort mdma depressie rond gelopen, met ook lichtelijke suïcidale gedachten erbij. Is niet erg.. gaat wel weer over, maar zo kan het ook.
Klik om te vergroten...

ook gehad net hetzelfste... alsof ik alleen op de wereld stond en niemand me nog kon helpen

had dan ook wel 4 dagen na een gebruikt op een festival
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik snap niet waarom iemand MDMA zo vaak zou willen gebruiken... :rolleyes:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik snap niet waarom mensen zeggen dat het effect vermindert, een paar weken achter elkaar kan best, alleen moet je wat meer slikken. Je wordt wel wat sneller vaag, dat wel. Maar het werkt prima. :sunglasses:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sublimo zei:
Alleen ben je dan zwaar depressief. :P
Klik om te vergroten...

Ligt er aan, als je in je eentje bent kan je je in die periode wel kut voelen, maar als je steeds in de zomer wat met vrienden doet en elke avond lol maakt heb je daar niet echt last van. :sunglasses:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
tomz0r zei:
Sublimo zei:
Alleen ben je dan zwaar depressief. :P
Klik om te vergroten...

Ligt er aan, als je in je eentje bent kan je je in die periode wel kut voelen, maar als je steeds in de zomer wat met vrienden doet en elke avond lol maakt heb je daar niet echt last van. :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Ja, het zal ook wel komen doordat mijn eerste echte ervaring veel te intens was, weekje depri geweest. Dat kwam dan ook nog denk ik door de omstandigheden.
Ik heb vrij weinig met MDMA, ook nog geen echte love feeling gehad, veels te hard voor gegaan, dat heeft het een beetje verpest. :)
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoeveel had je genomen?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#13
tomz0r zei:
Hoeveel had je genomen?
Klik om te vergroten...

Niet zo gigantisch veel, 250 mg MDMA kristallen, maar ik had daarvoor wel al 2c-i en LSD gedaan. :P
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sublimo zei:
tomz0r zei:
Hoeveel had je genomen?
Klik om te vergroten...

Niet zo gigantisch veel, 250 mg MDMA kristallen, maar ik had daarvoor wel al 2c-i en LSD gedaan. :P
Klik om te vergroten...

Niet zo gigantisch veel?
Probeer eens 90 of zo, als je het nog eens doet. :P
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#15
tomz0r zei:
Sublimo zei:
tomz0r zei:
Hoeveel had je genomen?
Klik om te vergroten...

Niet zo gigantisch veel, 250 mg MDMA kristallen, maar ik had daarvoor wel al 2c-i en LSD gedaan. :P
Klik om te vergroten...

Niet zo gigantisch veel?
Probeer eens 90 of zo, als je het nog eens doet. :P
Klik om te vergroten...

Die keer heeft het echt verpest voor mij hoor, als ik nu MDMA gebruik vind ik er niet veel aan, ik sta vervelend strak, net alsof ik een bodybuilder ben. :P

Geef mij gewoon maar amfetamine dan ! :hearteyes:
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Sublimo zei:
tomz0r zei:
Hoeveel had je genomen?
Klik om te vergroten...

Niet zo gigantisch veel, 250 mg MDMA kristallen, maar ik had daarvoor wel al 2c-i en LSD gedaan. :P
Klik om te vergroten...

Als dat echt met die eerste keer was is dat wel behoorlijk veel :)
Zal wel niet in één keer gegaan zijn, dan ben je echt lomp, maar ik schat je wel hoger in :wink:
Ik zou lekker rond de 100mg nemen dan, dat kan makkelijk in één keer en weet vrijwel zeker dat je dan wel lekker gaat :hearteyes:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fresh zei:
Sublimo zei:
tomz0r zei:
Hoeveel had je genomen?
Klik om te vergroten...

Niet zo gigantisch veel, 250 mg MDMA kristallen, maar ik had daarvoor wel al 2c-i en LSD gedaan. :P
Klik om te vergroten...

Als dat echt met die eerste keer was is dat wel behoorlijk veel :)
Zal wel niet in één keer gegaan zijn, dan ben je echt lomp, maar ik schat je wel hoger in :wink:
Ik zou lekker rond de 100mg nemen dan, dat kan makkelijk in één keer en weet vrijwel zeker dat je dan wel lekker gaat :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Eerst de ene helft en een uur later de andere helft.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja, dat is niet extreem heftig dan...
Maar je gaat het wel eens vaker proberen? Give it another try :wink:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Fresh zei:
Ja, dat is niet extreem heftig dan...
Maar je gaat het wel eens vaker proberen? Give it another try :wink:
Klik om te vergroten...

Ik heb het al veel vaker gebruikt hoor. :wink:
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Sublimo zei:
Fresh zei:
Ja, dat is niet extreem heftig dan...
Maar je gaat het wel eens vaker proberen? Give it another try :wink:
Klik om te vergroten...

Ik heb het al veel vaker gebruikt hoor. :wink:
Klik om te vergroten...

Oke, maar nog steeds geen :hearteyes: effect dus?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."