Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsElke week een pilletje

Elke week een pilletje

93 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#1
DarkBeatz zei:
Ik begrijp ook niet dat mensen zich niet inlezen, maar misschien ligt dat aan mijn leeftijd (eerste aanraking met drugs, buiten alcohol dan, was toen ik 27 was) maar ik heb echt maanden lang eerst alles zitten omzoeken voor ik uiteindelijk het ging proberen, ik heb zelfs er eerst met mijn arts overgesproken omdat xtc bij normaal gebruik dus minder schadelijk is als alcohol. :)
Klik om te vergroten...

100% mee eens!

En dan heb je natuurlijk ook altijd nog een groep mensen die het niet willen zien...
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
DarkBeatz zei:
Ik begrijp ook niet dat mensen zich niet inlezen, maar misschien ligt dat aan mijn leeftijd (eerste aanraking met drugs, buiten alcohol dan, was toen ik 27 was) maar ik heb echt maanden lang eerst alles zitten omzoeken voor ik uiteindelijk het ging proberen, ik heb zelfs er eerst met mijn arts overgesproken omdat xtc bij normaal gebruik dus minder schadelijk is als alcohol. :)
Klik om te vergroten...

Mee eens, als iedereen zo drugs zou gebruiken dan zou er veel minder ellende door komen!
l
lambertaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vorige week was ik bij Underworld, ik heb me er weer over verbaasd hoe ver mensen gaan met hun drugsgebruik. Menigeen loopt na een aantal uren echt compleet voor schut. Hebben die mensen met die idiote kaakbewegingen echt niet in de gaten dat ze voor aap lopen? Geniet met mate!
n
norcoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hebben die mensen met die idiote kaakbewegingen echt niet in de gaten dat ze voor aap lopen?
Klik om te vergroten...

jawel maar daar geven ze echt niks om (en terecht)
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#5
norco zei:
Hebben die mensen met die idiote kaakbewegingen echt niet in de gaten dat ze voor aap lopen?
Klik om te vergroten...

jawel maar daar geven ze echt niks om (en terecht)
Klik om te vergroten...

Jij bent er ook zo één? :)
s
sjaaktrekhaakLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fresh zei:
norco zei:
Hebben die mensen met die idiote kaakbewegingen echt niet in de gaten dat ze voor aap lopen?
Klik om te vergroten...

jawel maar daar geven ze echt niks om (en terecht)
Klik om te vergroten...

Jij bent er ook zo één? :)
Klik om te vergroten...
Ik ook.

Ben er zelfs trots op. :stoned:
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Die kaak gaat bij mij al bij een half pilletje...
n
norcoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jij bent er ook zo één? :)
Klik om te vergroten...

geen idee, maar als ik de foto's moet geloven wel :wink:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mandriva zei:
Vraag, heeft het zin om volgende week dat 3kwartje te pakken? Of ga ik dat dan toch niet meer voelen omdat ik vorige week al heb gebruikt en kan ik het beter niet doen zodat ik over 6 weken weer optimaal lekker ga?
Klik om te vergroten...

Als je het zo stelt, dan heb je daar ook wel gelijk in, maar nadat iemand het nog wijzere standpunt heeft ingenomen van het zich houden aan de basisnorm komt het een beetje over als 'doe het toch maar :P '

Bovendien was het niet de vraag of het kon en/of een probleem is, maar:
Mandriva zei:
Vraag, heeft het zin om volgende week dat 3kwartje te pakken? Of ga ik dat dan toch niet meer voelen omdat ik vorige week al heb gebruikt en kan ik het beter niet doen zodat ik over 6 weken weer optimaal lekker ga?
Klik om te vergroten...

Driekwartjes even tussen door heeft niet zo'n zin. Door tolerantie ga je daar niet zo veel van voelen, maar toch doet het wel een belasting op je voorraden. En de kans is groot dat je, doordat je toch al begonnen bent en dus ook wel echt iets wilt voelen, dat je meer gata gebruiken dan voorgenomen. En zie daar het tweede voornemen in duigen vallen.
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#10
moet je wel gelijk geven als het over het driekwartje gaat. Zeker na een beetje tollerantie is een driekwartje de troubles niet waard. En goede voornemens moet je inderdaad nog volhouden en uitvoeren ook, maar dat is zelfkennis, of je dat kan of niet
R
RoygbivLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heb het ook wel eens 3 weekenden achter elkaar gedaan, het bekende verhaal, kerst/nieuwjaar en véél goede feestjes, maar inderdaad zeker niet aan te raden! Je voelt er gewoon niet zoveel meer van en het is ongezond voor je lichaam. Niet dat ik er doodziek van werd ofzo, maar het is gewoon zonde en je maakt je reserves op.
Ik hou het zelf nu ook op maximaal één keer in de 6 weken.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
druifje87 zei:
hoi,

ik lees over schokjes in je hoofd,

dat heb ik nu al 2 dagen, en door mijn lijf, ik beweeg er niet van,maar denk dat we het over hetzelfde hebben.. wat moet ik hieraan doen? vind het heel eng en gebruik weinig drugs, eens in de 3 weken, en max 3 pilletjes in een weekend..
ik hoor graag van je..

groetjes b
Klik om te vergroten...
Als ik op een avond meer dan 3mg-kg lichaams gewicht opheb, heb ik de week daarna ook last van schokjes. Gaat bij mij vanzelf altijd wel weer weg.

OT:Meeste wat ik heb gedaan is twee dagen achter elkaar. Het love gevoel is dan nog gewoon aanwezig, de trip duurt alleen minder lang.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bij twee dagen achter elkaar is het love gevoel er bij mij echt niet meer en de kater zal niet te harden zijn.
G
GoedeWietLid
01-01-2024, 00:00
#14
Elke week een pilletje.. Het is een bijzonder slecht idee..

Ik heb in mijn late puberteit ook een paar zomervakanties doorgebracht met elke week meerdere pil-avonden. We waren met een groep jonge gezonde jongens, en als er genoeg pillen voorhanden zijn, zijn er altijd mensen die stevig doorpakken. Natuurlijk wordt je nog wel leip van die pillen, ook als je het meerdere keren per week doet. Zeker gecombineerd met iets anders als alcohol, snuifwaar of blowen. Of allemaal tegelijk. Punt is een beetje dat je in zon periode van veel gebruiken 'gewend' raakt aan de brakheid. En het allemaal wel mee lijkt te vallen qua 'slechtheid'.

De brakheid is het duidelijke signaal dat je lichaam van iets moet herstellen. Hoe slecht het nou 'exact' is, is een lastige discussie. Studies zijn niet eenduidig, hersenonderzoek is niet fatsoenlijk en/of eenduidig, en iedere persoon is anders. Deze feiten zijn al snel een excuus om te denken dat het mee zal vallen. Maar feit blijft wel dat iedereen wel van 'die gasten' kent die regelmatig en vaak pakken, en dat het altijd wel 'aan ze te zien is'. Natuurlijk kun je er oud mee worden, natuurlijk kun je er prima mee leven. Het lichaam is stevig, en je raak er wel aan 'gewend'. Maar aan ernstige afwijkingen en ziektes raak je ook wel 'gewend'. Met andere woorden, je leert er mee leven, maar dat betekent niet dat het geen invloed op je lichaam en psyche heeft.

Wat je niet kan, is in een parallelle wereld stappen en de versie van jezelf bekijken waarin je gewoon nuchter was. Waarin je geheugen 3x beter was, je lichaam 3x gezonder en je toekomst 3x mooier door betere of afgemaakte studies.

Denk er eens over na. Pillen pakken is gewoon tof maar het is pas echt tof als je het beperkt tot eens per maand en er gewoon echt van geniet in plaats dat je er een ingesleten gewoonte van maakt zoals roken of blowen. Het valt niet mee die verleiding te weerstaan als je tussen de 16-20 jaar oud bent, je lichaam stuitert toch wel weer overeind, maar denk er eens over na. Het is toch veel relaxter als je op je 40e nog steeds een beetje mee kan feesten ipv dat je dan misschien al helemaal verrot bent..
P
PerrydiculousLid
01-01-2024, 00:00
#15
Doe het niet.
Ik merk nu hoe erg ik mezelf erdoor aan het verkloten was en ben 'r nu dus mee gestopt.
Enkel nog op 'n echt groot feest eens een pilletje.
Ik zou hier een groot betoog neer kunnen zetten zoals sommige mensen doen, maar dan krijg je een beetje een TL;DR effect.
Dus vertrouw iedereen gewoon en doe het niet!
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#16
GoedeWiet zei:
Studies zijn niet eenduidig, hersenonderzoek is niet fatsoenlijk en/of eenduidig, en iedere persoon is anders. Deze feiten zijn al snel een excuus om te denken dat het mee zal vallen.
Klik om te vergroten...

Er is inmiddels wel degelijk goed en betrouwbaar onderzoek. Daaruit blijkt dat beperkt gebruik al veranderingen in de hersenen aanbrengt. Het duiden daarvan is dan weer wat lastiger, maar uit geheugentesten blijkt dat gebruikers minder goed scoren dan niet gebruikers. Dit is in principe wel binnen klinische range, maar het is wel ene verschil en het volgende wat je schrijft heel erg waar is en aangezien bovenstaande niet getest is op mensen die elke week gebruikt hebben zou ik inderdaad de adviezen volgen en gebruik zo lan mogelijk uitstellen en beperkt houden.

GoedeWiet zei:
Wat je niet kan, is in een parallelle wereld stappen en de versie van jezelf bekijken waarin je gewoon nuchter was. Waarin je geheugen 3x beter was, je lichaam 3x gezonder en je toekomst 3x mooier door betere of afgemaakte studies.
Klik om te vergroten...
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb het vroeger veels te veel gedaan ( xtc-speed ) met als gevolg dat me kort termijn geheugen echt soms zwaar naar de kloten is, sommige dagen lijkt me geheugen echt een zeef.
Jonge heb ik al spijt gehad dat ik vroeger niet meer maat kon houden.
Nu ben ik een geheelonthouder als het gaat over chemische drugs en heb er nu een klare kijk op.
Spijtig dat ik die wijsheid die ik nu heb vroeger niet had.
Misschien raar om te zeggen maar tripdrugs hebben me dit doen inzien.
Tripmiddelen hebben me leven positief verrijkt en me in 'een' goede richting geduwt.

Trippen is en blijft me beste leerschool.

grts
L
LwbnjioLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb een keertje 1 pilletje genomen (+/- 170mg) en 5 dagen later nog 1, en toen heb ik weken lang met een soort mdma depressie rond gelopen, met ook lichtelijke suïcidale gedachten erbij. Is niet erg.. gaat wel weer over, maar zo kan het ook.
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik had op kerstavond en oud en nieuw (2 weken achter elkaar) in totaal 690mg genomen. Ik moet je zeggen, ik ben nu 12 dagen verder en ik voel me nog steeds af en toe vreemd.

Dat geeft voor mij al aan dat elk weekend geen goed idee is.
w
wazigLid
01-01-2024, 00:00
#20
heb het ook een aantal weekende achter elkaar gedaan(2 maanden ong), maar je merkt dat je met t weekend meer nodig hebt voor t zelfde effect geen aanrader dus!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."