Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJouw favo benzo?

Jouw favo benzo?

106 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
T
TheFuckingDutchmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoe zijn jullie eigenlijk aan de benzo's geraakt. Via een kuurtje voor iets of toch gewoon interesse (hoe ik aan lsd en paddo's begonnen ben)
h
hmkeyLid
01-01-2024, 00:00
#2
hmkey zei:
Heb alleen nog maar temazepam en nitrazepam gebruikt :grin:
De nitrazepam begint wel beetje uit te werken ook al neem ik het niet dagelijks :wink: geen idee welke ik "hierna" ga vragen ik denk diazepam :)
Klik om te vergroten...

Is er iemand die zowel diazepam als nitrazepam gebruikt aanwezig? :grin:
Wat is het verschil in sterkte en werking,effect om te slapen tussen die 2?
F
Frog83Lid
01-01-2024, 00:00
#3
TheFuckingDutchman zei:
Hoe zijn jullie eigenlijk aan de benzo's geraakt. Via een kuurtje voor iets of toch gewoon interesse (hoe ik aan lsd en paddo's begonnen ben)
Klik om te vergroten...
Via de Huisarts, later via de psygiater, op een gegeven moment vind je heterg lekker, eigenlijk van af het begin al zoiets van dit is :sunglasses: , maar dan neem je keertje halve extra, en dan hele zo sloop het erin, tot een moment van gewenning en verslaving bereikt is.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja zo gaat het precies... Ik had oxazepam en diazepam tegen spanning en temazepam om te kunnen slapen. De temazepam daar ontwikkelde ik al snel tollerantie voor. De diazepam ook en ik ging van beide steeds meer nemen. Toen kreeg ik midazolam om te slapen. Al gauw werkte het niet meer om 1 pilletje te nemen. Dan nam ik er twee. Vaag spul was dat. Als ik wakker werd lag heel mijn huis overhoop en ik herinnerde me niet meer dat ik dat had gedaan. Op een gegeven moment was de valium op en nam ik maar midazolam overdag omdat ik inmiddels giga ontwenningsverschijnselen kreeg als ik helemaal geen benzo's nam. Toen de huisarts me flunitrazepam aanbood omdat ik inmiddels helemaal niet meer kon slapen, ben ik met al die zooi gestopt..

Benzo's zijn heerlijk, maar het was voor mij te makkelijk om het te blijven nemen. Als je dan tollerantie ontwikkelt en probeert te stoppen is het niet zo leuk meer..
T
ToastsLid
01-01-2024, 00:00
#5
1. aplrazolam
2. zolpidem/stilnoct
3. flurazepam

Enige die ik al meer dan eenmalig heb gebruikt, alprazolam is wel veruit de beste hieruit. Allemaal recreatief.

TheFuckingDutchman zei:
Hoe zijn jullie eigenlijk aan de benzo's geraakt. Via een kuurtje voor iets of toch gewoon interesse (hoe ik aan lsd en paddo's begonnen ben)
Klik om te vergroten...

Uit het medicijnkastje van mijn ouders. M.a.w gewoon interesse.
Het voordeel is dat als mijn 'stash' op is , die van hun ook op is. Dit wil zeggen dat er dus nieuwe in huis komen. Foolproof. :mrgreen:
M
MichelangeloLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oxazepam wint toch van diazepam, bromazepam, alprozolam en nog een aantal andere soorten waar ik nu niet op kan komen, maar wie weet kom ik nog eens een betere tegen...
D
DwaksLid
01-01-2024, 00:00
#7
Chloorazepam is zeker nummer 1, ik blijf er lekker normaal van.
Maar tegen zware zenuwen of slapeloosheid bromazepam.
Ik heb ze gewoon van de arts.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#8
Diazepam op het moment, wisselt altijd bij mij :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flunitrazepam ! :hearteyes:
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Clonazepam, so-wie-so
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik neem bij deze afstand van alle door mij in dit topic gepostte reacties. De admins schijnen het hier verpest te hebben en niet meer om te hebben gekeken naar het forum. Nu hebben een aantal leden een nieuw forum gestart en dat is prima, maar om trouwe leden dan de optie te ontnemen berichten aan te passen en eventuele persoonlijke informatie of spelfouten eruit te halen, gaat me te ver. Ik ben lid geworden van een forum waarop dit wel kon en wil me niet gedwongen voelen om ergens deel van uit te maken.
k
kwezelLid
01-01-2024, 00:00
#12
geef mij maar midazolam - werkt lekker kort in, en je hebt moeite om bij je bed te komen, flinke robotwalk bij 2 pcs.

lorazepam werkt wat langer, ook wat mellower

flunitrazepam, jammer van de prijzen, vind het een beetje een overschatte benzo.

xanax lekker chillen wel van deze.
t
trippykeesLid
01-01-2024, 00:00
#13
bromazepam
lorazepam
midazolam

niet in volgorde
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Etizolam...

Misschien meer omdat ik tot nu toe maar twee benzo's heb gebruikt. Etizolam helpt me best lekker na pep om te slapen en werkt niet zo lang. Volgende dag kan je gewoon weer aan de bak. Overal staat trouwens dat het 6 uur duurt maar als je binnen 6 uur weer opstaat heb je vaak nog wel een uur of twee dat je toch een beetje vergeetachtig en sloom bent.
B
Bart1981Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Sublimo zei:
Flunitrazepam ! :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Dat is wel zo'n beetje de heftigste van allemaal.
Maar helaas wel wat moeilijk aan te komen tegenwoordig.
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bromazepam !
G
Ganja-manLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ttttthhhooooooooo,dat vind ik nu is een moeilijk onderwerp.
Ik zou zeggen,ik kan er niet op antwoorden,heb er al tog redelijk lang wat geproefd en geprobeerd,dus doe ik het met wat. Waar ik niet fier op ben!!

Mijn favoriete benzo('s) wilt ie niet voorschrijven,dus doe ik het met wat ik nu krijg:alpazolam 2mg,Tranxene 50mg.

Allez? Favoriete benzo,beter g1 benzo,maar is makkelijk zeggen natuurlijk.

Verder krijg ik ik ook nog,maar dat is voor mij dan weer g1 benzo. Rivotril 2mg vind ik beter werken tegen mjin epilepsie en stuiptrekkingen ook hoor dacht ik. Maar sommigen beschouwen het als een benzo.
Om eerlijk met mezelf te zijn:ik denk wel ja ,9/10 dat het ook tot de benzodiazepinen. Tog wel ja.

Mvg,groetjes

Ganja-man :smoke:
A
AprilLoveLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mijn favoriete benzo's zijn:

- Clonazepam 2mg
- Flurazepam 30mg
- Flunitrazepam 2 mg

en heel af en toe een lorazepam van 2,5mg
M
MedicLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lorazepam 's avonds
Bromazepam overdag
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#20
1-temazepam 2'xanax 3-diazepam(heb net 60mg temazies gepakt plus 3 bier

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."