Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote benzo topic !

Het grote benzo topic !

627 antwoorden
193 weergaven
18-5-2026
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
valiummmmm :P
Diazepam dus, ik vind het fijne er van dat je nog de deur uit kunt onder invloed er van.
S
Sleepy_19Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo :wave: ,

Ben net nieuw hier. Kwam toevallig deze topic over benzo's tegen en had toch een paar vraagjes waar ik zelf niet uit kom.

1. Had in het begin voor mijn slaapproblemen temazepam voorgeschreven gekregen van de huisarts. Begon met 10 mg. Toen dat niet meer hield schreef mijn huisarts 20 mg voor. Echter hielp dit ook niet en nam ik uiteindelijk zelf 30/40 mg temazepam op een avond in om toch een beetje slaperig te worden.
2. Ook heeft mijn huisarts mij xanax/alprazolam 0,25 mg voorgeschreven. Na enige tijd merkte ik niks meer van het effect, dus zit nu al op 1,25 mg xanax per dag.
3. Omdat de temazepam niet meer hielp kreeg ik als vervanger Zopiclon/imovane 7,5 mg. Ook hier neem ik (te) veel van in, 2 en een half tablet om precies te zijn.

Vraag me eigenlijk af wat de gevolgen hiervan zijn en of het erg veel kwaad kan?

Maak me niet zo zeer druk over het gebruik van xanax, maar wel over de combinatie in gebruik met zopiclon/imovane, gebruik nu 18,75 mg zopiclon + 4/5 tabletten xanax/alprazolam, dus 1,25 mg xanax.

Alvast bedankt voor de reacties!

Sleepy
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Gewenning treedt snel op bij het gebruik van benzodiazepines. Vandaar waarschijnlijk dat je zulke hoge doses moet gebruiken.

Of het schadelijk is? Ik vind schadelijk een groot woord, maar gezond is het zeker niet. Benzodiazepines zijn eigenlijk bedoeld voor een KORTE behandeling van slaap- of angststoornissen. Met 'kort' bedoel ik dan enkele weken, niet maandenlang en al zeker niet jarenlang.

Wat betreft die combinatie. Ik denk niet dat die het veel erger maakt. Het zijn middelen uit dezelfde categorie, dus ze kunnen in principe goed 'samenwerken'. Dat is anders als je antagonisten door elkaar slikt, of geheel verschillende stoffen met hetzelfde effect, maar die elkaars effect versterken. Een voorbeeld van het laatste is de combinatie MDMA + SSRI's (een type anti-depressivum). Die combi kan zelfs levensbedreigend zijn, schijnbaar.
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben in het bezit gekomen van een stripje docalprazo (alprazolamum) .5mg
- is alprazolamum hetzelfde als alprazolam?
- Hoeveel zou ik moeten nemen om iets deftig te voelen?
- Kan ik met wiet combineren? Is dit leuk? En wat met alcohol?
- Ga ik er immens tam van worden of kan ik nog naar een film kijken bvb?
- Zou het misschien ook eens op school willen gebruiken, een zeer lage dosis dan ofzo. Gewoon om eens te zien wat dat geeft, maakt de dag interessanter. Aanrader of niet? Ga ik dan in slaap vallen?

Eerste keer btw!!! :wave:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey, het topic leeft nog :)

- is alprazolamum hetzelfde als alprazolam?

Ik kan niets vinden over alprazolamum. Ik weet wel dat Docalprazo de Belgisch / Luxembourgse merknaam is voor Alprazolam is. Deze bron bevestigd dat:

http://www.drugs.com/international/docalprazo.html

- Hoeveel zou ik moeten nemen om iets deftig te voelen?

Verschilt per persoon, 1, 2mg moet normaalgesproken zeker onmiskenbaar voelbaar zijn...

- Kan ik met wiet combineren? Is dit leuk? En wat met alcohol?

Met wiet is geen probleem, is heel leuk, met alcohol is mogelijk, maar kan ook levensgevaarlijk zijn !

Persoonlijk zou ik het afraden, maarja, dat doe ik als alcoholhater sowiso, dus als je het toch perse wil doen; doe het zo:

Neem éérst wat alprazolam, wacht tot het werkt, en drink er dan voorzichtig wat niet te sterke drank, zoals bier of wijn bij, totdat je een gewenst effect hebt.

en niet zo:

Eerst veel alcohol drinken, totdat je aangeschoten / dronken bent, en dan als je thuis komt de alprazolam. Dit kan levensgevaarlijk zijn !

- Ga ik er immens tam van worden of kan ik nog naar een film kijken bvb?

Hangt er vanaf hoeveel je neemt... Ik heb als ik een goede benzo rush te pakken heb meestal geen zin in TV, maar in chillmuziek en jointjes roken. Of praten met mensen, als die in de buurt zijn. Het kán wss wel als je iets niet al te ingewikkelds gaat kijken.

- Zou het misschien ook eens op school willen gebruiken, een zeer lage dosis dan ofzo. Gewoon om eens te zien wat dat geeft, maakt de dag interessanter. Aanrader of niet? Ga ik dan in slaap vallen?

Ik heb het spul (oxazepam dan) een tijdlang voorgeschreven gekregen in mijn dagelijks leven, en geloof me: het maakt NIETS interessanter ! Integendeel juist. Het maakt alles juist oninteressant, niets interesseert meer. Je krijgt er echt een "boeie" instelling van. Ook als je je slecht voelt maken benzo's het niet "beter", maar enkel "minder slecht".

Het kan wel op school, maar what's the point ? Als je nou zegt ik heb faalangst en ik moet een examen doen kan ik er inkomen, maar dan moet je hoeveelheden gebruiken die je niet actief voelt, maar die gewoon hun werk doen waarvoor het spul in eerste instantie bedacht is.

Namelijk spanning verminderen
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Thx Spor!

Net wat ik moest weten!!

Dat idee van op school gebruiken heb ik al uit mijn hoofd gezet, een vriend zegt ook dat je er zeer vergeetachtig van wordt, en dat kan ik wel missen in deze drukke periode!

Ik denk dat ik ze ga houden voor dagen waarop ik uberstressed thuiskom. Kga ze deze week wel eens testen, mwaha, 1 mg wss, misschien nog halfje erbij moest dat nodig zijn. :sunglasses:

Verder klinkt deze drug mij niet bijzonder interessant, aangezien het emoties dempt.

Ik laat nog weten hoe het me bevallen is!

:wave:
c
coolgreenteaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het maakt niet uit of je zegt dat je kan stoppen van de 1 op de andere dag. Het is niet goed voor je lichaam. Als ze je in het ziekenhuis gaan afstellen op de juiste medicijnen laten ze je wel eerst afbouwen namelijk... ook je huisarts schrijft dit voor. Verder maken de meeste benzo's net als drugs je een 'ander' persoon. Ze zijn eigenlijk bedoelt als antidepresiva en niet om zomaar te nemen. Verder wil ik nog even melden dat niet iedereen die benzo neemt een benzo junk is, maar dat sommige mensen gewoon niet kunnen 'functioneren' zonder...
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#8
coolgreentea zei:
Het maakt niet uit of je zegt dat je kan stoppen van de 1 op de andere dag. Het is niet goed voor je lichaam. Als ze je in het ziekenhuis gaan afstellen op de juiste medicijnen laten ze je wel eerst afbouwen namelijk... ook je huisarts schrijft dit voor. Verder maken de meeste benzo's net als drugs je een 'ander' persoon. Ze zijn eigenlijk bedoelt als antidepresiva en niet om zomaar te nemen. Verder wil ik nog even melden dat niet iedereen die benzo neemt een benzo junk is, maar dat sommige mensen gewoon niet kunnen 'functioneren' zonder...
Klik om te vergroten...

Benzo's zijn geen antidepressiva, het zijn kalmeringsmiddelen en slaapmiddelen, en middelen tegen paranoia, sociale fobie, en sommige persoonlijkheidsstoornissen. Ook worden ze als aanvullende medicatie gebruikt bij patienten met bipolaire stoornis (i.c.m lithiumzouten), patienten met psychotische klachten (meestal i.c.m antipsychotica), en nog wel meer.

Ik heb die kutdingen jarenlang gehad, dus..
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#9
Areyouexperienced? zei:
Thx Spor!

Net wat ik moest weten!!
Klik om te vergroten...

Das mooi :wink: ik weet veel over dit onderwerp, en deel het graag !


coolgreentea zei:
Ze zijn eigenlijk bedoelt als antidepresiva en niet om zomaar te nemen. Verder wil ik nog even melden dat niet iedereen die benzo neemt een benzo junk is, maar dat sommige mensen gewoon niet kunnen 'functioneren' zonder...
Klik om te vergroten...

Wat een bullshit, benzo's zijn ECHT GEEN anti depressiva hoor ! In die zin zijn ze juist om "zomaar te nemen", als in: benzo's word je niet "beter" van, ze dienen slechts als tijdelijke oplossing (voor heel veel dingen) totdat de bron van het probleem is aangepakt, of je op een andere manier geholpen word.

Ik zeg ook niet dat iedereen die benzo's neemt een junk is, maar JUIST de mensen die niet kunnen funktioneren zonder zijn de "junks" lees; verslaafde. Wat niet altijd per definitie slecht is. Ik ben er zelf ook een tijd verslaafd aan geweest, gedeeltelijk op recept, maar als dat nodig is om te funktioneren, waarom dan niet ?
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Van 50 mg oxazepam zit ik trouwens lang niet onder water.. eerder met tot m'n knieën in de drup :grin: . Ik heb wel eens periode's gehad dat ik 150 mg oxazepam per dag slikte. Ik kreeg vroeger ook 60 stuks van 50 mg, dus.. tja.
a
anon22Lid
01-01-2024, 00:00
#11
martijn , al eens rivotril geprobeerd?
2 mg is al redelijk merkbaar (heb wel wat tolerantie) dus weet niet hoe ze vallen zonder tolerantie
r
ronnaiLid
01-01-2024, 00:00
#12
anon22 zei:
martijn , al eens rivotril geprobeerd?
2 mg is al redelijk merkbaar (heb wel wat tolerantie) dus weet niet hoe ze vallen zonder tolerantie
Klik om te vergroten...

Ik heb laatst ergens gelezen dat 2 mg rivotril/clonazepam gelijk stond aan 40 mg diazepam, of dat waar is weet ik niet.
Ik was altijd in de veronderstelling dat 2 mg rivotril gelijk stond aan 20 mg diazepam.

Maar aan de andere kant; niet elke benzo-vergelijkingstabel is even nauwkeurig en/of objectief, daarnaast is de werking van een benzo ook best wel sterk persoonsgebonden is mijn ervaring.

Maar goed theoretisch gezien moet rivotril dus wel vrij sterk zijn in ieder geval :rock:
a
anon22Lid
01-01-2024, 00:00
#13
klopt in mg verhouding is rivotril 20 x zo sterk als valium.

dus 2mg = 40mg valium.

van 60mg valium merk ik totaal niets ook niet als ik super zat + veel ghb op heb.
van rivotril merk ik van 2mg al met l wat in combinatie met alchol en ghb.
maar moe of suf word ik er niet van, het versterkt de ghb en alcohol iets

voor een lekkere wausheid neem ik drink ik meestal veel bier , om het uur 4ml ghb.
en om de 2 uur 2mg rivotril.
s
systemreadyLid
01-01-2024, 00:00
#14
schizo_user zei:
Iemand enig idee wat je bij de apotheek voor de 1 en 2,5mg lorazepammetjes betaald al zou je een recept. deze webwinkel biedt ze wel heel duur aan. http://cheappharma.org/lorazepam.html

Ik heb namelijk nog verscheidene strippies liggen en in de toekomst meer. Ik gebruik ze al een aantal jaren niet meer, behalve na wat overmatig speedgebruik om in slaap te komen, en wil er misschien wel vanaf. 'T zijn trouwens die PCH NL versie.

Nou ja ik hoor t wel,

Nsa
Klik om te vergroten...

Ik betaal voor de PCH 1mg Lorazepam 30 stuks € 13,56 bij de apotheek. Is best nog prijzig, want voor de Alprazolam betaal ik € 7,31...

overigens zijn die prijzen van die site wel redelijk reëel. Misschien een paar euro duurder dan andere sites, maar die andere sites hebben weer geen Lorazepam bijvoorbeeld.
s
systemreadyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Angramar Temenos zei:
Ik heb binnenkort midazolam binnen, ook de enige snuifbare (wateroplosbare) benzo. Schijnt enorm hard in te slaan.

Zal mij benieuwen.
Klik om te vergroten...

Ben benieuwd naar je ervaringen, ik heb namelijk midazolam in een ampul (vloeibaar). Heb het nog niet genomen.

Ga je het snuiven of oraal (oplossen in water en drinken) nemen?
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Woeei die flunitrazepams 2mg zijn wel errug lekker.
Wat mij betreft de 'fijnste' benzo tot nu toe.
Heeft wel kruistolerantie icm met mijn dagelijks valium gebruik maar alsnog +1

:wave:
s
systemreadyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Carlitos zei:
Woeei die flunitrazepams 2mg zijn wel errug lekker.
Wat mij betreft de 'fijnste' benzo tot nu toe.
Heeft wel kruistolerantie icm met mijn dagelijks valium gebruik maar alsnog +1

:wave:
Klik om te vergroten...

Ben er wel benieuwd naar, maar volgens mij het het ook een zwaar gehypte Benzo.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is ook wel wat hype en flink geprijst,tenminste niemand zeurde toen ik 30,00 per strippie vroeg.Maar hij is wel zwaar relaxed maar 30,00 per strip vind ik het persoonlijke niet waard.
Ik kocht ze zelf gelukkig voor de helft van de prijs toendertijd (PCH) maar die schappelijk prijs tijd is ook voorbij.

En ik vraag me af waarom mensen kutten in het buitenland dan heb je merken als Wyveth etc.
Nederlands fabrikaat met bijsluiter is veel geruststellender en als je zo om je heen kijkt (zoals mij) zie je dat er toch veel medicijnhandel is.
Ben echt een beetje benzoliefhebber geworden,staat nog meer op het lijstje maar we doen rustig aan gezien de valiumverslaving.
Ben benieuwd wat die flurazepam doet.
Pas over paar maanden af en toe een benzo'tje omdat toch houdbaarheidsdatums die prima zijn.



:hearteyes:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#19
Die flurazepam zal je prettig afwezig maken en heerlijk laten slapen erna hihi.
Nitrazepam zie ik liggen, die is ook pirma he :grin:
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oke :)
Ben benieuwd hoe de flurazepam is in tegenstelling tot de flunitrazepam.
Bijtijds weer allemaal leuk om te proberen na mijn herstel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...272829303132
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."