chase zei:
Nu mijn ervaring:
zaterdag 23:00 1x2.5 genomen. Eerste benzo ervaring. Geen andere dingen gebruik. Eerste 2 uren na inname niets, daarna waren de effecten vrij sterk.
Storing in motoriek/spierslapte. (=Beetje dronken achtige handelingen)Niets heel erg. Warm, relax gevoel. Echt GEEN zorgen of spanningen meer. Ik kan het het best omschrijven alsof al je centra in je hersenen verdoofd zijn en in slow motion werken behalve het bewustzijn. Filmpje gekeken daarna gaan slapen.
Ochtend: SUPPER uitgerust wakker geworden. Leek wel of ik 2 nachten had geslapen. Kennisgemaakt met het amnesia gedeelte: totaal geen herinnering meer hoe ik in m'n bed beland beland ben. Andere details zoals hoe laat gaan slapen?, waar heb ik mijn horloge gelegd?, welke film heb ik gegeken? Allemaal blanco. Korte termijngeheugen lijkt dus mee verdoofd te worden. Verder een relaxe dag gehad.
Welkom in de wondere wereld van de benzodiazpine
En nu zal ik zo goed als mogelijk proberen uit te leggen waar later over gespeculeerd word, de tolerantie etc:
Die "super" werking van de eerste keer is, jammer genoeg, een bijwerking van deze medicatie, naast het eigenlijke doel... Het doel van de anxilotische benzo's is namelijk niet dat je je slap en dronken voelt, maar dat het je spanning verminderd en er gewoon mee kan funktioneren. Ik heb zelf een tijd 5×10mg oxazepam voorgeschereven gehad (na een heel onprettig voorval in mijn prive omgeving, was dus ook dusdanis ernstig dat ik die hoeveelheden nodig had om te funktioneren, want kon me niet permitteren om niet te funktioneren) en de eerste dagen was ik ook echt superlam en had ik het effect waar de recreatiever gebruiker naar op zoek is, maar na een weekje ongeveer, was dat weg en deed de medicatie zijn werk, namelijk dat ik gewoon kon funktioneren op werk en school zonder paniek / woede aanvallen te krijgen die ik gewoon echt niet kan hebben als ik werk of op school zit...
Verder bouwd zich een zekere tolerantie op, maar als je het goed doet kunnen mensen jarenlang op dezelfde hoeveelheid funktioneren. Pas als je zelf de grens gaat verleggen door meer te nemen, verhoog je je tolerantie (dit geld overigens niet voor iederen, voor de critici onder ons) Als het als medicatie gebruikt word kunnen mensen dus jarenlang funktioneren met dezelfde dosering, maar aangezien het effect wat je eigenlijk moet krijgen, niet precies het effect is wat een recreatieve gebruiker wil behalen gaat die vaak meer gebruiken, enzovoorts enzovoorts...
De tolerantie waar over gesproken word geld trouwens voor benzodiazepine in het algemeen, alle benzo's werken op elkaars tolerantie... Jammer genoeg :P
Mijn advies dus als je het echt puur en alleen recreatief wil gebruiken, doe het eens in de maand, en pak dan "veel" (vat dit niet verkeerd op en ga niet overdrijven, maar een overdosis opzich is niet mogelijk bij benzodiazepinen, en een coma willen we allemaal niet...) en wacht dan weer een maandje voor je volgende keer... Anderzeids als je het nodig hebt om te funktioneren kun je het niet hebben dat je halflam of zoals sommige het beschrijven "dronkenachtig" op je werk verschijnen. In dat geval zou ik "oefenen".
Een tip voor deze gebruikers: een halfje van iets is vaak meer dan genoeg om angst / stress / spanning te onderdrukken, en minder lichamelijk effect te hebben. Dit brengt als voordeel dat je (als je dat anders wel was) minder lam bent, maar je doet ook dubbel zo lang met je voorraad, het is gezonder, en als de daadwerkelijke oordzaak van het probleem is opgelost dan kom je er ook een stuk makkelijker vanaf.
Hoop dat jullie er wat aan gehad hebben, en correct me if i'm wrong
![:)]()