Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"HTID zei: Ik kreeg het paar weken geleden in het ziekenhuis in mijn aderen gespoten, 5ml samen met een morfinepreparaat. Ik ben het meeste vergeten van wat er gebeurt is, ben in 20 minuten op 3 momenten bij kennis geweest maar was daarna meteen weer vertrokken. Kan me alleen nog een paar korte beelden herinneren. Na de ingreep heb ik een aantal momenten gehad waarbij ik heel kort in slaap viel, hele leipe dromen/gedachtes had, en daarna weer wakker werd. Dat dit korte periodes waren hoorde ik later van mijn zus. Ik dacht aan rare dingen zoals agressief papier en dacht dat ik op allerlei plaatsen was en dat ik allerlei dingen aan het doen was. Als ik dan weer wakker werd was ik verbaasd dat ik in het ziekenhuis lag. Ik denk dat dit kwam door het morfinepreparaat maar weet dat niet zeker. Als recreatieve drug het inspuiten lijkt me zinloos omdat je het meeste gewoon vergeet. Je kan geloof ik wel tolerantie opbouwen, dan krijg je wat meer mee van wat er gebeurt. Klik om te vergroten... Iets "laten.." vergeten is ook een vorm van recreativiteit..."
"Beetje zelfde ervaring gehad als bij jou. Ook hevige paniekaanval na een joint. Eerste hulp...en uiteindelijk aan de Paroxetine met Alprazolam. Man, dit heeft me echt goed geholpen. Ik had dan ook inmiddels een paniekstoornis met agorafobie. Dus ik durfde niet naar buiten want ik was bang een paniekaanval te krijgen. Zonder de Paroxetine kon je me toen echt opnemen. Ik begrijp je weerstand tegen de medicijnen maar voor heeel veel mensen is het een uitkomst. Ze, en ik noemen het gewoon een "redding" Maar blijft echter wel, een pil helpt je niet van paniek af te komen. Die pil helpt je emoties in bedwang te houden zodat je kan werken aan het probleem en/of stoornis."
"Rood: Angstverminderende eigenschappen Geel: Hypnotica (slaapverwekkend) Blauw: Spierverslappend Groen: anti-epilepsie (vermindering van de epileptische klachten)"
"Dit is voor jou een moeilijk stap. Maar wel een stap die je wilt nemen. Je kan zelf proberen met schema's om er af te komen. Doe dit dan ook eerst. Waarschijnlijk zal dit zelf afbouwen niet lukken. Dan is de volgende stap naar een specialist gaan. Je kan naar een andere huisarts dan je eigen. Het belangrijkste is dat je de stap neemt om er mee te stoppen. En op welke wijze je die stap neemt is aan jou, waar jij je het prettigst bij voelt. Er kan van alles goed gaan en van alles fout gaat maar je neemt die stap! Suc6!"
"imaes zei: [ Klik om te vergroten... Dus dan kan je verschil maken tussen sterk sedatief en "gewoon" sedatief? Spor heeft wat dat betreft ook wel gelijk... En wat imaes weer zegt, hoe langer de lijn des te sterker het effect is. laten we het dan Hypnotisch/sedatief noemen..."
"Ik krijg ze voorgeschreven voor angst- en paniek, maar nu dat zo ong voorbij is slik ik benzo's recreatief. Om lekker relaxed te worden maar ook voor sommige situaties zoals een lange reis. Ik wil ook alle benzo's proberen om het effect ervan te ervaren. En soms is het gewoon lekker om in slaap te komen. Ik ben zker geen dagelijkse gebruiker. Ik gebruik ze zonodig en af en toe voor de lol. Dit omdat ik een verslaving wil voorkomen. Favoriete Benzodiazepine tot nu toe is wel Lorazepam, anxiolytisch, anterograde amnesie, sedatief/hypnotisch, anticonvulsief en spierrelaxerend! mijn lijst tot nu toe: Alprazolam 0,5mg Oxazepam Lorazepam 2,5mg heb ik in huis nog niet getest: Midazolam 5mg/1ml Temazepam 10mg Diazepam (uiteraard niet allemaal voorgeschreven gekregen)"
"Er is geen leeftijdsgrens aan het gebruik van benzo's, het is wel zo dat er gekeken kan worden naar je gewicht. Bij mij was bijvoorbeeld 1 mg Lorazepam niet genoeg voor mijn bouw. (tolerantie speelt hierbij ook een factor trouwens) Lorazepam is opzich wel relaxed, ik val er uiteindelijk wel bij in slaap. Ik moet dan toch de voorkeur geven aan Alprazolam, daar val je niet echt van in slaap en je wordt een stuk rustiger. maar... Begin eerst met Oxazepam of Diazepam en dan eventueel iets anders..."
"Ik heb het nu een paar keer gebruikt. Het heeft wel wat effect maar als je benzodiazepines gewend bent is het wel een afknapper. Nee, geen melatonine voor mij."
"Het is een redelijk veilig middel. Verslaving treed bij lage doseringen zeer zelden op. Ik raad het aan om het te proberen, hoewel de hogere doseringen zoals 2mg alleen via recept bij de apotheek te verkrijgen zijn. Wettelijk mag alleen doseringen van max 0,1 mg vrij verkocht worden. Sterkte! Mocht het niet werken, dan kun je voor een korte periode, bij je huisarts, om Benzodiazepines vragen zoals Temazepam."
"Ik zou absoluut een bezoek brengen aan de huisarts voor dit probleem en tot die tijd de alprazolam zonodig gebruiken."