Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote benzo topic !

Het grote benzo topic !

627 antwoorden
182 weergaven
18-5-2026
k
kwezelLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik heb nu 2 dormicum op (midazolam) em ik ben dr aardit relaxed van ja.. jointje erbij en genieten maar. merk wel dat mijn bewegingen allemaal wat losser gaan, dat is wel een relaxed gevoel. in mijn hoofd is het ook allemaal kalm (das knap met adhd) hehe.

ik wil eigenljk benzo's kopen, niemand een adresje of ben ik nu in overtreding met de regels hier?

gr
J
J89Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb nu een stripje temazepam op recept van mijn doktor gekregen.
Ik heb hem verteld dat ik erg slecht slaap en er een beetje gek van werd.
maar eigelijk was het dat ik van de ghb aan het afkicken was en ik echt para werd van het zwetend wakker worden en niet kunnen slapen

van de ghb af te blijven is niet echt een probleem meer.
ik heb de afgelopen nachten steeds een half uurtje voordat ik ging slapen een capsule temazepam genomen.

maar nu lees ik hier allerlei dingen over ernstige geestelijke/lichamelijk verslavingen en afkicksverschijnselen

(ik net zo blij dat ik bijna van die ghbafkickverschijnselen af ben)

maarja goed, als ik iets meer als een week, steeds alleen een capsule neem net voor het slapengaan, en er daarna mee kap
zou ik dan al van die angstaanvallen kunnen krijgen of iets?
ik heb een beetje rondgezocht maar kon eigelijk niks anders vinden over temazepam dan hier..

iemand ervaring hiermee fzo?
misschien overdrijf ik wel erg, maar ik wil gewoon het zekere voor het onzekere en niet weer verslaafd aan iets raken
bvd
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Temazepam is een relatief veilig slaapmiddel, vandaar dat je dokter het redelijk makkelijk voorschreef (als ik dat zo goed begrijp).
Ik weet niet hoeveel je er precies hebt? 10?? (een stripje is meestal 10 he..)

Advies is meestal om het niet meer dan twee weken te gebruiken, vanwege die afhankelijkheid en bijwerkingen.
Dus het zal wel loslopen, ik denk ook dat je dokter je niet zomaar nog een receptje meegeeft naar huis, maar eerder zal proberen te achterhalen wáárom je precies slecht slaapt. Da's namelijk een stuk beter dan gewoon pillen voorschrijven, maar iedere dokter is anders I guess.

Let even op dat je lekker lang kan slapen, 8 tot 9 uur ofzo, dan heb je overdag een wat minder suf gevoel (met name belangrijk als je 's ochtends wil gaan autorijden enzo) en is de kans op anterograde amnesie (geheugenverlies door inname van in dit geval temazepam).

Er wordt ook nog wel eens geadviseerd om bij staking van het gebruik de dosering te verminderen, maar als je 10 dagen achter elkaar 10 mg slikt zal dat niet nodig zijn. Je slaapt misschien de eerste nacht wat minder makkelijk in enzo, maar je GHB afkick is dan hopelijk wel voorbij en zal het wel goedkomen allemaal.

Beetje lang van stof misschien, maargoed... tis nu wel duidelijk denk ik.
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#4
hieeeyy

Bromazepam
Stofnaam: bromazepam
Merknaam: Bromazanil / Lexotanil
Voornaamste werking: anxilotisch / sedatief
Vorm: langwerpige tabletten die je in 4 kan delen
Sterkte: 3 / 6 mg
Halfwaarde eliminatietijd: 20 uur
Maximale plasmaspiegel: 2 uur
Weetjes: Het word bijna niet meer gebruikt
Persoonlijke ervaring:
Heb het maar een paar keer gehad... Net alsof je een halve oxazepam pakt eigenlijk, alleen ietsje langer effect, en iets minder sterk ( met de 3mg variant die ik had ) Voor mij geen voordeel ten opzichte enige andere die ik gebruikt heb.
Klik om te vergroten...
Ik heb die 12 mg variant en die is heel veel keer sterker dan een halve oxazepam.
Ik heb behoorlijk ervaring met benzo's, met xanax ook waarik heel groot misburik van maakte tot 12 mg / dag.
Maar bromazepam 12 mg (wit product dus) van lexotanil is heel erg sterk.
Persoonlijk vind ik een hele goede benzo,sterke en vele male sterker dan xanax.

:wave:
J
J89Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Temazepam is een relatief veilig slaapmiddel, vandaar dat je dokter het redelijk makkelijk voorschreef (als ik dat zo goed begrijp).
Ik weet niet hoeveel je er precies hebt? 10?? (een stripje is meestal 10 he..)

Advies is meestal om het niet meer dan twee weken te gebruiken, vanwege die afhankelijkheid en bijwerkingen.
Dus het zal wel loslopen, ik denk ook dat je dokter je niet zomaar nog een receptje meegeeft naar huis, maar eerder zal proberen te achterhalen wáárom je precies slecht slaapt. Da's namelijk een stuk beter dan gewoon pillen voorschrijven, maar iedere dokter is anders I guess.

Let even op dat je lekker lang kan slapen, 8 tot 9 uur ofzo, dan heb je overdag een wat minder suf gevoel (met name belangrijk als je 's ochtends wil gaan autorijden enzo) en is de kans op anterograde amnesie (geheugenverlies door inname van in dit geval temazepam).

Er wordt ook nog wel eens geadviseerd om bij staking van het gebruik de dosering te verminderen, maar als je 10 dagen achter elkaar 10 mg slikt zal dat niet nodig zijn. Je slaapt misschien de eerste nacht wat minder makkelijk in enzo, maar je GHB afkick is dan hopelijk wel voorbij en zal het wel goedkomen allemaal.

Beetje lang van stof misschien, maargoed... tis nu wel duidelijk denk ik.
Klik om te vergroten...

okee dat wou ik even horen
bedankt! :wink:
L
Lucy In The SkyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tot ongeveer een half uurtje geleden wist ik niks van benzo's.. Was nieuwsgierig en toen kwam ik dus dit topic tegen! Ben altijd blij met de mensen die dit soort informatieve topics creëren! _O_ :) Tnx dus.

Maar even een paar vragen..

Wat zijn nu precies redenen waarom jullie benzo's gebruiken? Volgens mij stond ergens in het begin dat de bijwerkingen die de benzo's hebben wanneer je ze niet standaard gebruikt de redenen zijn? Maar wat zijn die bijwerkingen dan precies? Ik krijg hier een beetje het idee dat je er alleen maar óf goed van kunt inslapen, óf goed van kunt doorslapen..

Zelf ben ik nogal van de speed.. Zijn er hier ervaren speed gebruikers die mij kunnen vertellen over de combi met benzo's? Voor wanneer je onverhoopt tóch graag een paar uur zou willen slapen zeg maar : )
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, ik denk dat ik wel kan zeggen dat het merendeel van mijn topics / posts een informatieve waarde heeft :wink:

Nou, benzo's worden voor allerlei dingen voorgeschreven. Er zijn ook erg veel verschillende, ik denk zo'n 250. Ze hebben als vaste eigenschappen: anxilotisch(angst verminderend), sedatief(versuffend), hypnotisch (slaapverwekkend), anticonvulsieve (tegen toevallen) en spierverslappend. Bovendien remmen ze de hersenactiviteit en actief zenuwstelsel. Heel wat dingen dus. Bovendien heb je zo ook nog in verschillende vormen (tabletten, capsules, liquid caps, rectaal, etc) Vandaar dus ook dat er zo veel soorten zijn. De een heeft wat meer van deze werking, de ander wat meer van die. De een duurt wat langer, de ander werkt weer sneller...

Nou worden ze voornamelijk voorgeschreven voor dingen als chrnoische angst, paniek/woede/angst aanvallen, maar ook veel tegen bijwerkingen van andere medicatie.

Maar de recreatief gebruiker is op zoek naar een roes, en een van de bijwerkingen van de wat sterkere varianten is juist die roes. Een heerlijk ontspannen gevoel, je lichaam is immers niet gewend aan de stof en het komt nogal hard aan. Je zegt dat je de indruk krijgt dat je er goed van kun in of doorslapen. Maar stel nou dat je een pil neemt die daarvoor gemaakt is, maar dan niet gaat slapen. Dat kan toch haast tot niets anders leiden als een vreemd gevoel ?

Wat die bijwerkingen betreft, die heb je dus alleen als je 0 tolerantie hebt. Ik neem als voorbeeld oxazepam. Er is op een gegeven moment iets gebeurd in mijn leven wat ik heel erg vond en waar geen oplossing voor was. Ik heb toen in het begin voor de hardste klap 5×10mg oxazepam voorgeschreven gekregen (heel veel voor een 19 jarige) in het begin, zeg de eerste 3, 4 dagen kreeg ik met de effecten die het veroorzaakt, wat in mijn geval dus het onderdrukken van chronische angst, en aanvallen was, kreeg ik de roes er "gratis bij". Na die paar dagen, deden de pilletjes gewoon hun werk, wat ze moesten doen. Nou is oxazepam vooral anxilotisch en sedatief. Als je er eenmaal aan gewend bent kun je gewoon funktioneren in het dagelijks leven. Maar die bijwerkingen, als je geen tolerantie hebt dáár is de recreatief gebruiker naar op zoek.

Ik heb zelf niet gek veel ervaring met speed, daartegen wel met coke en de slaapproblemen (al zijn die natuurlijk niet zo erg als bij speed) maar als ik een temazepam slikte na coke gebruik, sliep ik binnen een uurtje wel. En met speed wel eens gedaan, maar was vooral een lekker gevoel, en ik lag lekker. Iets wat ik als ik speed heb gehad zonder benzo's totaal niet had, de hele tijd draaien enzo.

Tot zover :)
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spor zei:
Ja, ik denk dat ik wel kan zeggen dat het merendeel van mijn topics / posts een informatieve waarde heeft :wink:
Klik om te vergroten...
Inderdaad ja :openmouth: Zelf ben ik er niks mee, maar damn, zo'n informatieve posts/thread
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ivoos zei:
Spor zei:
Ja, ik denk dat ik wel kan zeggen dat het merendeel van mijn topics / posts een informatieve waarde heeft :wink:
Klik om te vergroten...
Inderdaad ja :openmouth: Zelf ben ik er niks mee, maar damn, zo'n informatieve posts/thread
Klik om te vergroten...

Bespeur ik hier enige vorm van sarcasme ? :wink:

zoniet, bedankt ! :sunglasses:
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spor zei:
Bespeur ik hier enige vorm van sarcasme ? :wink:
Klik om te vergroten...
Nope :) Zéér informatieve thread, als ik ooit een benzo zou willen gebruiken, is dit de eerste plaats waar ik ga kijken :)
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#11
^Juist, word her en der zelfs voorgeschreven voor mensen met vliegangst :) afhangend van welke je krijgt kun je lekker wakker blijven. Als je nou echt doodsbang bent schrijft de arts je gewoon 30mg flurazepam liq. cap voor (de benzo der benzo's :hearteyes: ) en ben je K.O. totdat je geland bent. Maar van wat alprazolam (xanax) of diazepam (valium) kun je idd heerlijk uren voor je heen dromen zonder je te vervelen.

En voor bij een jointje zijn ze ook heerlijk :)

Ivoos zei:
Dan ga ik eerst eens moeten lezen welke er precies allemaal zijn :tongueout:
De enige geneesmiddelen die ik eens recreatief genomen heb zijn codeïne en DXM. Codeïne is een opiaat dacht ik en DXM weet ik niet precies meer maar ook geen benzo, dus nee :)
Klik om te vergroten...

Een aanrader voor beginners vind ik altijd temazepam 20mg liq. caps. omdat die hard inslaan, en het is een inslaapmiddel, dus als je wakker blijft kun je flinke roes verwachten. Ik zou vooral eens kijken waar je aan kan komen :wink: als je er vragen over hebt hoor ik het wel.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oke dan, tegek ! Dan heeft dit topic zijn doel berijkt :)

Nog nooit een benzo gehad dan ?
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dan ga ik eerst eens moeten lezen welke er precies allemaal zijn :tongueout:
De enige geneesmiddelen die ik eens recreatief genomen heb zijn codeïne en DXM. Codeïne is een opiaat dacht ik en DXM weet ik niet precies meer maar ook geen benzo, dus nee :)
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik heb altijd al eens benzo's willen proberen,
dan denk ik vooral aan situaties zoals een lange vliegreis, kan je dan urenlang in je zetel zitten naar muziek luisteren zonder een spier te bewegen, maar toch gemakkelijk wakker blijven?
op het eerste zicht lijken die benzo's mij wel tof voor eens een avondje op mn eentje mee te chillen, aangezien ik van wiet nu zo opgefokt geraak.
kan het zijn dat je last krijgt van duizeligheid of het gevoel hebt dat je niet meer voldoende diep kan ademhalen? bedankt voor dit topic trouwens
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neuh, kan niet zo'n kwaad. Medicijnen die over datum zijn zullen hoogstwaarschijnlijk ietsjes minder goed werken, en zelfs dat betwijfel ik. Er zijn wel een aantal medicijnen die je wel echt moet gebruiken voordat ze over datum zijn, zoals adrenaline enzo. Maar benzo's.. nee, zal wel loslopen.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spor zei:
Ivoos zei:
Dan ga ik eerst eens moeten lezen welke er precies allemaal zijn :tongueout:
De enige geneesmiddelen die ik eens recreatief genomen heb zijn codeïne en DXM. Codeïne is een opiaat dacht ik en DXM weet ik niet precies meer maar ook geen benzo, dus nee :)
Klik om te vergroten...

Een aanrader voor beginners vind ik altijd temazepam 20mg liq. caps. omdat die hard inslaan, en het is een inslaapmiddel, dus als je wakker blijft kun je flinke roes verwachten. Ik zou vooral eens kijken waar je aan kan komen :wink: als je er vragen over hebt hoor ik het wel.
Klik om te vergroten...

Ik heb wel eens een benzo genomen denk ik :tongueout: herinner ik me net.
Was op de Gentse feesten, paar jaar terug, en een vriend ging xtc kopen maar kwam met een of ander geneesmiddel thuis. Hij zei dat de broer van de dealer daar hard op spacede... Nuja, paar verdere vragen gesteld, gegoogled, en maar genomen. Ik viel een uur later als een blok in slaap maar toen ik wakker werd sloeg het echt keihard in.
Geen idee meer welke het was, was wel es leuk :)

En achteraf bekeken had ik wel wat meer opzoekwerk mogen doen (waarvoor deze thread echt perfect is) maarja, zolang het goed afloopt :tongueout:

En bedankt voor de tip :) Zal niet voor direct zijn, maar als ik ooit es benzo's wil nemen zal ik met die raad rekening houden :)
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik wilde ook niet opstaan, maar ik moest die dag naar huis en ging nog helpen opruimen :)
Deed me gewoon denken aan "dus als je wakker blijft kun je flinke roes verwachten"
Ik moest moeite doen om op te staan, maar eens ik opstond werd mn hoofd heel licht en was het echt wel een serieuze roes :) Ik heb maar een uur 2 geslapen ook, dus het ligt nog in de duur van een benzo lijkt me.

Nuja, achteraf gissen is moeilijk, ik weet de naam echt niet meer dus veel maakt het niet uit.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat maakt het inderdaad al een stuk aannemlijker dat het ook een benzo was ja :) er is er geen een die na 2 uur is uitgewekt, dus grote kans dan
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Persoonlijk denk ik dat het daar wel voor geschikt kan zijn. Je bent immers een stuk rustiger van binnen dus het accepteren zal makkelijker gaan.
Zelf heb ik er echter geen ervaring mee.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#20
DreamerOfDreams zei:
ik ga toch eens zoeken achter benzo's, lijkt me leuk om te mediteren enzo,
waarschijnlijk iets om het best alleen te doen? of dan toch zeker in uber chillmodus
kan je ze combineren met lsd of paddo's om de scherpe kanten er wat vanaf te halen, de rusteloosheid en de bodyload die me weerhoud om er volledig in op te gaan

groeten
Klik om te vergroten...

Ik heb geen ervaring met mediteren maar houd er rekening mee dat ze je hersenactiviteit en actief zenuwstelsel dempen. Ik dacht dat mediteren veel met denken te maken had enzo, en je gaat er juist minder van nadenken dus zou niet weten of het daar geschikt voor is. Om diezelfde reden (dempen hersenactiviteit) werkt het dus ook "anti-trip" maar aanraden zou ik het niet, is namelijk vuur met vuur bestreiden. En bovendien jammer, neem dan wat minder. Bodyload word zeker niet lichter van benzo's ! Je hoeft ze niet perse alleen te doen, als je je er op instelt word je dr stontmelig van met een paar man :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2021222324...32
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."