Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote benzo topic !

Het grote benzo topic !

627 antwoorden
181 weergaven
18-5-2026
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#1
hieeeyy

Bromazepam
Stofnaam: bromazepam
Merknaam: Bromazanil / Lexotanil
Voornaamste werking: anxilotisch / sedatief
Vorm: langwerpige tabletten die je in 4 kan delen
Sterkte: 3 / 6 mg
Halfwaarde eliminatietijd: 20 uur
Maximale plasmaspiegel: 2 uur
Weetjes: Het word bijna niet meer gebruikt
Persoonlijke ervaring:
Heb het maar een paar keer gehad... Net alsof je een halve oxazepam pakt eigenlijk, alleen ietsje langer effect, en iets minder sterk ( met de 3mg variant die ik had ) Voor mij geen voordeel ten opzichte enige andere die ik gebruikt heb.
Klik om te vergroten...
Ik heb die 12 mg variant en die is heel veel keer sterker dan een halve oxazepam.
Ik heb behoorlijk ervaring met benzo's, met xanax ook waarik heel groot misburik van maakte tot 12 mg / dag.
Maar bromazepam 12 mg (wit product dus) van lexotanil is heel erg sterk.
Persoonlijk vind ik een hele goede benzo,sterke en vele male sterker dan xanax.

:wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi Oogbally,

Zoals je weet krijg ik mijn medicijnen op dokters-advies. Ik ben dus geen 'recreatieve' gebruiker :wink:

Zodoende kom ik aan deze beredenatie! Verhouding één op drie, weet je nog?? Blijkbaar niet. Spit de topics dan nog maar eens door waar je zelf deel van hebt uitgemaakt.

Ter verduidelijking: 3mg. Oxazepam staat (volgens diverse artsen van verschillende praktijken) gelijk aan 1 mg. Diazepam.

Dit zijn dingen die je te weten komt als je het Benzo-gebruik wilt kicken!

Gr.,

Eend

p.s. indien je hier zelf info / bewijzen over wilt vinden, vraag het aan je huisarts, waarschijnlijk kan deze jou verder helpen.

p.s.s. het is een manier van rekenen die zij hebben gehanteerd, ik sluit dan ook niet uit dat dit kan afwijken. Voor mij werkt het in ieder geval :wink:

EDIT:

Heb je iets gebruikt of zo? Je gaat hier van je gevoelens uit, niet van de wetenschap?! Je weet toch dat kortwerkende niet OP DIE MANIER met langwerkende te vergelijken zijn?
j
jelliesLid
01-01-2024, 00:00
#3
speeseend bedankt iig!

als dat nog zwaarder is laat maar dan :wink:
ik heb de laatste tramadol genomen,heb nog die oxazepam en nitrazepam liggen om evt afkickverschijnselen te onderdrukken.
ik krijg vooral pijn in mn knieen en duizelig soort v stroomstoteriggevoel in mn kop en voel heel duidelijk mn zenuwen lopen zeg maar door mn lijf.
heb voor de echte nood nog diazepam besteld bij airsealed,want mn dokter ziet me al aankomen!! :tearsofjoy:
heb maar mn eigen afkickplan gebrouwen...
kijken of het werkt maar.
ben echt zo klaar met tramadol ben bang dat mn hersens eraan gaan door die zooi,niet dat de rest zo geweldig is maargoed.
ik moet zeggen dat ik v oxazepam best chagerijnig word vandaar die valium maar,,dat voelt veel beter en word je niet zo suf van.
als het idd echt niet gaat dan volg ik jouw tip wel op mbt die verslavings arts.
vorig jaar ook is afgekickt en kreeg daarna accuut een depressie daar ben ik nu zo bang voor :(
afijn weer een heel verhaal maar baal gewoon van mezelf en die rommel.
tis echt niet zomaar ff stoppen ofzo na een paar maandjes echt behoorlijk helletje :kots:

groetjes!
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#4
het is een bron, maar ik vind er wel erg frappante dingen in staan hoor:

alprazolam 0,5 / temazepam 20 / nitrazepam 10 / diazepam 10 / oxazepam 20 mg, bergelijkbaar ???? Sorry hoor, maar no fucking way zijn die poties vergelijkbaar met elkaar. Of mijn lichaam moet er al extreem anders op reageren.

Geen persoonlijke aanval op jou hoor :) maar ik ervaar het absoluut anders en mensen die ik heb zien gebruiken ook...
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#5
speeseend zei:
Heb je iets gebruikt of zo? Je gaat hier van je gevoelens uit, niet van de wetenschap?! Je weet toch dat kortwerkende niet OP DIE MANIER met langwerkende te vergelijken zijn?[/b]
Klik om te vergroten...

Nope, ik ben nuchter... Ik krijg inderdaad geen benzo's meer van mijn doc, wel zolpidem maar dat zullen we maar niet hier in vergelijking trekken. Heb ze wel een tijdlang voorgeschreven gekregen zoals denk ik wel bekend is.

Nou, ik ben hier een beetje van beide uitgegaan. We weten allemaal dat ik geen dokter ben, maar ik heb wel redelijke wetenschappelijk kennis en veel gebruikerservaring. Mijn gebruikerservaring komt vaak toch overeen met de wetenschap die ik ken.

Bijvoorbeeld: vind ik al niet dat je hypnotische (temazepam, nitrazepam) benzo's kán vergelijken met anxilotische (oxazepam, diazepam). Daarbij maakt halflife van de stoffen heel veel uit, de reden waarom ik ook altijd zeg dat ik oxazepam "sterker" vind als diazepam. Voor zover ik weet, "flashen" benzo's harder naar mate de halflife korter is... Bij oxazepam is die zo uit mijn hoofd iets rond de 8 uur, en bij diazepam rond de 50. Daar komt bij dat ik van oxazepam ook echt een aanwezige roes heb, van diazepam word ik gewoon lekker rustig. Ik wéét dan dat het werkt, maar de roes van oxazepam of al helemaal temazepam blijft echt uit.

Wat ik in die tabel wel erg bizar vind is de vergelijking van alprazolam 0,5mg met temazepam 20mg... Van de benzo's die ik ken is temazepam 20mg namelijk toch een van de meest roes verwekkende, en alprazolam een van de minst-roes wekkende middelen. Vooral in die hoeveelheden bij beide (ik zou het er zeg maar meer mee eens zijn als ze 1mg alprazolam zouden vergelijken met 10mg temazepam)

Maar desondanks, ik kan niet meer doen als rondvragen, bijsluiters lezen, en internet research. Ongetwijfeld zal jou, of iedere arts er meer over weten. Hoewel gebruikerservaring bij deze mensen vaak uitblijft, iets wat ik zeker niet onbelangrijk acht.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spor zei:
...Geen persoonlijke aanval op jou hoor :) maar ik ervaar het absoluut anders en mensen die ik heb zien gebruiken ook...
Klik om te vergroten...

None taken :wink:

Ik ben het ook niet helemaal eens met die lijst. Maar er is verder weinig te vinden op het internet, door mij. Misschien dat anderen wel een simpel én betrouwbaar wetenschappelijk schema kan opduikelen via het Net.

Gr.,

Eend
p
priscillaLid
01-01-2024, 00:00
#7
mijn vriendin krijgt oxazpam10mg,1van haar uitgeprobeerd,vond hem idd heftiger dan de diazepam.
j
jelliesLid
01-01-2024, 00:00
#8
hoi hoi

ik ervaar diazepam veel krachtiger als oxazepam

ik vind het eerlijk gezegd 1 pot nat overal word je kalm en suffig van.
alprazolam vind ik de zwakste persoonlijk
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
In welke zin vindt jij diazepam krachtiger? Diazepam is een middel wat langer werkt dan oxazepam, en daardoor dus ook niet zo hevig in slaat.
j
jelliesLid
01-01-2024, 00:00
#10
tja ik weet niet ik vind oxazepam echt licht bij mij danhe!
en bij diazepam ervaar ik een diepe kalmte zonder gekke bijwerkingen.
ik word v oxazepam op een gegeven momnent beetje prikkelbaar ook.
dat vdie lange of korte werking wist ik niet hoor!
maar mn vriend heeft exact hetzelfde!
maargoed in acute nood helpt het wel die oxazepam :wink:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#11
jellies zei:
tja ik weet niet ik vind oxazepam echt licht bij mij danhe!
en bij diazepam ervaar ik een diepe kalmte zonder gekke bijwerkingen.
ik word v oxazepam op een gegeven momnent beetje prikkelbaar ook.
dat vdie lange of korte werking wist ik niet hoor!
maar mn vriend heeft exact hetzelfde!
maargoed in acute nood helpt het wel die oxazepam :wink:
Klik om te vergroten...

Same here. Hoeveelheden baten ook niet om die prikkelbare momenten op langere termijn in te perken.

Verder vind ik beiden sterk op hun eigen manier. Hiermee bedoel ik dat je het minimaal twee weken niet hebt gebruikt en voor max een paar dagen tot één week gebruikt.

Gr.,

Eend
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#12
priscilla zei:
mijn vriendin krijgt oxazpam10mg,1van haar uitgeprobeerd,vond hem idd heftiger dan de diazepam.
Klik om te vergroten...

Het blijft gek dat je twee maal vijf mg. Diazepam amper voelt!

Én één maal tien mg. Oxazepam heftiger voelt dan de 2 maal vijf mg. Diazepam. Indien je werkelijk Diazepam krijgt en geen suikertabletje (niet boos worden hoor :) ) zal dit nog in je bloed zitten. Die Oxazepam is dan een soort ''extra''. Het heeft immers een maximale halfwaarde van honderd uren.

Verder zou ik direct switchen als jij er werkelijk van overtuigd bent dat de Oxazepam voor deze periode in jouw leven de beste keuze is.

Succes,

De eend
p
priscillaLid
01-01-2024, 00:00
#13
ja,denk het ook :) ook vawege dat ik las dat diazepam veel slechter is voor je lever,met de hoeveelheden alcohol die ik gedronken heb vroeger,en in het weekend nog wel is wegdrink,missch niet best :beer:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oke! Nu wil ik ook Librium! :hearteyes:
Gagagagoega!!
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is sowieso niet verstandig om alcohol met benzo's (o.a. oxazepam en diazepam) te gebruiken. Alcohol versterkt het versuffende effect, en tevens krijgt je lever meer werk
p
priscillaLid
01-01-2024, 00:00
#16
:wink:
C
ComplicityLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat Valium en Alcohol een slechte combinatie zijn kan ik beamen haha. Na LSD trip van afgelopen maandag 10mg valium geslikt, later nog 10mg erbij. Paar uur later toen we relaxt op de bank lagen paar biertjes gedronken en het kickte hard in! Had op de fiets naar huis al een kater en werd de volgende dag pas eind van de middag wakker haha.
j
jelliesLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik heb mn pakketje van airsealed gewoon binnen haha
zat valium in :grin:
ik dacht toch is uitproberen komt uit bosnia :rolleyes:
eigenlijk ook bizar dat je gewoon alles kan bestellen wat je wilt!!
op de envelop was gewoon met pen geschreven vraag me af hoe dat werkt daar :P
wel chill weer
C
ComplicityLid
01-01-2024, 00:00
#19
jellies zei:
ik heb mn pakketje van airsealed gewoon binnen haha
zat valium in :grin:
ik dacht toch is uitproberen komt uit bosnia :rolleyes:
eigenlijk ook bizar dat je gewoon alles kan bestellen wat je wilt!!
op de envelop was gewoon met pen geschreven vraag me af hoe dat werkt daar :P
wel chill weer
Klik om te vergroten...
Ze zijn wel betrouwbaar als ik de verhalen mag geloven. Wel jammer dat de prijzen zo extreem uiteenlopen. Diazepam is bijvoorbeeld wel te betalen, maar Ritalin voor 115 dollar...WTF.
j
jelliesLid
01-01-2024, 00:00
#20
Complicity zei:
jellies zei:
ik heb mn pakketje van airsealed gewoon binnen haha
zat valium in :grin:
ik dacht toch is uitproberen komt uit bosnia :rolleyes:
eigenlijk ook bizar dat je gewoon alles kan bestellen wat je wilt!!
op de envelop was gewoon met pen geschreven vraag me af hoe dat werkt daar :P
wel chill weer
Klik om te vergroten...
Ze zijn wel betrouwbaar als ik de verhalen mag geloven. Wel jammer dat de prijzen zo extreem uiteenlopen. Diazepam is bijvoorbeeld wel te betalen, maar Ritalin voor 115 dollar...WTF.
Klik om te vergroten...
ja das duur man!

maar ik vraag me af als je bv enorm veel besteld of je dan niet ineens opgelicht word?? :confused:
vind het best vreemd gaan volgens mij is het toch illegaal ofniet?
hoe werkt ritalin op een gewoon mens? met wat kun je dat vergelijken?? :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2223242526...32
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."