Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAntidepressiva

Antidepressiva

296 antwoorden
45 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
joetsie zei:
Ben benieuwd met afbouwen.Ik heb paroxetine van 20 mg 1 per dag.Volgens internet is prozac hetzelfde?
Klik om te vergroten...
Syl zei:
Ik heb geen idee joh of Paroxetine ook Prozac is.
Klik om te vergroten...
Nope zijn niet hetzelfde.
Bekende merknaam van Paroxetine is Paxil
Bekende merknaam van Fluoxetine is Prozac
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#2
41781959_287430921875060_1842442559398346752_o.jpg
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#3
GanggangπŸ’― zei:
Ik bedoelde het meer om te voorkomen dat andere mensen wellicht denken dat dit de juiste spelling is. Het gaat mij niet zozeer om iemand te verbeteren maar juist om een goed stukje tekst te verspreiden. De taal waarin de boodschap verpakt is is zo belangrijk. Bij veel taal en spelfouten haak ik eigenlijk snel af omdat ik me daar aan stoor (wat de reden ook moge zijn). Misschien is dat wel een tikkeltje autistisch, volgens mij zijn we dat allemaal wel op sommige vlakken.

Ik vind het juist prettig als iemand mij wijst op een fout, mits dat op een acceptabele manier gebeurt.
Klik om te vergroten...
Nou uhhhh als ik dan kijk bij topic wat gaat er door je hoofd....
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Syl zei:
Ik heb geen idee joh of Paroxetine ook Prozac is.
Ik start over 2 weken met 60 mg Prozac.
Ben wel blij om duloxetine af te bouwen.
De vermoeidheid is niet normaal meer.
Klik om te vergroten...
ik hoop zo voor jou dat dit de goede is
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
joetsie zei:
ik hoop zo voor jou dat dit de goede is
Klik om te vergroten...

Ik hoop het ook!.
Maar na vandaag heb ik weer wat meer hoop voor de toekomst.
Ben vandaag bij een podo-therapheut geweest ivm scheenbeen klachten.
Hieruit is gebleken dat mijn bekken gekanteld staat.
Hierdoor komt dus waarsch ook mijn lage rugpijn, bekkenpijn en shin splint.
Word nu doorverwezen naar een goede fysiotherapeut.
Wat dus voor mij betekend dat de kans er gewoon in zit dat ik in de toekomst pijnvrij kan bewegen.
Dit is een super goed vooruitzicht!!. 😊
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
joetsie zei:
Nou uhhhh als ik dan kijk bij topic wat gaat er door je hoofd....
Klik om te vergroten...
Dan?
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#7
taalfouten zie ik dan
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
joetsie zei:
taalfouten zie ik dan
Klik om te vergroten...
Ik zie ze overal.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#9
GanggangπŸ’― zei:
Ik zie ze overal.
Klik om te vergroten...
Jij hebt gelijk en moet er zo om lachen heerlijk ff lachen!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vandaag dag 5 van mijn afbouw van de duloxetine.
Zit nu dus al 5 dagen van de 120 mg op de 90 mg.
Vandaag merk ik echt wel verschil al wat.
Ik voel me nerveus en heb weer zon raar gevoel van spanning in mijn buik.
Ook voel ik steeds weer spierkramp in mijn rechterbeen.
Ik heb jarenlang amitriptiline geslikt als pijnstiller voor o.a mijn darmen.
Die mocht niet in combinatie met de duloxetine omdat daar een pijnstiller in zit al.
Merk nu wel dat de dosis lager is.
Heb veel meer pijn in onderrug en bekken.
Op 28 juli krijg ik fysio en gaan ze kijken of ze wat aan mijn bekkenkanteling kunnen doen.
Ik hoop dat ik dan met de tijd geen pijnstiller meer dagelijks nodig heb.
Verder voel ik me vandaag erg rusteloos en wat nerveus.
Maandag ga ik over naar de 60 mg voor een week.
Dan stap ik over op prozac 60 mg.
Moet nog ff volhouden dus kwa pijnklachten die nu steeds meer aanwezig zijn.
Maar dat gaat goed komen, we gaan gewoon weer door. 😊
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
geflipt zei:
Ik dacht wel dat ze gingen opbouwen. 60mg is niet min. Blijven vechten Syl!
Klik om te vergroten...

❀️
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
Al vanf vanacht enorme hoofdpijn aan rechter voorzijde.😝😝😝
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Syl zei:
Al vanf vanacht enorme hoofdpijn aan rechter voorzijde.😝😝😝
Klik om te vergroten...
Afwisselen? Ik heb links!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
joetsie zei:
Migraine?
Klik om te vergroten...

Kan niet zomaar door de fluoxitine (prozac) komen. Zou het even melden bij de huisarts voorleggen.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gister mijn laatste Duloxetine 60 mg gehad.
Vandaag gestart met de fluoxitine (prozac) 20 mg.
Voel me vandaag verders goed.
Heb straks telefonisch contact gehad met de psychiater.
Ze wou weten hoe de 2 weken afbouw was verlopen.
Over ong een maand heb ik een afspraak in de praktijk met haar.
Dan word er gekeken hoe of het gaat met de ad.
We zullen het gaan zien 😊
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#16
geflipt zei:
Een nieuw begin!
Succes Syl!
Klik om te vergroten...

Dank je wel ❀️
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#17
Syl zei:
Gister mijn laatste Duloxetine 60 mg gehad.
Vandaag gestart met de fluoxitine (prozac) 20 mg.
Voel me vandaag verders goed.
Heb straks telefonisch contact gehad met de psychiater.
Ze wou weten hoe de 2 weken afbouw was verlopen.
Over ong een maand heb ik een afspraak in de praktijk met haar.
Dan word er gekeken hoe of het gaat met de ad.
We zullen het gaan zien 😊
Klik om te vergroten...
Een nieuw begin!
Succes Syl!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vandaag dag 3 van de Prozac.
Voel me verder best ok.
Enigste wat me echt zwaar valt is dat nu ik de Duloxetine niet meer slik, ik die pijnstiller niet meer heb.
Met slapen is nu een ramp.
Ik weet gewoon geen houding om te liggen te vinden waarbij ik geen intense pijn aan bekken en onderrug voel.
Draaien, draaien en nog eens draaien.
Kussentje onder been leggen, kussemtje weer weg,kussentje onder bekken leggen, kussentje weer weg.
Het is een enorm zeurende brandende pijn.

Moet ff volhouden totdat ik dinsdag mijn eerste fysio ga krijgen voor mijn bekken.

Verder zijn mijn dromen zeer zwaar beladen nog steeds en ook meer nachtmerries.

Verder overdag voel ik me wel ok.
Heb verder nog nergens last van kwa bijwerkingen ofzo.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Syl zei:
Vandaag dag 3 van de Prozac.
Voel me verder best ok.
Enigste wat me echt zwaar valt is dat nu ik de Duloxetine niet meer slik, ik die pijnstiller niet meer heb.
Met slapen is nu een ramp.
Ik weet gewoon geen houding om te liggen te vinden waarbij ik geen intense pijn aan bekken en onderrug voel.
Draaien, draaien en nog eens draaien.
Kussentje onder been leggen, kussemtje weer weg,kussentje onder bekken leggen, kussentje weer weg.
Het is een enorm zeurende brandende pijn.

Moet ff volhouden totdat ik dinsdag mijn eerste fysio ga krijgen voor mijn bekken.

Verder zijn mijn dromen zeer zwaar beladen nog steeds en ook meer nachtmerries.

Verder overdag voel ik me wel ok.
Heb verder nog nergens last van kwa bijwerkingen ofzo.
Klik om te vergroten...
Ik duim voor je dat de fysio straks een oplossing voor je heeft, Syl. Zou toch top zijn als je zonder pijnen de dag en nacht doorkomt.

Ik werd ook stapelgek van mijn rugpijn. Jezelf geen houding weten te geven is echt een hel. Nog even volhouden lieverd. πŸ€—
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
geflipt zei:
Ik dacht wel dat ze gingen opbouwen. 60mg is niet min. Blijven vechten Syl!
Klik om te vergroten...

60 mg is bij duloxetine de standaard startdosering voor depressie (bij angststoornissen kan dit ook wel 30 mg zijn), daarna kan opgehoogd worden naar 120 mg. Bij fluoxetine (Prozac) is de normale startdosis inderdaad 20 mg. Dit verschilt gewoon per middel.

* Edit: Late for the parade, ik zie dat @Mezelf dit al min of meer zei. :’)

* Edit 2: Ik zeg bovenstaande nu wel heel leuk, maar bij nader inzien ben ik zelf destijds wel met 30 mg duloxetine begonnen voor depressie en dus niet met 60 mg. Mijn ophoging was toen naar 60 mg, niet 120 (daarna ben ik ermee gestopt door teveel bijwerkingen). Hangt er dus maar net vanaf wat je psychiater en jijzelf besluit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...15
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."