#1
Beiden kloppen denk ik maar denk dat depressieve mensen sneller naar drugs grijpen dan omgekeerd.
Er gebruiken nou eenmaal veel mensen AD, en daar zitten natuurlijk ook drugsgebruikers tussen.
Nee dat is natuurlijk onzin. Hier wordt er over middelen openlijk gesproken waardoor het hier een makkelijker te bespreken onderwerp is. In 2018 hebben meer dan 1,4 miljoen mensen in NL benzo's gehad. Antidepressiva 1,1 miljoen NL'ers.
Schrik je van he![]()
Het zal best wel zo zijn dat mensen met een depressie gemiddeld wat sneller naar drugs grijpen. Voor mij persoonlijk was dit niet het geval, ik heb eerder minder drugs dan meer drugs gebruikt sinds die periode. Ik begon om een heel andere reden (interesse vooral) ooit met bepaalde middelen.
Ik kan me wel vinden in het antwoord van @Mezelf, er wordt hier waarschijnlijk meer (open) over gepraat. Ook buiten dit forum om hebben veel mensen psychische problemen, maar de stigmatisering leidt ertoe dat je dit vaak niet hoort.