Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitalin is pure speed

Ritalin is pure speed

118 antwoorden
62 weergaven
18-5-2026
P
PandaboyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Frenzel zei:
Is de stof ritalin ook gewoon in pure vorm in de handel?
Klik om te vergroten...

Ritalin is de naam van het merk, net zoals je ook concerta hebt. De naam van de chemische stof is methylfenidaat. Je kan deze niet zomaar bij de apotheker kopen maar wie zoekt die vindt.
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Smokin046 zei:
@ Soldiermoney

is de combinatie van paddo's + ritalin ook een goed idee?
Klik om te vergroten...

Ja die combinatie is echt een aanrader als je adhd/add hebt en wilt trippen. Door de ritalin kun je helder, en diep nadenken. Zo kun je echt veel positieve gedachtes en ideeen uit je trip halen.
Als je thuis concerta hebt raad ik je aan om dat gebruiken tijdens je trips. Het effect van concerta komt wat rustiger opzetten, het werkt met minder pieken en dalen dan ritalin.
Slik alleen ritalin/concerta tijdens een paddo trip als je allebei de middelen al vaker hebt gebruikt. Anders kan het effect van ritalin je opgefokt maken en ervoor zorgen dat je niet lekker in je vel gaat zitten. (denk aan zweten, hartkloppingen enz.)
i
iliketopartyLid
01-01-2024, 00:00
#3
soldiermoney zei:
Ja die combinatie is echt een aanrader als je adhd/add hebt en wilt trippen.
Klik om te vergroten...
heb jij add/adhd? want ik heb adhd en ik heb ritalin, maar is het wel handig voor eerste keer mushies gelijk te combineren met rita??

is het echt een aangename ervaring :confused:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
iliketoparty zei:
is het echt een aangename ervaring :confused:
Klik om te vergroten...
Daar heb je sowieso geen garantie op. Ook niet als hij ad(h)d heeft.
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik moet wel zeggen, de effecten lijken wel op elkaar, maar van ritalin wordt je sneller moe denk ik. En de crash van ritalin is een stuk kutter dan speed.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik snap ook echt niet dat ze deze zooi aan kinderen geven :confused:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pure speed en ritalin is een wereld van verschil vind ik. Ritalin is veel minder sterk oppeppend etc dan pure speed. Bij meerdere tabletten, en dan vaak nog oplossen in water of nassaal (niet te adviseren overigens), dan krijg je wel wat effecten van speed. Maar ook dan is het nog een stuk minder dan gewone pep.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#8
In een ritalin zit dan ook maar 10mg methylfenidaat. Een lijn speed is waarschijnlijk zo rond de 100mg amfetaminen. Als het spul bij gelijke dosis werkzaam is heb je het dan dus zowieso al over 7 pillen (bij goede speed).
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
buzzrider zei:
ik heb nog geen ritaline gedaan, maar ik beschouw het niet echt als gelijke van speed, mensen met ADHD worden er toch ook niet strakker van, ze worden net kalmer en geconcentreerder
Klik om te vergroten...

Klopt, maar daar is de medicatie eigenlijk ook voor gemaakt. Zij zullen dus nooit het light speed effect kunnen krijgen, omdat ze add of adhd hebben.
Mensen zonder add / adhd die worden juist opgepept / alerter etc van ritalin. Maargoed, niet van 1 pilletje inderdaad.
f
freak1Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb tot nu toe 2 x met ritalin geexperimenteerd.
Telkens met een half tabletje.
De eerste keer werd ik er wat spraakzamer van,
de tweede keer slaperig...
:confused:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#11
buzzrider zei:
ik heb nog geen ritaline gedaan, maar ik beschouw het niet echt als gelijke van speed, mensen met ADHD worden er toch ook niet strakker van, ze worden net kalmer en geconcentreerder
Klik om te vergroten...

Een maat van mij heeft ADHD en als ik die een dikke lijn speed geef (topkwaliteit) dan kan ie 3 uur later naar zijn bed en slapen.
Ik heb nog steeds niet zelf de test gedaan met ritalin, ik heb er 4 liggen, maar 4 is denk ik ook wat weinig om een echt goed effect te verwachten.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#12
freak1 zei:
Ik heb tot nu toe 2 x met ritalin geexperimenteerd.
Telkens met een half tabletje.
De eerste keer werd ik er wat spraakzamer van,
de tweede keer slaperig...
:confused:
Klik om te vergroten...

Met 5 mg merk je eigenlijk heel erg weinig. Wil je een beetje speedy effect hebben dan moet je toch al een aantal pilletjes tot je nemen.
Dat verklaart ook misschien waarom je de tweede keer slaperig bent geworden. Als je vantevoren bijvoorbeeld hebt gegeten dan werkt zo'n half pilletje amper tot niet.
k
kildeerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tot nu toe heb ik mijn prettigste amfetamine-rushes niet op speed gehad, maar op Ritalin.. kan aan mijn kwaliteit speed liggen, al ben ik van sommige keren overtuigd dat het echt geen rotzooi was wat ik nam.
Methylfenidaat nasaal, 20mg (twee pilletjes) fijngestampt, is een uur rushen en drie uur lang ultravrolijk, geconcentreerd en bruisend van energie. Wel gruwelijk droge bek, wees daar bedachtzaam op..
F
FightforceLid
01-01-2024, 00:00
#14
kildeer zei:
Tot nu toe heb ik mijn prettigste amfetamine-rushes niet op speed gehad, maar op Ritalin.. kan aan mijn kwaliteit speed liggen, al ben ik van sommige keren overtuigd dat het echt geen rotzooi was wat ik nam.
Methylfenidaat nasaal, 20mg (twee pilletjes) fijngestampt, is een uur rushen en drie uur lang ultravrolijk, geconcentreerd en bruisend van energie. Wel gruwelijk droge bek, wees daar bedachtzaam op..
Klik om te vergroten...

Ik weet wel zeker dat dat aan de kwaliteit van de pep ligt :wink:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Een maat van mij had een keer 19 ritalin pillen weggesnoven, die ging wel hard ja!
M
Miss RaveLid
01-01-2024, 00:00
#16
Met ritalin heb je een zgn plafond, waardoor mensen niet zo hard uit hun dak kunnen gaan als met pep (daar heb je dat niet op die manier bij). Hoe dat precies werkt, moet ik nog steeds eens uitzoeken. Verder: als je niet hard op pep ging, dikke kans dat het caffeine was. Daar wordt t vaak mee versneden.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Definieer pure speed.
P
PoerliOepsaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben ADDer en moet elke schooldag aan de Rilatine
qua chemische verbindingen heeft het enorm veel weg van coke maar het voelt veel meer aan als hele goeie pep (ik word daar enorm rustig van in mijn hoofd, super chille gesprekken met iedereen, zelf sturen wat ik wil doen, super gefocust,.....)
Maarrr die Rilatine verschilt bij mij van dag tot dag: ene dag sta ik strak, andere dag weer minder
Mensen die mij goed kennen en veel bij mij zijn merken het echt wel als ik een pilletje heb genomen en vinden dat niet zo super, omdat ik dan veel nonchalanter ben, minder gevoelig

Ik merk ook wel dat het verslavend is: omdat veel mensen super goed kunnen functioneren onder rilatine denken ze op den duur da ze niks meer kunne zonder pilletje ((AD(H)Ders zijn over het algemeen toch al verslavingsgevoeliger)

Ik heb mijn gebruik ondertussen wel onder controle maar een tijd geleden slikte ik al vlug een pilletje om mij wat beter te voelen in lastige situaties

Nog effe volhoude tot ik van school af ben en dan stop ik er meteen mee!!
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#19
PoerliOepsa zei:
gNuxx zei:
Een maat van mij had een keer 19 ritalin pillen weggesnoven, die ging wel hard ja!
Klik om te vergroten...
tamelijk dom
Klik om te vergroten...
weet je nog die keer op gtst dat dat meisje teveel adhd pillen had geslikt OOOH. nou normaal kijk ik er nooit naar maar zou eigenlijk binnen 15minuten dood zijn ofzo als ze niet gered werd
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#20
Huh...WTF is dat met gtst?? Begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Waarschijnlijk had ik er bij moeten zijn om te snappen hoe realistisch die soap op dat moment was.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."