Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitalin is pure speed

Ritalin is pure speed

118 antwoorden
63 weergaven
18-5-2026
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb behoorlijk wat ritalin in allerlei manieren tot mij genomen.
Het is gemaakt voor orale inname, er gaan met nasale snuiverij volgens mij best wel wat verloren.
Het cruch en snort ritueel maakt echter best veel goed, en je voelt 'm ook sneller hangen.
Ik krijg toch geen echte buzz van het spul, eerder na 10 minuten merk ik dat ik mij anders voel.

effecten:
-leerstof wordt interessanter. Andere mensen worden interessanter...alles wordt gewoon interessanter.
-Ik word vaak ook een beetje over-paterig en overmoedig van het spul.
-TOTAAL geen honger, constant voel gevoel. Dit houdt bij mij langer aan dan de effecten zelf.
-Twitchy... speedy, opgefokt komt ook wel eens voor.
-een relatief veel te grote crash in vergelijking met het effect. vaak tot ik ga slapen
chagrijnig, apathisch.
P
PeterblaatLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fulairyn zei:
Haha, ik heb me nooit ingelezen over speed maar toen ik las dat speed een lichaamseigen stof was moest ik wel lachen, volgens mij de meest chemische troep die je kunt krijgen.
Klik om te vergroten...

Ik vind het ook altijd wel aardig als mensen dat soort onzin lopen te brallen :grin:
Hoewel, met wat fantasie, het (nor)adrenaline- en dopaminemolecuul op een amphetamine-molecuul lijken. Dat zou wel mogelijk kunnen verklaren waarom 't juist op die neurotransmitters werkt.
En ga me nu niet uitschelden voor alchemist ( :wink: ); ik weet ook dat stoffen die heel erg op elkaar lijken soms een totaal verschillende werking hebben op het menselijk lichaam. Het moraal van dit verhaal(tje) zou dus enkel zijn dat 't opzich best begrijpelijk is dat 't fabeltje over lichaamseigen-stof in de wereld is gekomen...

Overgens vind ik persoonlijk dat "de meest chemische troep" niet de juiste term is voor amphetamine of voor welke stof dan ook. Elke stof is een chemicalie op zichzelf; de vitamine-pillen in de supermarkt zijn echt niet meer of minder chemisch dan amphetamine en anderzijds neem ik liever een gram amphetamine oraal (chemisch) dan een gram pure nicotine (puur-natuur)
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Peterblaat zei:
en anderzijds neem ik liever een gram amphetamine oraal (chemisch) dan een gram pure nicotine (puur-natuur)
Klik om te vergroten...
Ja he, want dan ben je dood swa.

Wikipedia zei:
De LD50 dosis (dat wil zeggen de dosis waaraan 50% van de blootgestelde dieren zullen overlijden) bedraagt 3 mg/kg voor ratten. Voor mensen (niet-rokers) kan 40-65 milligram fataal zijn. Rokers bouwen een behoorlijke resistentie tegen nicotinevergifiging op. Men overlijdt aan nicotine door verlamming van de ademhaling.
Klik om te vergroten...
F
FrenzelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Is de stof ritalin ook gewoon in pure vorm in de handel?
P
PandaboyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Frenzel zei:
Is de stof ritalin ook gewoon in pure vorm in de handel?
Klik om te vergroten...

Ritalin is de naam van het merk, net zoals je ook concerta hebt. De naam van de chemische stof is methylfenidaat. Je kan deze niet zomaar bij de apotheker kopen maar wie zoekt die vindt.
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Smokin046 zei:
@ Soldiermoney

is de combinatie van paddo's + ritalin ook een goed idee?
Klik om te vergroten...

Ja die combinatie is echt een aanrader als je adhd/add hebt en wilt trippen. Door de ritalin kun je helder, en diep nadenken. Zo kun je echt veel positieve gedachtes en ideeen uit je trip halen.
Als je thuis concerta hebt raad ik je aan om dat gebruiken tijdens je trips. Het effect van concerta komt wat rustiger opzetten, het werkt met minder pieken en dalen dan ritalin.
Slik alleen ritalin/concerta tijdens een paddo trip als je allebei de middelen al vaker hebt gebruikt. Anders kan het effect van ritalin je opgefokt maken en ervoor zorgen dat je niet lekker in je vel gaat zitten. (denk aan zweten, hartkloppingen enz.)
i
iliketopartyLid
01-01-2024, 00:00
#7
soldiermoney zei:
Ja die combinatie is echt een aanrader als je adhd/add hebt en wilt trippen.
Klik om te vergroten...
heb jij add/adhd? want ik heb adhd en ik heb ritalin, maar is het wel handig voor eerste keer mushies gelijk te combineren met rita??

is het echt een aangename ervaring :confused:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
iliketoparty zei:
is het echt een aangename ervaring :confused:
Klik om te vergroten...
Daar heb je sowieso geen garantie op. Ook niet als hij ad(h)d heeft.
F
FrenzelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Pandaboy zei:
Frenzel zei:
Is de stof ritalin ook gewoon in pure vorm in de handel?
Klik om te vergroten...

Ritalin is de naam van het merk, net zoals je ook concerta hebt. De naam van de chemische stof is methylfenidaat. Je kan deze niet zomaar bij de apotheker kopen maar wie zoekt die vindt.
Klik om te vergroten...
Ritalin is de triviale benaming voor het hydrochloride-zout van methylfenidaat, maar die is dus in de zuivere vorm verkrijgbaar bij dealers, cool.
Dan heb je dus iets sterkers gehad dan pillenpoeder.
U
UnknownLeprechaunLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat is dan puurder?
Pilletjes of capsules ?
Ik plet ze wel allebei tot poeder, daarom heb ik liever de pilletjes.
Die bolletjes in de capsules pletten is soms een irritant werkje
d
dyeLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik heb zelf ADD en een vriend van me heeft zware ADHD , ik heb normale ritalin , maar mijn maat heeft 54 mg tabletten van het merk CONZERTA , met 1 tablet kom ik de dag door , scherp , rustig in mijn hoofd , hardwerkend , maar totaal geen emotie , met meerdere tabletten op , staat van paraatheid , kracht , extra goed hyperfocussen , en zelfs bij meerdere tabletten 3-5 ( deze tabletten blijven 12uur constant stofjes afgeven) slapeloosheid en pepgevoelens .

kent iemand dit merk? lees alleen veel over ritalin , met zijn 10 mg werkzame stoffen :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Concerta is de retard vorm van ritalin, bevat net als ritalin ook methylfenidaat maar duurt gewoon een stukje langer. Hoeft dan ook maar een keer per dag te worden ingenomen.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sublimo zei:
Concerta is de retard vorm van ritalin, bevat net als ritalin ook methylfenidaat maar duurt gewoon een stukje langer. Hoeft dan ook maar een keer per dag te worden ingenomen.
Klik om te vergroten...
Concerta is dan ook geen pil maar een plastic capsule. In die capsule zit een heel klein gaatje met een soort alg erin die de methylfenidaat naar buiten duwt als de alg vochtig wordt en dus uitzet. Hoe langer de capsule in je lichaam is hoe verder de alg zit volzuigt en dus steeds kleine beetjes methylfenidaat naar buiten duwt.

De capsule kun je ook niet fijn stampen om te snuiven zoals gewone Ritalin. En je scheidt het gewoon uit via je ontlasting, geen probleem.
e
edwin__Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat een kutzooi is het ook, niemand die ooit dat spul nog bij mij naar binnen krijgt !

Ik kwam op internet op een een of andere kwakzalver site een mooie groep kortzichtige volwassen tegen die hun kinderen liever platspuiten dan ze te helpen..
Hoe denken jullie over het toepassen van marihuana t.b.v. ADHD ?
http://forum.zielenknijper.nl/?topic=75.15

Ikzelf ben er sinds 2 dagen mee gestart na een geweldig inzicht. Laatst waren we erg melig om "andermans wiet op te roken" dit alles was nog geen 0,03G. Uiteraard zal er meer placebo effect dan reactiewerking zijn geweest. Maar ik ben ermee doorgegaan, ik heb vaker zeer weinig in mijn sjag gestopt. Ik draai nu 2 dagen proef, mijn hoofd zit zo perfect op orde.

(waarbij mij dit artikel weer te binnen schiethttp://www.zielenknijper.nl/endocan...aken-stoffen-uit-cannabis-van-nature-aan.html ) <-- erg mooi artikel zeker het lezen waard, wel vanuit perspectief geschreven maar daarom niet minder geloofwaardig.

Om terug te komen: ik ben al een iets meer dan een week gestopt met het drinken van cafeïne. Reden, ik rende mezelf achterna en was niets waard zonder koffie. Waarin ik ook het inzicht verkregen heb dat mensen onrustig worden van koffie (denk daar maar eens over na). Niet goed als een (ex?)ADHD patient onrustig is. Ik had mezelf erg goed in de hand. Tot het moment van een theater activiteit, ik had een snel pratende personage, ik dreef door in drukte en kwam weer in een waas van hectiek terecht. Ik moest en zal ontspannen. Zodoende ben ik in de auto gestapt, op zoek naar een shop op 2e pinksterdag in een wildvreemde stad. Ik had nog niet gegeten en besloot, mede omdat ik met de auto was, wederom placebo weinig te nuttigen. Het viel perfect.
Ik was geordende, minder zenuwachtig en lekker ondernemend.
Een tijd geleden ben ik een beetje te ver door gegleden in de verliefdheid op marihuana en heb hierdoor toch enige schade opgelopen. Onzekerheid als grootste trefwoord.
Wiet kan je laten afglijden, wiet kan je laten genieten, wiet kan je goed doen, wiet mag je niet onderschatten.
Ik heb even zitten dobben, en heb besloten met een testperiode te beginnen, ten eerste noem ik het geen wiet meer. Hetgeen dat ik neem benoem ik met marihuana, dit neem ik niet omdat ik het wil, maar omdat ik haar nodig heb. Zij kan mij helpen met mijn "gebreken" in deze maatschappij.
Nou snap ik dat sommig mensen zich zorgen gaan maken over deze gewoonte. Ik ben er zelf ook bang voor, ik ken mijn verslaving gevoeligheid. Ik moet het als medicatie gaan zien, als een plicht. De kleine hoeveelheid die ik neem kan ik jullie nog niet vertellen, dat ben ik nog aan het uitvogelen. Gister heb ik teveel gehad, vandaag heb ik erg mooi gedoseerd. Er zat zo weinig in het sjagie dat ik niet stoned ben geweest. Wel heb ik de hele dag een erg rustige wolk in mijn hoofd. Ik heb ontzettend veel gedaan vandaag, en voel me nog steeds heerlijk ontspannen (dat komt als ADHD-er niet vaak voor. (inname was om 9:30).

Wiet is al een lange tijd in mijn leven, en tot op heden heb ik slechts recreatief gebruikt.
Ik ga zo mijn botertje maken, en geef het plantje een stabiele en onmisbare plaats in mijn leven.

Het is nogal een verhaal geworden maar ik ben blij dat ik het even getypt heb, wellicht helemaal het verkeerde toppic. Maar ik ben blij dat het van mijn hart is, kijk in ieder geval even naar die andere site (bovenste link).
Reacties mogen via PB <3
R
RoygbivLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nouja, 'pure speed' zou ik niet zeggen, maar de effecten lijken wel heel erg op elkaar. Ik ben niet super ervaren hiermee, dus excuses als het heel dom klinkt.. :P Ik heb één keer een sleutelpunt speed gesnoven, dus heel kleine dosis, om een beetje gezellig en wakker te blijven op een festival. Ging prima, gewoon lekker scherp en actief, moeheid ging weg, ik kon nog even doordansen/lekker lullen met iedereen, en aan het eind van de nacht kon ik gewoon goed slapen.

Vandaag heb ik voor het eerst Ritalin geprobeerd via een vriend van mij die ADD heeft. 1 pilletje van 10 mg geslikt, vanwege ontzettende drukte met tentamens. Ik wilde het eens proberen omdat je er beter door schijnt te leren. Ik ging in de bieb zitten, en na een half uurtje begon het vrijwel exact hetzelfde te voelen als de sleutelpunt speed. Ik zat op m'n stoel, inderdaad als een malle dingen te leren en op te zoeken op mijn laptop voor mijn werkstuk, en toen voelde ik het lichamelijk nog niet echt. Toen ik even naar de WC liep meteen zo'n speedy tintelgevoel, rode wangen, beetje trillende handen en hogere bloeddruk enzo. Had tijdens mijn loopje bijna zin om een dansje te doen, haha. Dus ja ik schrok wel even hoe sterk het was! Komt misschien ook omdat ik erg klein en dun ben, ik weet het niet.. En dat dit gewoon aan 'drukke kindjes' vanaf 6 jaar wordt gegeven, rare gedachte..

Dusja, heb wel een beetje het idee dat het behoorlijke rotzooi is, maar als mensen met ADD/ADHD er veel hebben is het natuurlijk mooi meegenomen.
A
AlwaysDrugsNLLid
01-01-2024, 00:00
#16
PoerliOepsa zei:
Ik ben ADDer en moet elke schooldag aan de Rilatine
qua chemische verbindingen heeft het enorm veel weg van coke maar het voelt veel meer aan als hele goeie pep (ik word daar enorm rustig van in mijn hoofd, super chille gesprekken met iedereen, zelf sturen wat ik wil doen, super gefocust,.....)
Maarrr die Rilatine verschilt bij mij van dag tot dag: ene dag sta ik strak, andere dag weer minder
Mensen die mij goed kennen en veel bij mij zijn merken het echt wel als ik een pilletje heb genomen en vinden dat niet zo super, omdat ik dan veel nonchalanter ben, minder gevoelig

Ik merk ook wel dat het verslavend is: omdat veel mensen super goed kunnen functioneren onder rilatine denken ze op den duur da ze niks meer kunne zonder pilletje ((AD(H)Ders zijn over het algemeen toch al verslavingsgevoeliger)

Ik heb mijn gebruik ondertussen wel onder controle maar een tijd geleden slikte ik al vlug een pilletje om mij wat beter te voelen in lastige situaties

Nog effe volhoude tot ik van school af ben en dan stop ik er meteen mee!!
Klik om te vergroten...
freak1 zei:
Ik heb tot nu toe 2 x met ritalin geexperimenteerd.
Telkens met een half tabletje.
De eerste keer werd ik er wat spraakzamer van,
de tweede keer slaperig...
:confused:
Klik om te vergroten...
Heb je wel dezelfde hoeveelheid de 2e x gedaan?
S
ShenkieFmorLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roygbiv zei:
Nouja, 'pure speed' zou ik niet zeggen, maar de effecten lijken wel heel erg op elkaar. Ik ben niet super ervaren hiermee, dus excuses als het heel dom klinkt.. :P Ik heb één keer een sleutelpunt speed gesnoven, dus heel kleine dosis, om een beetje gezellig en wakker te blijven op een festival. Ging prima, gewoon lekker scherp en actief, moeheid ging weg, ik kon nog even doordansen/lekker lullen met iedereen, en aan het eind van de nacht kon ik gewoon goed slapen.

Vandaag heb ik voor het eerst Ritalin geprobeerd via een vriend van mij die ADD heeft. 1 pilletje van 10 mg geslikt, vanwege ontzettende drukte met tentamens. Ik wilde het eens proberen omdat je er beter door schijnt te leren. Ik ging in de bieb zitten, en na een half uurtje begon het vrijwel exact hetzelfde te voelen als de sleutelpunt speed. Ik zat op m'n stoel, inderdaad als een malle dingen te leren en op te zoeken op mijn laptop voor mijn werkstuk, en toen voelde ik het lichamelijk nog niet echt. Toen ik even naar de WC liep meteen zo'n speedy tintelgevoel, rode wangen, beetje trillende handen en hogere bloeddruk enzo. Had tijdens mijn loopje bijna zin om een dansje te doen, haha. Dus ja ik schrok wel even hoe sterk het was! Komt misschien ook omdat ik erg klein en dun ben, ik weet het niet.. En dat dit gewoon aan 'drukke kindjes' vanaf 6 jaar wordt gegeven, rare gedachte..

Dusja, heb wel een beetje het idee dat het behoorlijke rotzooi is, maar als mensen met ADD/ADHD er veel hebben is het natuurlijk mooi meegenomen.
Klik om te vergroten...

Heb er mega voorraden van liggen, ik gebruik het dagelijks wegens mijn ADD. Bij gebruik ervaar ik een enorme rust in mijn hoofd en ben ik beter in staat te leren, gesprekken te voeren en natuurlijk een stuk vrolijker. Vrienden van me komen wel eens wat bij me halen, ze krijgen meer energie en kunnen beter concentreren.

Het kan bij sommige mensen averechts werken dus het is altijd even proberen en de bijwerkingen overwegen bij veelvuldig gebruik.
a
anne drankLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flameon zei:
Pure speed en ritalin is een wereld van verschil vind ik. Ritalin is veel minder sterk oppeppend etc dan pure speed. Bij meerdere tabletten, en dan vaak nog oplossen in water of nassaal (niet te adviseren overigens), dan krijg je wel wat effecten van speed. Maar ook dan is het nog een stuk minder dan gewone pep.
Klik om te vergroten...
De zelfde stoffen maken het zorgwekkend en dat ritalin ook al is.lagere dosering gewoon over de toonbank wordt gegooid oa veel te zien bij jongere lui
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#19
anne drank zei:
De zelfde stoffen maken het zorgwekkend en dat ritalin ook al is.lagere dosering gewoon over de toonbank wordt gegooid oa veel te zien bij jongere lui
Klik om te vergroten...
U weet dat u op een zeeeeeer oude post reageerd van iemand dat nog gebanned is ook? :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."