Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitalin is pure speed

Ritalin is pure speed

118 antwoorden
60 weergaven
18-5-2026
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
PoerliOepsa zei:
gNuxx zei:
Een maat van mij had een keer 19 ritalin pillen weggesnoven, die ging wel hard ja!
Klik om te vergroten...
tamelijk dom
Klik om te vergroten...
weet je nog die keer op gtst dat dat meisje teveel adhd pillen had geslikt OOOH. nou normaal kijk ik er nooit naar maar zou eigenlijk binnen 15minuten dood zijn ofzo als ze niet gered werd
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#2
Huh...WTF is dat met gtst?? Begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Waarschijnlijk had ik er bij moeten zijn om te snappen hoe realistisch die soap op dat moment was.
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
nou dat meisje nam wat adhd pillen en zou toen dood moeten zijn maar werd gered omdat haar vriends vader een dokter was en toevallig in de buurt was
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#4
buzzrider zei:
ik heb nog geen ritaline gedaan, maar ik beschouw het niet echt als gelijke van speed, mensen met ADHD worden er toch ook niet strakker van, ze worden net kalmer en geconcentreerder
Klik om te vergroten...

AD(H)D ers worden van hoeveelheden rond de 10mg amfetmine ook gewoon rustig. En als ik als ADD'er 10 ritalin pak sta ik behoorlijk strak. Wss niet zo erg als van speed, maar daarvoor vind ik ritalin een stuk veiliger. Het enige "probleem" is dat het gewoon fout voelt om handen vol pillen weg te werken.

Heb zelfs wel eens gehoord over extreme gevallen van ADHD in de VS die methamfetmine voorgeschreven kregen.

Is niet het zelfde, wel zeker vergelijkbaar.
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Jack The Dipper zei:
ben nu in in vs, iemand een idee voor goeie shizzle te kopen die gewoon in een winkel zonder moeite te krijgen is?
Klik om te vergroten...

http://www.drugsinfo.nl/default18453.html

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dextromethorfan

Hoestsiroop :rock:
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#6
kzou dan tog een smartshop zoeken en salvia halen(kan daar tog nog? of was dat engeland :confused: of allebij?? :confused: :tearsofjoy: shiit maakt niet uit!!.. maar denk dat het aangenamer is dan dxm :kots:
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je kan daar mescaline cactusen kopen en volgens mij kun je ook via een nederlandse site best wel een paddo groeikit bestellen en wiet zaadjes ofzo omdat daar nog niks inzit.
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind relatin (België) wel een aangenaam middeltje. Heb een keer 5 10mg pilletjes geslikt, en ik was toch wel een uurtje of 5 lekker allert, euforisch en supper energiek! Maw, leuk bij het uitgaan.
Alleen slapen achteraf is een probleem; heel de nacht half slapen/wakker en hartkloppingen.

Met speed heb ik geen ervaring, maar als dit vergelijkbaar is, maar dan heviger, lijkt me het wel leuk spul! :)
b
brainpowderLid
01-01-2024, 00:00
#9
ritaline lijkt wel veel op speed qua werking, alleen geeft het minder een roes effect, tenzij je er alcohol op gaat drinken. chemisch is het toch heel iets anders lijkt me. probleem met die concerta en ritaline pilletjes is dat ze over 12uur ofzo geleidelijk hun substraat afgeven, zodat je voor een rush in elk geval de pilletjes moet proberen te pletten en opsnuiven ofzo. tnadeel is ook dat het zolang werkt, ik kon de dag nadien niet slapen. maar best wel leuke ervaringen op de ritaline je bent actief en energiek en kunt veel meer drank aan... :tearsofjoy:
a
astradaLid
01-01-2024, 00:00
#10
"Het werkingsmechanisme van harddrugs bij kinderen is niet onbekend"

Op deze site http://www.megablunder.net/werking/ vind je een vraag van een arts en een antwoord van de bekende Belgische apotheker Fernand Haesbrouck.

citaat: "Eigenlijk is het werkingsmechanisme heel simpel: al zijn min of meer uitgebreide noties vereist van hetgeen neurofysiologie uitlegt over de transmissie van een zenuwprikkelgeleiding en de chemische vertaling daarvan dan op puur chemisch gebied.

Eerst en vooral : die werking gebeurt niet alleen maar puur cerebraal: hier is het ganse centrale zenuwstelsel mee gemoeid....."
p
psywell_3Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ritalin is een chemische stof uit een compleet andere groep van chemische stoffen in tegenstelling tot wat sommige mensen beweren,het is zeker geen soort speed,niet eens een beetje verwant aan speed en zeeeeeeker geen pure speed.
Ritalin is wel actief in dezelfde delen van je hersenen als speed waardoor het er goed op lijkt
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ritalin:
Legaal
Minder effect dan Speed
Leuk voor 1 keertje
Is een medicijn

Speed:
Veel sterker
Veel verslavender
Te sterk voor jouw leeftijd (heb jouw topic Drugsgebruik vertellen gelezen)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
psywell_3 zei:
Ritalin is wel actief in dezelfde delen van je hersenen als speed waardoor het er goed op lijkt
Klik om te vergroten...

Inderdaad.
Ondanks dat ritalin lijkt op speed, zit er toch wel degelijk een groot verschil vind ik.
Ritalin werkt ongeveer 2 tot 4 uur, terwijl je bij goeie pep toch al veel langer actiever bent. Ritalin maakt je energierijker en activer in de hersenen, maar het effect is niet te vergelijken met pep. Van ritalin krijg je ook niet zo'n stevige kater!
Zie het maar als een redbull x 5 of 10 ofzo :P
R
RudydvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Voor een volledig overzicht van Ritalin (Rilatine) kan je hier de bijsluiter vinden.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#15
montana66 zei:
Ritaline is wel zalig als je er genoeg van snuift maar het nadeel is de comedown... Daar kan ik me achteraf altijd zo rot van voelen. Zou dit te verhelpen zijn met bv: L-tryptofaan of L-Tyrosine?
Klik om te vergroten...

Oh krijg jij het dan in pure poedervorm ? Wij krijgen allemaal tabletjes, waarvan maar 10mg daadwerkelijk methylphendidate is, dus net geen 10% van de hele pil. WIJ zouden dus voornamelijk bindmiddel snuiven.



:rolleyes:
K
KomeetmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spor zei:
montana66 zei:
Ritaline is wel zalig als je er genoeg van snuift maar het nadeel is de comedown... Daar kan ik me achteraf altijd zo rot van voelen. Zou dit te verhelpen zijn met bv: L-tryptofaan of L-Tyrosine?
Klik om te vergroten...

Oh krijg jij het dan in pure poedervorm ? Wij krijgen allemaal tabletjes, waarvan maar 10mg daadwerkelijk methylphendidate is, dus net geen 10% van de hele pil. WIJ zouden dus voornamelijk bindmiddel snuiven.



:rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ik veronderstel dat hij die pilletjes gewoon crushed en opsnuift.
m
montana66Lid
01-01-2024, 00:00
#17
idd eerst crushen natuurlijk. Was best wel leuk in het begin, maar als je dit lang doet begin je er een tolerantie voor te krijgen en voel je er op den duur geen zak meer van, je wordt er alleen maar depri van... Beter gewoon slikken of onder je tong leggen; het effect is dan wel minder maar dan heb je tenminste niet zo'n smerige comedown.
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Haha, comedown! :P
Bij xtc en coke, ok, maar na een paar relatinetjes nasaal tot mij te nemen heb ik echt geen nare comedown hoor. :grin: Alleen slapen lukt zoiezo niet.

En uiteindelijk vind ik relatine snuiven van schraal.
Al dat bindmiddel in je neus. Maar soms is het wel leuk. Of gewoon nét hetgeen je nodig hebt als je wat moe bent op een feestje.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hier ergens staat ook een leuk onderzoek gepost/gelinkt over coke verslaafden (base en snuif) die als vervanging andere middelen kregen zonder te weten wat ze kregen.
De meeste vonden de kick van "middel nr. 3" het lekkerste, en dat was ritalin.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#20
ritalin is bewerkte speed, dat is een feit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."