Zal er vast bij melden: Bij mij is ooit ADD vastgesteld, maar inmiddels weten ze weer niet zeker of ik ADD heb. Het enige dat vast staat is dat ik een lichte vorm van Asperger (een van de authisme spectrum stoornissen) heb; echter staat in de DSM-IV (de bijbel van de psychologie waarin alle psychische-aandoeningen beschreven staan) bij ADHD "er is spraken van AD( H )D mits de symptomen niet verklaard kunnen worden vanuit een authisme spectrum stoornis"
![:grin:]()
altijd leuk die psychologie
Mijn ervaring met methylfenidaat (zowel ritalin als concerta als merkloze methylfenidaat) is dat ik van methylfenidaat heel actief wordt en me veel makkelijker tot dingen kan zetten. Ik ben lekker helder in mn kop en heb zin om dingen te ondernemen en te beleven.
Bij Amphetamine raak ik juist altijd erg dromerig. Ik zit beetje voor me uit te staren en mn hoofd is leeg. Wel een lekker soort leeg; gewoon zoals je hebt als je ontspannen voor je uit zit te staren na een lange dag. Maar ik merk wel altijd dat ik me op amphetamine eigenlijk maar weinig kan zetten tot dingen doen. Ik doe even iets, en denk dan weer "zo, nu even pauze" en dan zit ik weer beetje voor me uit te dromen en me heerlijk te voelen.
Ik heb tijden gehad dat ik vlak voor het slapengaan een coke-lepeltje amphetamine m'n neus injoeg, een peukje rookte en ongelofelijk lekker sliep... Slapen op methylfenidaat lukt me daarentegen weer totaal niet...
Methylfenidaat snuiven heb ik overgens nog nooit gedaan. Weet iemand hoe snel 't effect dan opkomt, als je mf snuift? Persoonlijk heb ik het niet zo op verstampte pillen snuiven (i.v.m. de grote hoeveelheid bindmiddel dat je je neus injaagt) maar er zijn vast wel scheidingsmethoden te bedenken...