Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitalin is pure speed

Ritalin is pure speed

118 antwoorden
65 weergaven
18-5-2026
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ritalin is bewerkte speed, dat is een feit.
m
montana66Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Het hangt ervan af hoe je je voelt op het moment, ik heb ondervonden dat wanneer ik ze nasaal to me neem (4-5 van 10mg) als ik vermoeid ben dat ik me er achteraf slecht van voel. Echt niet aan te raden! Ik ga er trouwens mee stoppen, want als ervaren gebruiker van ritalin kan ik alleen maar zeggen dat het dikke brol is!
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
gNuxx zei:
Een maat van mij had een keer 19 ritalin pillen weggesnoven, die ging wel hard ja!
Klik om te vergroten...
Yeah right. Ritalin snuiven is niet prettig hoor! Vriendin van me heeft voor haar afkick 10 jaar lang 5-10gram speed per week weggewerkt, afgekickt vorig jaar en gediagnosticeerd ADHD. Nu snuift ze af en toe voor het ritueel wel eens een pilletje maar zelfs zij, een diehard snuiver, krijgt niet meer dan drie of vier pillen weg gesnoven per dag. Het is droge en dunne poeder en zit meteen achterin je keel waarvan je gaat kokhalzen.

Bespaar me je cijfertjes, gewoon lulkoek.
brainpowder zei:
ritaline lijkt wel veel op speed qua werking, alleen geeft het minder een roes effect, tenzij je er alcohol op gaat drinken. chemisch is het toch heel iets anders lijkt me. probleem met die concerta en ritaline pilletjes is dat ze over 12uur ofzo geleidelijk hun substraat afgeven, zodat je voor een rush in elk geval de pilletjes moet proberen te pletten en opsnuiven ofzo. tnadeel is ook dat het zolang werkt, ik kon de dag nadien niet slapen. maar best wel leuke ervaringen op de ritaline je bent actief en energiek en kunt veel meer drank aan... :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Concerta kun je niet pletten, dat is een plastic pil met een ieniemini gaatje erin. In de plastic huls zit een alg die gedurende de dag vocht opneemt en uitzet waardoor het medicijn door het gaatje naar buiten wordt gedrukt.

psywell_3 zei:
ritalin is een chemische stof uit een compleet andere groep van chemische stoffen in tegenstelling tot wat sommige mensen beweren,het is zeker geen soort speed,niet eens een beetje verwant aan speed en zeeeeeeker geen pure speed.
Ritalin is wel actief in dezelfde delen van je hersenen als speed waardoor het er goed op lijkt
Klik om te vergroten...

Kruistolerantie heet dat volgens mij. Ritalin is geen speed en speed is geen Ritalin. Misbruik geen medicijnen die niet voor jou bestemd zijn. Koop dan speed als je een speed werking wilt.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nou, ben dit weekend een beetje baldadig weer eens ritalin gaan snuiven, maar ik merk toch wel echt duidelijke verschillen met speed hoor...
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat Ritalin speed werking toebedeeld heeft gekregen is volgens mij omdat de jongetjes die ontdekt hebben dat Ritalin opwekt, nog nooit echte zuivere speed gesnoven hadden maar altijd versneden rommel. Misschien wel versneden met Ritalin.
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kun je ook concerta snuiven? en is het niet gevaarlijk omdat er bindmiddelen inzitten?
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#7
-spaceman- zei:
ritalin is bewerkte speed, dat is een feit.
Klik om te vergroten...

Dus dan zouden ze eerst speed maken om het daarna weer te gaan bewerken? That makes no fucking sense...
Ghe heb het gevoel dat jij een beetje achter de feiten aandingest :wink:

het grote verschil tussen de ritalin en speed is dat in ritalin Piperidine zit. En speed bevat Fenylethylamine. de werkzame stoffen in ritalin zijn ontstaan door chemische binding. Speed daarin tegen is een lichaamseigen stof die versterkt word waardoor je in je lichaam de chemische binding krijgt..
duss.. :)
p
paddofielLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wromtrax zei:
Ritalin:
Legaal
Minder effect dan Speed
Leuk voor 1 keertje
Is een medicijn

Speed:
Veel sterker
Veel verslavender
Te sterk voor jouw leeftijd (heb jouw topic Drugsgebruik vertellen gelezen)
Klik om te vergroten...

Ritalin is zeker niet legaal, het valt onder de opiumwet als wekamine(Cocaïne is o.a. een wekamine). En het mag alleen gebruikt worden met doktersrecept
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hislordship zei:
Ik snap ook echt niet dat ze deze zooi aan kinderen geven :confused:
Klik om te vergroten...
Als de kwaliteit van leven dermate toeneemt nemen ze de nadelige effecten op het lichaam voor lief.
P
PeterblaatLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zal er vast bij melden: Bij mij is ooit ADD vastgesteld, maar inmiddels weten ze weer niet zeker of ik ADD heb. Het enige dat vast staat is dat ik een lichte vorm van Asperger (een van de authisme spectrum stoornissen) heb; echter staat in de DSM-IV (de bijbel van de psychologie waarin alle psychische-aandoeningen beschreven staan) bij ADHD "er is spraken van AD( H )D mits de symptomen niet verklaard kunnen worden vanuit een authisme spectrum stoornis" :grin: altijd leuk die psychologie :openmouth:

Mijn ervaring met methylfenidaat (zowel ritalin als concerta als merkloze methylfenidaat) is dat ik van methylfenidaat heel actief wordt en me veel makkelijker tot dingen kan zetten. Ik ben lekker helder in mn kop en heb zin om dingen te ondernemen en te beleven.
Bij Amphetamine raak ik juist altijd erg dromerig. Ik zit beetje voor me uit te staren en mn hoofd is leeg. Wel een lekker soort leeg; gewoon zoals je hebt als je ontspannen voor je uit zit te staren na een lange dag. Maar ik merk wel altijd dat ik me op amphetamine eigenlijk maar weinig kan zetten tot dingen doen. Ik doe even iets, en denk dan weer "zo, nu even pauze" en dan zit ik weer beetje voor me uit te dromen en me heerlijk te voelen.
Ik heb tijden gehad dat ik vlak voor het slapengaan een coke-lepeltje amphetamine m'n neus injoeg, een peukje rookte en ongelofelijk lekker sliep... Slapen op methylfenidaat lukt me daarentegen weer totaal niet...

Methylfenidaat snuiven heb ik overgens nog nooit gedaan. Weet iemand hoe snel 't effect dan opkomt, als je mf snuift? Persoonlijk heb ik het niet zo op verstampte pillen snuiven (i.v.m. de grote hoeveelheid bindmiddel dat je je neus injaagt) maar er zijn vast wel scheidingsmethoden te bedenken...
t
tripkopLid
01-01-2024, 00:00
#11
JunkXL zei:
-spaceman- zei:
ritalin is bewerkte speed, dat is een feit.
Klik om te vergroten...

Dus dan zouden ze eerst speed maken om het daarna weer te gaan bewerken? That makes no fucking sense...
Ghe heb het gevoel dat jij een beetje achter de feiten aandingest :wink:

het grote verschil tussen de ritalin en speed is dat in ritalin Piperidine zit. En speed bevat Fenylethylamine. de werkzame stoffen in ritalin zijn ontstaan door chemische binding. Speed daarin tegen is een lichaamseigen stof die versterkt word waardoor je in je lichaam de chemische binding krijgt..
duss.. :)
Klik om te vergroten...

Een duidelijk geval van het klokje horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt..
Amfetamine (=speed) en methylfenidaat (= rilatine) zijn 2 verschillende stoffen die chemisch ergens wel aan elkaar verwant zijn (rilatine is chemisch opgebouwd rond een piperidine-kern, en amfetamine rond een fenethlyamine-kern, wat jij daarover schrijft is echter lulkoek), maar vooral qua werking gelijkenissen vertonen. Qua chemische structuur ligt methylfenidaat zelfs een stuk dichter bij cocaïne dan bij amfetamine.

Geen van beiden is een lichaamseigen stof en hun werkingsmechanisme verschilt ook. Rilatine werkt als een norepinephrine en dopamine reuptake inhibitor. Door de heropname tegen te houden zorgt de stof voor een verhoogde concentratie van beide neurotransmitters, amfetamine bereikt hetzelfde effect maar doet dit gewoon door meer dopamine los te laten uit je reserves.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
JunkXL zei:
Speed daarin tegen is een lichaamseigen stof die versterkt word waardoor je in je lichaam de chemische binding krijgt..
duss.. :)
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Drientje zei:
gNuxx zei:
Een maat van mij had een keer 19 ritalin pillen weggesnoven, die ging wel hard ja!
Klik om te vergroten...

Yeah right. Ritalin snuiven is niet prettig hoor! Vriendin van me heeft voor haar afkick 10 jaar lang 5-10gram speed per week weggewerkt, afgekickt vorig jaar en gediagnosticeerd ADHD. Nu snuift ze af en toe voor het ritueel wel eens een pilletje maar zelfs zij, een diehard snuiver, krijgt niet meer dan drie of vier pillen weg gesnoven per dag. Het is droge en dunne poeder en zit meteen achterin je keel waarvan je gaat kokhalzen.
Klik om te vergroten...

haha dan geloof je het toch lekker niet Drientje pubertje van me!!
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#14
gNuxx zei:
Drientje zei:
gNuxx zei:
Een maat van mij had een keer 19 ritalin pillen weggesnoven, die ging wel hard ja!
Klik om te vergroten...

Yeah right. Ritalin snuiven is niet prettig hoor! Vriendin van me heeft voor haar afkick 10 jaar lang 5-10gram speed per week weggewerkt, afgekickt vorig jaar en gediagnosticeerd ADHD. Nu snuift ze af en toe voor het ritueel wel eens een pilletje maar zelfs zij, een diehard snuiver, krijgt niet meer dan drie of vier pillen weg gesnoven per dag. Het is droge en dunne poeder en zit meteen achterin je keel waarvan je gaat kokhalzen.
Klik om te vergroten...

haha dan geloof je het toch lekker niet Drientje pubertje van me!!
Klik om te vergroten...

Ligt dan aan haar want ik kon er ook rustig 18 op een avond kwijt.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#15
thnx :grin:

zie hier drientje, ik lieg niet hoor! :grin: :beer:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#16
Drientje zei:
JunkXL zei:
Speed daarin tegen is een lichaamseigen stof die versterkt word waardoor je in je lichaam de chemische binding krijgt..
duss.. :)
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Deze heb ik echt nog nooit gehoord,
damn hoe je dat kan geloven :tearsofjoy:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Oom Klaas zei:
Drientje zei:
JunkXL zei:
Speed daarin tegen is een lichaamseigen stof die versterkt word waardoor je in je lichaam de chemische binding krijgt..
duss.. :)
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Deze heb ik echt nog nooit gehoord,
damn hoe je dat kan geloven :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Ook dat duss erachteraan. Dat doet het 'em.
F
FulairynLid
01-01-2024, 00:00
#18
Haha, ik heb me nooit ingelezen over speed maar toen ik las dat speed een lichaamseigen stof was moest ik wel lachen, volgens mij de meest chemische troep die je kunt krijgen.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb behoorlijk wat ritalin in allerlei manieren tot mij genomen.
Het is gemaakt voor orale inname, er gaan met nasale snuiverij volgens mij best wel wat verloren.
Het cruch en snort ritueel maakt echter best veel goed, en je voelt 'm ook sneller hangen.
Ik krijg toch geen echte buzz van het spul, eerder na 10 minuten merk ik dat ik mij anders voel.

effecten:
-leerstof wordt interessanter. Andere mensen worden interessanter...alles wordt gewoon interessanter.
-Ik word vaak ook een beetje over-paterig en overmoedig van het spul.
-TOTAAL geen honger, constant voel gevoel. Dit houdt bij mij langer aan dan de effecten zelf.
-Twitchy... speedy, opgefokt komt ook wel eens voor.
-een relatief veel te grote crash in vergelijking met het effect. vaak tot ik ga slapen
chagrijnig, apathisch.
P
PeterblaatLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fulairyn zei:
Haha, ik heb me nooit ingelezen over speed maar toen ik las dat speed een lichaamseigen stof was moest ik wel lachen, volgens mij de meest chemische troep die je kunt krijgen.
Klik om te vergroten...

Ik vind het ook altijd wel aardig als mensen dat soort onzin lopen te brallen :grin:
Hoewel, met wat fantasie, het (nor)adrenaline- en dopaminemolecuul op een amphetamine-molecuul lijken. Dat zou wel mogelijk kunnen verklaren waarom 't juist op die neurotransmitters werkt.
En ga me nu niet uitschelden voor alchemist ( :wink: ); ik weet ook dat stoffen die heel erg op elkaar lijken soms een totaal verschillende werking hebben op het menselijk lichaam. Het moraal van dit verhaal(tje) zou dus enkel zijn dat 't opzich best begrijpelijk is dat 't fabeltje over lichaamseigen-stof in de wereld is gekomen...

Overgens vind ik persoonlijk dat "de meest chemische troep" niet de juiste term is voor amphetamine of voor welke stof dan ook. Elke stof is een chemicalie op zichzelf; de vitamine-pillen in de supermarkt zijn echt niet meer of minder chemisch dan amphetamine en anderzijds neem ik liever een gram amphetamine oraal (chemisch) dan een gram pure nicotine (puur-natuur)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."