Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswrm noemen ze soms GHB in een discotheek fluwel?

wrm noemen ze soms GHB in een discotheek fluwel?

80 antwoorden
36 weergaven
18-5-2026
B
BollieLid
01-01-2024, 00:00
#1
om fluwel...

En dat is dan de redenen waarom nederlanders met ons lachen...
Omdat wij het fluwel noemen...

Wij noemen niets fluwel. Ik zou zelfs mijn oma nog geen fluwel willen noemen. Jullie moeten eerst beetje beter luisteren, denk ik.

Verder nog... We noemen het zelfs geen flugel. ( hier toch niet )
Het zit bij ons wel idd in een flugelflesje 20 ml, in plaats van bij jullie in een buisje van 5 ml.

Waarom wij dit zo doen? Geen idee? Tis mss makkelijk?
Is beter 1 flesje te kopen, dan 4 buisjes mee te smokkelen, toch?
'n flesje is bij mij toch op na m'n avond. + wij vragen al sneller eens of iemand ook 'n slokje wilt.

Belgen zijn nie zo bekend als gierig, toch? :)

Himself zei:
een flugel flesje is inderdaad te veel.... waarschijnlijk zijn de mensen die laatst gestorven zijn aan een OD met GHB dezelfde mensen die het word "fluwel" gebruiken :P GHB moet echt met zorg worden gedoseerd.
Klik om te vergroten...

Bullshit.
Mensen sterven niet aan ghb, tenzei moesten ze mss 25 buisjes ineens drinken.
In combinatie met alcohol en andere drugs is het idd wel mogelijk.

Maar combineren is dom met ghb, en dat weet iedereen.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#2
sjaartrol zei:
Trippelicious zei:
Ofwel Flugel ma Fluwel da heb ik tog nog nooit gehoord, mssn heb je het verkeerd verstaan.
Klik om te vergroten...

mo te sejene voan de vlendren hee moat, domee da dien fluwel zegt in plek von flugel...
Klik om te vergroten...

¿Que?
N
NickyvLid
01-01-2024, 00:00
#3
mja hier in belgie heb ik zelf nog nooit van fluwel gehoord, kanten waar ik uitga vragen we gewoon achter "vloeibare" kanten van antwerpen dan :grin:
p
poezieLid
01-01-2024, 00:00
#4
flugel

ja idd hier bij ons doen ze 't ook in flugel flesje, dus vermoed dat ie zich elke keer verspreekt, maar ja, kan ook aan zijn dialect liggen :P :) :wink:
Bij ons noemen ze het wel gewoon vloei, maar ja, een vriendin fixt dit voor me, dus bel niet met de dealer...

ben trouwens ook van Belgie, van Limburg dus niet iedereen is onverstaanbaar!! :sunglasses:

Btw: opletten in Zonhoven, vieze controle op alle harddrugs...
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ach, ik moest in de tijd dat ik GHB gebruikte standaard kotsen van die troep. Hoorde er een beetje bij. Helemaal lachen als je al een beetje misselijk bent en je neemt dan nog een slok van die mega goor-smakende troep naar binnen. Kotsen gegarandeerd
O
ObsessedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hangt ervanaf van wie je het koopt hé , alle veronderstel ik toch. Ik ken mensen die echt 100% pure GHB verkopen
O
ObsessedLid
01-01-2024, 00:00
#7
K k , heb me misproken. Bedoel dus de echt zware ghb , niet te hard verdunt :)
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jeller zei:
idd zal wel flugel zien da ze bedoelen..en echt nie beginnen da belgen raar spreken, nederlands kunne er soms ook zwaar weg mee
Klik om te vergroten...
spreken hebben we het niet over maar over typen :)
g
gabberkop18Lid
01-01-2024, 00:00
#9
nee dit is niet fluwel

MAAR FLUGEL omdat ghb in belgie (weet niet of dit in belgie zelfde is)
vaak 9/10 in flugel flesjes word verkocht
is gewoon straatnaam
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#10
en is de max. zuiverheid van ghb niet rond de 5O procent door de additieven nodig in de synthese?
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#11
GBL + NaOH = NaGHB

Pure GHB is dus goed mogelijk, alleen is het dan dus een vaste substantie. Ik ga even zoeken voor je hoeveel GHB je maximaal kan oplossen in water, :).
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#12
welja i know dat alleen maar in vaste toestand perfect zuiver kan zijn, maar ik bedoel dus in vloeibare toestand, dan ligt de zuiverheid dan maar rond de helft toch?
en is het niet NaOH + gbl = NaGHB + H20? (bij vloeibaar dus hé)
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nope, ik zal de structuren even voor je neerzetten, dan kan je H'tjes, C'tjes en O'tjes tellen :).

+ NaOH =


Kon NaOH niet vinden :rolleyes:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#14
spacekonijn zei:
Jeller zei:
idd zal wel flugel zien da ze bedoelen..en echt nie beginnen da belgen raar spreken, nederlands kunne er soms ook zwaar weg mee
Klik om te vergroten...
spreken hebben we het niet over maar over typen :)
Klik om te vergroten...
goh type.. trouwens door jullie typ ik nog vernederlandst hier haha anders zou ge het helemaal niet kunne lezen
b
belgiumpartycrasherLid
01-01-2024, 00:00
#15
ale, als "belg" zal ik het misterie rond de "fluwel" en de "flugel" nekeer uitlegge se.
"flugel" zijn dus idd die kleine flesjes drank... die gebruiken ze voor "vloeibare" in te doen... in 90% van de gevallen gaat het dus ook idd om verdund spul...
de andere 10% zen dus puur, ale, onverdund...
normaal mag je idd maar 1/3, tot allermaximum 1/2 in u glas doen...
maar hier in belgië loopt ook nen hoop seniele zotte ron, die da maar ineens gans oppakken. met soms alle gevolgen van dien... (van oud op nieuw heb ik er 7 weten afvoeren van de vloeibare)
dus, die buisjes waar jullie "nederlanders" over spreken ziet er mij veeeeeeeeeeele beter uit!!!
dus, als je in belgie komt, en je wil flugel...
bezin dan eer je begint!!!

grtzzz
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#16
belgiumpartycrasher zei:
. in 90% van de gevallen gaat het dus ook idd om verdund spul...
de andere 10% zen dus puur, ale, onverdund...
Klik om te vergroten...

tis altijd verdund..
H
HDALid
01-01-2024, 00:00
#17
Jeller zei:
idd zal wel flugel zien da ze bedoelen..en echt nie beginnen da belgen raar spreken, nederlands kunne er soms ook zwaar weg mee
Klik om te vergroten...
Inderdaad !!! Maar ja, het Vlaams van Flash kieke is natuurlijk wel van een bedenkelijk niveau... :rolleyes:
B
BollieLid
01-01-2024, 00:00
#18
hier bij ons in belgenland worden er elk weekend in elke discotheek wel een paar afgevoerd door de ghb...

Die nederlandse buisjes lijken me ook wel beter :tongueout:
S
SGiZOLid
01-01-2024, 00:00
#19
hier zit het ook altijd in een flugelflesje, moest je niet gewoon een flugeldopje nemen om te beginne?
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jeller zei:
idd zal wel flugel zien da ze bedoelen..en echt nie beginnen da belgen raar spreken, nederlands kunne er soms ook zwaar weg mee
Klik om te vergroten...
idd en nog nie een beetje

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."