"hoi ome Klaasie , ja ik snap je uitleg wel , maar ik bedoelde niet ALLEEN de shotters uit mijn of welke tijd dan ook ,die allen de pijp zeer vroeg of wat later aan Maarten gaven ,maar ook de gebruikers die af en toe een shotje zetten en meer chineesden en methadon slikten enzo , soms speedpiletjuh namen en blowtje gebruikten , die er ook ,, al duurde dat soms wat langer , er allang niet meer zijn duss,,,,.
( en trouwens ,,vergis je niet in bv lsd en aanverwanten artikelen ,, heb iemand in inrichting meegemaakt die in badtrip was bijven hangen en knettergek bleef en alleen nog maar wartaal uit sloeg en voor de rest van zn leven dat zou blijven doen , niets meer aan hem te doen was, zei de arts en zo zijn er behoorlijk veel ook, of door een raam of uit een boom sprongen , en zelfs een eerste snuif en/of eerste shot of wat laters gebruik van coke, kan al een beroerte /hartstilstand of anders veroorzaken ,vergis je niet ,,, Dus ! bij gelegenheidsgebruikers ook, vooal bij die ook , omdat die minder gewend en ervaren zijn en meestal verschillende dealers hebben en de ene keer velen malen sterker spul per ongeluk kunnen krijgen , (geldt voor alle dope ook)zonder dat je dit beseft )dus gelijk al einde verhaal!
En ok ,,er zullen best voor af en toe, gebruikers zijn die bewust bezig zijn ,die het dus in de hand hebben , al heb ik die in mijn tijd zelden meegemaakt dan ,ja die alleen blowden misschien en zelfs die gingen dikwijls ,toen de heroine op grote schaal kwam in 1972 aant harde gas , sjaa zooo lekker hee/ jaaaaa,, te lekker , dus wil alleen maar zeggen dat die zg "bewuste gebruikers ", altijd het risico lopen heel sloww en misschien niet iedereen dan , om dan wel sluipend verder , alsnog chronisch aant gas te kunnen gaan , DIE kans is te groot gewoon , dus om die uitdaging aan te gaan om de dope te temmen zoals jij dat zo mooi zegt en niet andersom, IK zou het als ik weer opnieuw voor de keus zou staan , niet opnieuw proberen,,( en zeker niet met de kennis van nu)
Want gewoon f heel simpel en dat weet ik gewoon ; kans van 7 op de 10 van de af en toe gebruikers van de hardere middelen of zelfs de alleen blowers ,,,( of je al hebt gespoten /gerookt of in een andere vorm van gebruik , van soft OF harddope) gaan aan de chronische harde middelen meestal gewoon door ,,omdat ;
Je het zelf zo treffend beschreef eerder ; beter om het niet te doen ,scheelt voor je lichaam ook
en je dus niet spreekwoordelijk er verliefd op kan worden en dus niet meer zonder kan en zoist !
Dus toch wel veel beter om puur als luxe af en toe een peukie ,biertje , klein blowtje te nemen alst dan toch moet ,,maarrr wel bewust en het ook gewoon alst moet , je het een maand of een jaar ofzo kan laten staan, zeg maar wat , dus niet te nemen omdat de drang er ernstig is ofzo , en voor de rest ,,,er zijn zoveel gezonde kicks en leuke dingen , echt heus hoor ,, beste kijkbuiskindertjuhs jajajhahah ,,,, ik drum al posie lekkerrrr ook
En nu ga ik ook pitten mensen aju
Oom Klaas zei:
't Is inderdaad een heftig leven, wanneer je de dope jou laat temmen terwijl het andersom hoort.
Maar af en toe een sigaret/biertje zie ik als hetzelfde als af en toe een GHBtje of een jointje.
Allemaal 1 pot nat, en ja 't 1 is gevaarlijker dat het ander, maar waar jij 't over hebt is 't spuiten naar mijn inziens toch wel het laatste stadium van misbruik (niet beledigend bedoeld).
Een halfje coke af en toe doet ook niet veel kwaad, genoeg verstandige (lees recreatief gebruikende) vrienden van me doen van alles en nog wat met mate en zorgen dat ze gezond blijven en zich goed kunnen voelen zonder drugs.
't Is natuurlijk altijd beter om het allemaal niet te doen, zo bespaar je je lichaam een hoop moeite.
En leer je geen stoffen kennen waar je,spreekwoordelijk,verliefd op word en niet meer zonder kan.
@Bolea:
Ja, in mijn ogen blijf je nog lang een drugsgebruiker maar ik ben de moralistische en tegenstrijdige idioot die zelf vaak genoeg hypocriet is. Ik probeer anderen iets duidelijk te maken waar ze hopelijk iets van opsteken en daar baat bij hebben terwijl ik zelf vaak ook dingen doe die tegen mijn principes ingaan.
Dus in de context van "de samenleving" ben je geen drugsgebruiker meer wanneer je alleen nog alcohol en nicotine gebruikt.
Welk hokje, benaming of ideaal je ook hebt, 't is maar waar je heen luistert en waar je zelf in gelooft. Als jij denkt dat je oud en gelukkig kan worden met alleen bier en peuk dan moet je dat vooral doen en jezelf geen drugsgebruiker noemen.
Als je er zelf vrede mee hebt dat je het doet, er geen problemen mee ondervind in je dagelijks goed functioneren en je gezondheid niet heel erg mee op het spel zet zal er niet veel mis mee zijn.
Ik wou in m'n vorige post gewoon duidelijk maken dat ik ook nicotine en alcohol als drugs zie, harddrugs zelfs (net als thc trouwens) maar ik wil zeker niet zeggen dat je moet stoppen met alle drugs. Af en toe beetje tipsy zijn is in mijn ogen niets mis mee, zolang je maar weet wat je doet en wat je reden erachter is.
Dat was 'm weer voor vanavond, totaal offtopic,
Ciao wereld ik ga pitten.
Klik om te vergroten..."
In: speed spuiten
1-1-2024