Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Zie website: http://www.cocaineinfo.nl/hoe-te-gebruiken/basen/ Leg meerdere stalen zeefjes op de pijp, waardoor je geen as hoeft te gebruiken. Sigarettenas komt in je longen terecht!"
"Een goede maat is ook na een jaartje clean leven teruggevallen. Hij heeft veel baat gehad na behandeling bij een accupuncturist, na vijf sessies is zijn zucht hanteerbaar geworden,hij is inmiddels drie jaar clean. Op momenten van zucht schijnt het te werken als je bewust diepe ademhalingsoefeningen uitvoert. Het klinkt dom, maar na een minuut is je zucht verdwenen.. Trouwens het gebeurt vaak dat ex-cokegebruikers na een jaar terugvallen, hetzelfde gebeurt met ex-drinkers en rokers. Dan is de kick van een clean leven naar de achtergrond verdwenen en de behoefte aan (her)nieuw(d)e prikkels versterkt. Dat gebeurt nogmaals na 2 jaar clean zijn. Succes in ieder geval."
"Meth is een van de duurste drugs die in Nederland verkrijgbaar is en dus ook schaars. Afhankelijk van de kwaliteit tussen 40 en 120 euro per gram). Veel Nederlandse gebruikers kopen meth in Duitsland of laten het per post vanuit de VS verzenden. Meth gebruik kan een behoorlijke afhankelijkheid veroorzaken. In de Londonse gayscene is het shotten van meth de laatste jaren enorm toegenomen, met allerlei gezondheidsrisico's van dien: onveilige seks en/of het delen van naalden en shotattributen (soa, hiv, hepatitis C). Vanuit de gayscene is de drug overgewaaid naar de afterparty scene en ook in Amsterdam is het spul in bepaalde subscenes bezig met een gestage opmars. Naar mijn idee is het slechts een kwestie van tijd voordat het spul ook hier makkelijker voorhanden is. Mijn eerste en laatste ervaring met meth was heel negatief. Extreem paranoia, totaal stuk gekauwde wangen, slapeloosheid en de vreselijkste drugskater die ik ooit heb gehad. Toen begreep ik die dat veel meth gebruikers eerst een snuif/hijs/shot nodig hebben om de dag op te starten. Dus succes met je experiment, maar ik nooit weer. Breaking bad is een fantastische serie, maar meth een vreselijk linke drug."
"Persoonlijk vind ik jouw eigen reactie op bovenstaande openhartige ervaringen van de (ex-) gebruikers van laag niveau. Je oordeelt nogal stigmatiserend op hun verhaal. Wat wil je nou? Persoonlijke ervaringsverhalen horen of gewoonweg jouw beleving c.q. waarheid bevestigt zien worden?"
"Pep is een upper, GHb een downer. Ze heffen elkaars werking op. Ergens zonde van de drugs en behalve dat nogal risicovol. Je gebruikt meer dan nodig is, met als gevolg eerder kans op overdosering. Dit omdat je ondanks de hoge dosering 'niets' of 'weinig voelt'."
"Mainline is een landelijke, onafhankelijke organisatie die gezondheidsvoorlichting heeft aan druggebruikers. Voor een artikel over GHB-gebruik zijn we op zoek naar iemand die (veel) ervaring heeft met GHB en hierover wilt vertellen (al dan niet anoniem). Voor meer informatie bel Mainline en vraag naar Leon (020 - 682 26 60)."
"Met de afbouw van methadon is het belangrijke dat je niet te snel afbouwt. Als veldwerker in Nederland hoor ik vaak goede tips van (ex)gebruikers. De afbouw is minder zwaar als je bijvoorbeeld in de eerste week 5 mg afbouwt, in de tweede week je dosis weer met 2,5 mg verhoogt. Week drie weer 5 mg eraf, week vier weer 2,5 mg erbij enzovoort. De afbouw duurt natuurlijk twee keer zo lang, maar het schijnt zowel geestelijk als lichamelijk minder zwaar te zijn. Succes!"
"Als veldwerker bij Mainline spreek ik wekelijks met gebruikers in het land. Het afbouwen van methadon is voor veel (ex)gebruikers een lange weg met veel hobbels en valkuilen. De laatste drie/twee tabletten is het moeilijkst. Vorige week sprak ik een -ex-gebruiker in Venlo. Hij was inmiddels 3 maanden clean. Zijn methode: de laatse 15 mg bouwde hij als volgt af: om de twee weken een halve pil eraf, dan weer twee weken een kwart pil erbij, daarna weer een halve pil eraf en dan weer een kwart erbij enz. Deze afbouw schijnt beter te werken, zowel lichamelijk als psychisch. Succes in ieder geval! Leon"
"Oké, maar dat is omdat je waarschijnlijk niet meer dagelijks blowt?. Ik denk dat als je lange tijd (15 jaar) dagelijks blowt de trek in eten minder wordt. Dat zag ik ook veel bij hardcore blowers toen ik in een coffeeshop werkte."
"Ik denk dat je alcoholgebruik een gemene trigger is. Veel snuivers gebruiken in combinatie met alcohol. Als je dit patroon herkent, laat je biertje voorlopig staan. Zodra je drinkt, ontstaat de behoefte aan coke. Ook als je dat niet je plan was. De combi heeft als nadeel dat er een derde stof vrijkomt.: coca ethyleen genaamd. Met als gevolg een nog zwaardere belasting voor je hart."