Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMorfine/Heroine

Morfine/Heroine

309 antwoorden
45 weergaven
18-5-2026
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik kijk naar mezelf zoals ieder ander dat zou doen als één van de weinigen. In tegenstelling tot kortzichtige kuddedieren.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zolang ik die afkick ontwijk denk ik dat het wel meevalt. Het tot nu toe nog geen drang of iets gehad. Het lijkt mij onschuldig spul wat natuurlijk de valkuil is.
Ik probeer de lichamelijke afkickverschijnselen te vermijden en dan komt het wel goed :)
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
ow ow ow pas op wat je doet... die laatste paar zinnen doen me vrezen dat we je over een tijdje in het hero topic zien vragen om hulp..
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb je research gedaan voor je besloot het te gaan proberen ? Heb je gezocht naar ervaringsverhalen hier en op de rest van internet om te kijken hoe andere recreatieve heroine gebruikers er in slagen te gebruiken zonder verslaafd te worden en waar zij die wel verslaafd worden de fout in gaan? Er van te voren over nagedacht welke grenzen veilig zijn om te zorgen dat je niet je leven verneukt ?

Nee he ?

En dat nu gaan doen is ook te laat, je objectiviteit is nu al verneukt door de hero.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oei, met die post ga jij keihard in de fout. Maar dan ook echt keihard. Waar oordeel je op?
Natuurlijk weet ik dat heroine levens heeft verwoest en dat het enorm lastig is om er van af te komen. Ik heb vooral uit de twintigste eeuwse literatuur (romantiek) zeker veel gelezen over opiaten en hun effecten en bijwerkingen. Dat zegt natuurlijk niks over de verslavingskans bij mij als individu, maar nu ik het zelf heb ervaren denk ik dat ik leven toch belangrijker vind dan weglopen voor het leven.
Jij oordeelt nogal snel over een persoon wat je helemaal niet kent, en ik ben ervan overtuigd dat het mijn leven niet kapot zal maken. Mensen die hero proberen zijn meestal van die trieste mensjes die het leven niet zien zitten en op deze manier een uitvlucht zoeken. Ze raken verslaafd omdat ze toch al schijt hebben aan alles. Ik ben er niet zo eentje. Mijn persoonlijkheid is sterker dan een rots.

Ik vind het het tot nu toe waard, zodra ik merk dat ik er ongelukkiger van word is het finito.
Peace.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Peace jongen, het ga je goed!!
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Berbatov zei:
Oei, met die post ga jij keihard in de fout. Maar dan ook echt keihard. Waar oordeel je op?
Natuurlijk weet ik dat heroine levens heeft verwoest en dat het enorm lastig is om er van af te komen. Ik heb vooral uit de twintigste eeuwse literatuur (romantiek) zeker veel gelezen over opiaten en hun effecten en bijwerkingen. Dat zegt natuurlijk niks over de verslavingskans bij mij als individu, maar nu ik het zelf heb ervaren denk ik dat ik leven toch belangrijker vind dan weglopen voor het leven.
Jij oordeelt nogal snel over een persoon wat je helemaal niet kent, en ik ben ervan overtuigd dat het mijn leven niet kapot zal maken. Mensen die hero proberen zijn meestal van die trieste mensjes die het leven niet zien zitten en op deze manier een uitvlucht zoeken. Ze raken verslaafd omdat ze toch al schijt hebben aan alles. Ik ben er niet zo eentje. Mijn persoonlijkheid is sterker dan een rots.

Ik vind het het tot nu toe waard, zodra ik merk dat ik er ongelukkiger van word is het finito.
Peace.
Klik om te vergroten...

Dat merk je niet.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#8
Angramar Temenos zei:
Berbatov zei:
Oei, met die post ga jij keihard in de fout. Maar dan ook echt keihard. Waar oordeel je op?
Natuurlijk weet ik dat heroine levens heeft verwoest en dat het enorm lastig is om er van af te komen. Ik heb vooral uit de twintigste eeuwse literatuur (romantiek) zeker veel gelezen over opiaten en hun effecten en bijwerkingen. Dat zegt natuurlijk niks over de verslavingskans bij mij als individu, maar nu ik het zelf heb ervaren denk ik dat ik leven toch belangrijker vind dan weglopen voor het leven.
Jij oordeelt nogal snel over een persoon wat je helemaal niet kent, en ik ben ervan overtuigd dat het mijn leven niet kapot zal maken. Mensen die hero proberen zijn meestal van die trieste mensjes die het leven niet zien zitten en op deze manier een uitvlucht zoeken. Ze raken verslaafd omdat ze toch al schijt hebben aan alles. Ik ben er niet zo eentje. Mijn persoonlijkheid is sterker dan een rots.

Ik vind het het tot nu toe waard, zodra ik merk dat ik er ongelukkiger van word is het finito.
Peace.
Klik om te vergroten...

Dat merk je niet.
Klik om te vergroten...

Zo lang ik het wekelijks gebruik en niet dagelijks en de levenslust blijft bestaan dan is er niks aan de hand.
Het valt me op hoe veel mensen hier denken alles over mij te weten. Ik vind dat best wel typisch.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het gaat niet over jou, zie het niet als een aanval.
Maar je zult gewoon niet de eerste zijn die zo denkt.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Succes jongen, je zult het nodig hebben.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb geen zin om me hier steeds te gaan verdedigen. Is dit geen drugsforum?
Alsof jullie gebruik niet risicovol is. Hypocriet!

Dit zijn de laatste woorden die ik hier aan besteed. Ik weet wat ik doe en jullie weten dat niet. Jullie roepen maar wat.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je hoeft je ook helemaal niet te verdedigen. We vallen je niet aan. We bedoelen het goed, en we vinden het vervelend om weer iemand te zien die onherroepelijk de fout in gaat en zijn leven verneukt. Ik weet ook wel dat ik via een forum je niet kan stoppen heroine te gebruiken, maar toch moet ik het geprobeerd hebben.

Natuurlijk is elk gebruik risicovol, en van de mensen die hier posten zijn er ook genoeg die een verslaving hebben, of achter de rug hebben. Zie dat nu eens niet als hypokriet, maar als levenservaring waar jij van kan leren als je er naar luisterd. En er zit echt een verschil tussen de risicos van heroine en xtc hoor, dat kan ik je verzekeren zonder het ooit gebruikt te hebben. En zeker bij wekelijks gebruik :openmouth:
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wacky zei:
Je hoeft je ook helemaal niet te verdedigen. We vallen je niet aan. We bedoelen het goed, en we vinden het vervelend om weer iemand te zien die onherroepelijk de fout in gaat en zijn leven verneukt. Ik weet ook wel dat ik via een forum je niet kan stoppen heroine te gebruiken, maar toch moet ik het geprobeerd hebben.

Natuurlijk is elk gebruik risicovol, en van de mensen die hier posten zijn er ook genoeg die een verslaving hebben, of achter de rug hebben. Zie dat nu eens niet als hypokriet, maar als levenservaring waar jij van kan leren als je er naar luisterd. En er zit echt een verschil tussen de risicos van heroine en xtc hoor, dat kan ik je verzekeren zonder het ooit gebruikt te hebben. En zeker bij wekelijks gebruik :openmouth:
Klik om te vergroten...

Als je de conclusie trekt dat ik het niet aan kan en dat ik geen research heb gedaan vind ik dat een beetje voorbarig, sorry. Dat is anders dan waarschuwen. Dat is zomaar de herogebruiker als verslaafde bestempelen. Onjuist naar mijn mening. Ik heb ook een paar privéberichten gehad waarin ik werd gewezen op de verslavingsgevaren en dat waren erg open, uitgebreide en eerlijke berichten die ik ook serieus in mijn overweging mee heb genomen.
Dat doet me iets in tegenstelling tot al jullie voorbarige conclusies waar ik zelf ook al lang op zou ben gekomen en heb meegenomen in mijn besluit. Ik heb daar niks aan en het blijven herhalen zal niks aan de situatie veranderen. Ik kan namelijk zelf ook nadenken.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik noem niet elke herogebruiker direct een verslaafde, maar uit jou posts blijkt duidelijk dat je er niet heel erg hard over na hebt gedacht van te voren.
Ook heb je het over elke week (en soms al wel eens door de weeks zeg je) En ik heb wel gelezen over recreatieve heroine gebruikers, en die doen het echt niet elke week, not even close.

Ik probeerde je duidelijk te maken op welke manier je met drugs om kan gaan en hoe je er over na kan denken om het zo veilig mogelijk aan te pakken. Ik hoopte dat je daar iets van kan leren, en misschien alsnog daar goed over na kan denken. Maar zoals ik er dus ook bij schreef, dat is zowieso te laat, als je wekelijks gebruikt heeft de hero al veel invloed op je en zal je niet goed objectief je grenzen meer bij kunnen stellen. Een paar maanden helemaal stoppen en daarna bekijken hoe je het recreatief kan doen zou misschien wel kunnen. Je zegt dat ik keihard de fout in ga daar, want je hebt literatuur gelezen. Sja, dat is toch heel iets anders he ?(zoals je ook zelf al aangeeft)

De felle manier waarop je jezelf aangevallen voelt en je verdedigd zegt me eigenlijk ook wel iets over wat de hero nu al met je doet, maar daar zal ik niet dieper op ingaan.

Ik begrijp dat als ik berichten via pm stuur dat ze minder confronterend over komen, maar het is hier een forum, en ik post geen byzondere informatie die anderen niet mogen lezen toch ?
p
paddosoftyLid
01-01-2024, 00:00
#15
je denk dat je heel wat ben he. zo iritant dat somige hier zooo makelijk over praten.
denk je dat wij niet zo begonnen zijn zoals jij. en leuk dat jij zegt dat het meestal zielige mensen zijn die verslaaft zijn. beetje vreemd dat jij dat zeg terwijl je nu al doordeweeks ga gebruiken. ik heb dat maanden vol gehouden op een dag word je ziek wakker en ben je gewoon verslaaft net als alle andere verslaafden. hoop dat je een beetje nadenk en niet denk dat je god ben dat ben je namelijk niet.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wacky zei:
Ik noem niet elke herogebruiker direct een verslaafde, maar uit jou posts blijkt duidelijk dat je er niet heel erg hard over na hebt gedacht van te voren.
Ook heb je het over elke week (en soms al wel eens door de weeks zeg je) En ik heb wel gelezen over recreatieve heroine gebruikers, en die doen het echt niet elke week, not even close.

Ik probeerde je duidelijk te maken op welke manier je met drugs om kan gaan en hoe je er over na kan denken om het zo veilig mogelijk aan te pakken. Ik hoopte dat je daar iets van kan leren, en misschien alsnog daar goed over na kan denken. Maar zoals ik er dus ook bij schreef, dat is zowieso te laat, als je wekelijks gebruikt heeft de hero al veel invloed op je en zal je niet goed objectief je grenzen meer bij kunnen stellen. Een paar maanden helemaal stoppen en daarna bekijken hoe je het recreatief kan doen zou misschien wel kunnen. Je zegt dat ik keihard de fout in ga daar, want je hebt literatuur gelezen. Sja, dat is toch heel iets anders he ?(zoals je ook zelf al aangeeft)

De felle manier waarop je jezelf aangevallen voelt en je verdedigd zegt me eigenlijk ook wel iets over wat de hero nu al met je doet, maar daar zal ik niet dieper op ingaan.

Ik begrijp dat als ik berichten via pm stuur dat ze minder confronterend over komen, maar het is hier een forum, en ik post geen byzondere informatie die anderen niet mogen lezen toch ?
Klik om te vergroten...

Dat is omdat je meerdere malen de suggestie wekt dat ik naïef ben en dat ik niet weet waar ik mee bezig ben. Die is pertinent onwaar en ik vraag je nogmaals niet met punten te komen die ik al lang heb overwogen.

Het is ook onjuist dat pm's minder confronterend overkomen, het tegendeel is waar. Die pm's zijn veel persoonlijker en geschreven door mensen die weten waar ze het over hebben. Dit wat jij doet is gewoon maar wat geschreeuw dat is er niks over gelezen zou hebben en naief ben.

Mijn hersenen werken nog steeds hetzelfde als voordat ik hero gebruikte. Ik ben verstandig genoeg om naar de termijn te kijken en op die manier beslissingen te maken met mijn verstand in plaats van met mijn gevoel.

Ik de romantische literatuur uit de jaren 20 van de vorige eeuw wordt een opiatenverslaving beschreven zoals hij nergens anders beschreven wordt. Ik weet dus wel degelijk waar ik over praat.

Ik ben god niet, maar ik ben wel iemand die weet wat hij wil. Ik vind het leven veel te mooi om het te laten vallen. Maar jij zal me wel beter kennen, jij hebt nu 3 berichten van mij gelezen en ik ken mezelf pas 21 jaar :rolleyes:

Ga me maar niet vertellen hoe ik het moet doen, want je berichten zijn gebaseerd op niks. Ik overschat mezelf ook absoluut niet. Ik heb in de afgelopen 7 jaar meer dingen meegemaakt dan de gemiddelde mens in heel zijn hele leven mee zal maken, en ben verstandig genoeg.
En ik heb ZEKER wel duidelijk nagedacht van tevoren.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb wel wat vraagjes:

Werk je full time ?
Heb je een beroeps opleiding gedaan ?
Ben je op dit moment en de laatste maanden gelukkig met jezelf ?
Heb je de laatste maanden ernstige problemen voor je kiezen gehad ?
Heb je broers zussen of familie die verslaafd zijn aan de heroine ?
Ben je ooit verslaafd geweest aan een andere psychoactieve stof ?

Ik ken 1 iemand die 1 x per jaar hero spuit.
Hij gaat daar goed mee om.

Tot nu toe , succes ouwe met je nieuwe hobbie ik hoop dat je me kan antwoorden op mn simpele vragen.

Kus van Bonnie

Berbatov zei:
Ik gebruik het nu 1 keer in de week, en ik merk niet echt een enorme drang of zo, maar ik merk wel dat ik elke dag enorm naar het weekend uit kijk. Het is tenslotte wel extreem fijn. Ik denk en hoop dat ik dit wel vol hou, al smokkel ik soms wel doordeweeks al af en toe.
Klik om te vergroten...
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#18
Die zin: " Maar ik gebruik het nu al wel eens door de week ' zegt toch al genoeg? Zie je dat zelf niet. Het gaat van meer naar nog meer naar nog meer, en dan ben je hooked. Ik zeg niet dat jij per se hooked raakt hoor, nee echt niet. Maar ik denk dat 3/4 van de heroineverslaafden zo is begonnen als jij, en dan toch af en toe door de week, achja dat kan wel voor een keertje. Voor je het weet bevindt je je in een neerwaartse spiraal. Maar als jij denkt dat het je lukt, waarom niet?! Is zeer knap van je als je dat wel lukt, in tegen stelling tot velen anderen die je voor zijn gegaan. Maar wij hebben het in ieder geval geprobeerd, mocht je toch zo eindigen als de rest.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Goed geschreven, kan me naar aanleiding van jouw report aardig voorstellen hoe morfine of heroine moet voelen.

Ik zal ten eerste even aangeven dat ik je inderdaad niet ken, en dat ik absoluut geen conclusies over jou, je intellect of de sterkte van je persoonlijkheid trek. Als jij zegt dat je geestelijk niet verslaafd zult raken omdat je teveel van het leven houdt, geloof ik dat. Een sociaal vangnet hebben doet ook wonderen om uit de buurt van een verslaving te blijven.

Maar wat er echter vaak 'insluipt' bij heroine, en ik gebruik met opzet het woord insluipen omdat je het pas merkt als het te laat is, is een lichamelijke verslaving. De enige manier waarop je heroine recreatief kunt gebruiken, en je dus niet lichamelijk verslaafd zult raken, is om het sporadisch te gebruiken. Er zijn zeker mensen die heroine recreatief kunnen gebruiken, en het zou goed kunnen dat jij daar één van bent. Maar ik raad je sterk aan om proberen om een paar weken te stoppen. Lukt dit zonder moeite, dan weet je voor jezelf dat je met die frequentie niet lichamelijk verslaafd zult raken. De kans is echter vrij groot dat je met die frequentie na verloop van tijd toch iets gaat merken. Ik denk niet dat je heroine vaker dan een keer per maand moet gebruiken, wil je niet afhankelijk worden.

Geestelijke verslaving kun je misschien vermijden als je een rotsvaste persoonlijkheid hebt, maar lichamelijke verslaving niet.
Dit is geen aanval op jou, het is alleen een goedbedoeld advies. Je moet zelf weten wat je ermee doet. Ik trek geen conclusies over of je nu al verslaafd bent of niet, dat zul je voor jezelf uit moeten vogelen.
En, om nogmaals een goede quote te gebruiken die dikwijls op het heroineforum wordt gebruikt:

Atropa schreef:

Heroine valt niet op, het is het rustige jongetje in de klas, vaak in gezeldschap van mede middelen die duidelijk boven het maaienveld uitsteken en gevoelsmatig veel sterker de overhand hebben.

En na verloop van tijd, als de moeheid optreed en het wilde leven zich wat begint in te dammen, is de klas leeg en hebben de amfetamines, de joints, de biertjes, de coke en pillen plaatsgemaakt om het huisje, het werkleven en een relatie ruimte te geven.

En dan blijkt dat stille jongetje hèèl veel noten op zijn zang te hebben, hij klemt zijn benen en armen om z'n tafel en stoel en wil de klas niet verlaten. Het is een driftkop, eentje die niet met zich laat sollen en weet hoe van zijn meester een onderdaan te maken. Hij blijkt alle sleutels in een afsluitbaar kasje te hebben achter slot en grendel en begint angstvallig te commanderen en laat z'n onderdaan kennismaken met een nog nooit eerder gevoelde onbalans en zwakte in lichaam en geest. Het jongetje pakt de aanwijzer van het bord en geeft opdrachten en steekt er tevens mee. De deur van het klaslokaal zit inmiddels op slot en op het schoolplein is zelfs niemand meer te zien....
Klik om te vergroten...
D
DidyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Daar heb je een goed punt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...16
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."