#1
Ik kijk naar mezelf zoals ieder ander dat zou doen als één van de weinigen. In tegenstelling tot kortzichtige kuddedieren.
Berbatov zei:Oei, met die post ga jij keihard in de fout. Maar dan ook echt keihard. Waar oordeel je op?
Natuurlijk weet ik dat heroine levens heeft verwoest en dat het enorm lastig is om er van af te komen. Ik heb vooral uit de twintigste eeuwse literatuur (romantiek) zeker veel gelezen over opiaten en hun effecten en bijwerkingen. Dat zegt natuurlijk niks over de verslavingskans bij mij als individu, maar nu ik het zelf heb ervaren denk ik dat ik leven toch belangrijker vind dan weglopen voor het leven.
Jij oordeelt nogal snel over een persoon wat je helemaal niet kent, en ik ben ervan overtuigd dat het mijn leven niet kapot zal maken. Mensen die hero proberen zijn meestal van die trieste mensjes die het leven niet zien zitten en op deze manier een uitvlucht zoeken. Ze raken verslaafd omdat ze toch al schijt hebben aan alles. Ik ben er niet zo eentje. Mijn persoonlijkheid is sterker dan een rots.
Ik vind het het tot nu toe waard, zodra ik merk dat ik er ongelukkiger van word is het finito.
Peace.
Angramar Temenos zei:Berbatov zei:Oei, met die post ga jij keihard in de fout. Maar dan ook echt keihard. Waar oordeel je op?
Natuurlijk weet ik dat heroine levens heeft verwoest en dat het enorm lastig is om er van af te komen. Ik heb vooral uit de twintigste eeuwse literatuur (romantiek) zeker veel gelezen over opiaten en hun effecten en bijwerkingen. Dat zegt natuurlijk niks over de verslavingskans bij mij als individu, maar nu ik het zelf heb ervaren denk ik dat ik leven toch belangrijker vind dan weglopen voor het leven.
Jij oordeelt nogal snel over een persoon wat je helemaal niet kent, en ik ben ervan overtuigd dat het mijn leven niet kapot zal maken. Mensen die hero proberen zijn meestal van die trieste mensjes die het leven niet zien zitten en op deze manier een uitvlucht zoeken. Ze raken verslaafd omdat ze toch al schijt hebben aan alles. Ik ben er niet zo eentje. Mijn persoonlijkheid is sterker dan een rots.
Ik vind het het tot nu toe waard, zodra ik merk dat ik er ongelukkiger van word is het finito.
Peace.
Dat merk je niet.
Wacky zei:Je hoeft je ook helemaal niet te verdedigen. We vallen je niet aan. We bedoelen het goed, en we vinden het vervelend om weer iemand te zien die onherroepelijk de fout in gaat en zijn leven verneukt. Ik weet ook wel dat ik via een forum je niet kan stoppen heroine te gebruiken, maar toch moet ik het geprobeerd hebben.
Natuurlijk is elk gebruik risicovol, en van de mensen die hier posten zijn er ook genoeg die een verslaving hebben, of achter de rug hebben. Zie dat nu eens niet als hypokriet, maar als levenservaring waar jij van kan leren als je er naar luisterd. En er zit echt een verschil tussen de risicos van heroine en xtc hoor, dat kan ik je verzekeren zonder het ooit gebruikt te hebben. En zeker bij wekelijks gebruik![]()
Wacky zei:Ik noem niet elke herogebruiker direct een verslaafde, maar uit jou posts blijkt duidelijk dat je er niet heel erg hard over na hebt gedacht van te voren.
Ook heb je het over elke week (en soms al wel eens door de weeks zeg je) En ik heb wel gelezen over recreatieve heroine gebruikers, en die doen het echt niet elke week, not even close.
Ik probeerde je duidelijk te maken op welke manier je met drugs om kan gaan en hoe je er over na kan denken om het zo veilig mogelijk aan te pakken. Ik hoopte dat je daar iets van kan leren, en misschien alsnog daar goed over na kan denken. Maar zoals ik er dus ook bij schreef, dat is zowieso te laat, als je wekelijks gebruikt heeft de hero al veel invloed op je en zal je niet goed objectief je grenzen meer bij kunnen stellen. Een paar maanden helemaal stoppen en daarna bekijken hoe je het recreatief kan doen zou misschien wel kunnen. Je zegt dat ik keihard de fout in ga daar, want je hebt literatuur gelezen. Sja, dat is toch heel iets anders he ?(zoals je ook zelf al aangeeft)
De felle manier waarop je jezelf aangevallen voelt en je verdedigd zegt me eigenlijk ook wel iets over wat de hero nu al met je doet, maar daar zal ik niet dieper op ingaan.
Ik begrijp dat als ik berichten via pm stuur dat ze minder confronterend over komen, maar het is hier een forum, en ik post geen byzondere informatie die anderen niet mogen lezen toch ?
Berbatov zei:Ik gebruik het nu 1 keer in de week, en ik merk niet echt een enorme drang of zo, maar ik merk wel dat ik elke dag enorm naar het weekend uit kijk. Het is tenslotte wel extreem fijn. Ik denk en hoop dat ik dit wel vol hou, al smokkel ik soms wel doordeweeks al af en toe.
Atropa schreef:
Heroine valt niet op, het is het rustige jongetje in de klas, vaak in gezeldschap van mede middelen die duidelijk boven het maaienveld uitsteken en gevoelsmatig veel sterker de overhand hebben.
En na verloop van tijd, als de moeheid optreed en het wilde leven zich wat begint in te dammen, is de klas leeg en hebben de amfetamines, de joints, de biertjes, de coke en pillen plaatsgemaakt om het huisje, het werkleven en een relatie ruimte te geven.
En dan blijkt dat stille jongetje hèèl veel noten op zijn zang te hebben, hij klemt zijn benen en armen om z'n tafel en stoel en wil de klas niet verlaten. Het is een driftkop, eentje die niet met zich laat sollen en weet hoe van zijn meester een onderdaan te maken. Hij blijkt alle sleutels in een afsluitbaar kasje te hebben achter slot en grendel en begint angstvallig te commanderen en laat z'n onderdaan kennismaken met een nog nooit eerder gevoelde onbalans en zwakte in lichaam en geest. Het jongetje pakt de aanwijzer van het bord en geeft opdrachten en steekt er tevens mee. De deur van het klaslokaal zit inmiddels op slot en op het schoolplein is zelfs niemand meer te zien....
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."