Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMorfine/Heroine

Morfine/Heroine

309 antwoorden
49 weergaven
18-5-2026
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je lijkt me intelligent genoeg om dat allemaal zelf uit te zoeken.
Wat ik me wel afvraag is: Heroine is een opiaat en van opiaten heb ik gemerkt (zelf heb ik heel lang tramadol gebruikt) dat je er erg onverschillig van wordt. Je lijkt mij iemand, mede door een opmerking uit een ander topic, die het juist wel uitmaakt hoe je denkt en alles ervaart. Volgens mij ben kritisch en heb je een afkeer van stootvoets aannemen wat de rest doet en denkt. Ben je niet bang dat de heroine deze houding te niet gaat doen?
Ik geniet er juist van dat ik niet met de rest mee loop en dat ik 'anders' ben en denk, terwijl in de periode dat ik tramadol gebruikte het me geen ene donder schelen kon en totaal niet kritisch was (ik heb toen CDA gestemt, kun je nagaan).

In ieder geval hoop ik dat je inderdaad zo sterk bent en dat je jezelf echt kent en dat je je niet laat kisten door een middel.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Drientje zei:
terwijl in de periode dat ik tramadol gebruikte het me geen ene donder schelen kon en totaal niet kritisch was (ik heb toen CDA gestemt, kun je nagaan).
Klik om te vergroten...

Dat verklaart een hoop, er zijn gewoon veel opiaat gebruikers in NL. Vraag me nu nog af wat de Geert Wilders kiezers hebben gebruikt. :grin:



@ Berbatov, ik weet niet of je mijn vorige post gelezen hebt. Maar ik ben toch wel benieuwd naar het antwoord op die vraag.

DrippTone zei:
Denk ook niet dat je verslaafd bent hoor, maar volgens mij vind je het wel zo leuk om net op het randje te zitten of niet? Kan je geen ongelijk geven, daar ligt ook de spanning en plezier. Net als een slangen bezweerder of een leeuwen temmer, het gevaar sturen, beheersen en bespelen is een mooie kunst.
Klik om te vergroten...
m
maxpayneLid
01-01-2024, 00:00
#3
plantenbak zei:
Tekno zei:
Interessant topic dit. Toen ik de eerste post van Berbatov las was mijn eerste reactie: oke, nog even en hij is hooked. Niet dat ik heroine als drug goed ken (lees regelmatig in het opiaat topic etc, meer niet). Toch, met je posts heb je mijn visie op de drug verandert en ik denk dat als je jezelf én de drugs goed kent dat je redelijk ver kan gaan met het recreatief gebruik van heroine.
Maar toch blijf ik er bij: stop eens 3 maanden. Je word er sowieso niet slechter van en bovendien zal het dit topic nieuw leven inblazen :wink: . Ben zeeeer benieuwd naar hoe je je in zo'n periode gaat voelen, hoe je het gebruik van heroine na 3 maanden gaat ervaren enz enz.
Klik om te vergroten...

Exact mijn gedachte.
Klik om te vergroten...
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dripptone, ik had je vorige bericht niet gelezen. Maar het antwoord heb ik 2 pagina's terug al gegeven. Al weet ik niet zeker of het klopt.
Ik maakte deze beslissing vooral op gevoel en gevoel is niet uit te leggen. Alleen verstand is dat.

Berbatov zei:
Ik ben er niet achter wat dat is, maar ik denk dat de reden is dat ik nieuwsgierig ben naar alle dingen die niet normaal gevonden worden. Dat in combinatie met de nodige spanning die zo'n risico met zich meebrengt plus het effect wat vrij fijn is heeft me er denk ik toe gezet.
Klik om te vergroten...

Je hebt het dus goed gezien.

@ Drientje,
Ik ben niet bang dat mijn persoonlijkheid er op achteruit gaat. Integendeel. Misschien dat ik me wat minder betrokken ga voelen bij sommige dingen omdat ik ze wegrelativeer, maar dat vind ik persoonlijk niet zo'n issue.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Berbatov zei:
Ik maakte deze beslissing vooral op gevoel en gevoel is niet uit te leggen. Alleen verstand is dat.
Klik om te vergroten...

Maar daar heb je het mis, gevoel is niet uit te leggen met verstand. Maar dat wil niet zeggen dat je het niet kun uitleggen. Er zijn vele manieren om te communiceren. En zo zijn er ook zonder het verstand nodig te hebben. Je kunt communiceren met je hart en je ziel. Door gevoel. Om zoiets simpels als je fysieke waarneming te noemen. Je kunt communiceren door elkaar aan te raken. En vaak gaat dat meer met gevoel dan met verstand. En zo kun je gevoel ook uitleggen. Alleen je verstand zit je in de weg omdat je de woorden tekort komt. :wink:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb respect voor de TS, denk zeker niet dat het een domme kerel is die zich door heroïne voor de wagen laat spannen. Ook ben ik het met EI eens dat heroïne "ook maar gewoon een drug is", zeker gevaarlijker dan veel andere soorten drugs, maar desalniettemin een drug die niet iedere gebruiker meteen tot een verslaafde maakt. Tevens ben ik ervan overtuigd dat Berbatov zijn matige heroïnegebruik maanden, zo niet jaren op dit peil kan weten te houden. Maar dat je niet meer gaat gebruiken, wil niet zeggen dat je niet afhankelijk bent. Het grote verschil tussen heroïne en andere drugs is dat een heroïneverslaving erin sluipt, en zich vaak pas na jaren laat zien.

speeseend zei:
Hero zorgt voor Hero-gedrag. Zelfoverschatting hoort hier zeker bij. Doe het voor de lol eens drie maanden niet meer en kijk dan naderhand of die drie maanden nog iets van lol bevatte.

Heb je nu al Fuller ontmoet? Deze forum-bezoeker heeft een interessant verhaal. Erg herkenbaar..
Klik om te vergroten...

Ik ben naar aanleiding van deze post eens de berichtgeschiedenis van Fuller doorgegaan, en ben echt geschrokken van de parallellen tussen jullie. Hij heeft 3 of 4 jaar lang zijn heroïnegebruik weten te beperken tot 1 gram per maand, ongeveer een tientje per week dus - volgens zijn eigen zeggen minder dan hij aan wijn of aan telefoonkosten uitgaf. Zelfs na al die tijd is het bij hem nog fout gegaan, en ik zeg natuurlijk niet dat dat bij jou ook gebeurt, maar ik wil gewoon even zeggen dat dat - ondanks dat je misschien niet meer heroïne gaat gebruiken - niet wil zeggen dat je daar niet verslaafd van kan raken. Jarenlang regelmatig gebruik zorgt ervoor dat je van veel dingen niet meer nuchter kan genieten. Dat is denk ik ook een groot risico, of je nu echt verslaafd raakt of niet.

Ik ben blij dat je hebt besloten om in ieder geval twee weken niets te gebruiken. Blijf daarna echter ook op jezelf letten (ik weet dat je dat doet want je bent een verstandige kerel), want ondanks alle romantische verhalen over opiumgebruik in de literatuur waar ik ook gek op ben, blijft het één van de meest verraderlijke drugs die er zijn.

Ik wil nogmaals zeggen dat je er goed mee omgaat en dat je zeker niet verslaafd hoeft te raken, maar áls je het wel wordt, is het vaak al te laat.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#7
DrippTone zei:
Berbatov zei:
Ik maakte deze beslissing vooral op gevoel en gevoel is niet uit te leggen. Alleen verstand is dat.
Klik om te vergroten...

Maar daar heb je het mis, gevoel is niet uit te leggen met verstand. Maar dat wil niet zeggen dat je het niet kun uitleggen. Er zijn vele manieren om te communiceren. En zo zijn er ook zonder het verstand nodig te hebben. Je kunt communiceren met je hart en je ziel. Door gevoel. Om zoiets simpels als je fysieke waarneming te noemen. Je kunt communiceren door elkaar aan te raken. En vaak gaat dat meer met gevoel dan met verstand. En zo kun je gevoel ook uitleggen. Alleen je verstand zit je in de weg omdat je de woorden tekort komt. :wink:
Klik om te vergroten...

Hier geloof ik niet in.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Geloof. :rolleyes: Ik geloof niks, je weet iets of je weet het niet. Of je bent er niet zeker van. Geloof of ongeloof is onzekerheid. En iets wat je zelf niet hebt ervaren kun je dus ook moeilijk als werkelijkheid aan nemen. Dat hoeft ook niet, maar ontken niet dat het er niet is tot het tegendeel is bewezen. Misschien werkt het voor jou niet zo, maar ik heb toch echt ervaren dat het mogelijk is.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#9
DrippTone zei:
Geloof. :rolleyes: Ik geloof niks, je weet iets of je weet het niet. Of je bent er niet zeker van. Geloof of ongeloof is onzekerheid. En iets wat je zelf niet hebt ervaren kun je dus ook moeilijk als werkelijkheid aan nemen. Dat hoeft ook niet, maar ontken niet dat het er niet is tot het tegendeel is bewezen. Misschien werkt het voor jou niet zo, maar ik heb toch echt ervaren dat het mogelijk is.
Klik om te vergroten...

Je interpreteert het woord geloof verkeerd. Of ik gebruikte het verkeerd. Dat kan ook. Ik heb vrij vaak een discussie over het interpreteren van een woord. Dan bedoelen we hetzelfde, maar dan zeggen we het anders, vrij vervelend.
Ik bedoelde dat de denkwijze die jij beschrijft over het gevoel niet op mij van toepassing is. Ik kan me er althans niet in vinden.
Misschien dat jij het wel zo ervaart, dat zou goed kunnen.

Over je visie over geloof ben ik het overigens helemaal met je eens.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gevoel is echt wel uit te leggen met verstand, iig de oorsprong ervan en de gevolgen..

Alleen houden mensen zichzelf veel voor de gek waardoor het moeilijk of ja tijdelijk onmogelijk word om het uit te leggen.

Over 10 jaar, kun jij wel met je verstand uitleggen waarom je deze keuze op gevoel hebt gemaakt hoor.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Berbatov zei:
DrippTone zei:
Geloof. :rolleyes: Ik geloof niks, je weet iets of je weet het niet. Of je bent er niet zeker van. Geloof of ongeloof is onzekerheid. En iets wat je zelf niet hebt ervaren kun je dus ook moeilijk als werkelijkheid aan nemen. Dat hoeft ook niet, maar ontken niet dat het er niet is tot het tegendeel is bewezen. Misschien werkt het voor jou niet zo, maar ik heb toch echt ervaren dat het mogelijk is.
Klik om te vergroten...

Je interpreteert het woord geloof verkeerd. Of ik gebruikte het verkeerd. Dat kan ook. Ik heb vrij vaak een discussie over het interpreteren van een woord. Dan bedoelen we hetzelfde, maar dan zeggen we het anders, vrij vervelend.
Ik bedoelde dat de denkwijze die jij beschrijft over het gevoel niet op mij van toepassing is. Ik kan me er althans niet in vinden.
Misschien dat jij het wel zo ervaart, dat zou goed kunnen.

Over je visie over geloof ben ik het overigens helemaal met je eens.
Klik om te vergroten...

Hehe, inderdaad we bedoelen het zelfde en we zijn het met elkaar eens. Toch appart dat woordkeuze zo'n invloed kan hebben op het verloop van een gesprek.

En @ wacky, ja die dingen wel. Maar dat heeft dan op zichzelf weer meer met verstand dan met gevoel te maken. :P
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wacky zei:
Gevoel is echt wel uit te leggen met verstand, iig de oorsprong ervan en de gevolgen..

Alleen houden mensen zichzelf veel voor de gek waardoor het moeilijk of ja tijdelijk onmogelijk word om het uit te leggen.

Over 10 jaar, kun jij wel met je verstand uitleggen waarom je deze keuze op gevoel hebt gemaakt hoor.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat de oorsprong van bepaalde drangen en instincten inderdaad wel degelijk met verstand uitgelegd kunnen worden zoals jij zegt. Op een oppervlakkige manier.
Ik denk echter niet dat het veel dieper dan dat kan gaan. Ik denk dan ook de reden van mijn gebruik nooit te weten te komen. Ik denk dat het een combinatie van dingen is.
l
lenteLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik vraag me 1 ding af. je wilt ermee stoppen als je merkt dat je verslaafd wordt. Maar is het dan al niet te laat? Het kenmerk van ergens aan verslaafd zijn is toch juist het probleem dat je ergens mee wil stoppen maar dat niet kan? dus ben benieuwd hoe je dat op wilt gaan lossen. Want dan is het al te laat.....
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
lente zei:
ik vraag me 1 ding af. je wilt ermee stoppen als je merkt dat je verslaafd wordt. Maar is het dan al niet te laat? Het kenmerk van ergens aan verslaafd zijn is toch juist het probleem dat je ergens mee wil stoppen maar dat niet kan? dus ben benieuwd hoe je dat op wilt gaan lossen. Want dan is het al te laat.....
Klik om te vergroten...
Waar jij hier op doelt is het geestelijke aspect, ik denk dat hier vooral de lichamelijke afhankelijkheid bedoeld wordt. De geestelijke verslaving is makkelijk op te lossen door er niet aan toe te geven.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#15
ExceptionalInsight zei:
lente zei:
ik vraag me 1 ding af. je wilt ermee stoppen als je merkt dat je verslaafd wordt. Maar is het dan al niet te laat? Het kenmerk van ergens aan verslaafd zijn is toch juist het probleem dat je ergens mee wil stoppen maar dat niet kan? dus ben benieuwd hoe je dat op wilt gaan lossen. Want dan is het al te laat.....
Klik om te vergroten...
Waar jij hier op doelt is het geestelijke aspect, ik denk dat hier vooral de lichamelijke afhankelijkheid bedoeld wordt. De geestelijke verslaving is makkelijk op te lossen door er niet aan toe te geven.
Klik om te vergroten...

Dat is inderdaad de makkelijkste oplossing. Maar om dat ook echt te doen is nog zo makkelijk niet. :P
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#16
Eenmaal bevangen door de draak, ben je gevangen voor het leven.
D
De MosselmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat mij opvalt aan dit topic is dat TS zich enorm ergert aan oordelen van anderen. Anderen weten niet hoe jij in je schoenen staat, mensen weten niet wat Heroine met jou doet etc.. Ik snap dat die oordelen op jou aankomen als aanval, maar ik wil je toch even meenemen naar een oude post van jezelf:

Berbatov zei:
Jij oordeelt nogal snel over een persoon wat je helemaal niet kent, en ik ben ervan overtuigd dat het mijn leven niet kapot zal maken. Mensen die hero proberen zijn meestal van die trieste mensjes die het leven niet zien zitten en op deze manier een uitvlucht zoeken. Ze raken verslaafd omdat ze toch al schijt hebben aan alles. Ik ben er niet zo eentje. Mijn persoonlijkheid is sterker dan een rots.
Klik om te vergroten...

Hier pak je iemand aan op zijn oordeel dat hij over jou heeft (nota bene uit bescherming, misschien wel voor iets dat voor hem/haar onbekend is maar toch) terwijl je in de zin erop ALLE Heroïne gebruikers ervan beschuldigd zielige mensen zonder sterke persoonlijkheid te zijn. Maar wie geeft jou dan het recht om wél te kunnen oordelen over heroïne gebruikers? Omdat jij toevallig een zeldzaam exemplaar bent dat (wellicht nog) niet verslaafd bent? Denk je dat dat alleen met de persoonlijkheid van hem/haar te maken heeft? Dat kan met zo verschrikkelijk veel zaken te maken hebben waar wij ons niet eens bewust van KUNNEN zijn.


Dat dit hypocriet is zal ik je niet in je gezicht wrijven, zie deze reactie als een spiegel. Uiteindelijk oordelen we allemaal dus neem het voor lief dat mensen jou hier bestempelen als heroïne-verslaafd als je echt overtuigd bent van jou rotssterke persoonlijkheid, en hou dit topic in leven voor diegene die net als jou er 100% bewust van zijn niet verslaafd te raken aan heroïne. Alleen zo kun je werken aan het enorme taboe dat op heroïne heerst, zoals je in 1 van je laatste posts vermeld. Mensen kennen namelijk alleen maar het beeld van de eigenwijze heroïne-verslaafde, die uiteindelijk in een kliniek opgenomen moeten worden.

Ben je echt zo overtuigd van je gelijk? Hou je topic dan in leven voor diegene die zonder dit soort topics wellicht op het randje van de afrgrond komen te staan :wink: Er heerst, zelfs onder doorgewinterde drugs gebruikers, vaak maar 1 beeld van heroïne-gebruikers en dat is er 1 van junks met een straatkant. Jij bent blijkbaar niet zo, super.. Make the change! Daar is dit forum voor.


(ik ben overigens zelf geen (geinteresseerd) gebruiker van heroïne)
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#18
mooi reportje.
spijtig dat je je zo slecht voelde toen je die morfine had genome
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het volgende berichtje kreeg ik in mijn inbox.

iemand zei:
Ik had een vraagje. Weet jij waar je in een redelijk normale omgeving bruin kan krijgen? Ik ben een gesettelde drugs gebruiker en ga binnenkort met een groep vrienden een keer chinezen. We weten alleen niet waar je dit kan krijgen. Het word bij ons in de omgeving niet gebruikt..
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk heeft deze onverlaat onze personages verward..
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#20
dan moet je em toch gewoon doorverwijzen speeseend? :tongueout:

In elk geval, Berbatov post hier blijkbaar niet meer en misschien is dat maar best ook, een topic van 1 tegen allen is niet echt productief. Toch nog veel succes gewenst, ik hoop echt dat je niet hooked geraakt en het slecht zal laten aflopen zoals anderen.

Daarom is de discussie toch wel nuttig, misschien is het wel zo dat je niet wil luisteren naar ons maar het feit alleen al dat je de comments toch nog leest (of las) betekent toch dat je er nog belang aan hecht (of hechtte). Respect and have fun!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...16
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."