Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMorfine/Heroine

Morfine/Heroine

309 antwoorden
51 weergaven
18-5-2026
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#1
J0rrit zei:
Je houdt jezelf voor de gek kerel. Waarom laat je het niet gewoon met rust? Ik heb 3 keer heroine gerookt en 1 keer gesnoven ( 3 jaar geleden ) en heb het erna nooit meer gedaan. Heb dat van te voren ook gezegd, en heb m eraan gehouden, jij kon dit blijkbaar niet, LOSER
Klik om te vergroten...

Ik heet geen J0rrit senior, ik doe het op mijn manier. Het sterkt jezelf als je van visie durft te veranderen nadat je geconfronteerd wordt met nieuwe indrukken. Na het incidentele gebruik was ik van mening dat ik dit wel vaker kon doen zonder dat ik de kans groot acht op afhankelijkheid.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#2
Berbatov zei:
..
Ja dat kan ik. Ik zie heroïne als een vorm van genot wat speciaal moet blijven. Het moet geen gewoonte worden waar ik me op aanpas. Ik wil dan ook in geen geval veel tijd stoppen in het verlangen naar heroïne en ik wil er dan ook geen gewoonte van maken.
Zodra ik voel dat het verlangen groot is naar heroïne en de geestelijke voldoening die ik er uit haal vanzelfsprekender wordt lijkt het me niet verstandig om er mee door te gaan aangezien het dan mijn algemene geluksgevoel tegenwerkt.
Klik om te vergroten...

In gedachten heb je helemaal gelijk.

Om de week één keer lekker gebruiken, is het dan nog steeds incidenteel? Het genot is op zo een frequentie optimaal, naar mijn mening. Zou jij niet het risico lopen om mettertijd voor de bijl te gaan met je incidentele instelling?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
J0rrit zei:
Je houdt jezelf voor de gek kerel. Waarom laat je het niet gewoon met rust? Ik heb 3 keer heroine gerookt en 1 keer gesnoven ( 3 jaar geleden ) en heb het erna nooit meer gedaan. Heb dat van te voren ook gezegd, en heb m eraan gehouden, jij kon dit blijkbaar niet, LOSER
Klik om te vergroten...

volgens mij is Berbatov een van de weinige die dit wel gewoon aan kan.
Als iemand het al zou kunnen, dan kan hij het iig wel.
En waarom reageer je zo gestrest als het toch maar een 'loser' is..
B
BontkikkerLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Plantebak,
Het is jammer om iemand zo heel zachtjes maar ook heel zeker de verslaving binnen te zien wandelen. Daarom.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Maar hoe weet je dat nou zeker?
niet iedereen hoeft hooked te raken..
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#6
speeseend zei:
Berbatov zei:
..
Ja dat kan ik. Ik zie heroïne als een vorm van genot wat speciaal moet blijven. Het moet geen gewoonte worden waar ik me op aanpas. Ik wil dan ook in geen geval veel tijd stoppen in het verlangen naar heroïne en ik wil er dan ook geen gewoonte van maken.
Zodra ik voel dat het verlangen groot is naar heroïne en de geestelijke voldoening die ik er uit haal vanzelfsprekender wordt lijkt het me niet verstandig om er mee door te gaan aangezien het dan mijn algemene geluksgevoel tegenwerkt.
Klik om te vergroten...

In gedachten heb je helemaal gelijk.

Om de week één keer lekker gebruiken, is het dan nog steeds incidenteel? Het genot is op zo een frequentie optimaal, naar mijn mening. Zou jij niet het risico lopen om mettertijd voor de bijl te gaan met je incidentele instelling?
Klik om te vergroten...

Ik snap je punt. Op deze manier kan ik geen grens trekken en jouw redenatie is dat de verslaving er daardoor heel traag in kruipt. Ik kan me daar wel in vinden en ik zie dat ook als iets wat ik in mijn hoofd moet houden. Ik overschrijd de grens van eens in de week sowieso niet meer. En als het wekelijks gebruik te 'gewoon' wordt dan wordt het tijd om de frequentie van mijn gebruik te minderen. Ik heb overigens ook nog mijn persoonlijke omgeving die mijn gedrag en gebruik objectief observeert en deze factoren met mij bespreekt.
B
BontkikkerLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Plantebak,
Niemand weet het zeker, maar het verhaal komt zo bekend voor.

@Berbatov,
Je hebt het intellectueel wel allemaal goed in elkaar gestoken, maar in hoeverre wint het verstand het in mensen? In de praktijk en ook verstandelijk geanalyseerd valt de "koelheid" en de objectiviteit van het verstand meestal bar tegen en worden we toch door instincten en gevoelens geregeerd :hearteyes: :wave: .
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bontkikker zei:
@Plantebak,
Niemand weet het zeker, maar het verhaal komt zo bekend voor.

@Berbatov,
Je hebt het intellectueel wel allemaal goed in elkaar gestoken, maar in hoeverre wint het verstand het in mensen? In de praktijk en ook verstandelijk geanalyseerd valt de "koelheid" en de objectiviteit van het verstand meestal bar tegen en worden we toch door instincten en gevoelens geregeerd :hearteyes: :wave: .
Klik om te vergroten...
'
Je hebt wel gelijk met het punt wat je maakt dat het allemaal draait om instincten en gevoelens die bevredigd moeten worden. Het is echter wel zo dat de mens een verstand heeft om deze dingen te overwegen. En als afhankelijke zal mijn geluksgevoel op termijn achteruit gaan. Als ik het op die manier nuanceer en dat in mijn hoofd hou is wint het verstand bij mij aangezien het op termijn veel meer oplevert. Of beter gezegd; minder ellende.
B
BontkikkerLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Berbatov,

Ik wil je er niet mee blijven vervelen, als lezer vind ik het best wel spannend om je avontuur te volgen.

desondanks :confused: , je zegt
En als afhankelijke zal mijn geluksgevoel op termijn achteruit gaan.
Klik om te vergroten...
het waardeloze is dat je dan al afhankelijk bent.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bontkikker zei:
...

desondanks :confused: , je zegt

Berbatov zei:
En als afhankelijke zal mijn geluksgevoel op termijn achteruit gaan.
Klik om te vergroten...

het waardeloze is dat je dan al afhankelijk bent.
Klik om te vergroten...


Daar voel je op dat moment niks meer van :) Hero zal die ongenuanceerde gedachte genuanceerd over laten komen.
S
SybliminalLid
01-01-2024, 00:00
#11
Interessant report/topic!
Ik heb zelf, nog niet zo lang geleden, wat kratom (extract) gebruikt. En ik herken wel het een en ander van wat je in je verslag had beschreven. Echt heerlijk spul, dat kratom. Ik ben ook erg benieuwd naar hero maar weet dat het voor nog lang geen tijd is om me daaraan te wagen, misschien wel nooit, maar zoals iemand hier al een paar pagina's terug had gezegd; zeg nooit nooit.

Ik vind het jammer dat de eerste paar pagina's zo'n gebekvecht was. Zoveel mensen die het zo goed (lijken te) weten, vooroordelen en hoog oplopende emoties.
Ondanks al dat gezeik en continue herhalingen van waarschuwingen vind ik 't tof dat je bent blijven doorgaan met posten. Het niveau was wel ver te zoeken als je 't mij vraagt.

Maargoed, hou ons op de hoogte :)
C
CammoflageLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sybliminal zei:
Interessant report/topic!
Ik heb zelf, nog niet zo lang geleden, wat kratom (extract) gebruikt. En ik herken wel het een en ander van wat je in je verslag had beschreven. Echt heerlijk spul, dat kratom. Ik ben ook erg benieuwd naar hero maar weet dat het voor nog lang geen tijd is om me daaraan te wagen, misschien wel nooit, maar zoals iemand hier al een paar pagina's terug had gezegd; zeg nooit nooit.

Ik vind het jammer dat de eerste paar pagina's zo'n gebekvecht was. Zoveel mensen die het zo goed (lijken te) weten, vooroordelen en hoog oplopende emoties.
Ondanks al dat gezeik en continue herhalingen van waarschuwingen vind ik 't tof dat je bent blijven doorgaan met posten. Het niveau was wel ver te zoeken als je 't mij vraagt.

Maargoed, hou ons op de hoogte :)
Klik om te vergroten...

Ik ben toch blij dat die mensen hun ongezouten mening gaven, ongeacht wat de TS er van vind. elke puber die het woord drug ingeeft..zal dit forum tegen komen,..en een beetje realisme inzake heroine gebruik vind ik dan toch gepast... als de TS een super-karater heeft, dan is dat zeer goed voor hem,.. maar de meerderheid bezwijkt onder de verleiding van hero!...

en dat moet zeker gezegd worden in een topic als deze (vind ik :) )
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#13
speeseend zei:
Bontkikker zei:
...

desondanks :confused: , je zegt

Berbatov zei:
En als afhankelijke zal mijn geluksgevoel op termijn achteruit gaan.
Klik om te vergroten...

het waardeloze is dat je dan al afhankelijk bent.
Klik om te vergroten...


Daar voel je op dat moment niks meer van :) Hero zal die ongenuanceerde gedachte genuanceerd over laten komen.
Klik om te vergroten...

Mijn gevoel schakel ik in dat geval uit. Ik ga in dat geval probleemoplossend denken. Ik heb ook nog eens mijn omgeving die op de hoogte is en me er op kan wijzen wanneer het uit de hand loopt.

Overigens heb ik niet de indruk dat ik het zo ver ga laten komen.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#14
plantenbak zei:
J0rrit zei:
Je houdt jezelf voor de gek kerel. Waarom laat je het niet gewoon met rust? Ik heb 3 keer heroine gerookt en 1 keer gesnoven ( 3 jaar geleden ) en heb het erna nooit meer gedaan. Heb dat van te voren ook gezegd, en heb m eraan gehouden, jij kon dit blijkbaar niet, LOSER
Klik om te vergroten...

volgens mij is Berbatov een van de weinige die dit wel gewoon aan kan.
Als iemand het al zou kunnen, dan kan hij het iig wel.
En waarom reageer je zo gestrest als het toch maar een 'loser' is..
Klik om te vergroten...

Mijn excuses daarvoor, was een beetje verkeerd geuite frustratie wegens andere zaken. Maar het feit dat je achteraf zegt denkt ' ik kan het wel vaker doen dat zonder da ik verslaafd raak ' doet mij eerder denken aan ' ik wil het vaker blijven doen ( na het de 1e keer te hebben ervaren ), en ik denk niet dat ik verslaafd raak '. Dat zijn toch twee verschillende zaken.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#15
J0rrit zei:
plantenbak zei:
J0rrit zei:
Je houdt jezelf voor de gek kerel. Waarom laat je het niet gewoon met rust? Ik heb 3 keer heroine gerookt en 1 keer gesnoven ( 3 jaar geleden ) en heb het erna nooit meer gedaan. Heb dat van te voren ook gezegd, en heb m eraan gehouden, jij kon dit blijkbaar niet, LOSER
Klik om te vergroten...

volgens mij is Berbatov een van de weinige die dit wel gewoon aan kan.
Als iemand het al zou kunnen, dan kan hij het iig wel.
En waarom reageer je zo gestrest als het toch maar een 'loser' is..
Klik om te vergroten...

Mijn excuses daarvoor, was een beetje verkeerd geuite frustratie wegens andere zaken. Maar het feit dat je achteraf zegt denkt ' ik kan het wel vaker doen dat zonder da ik verslaafd raak ' doet mij eerder denken aan ' ik wil het vaker blijven doen ( na het de 1e keer te hebben ervaren ), en ik denk niet dat ik verslaafd raak '. Dat zijn toch twee verschillende zaken.
Klik om te vergroten...

Het was meer een overweging die ik maakte nadat ik een duidelijker risicoprofiel kon maken naar aanleiding van mijn eigen ondervindingen. Een grens die verschoven is nadat ik heb besloten dat ik hier op deze manier plezier uit haal. Het is een grens die niet meer verder zal verschuiven aangezien ik mezelf geen logische reden meer kan geven om dat te doen. Toegeven aan mijn gevoel zie ik mezelf in zo'n risicovolle situatie niet doen.
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je zou verbaasd zijn hoeveel mensen hun gevoel volgen, en dat geldt ook voor jou want elke mens zit vol gevoelens. Maar goed, je hebt laten blijken dat je verstandig met heroïne kan omgaan, chapeau. Toch stel ik mij nog altijd de vraag waarom mensen eraan beginnen? Je zegt dat je de grens niet meer verder zult verschuiven.. Maar waarom wou je de grens van voor je heroïnegebruik verschuiven? Ik zie voor mezelf geen enige logische reden om heroïne te doen. Dus is mijn vrees dat ook jij ergens de grens gelegd had om heroïne niet te doen, en dat door één of ander gevoel je die grens ook verlegd hebt. Waarom ga je er dan zo van uit dat je niet binnen de kortste tijd je grens gaat verleggen naar 2 keer per week of gewoon naar elke dag? Drugs gebruiken werkt volgens mij echt niet met risicoprofielen en logische redenen, drugs gebruiken is op gevoel en het probleem is dat ze dat gevoel dan ook nog eens gaan veranderen vanaf je eerste gebruik.

Maar als je echt sterk bent en je je gevoelens volledig kan afsluiten en je enkel kan focussen op de rationele gedachten (namelijk meer hero gebruiken MAG NIET, KAN NIET EN IS ONGELOOFLIJK SLECHT VOOR MIJ!!) dan wens ik je veel plezier bij wat waarschijnlijk een van de (qua effect) meest memorabele drugs is.

Ik laat mijn grens wel liggen waar hij nu ligt en heroïne valt wel ver buiten die grens.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#17
geekos zei:
Je zou verbaasd zijn hoeveel mensen hun gevoel volgen, en dat geldt ook voor jou want elke mens zit vol gevoelens. Maar goed, je hebt laten blijken dat je verstandig met heroïne kan omgaan, chapeau. Toch stel ik mij nog altijd de vraag waarom mensen eraan beginnen? Je zegt dat je de grens niet meer verder zult verschuiven.. Maar waarom wou je de grens van voor je heroïnegebruik verschuiven? Ik zie voor mezelf geen enige logische reden om heroïne te doen. Dus is mijn vrees dat ook jij ergens de grens gelegd had om heroïne niet te doen, en dat door één of ander gevoel je die grens ook verlegd hebt. Waarom ga je er dan zo van uit dat je niet binnen de kortste tijd je grens gaat verleggen naar 2 keer per week of gewoon naar elke dag? Drugs gebruiken werkt volgens mij echt niet met risicoprofielen en logische redenen, drugs gebruiken is op gevoel en het probleem is dat ze dat gevoel dan ook nog eens gaan veranderen vanaf je eerste gebruik.

Maar als je echt sterk bent en je je gevoelens volledig kan afsluiten en je enkel kan focussen op de rationele gedachten (namelijk meer hero gebruiken MAG NIET, KAN NIET EN IS ONGELOOFLIJK SLECHT VOOR MIJ!!) dan wens ik je veel plezier bij wat waarschijnlijk een van de (qua effect) meest memorabele drugs is.

Ik laat mijn grens wel liggen waar hij nu ligt en heroïne valt wel ver buiten die grens.
Klik om te vergroten...

Ik nuttig heroïne omdat het me aangename ervaringen bezorgt. Natuurlijk handel ik in het leven op gevoel want daar draait het allemaal om, maar in dit geval ben ik genoodzaakt voorzichtig te zijn. Waarom ik die grens heb verschoven heb ik al beschreven. Ik ben gewoon van mening dat ik het op deze manier kan.
Heroïne is ook een drug waarbij je de risicofactor zelf in de hand hebt. Dat is anders bij lichamelijk schadelijke drugs. Dat zie ik ook als een voordeel.
t
tripkikkerLid
01-01-2024, 00:00
#18
mijn vader is verslaaft aan de heroïne geweest en hij herkent alles wat hier staat. wat niet wil zeggen dat jou hetzelfde te wachten staat..... hoop ik :( veel succes en plezier natuurlijk want als je het dan toch doet moet je natuurlijk wel er heel veel lol aan hebben :rock: . laat alsjeblieft snel weer wat van je horen!!
D
DirEnGreyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat een gozer. Het feit alleen al dat die zich zo aangevallen voelt komt puur doordat hij geconfronteerd wordt met zichzelf. Diep van binnen weet die dat de mensen hier gelijk hebben. Waarom anders zo gefrustreerd reageren, als 't je niks scheelt en 't toch onzin is, waar maak je je dan druk om?

Zo te zien heb je net je leven een beetje opgebouwd, waarom ga je dan JUIST aan de heroine, dude. Er zijn zoveel drugs en dan ga je precies die doen en ook nog eens elke week met bijsmokkelen. Alleen puur zwart op wit die quote van Bonie maakt al duidelijk wat er bezig is, wat er MIS is. Zelf zie je dat ook, nu er nog iets tegen doen.

En dan kun je nu weer weer komen boeh boeh aanval, maar dan ben je gewoon een sukkel. Doe je ogen open.

Ik geloof best dat 't verstandig te gebruiken valt, maar ik zie gewoon al aan alleen je manier van reageren dat dat bij jou niet het geval is.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#20
Tja, gevoelens en verstand kunnen elkaar zo nu en dan flink voor de gek houden!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...16
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."