Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMorfine/Heroine

Morfine/Heroine

309 antwoorden
60 weergaven
18-5-2026
T
TeknoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb nog nooit heroine gebruikt, en ik ken jou niet als persoon, net zoals 90% van de mensen die hier posten en jou willen behoeden van een ondergang.
Je bent zeker intelligent, je hebt je daarnaast erg goed ingelezen over de drug en haar gevaren. Ik geloof ook best dat jij sterk in je schoenen staat, de vraag is of je dit je gaat helpen. Ook jij weet ongetwijfeld dat heroine een 'sluipmoordenaar' is en voordat je het weet ben je hooked. Jij, de kenner, weet ook dat het ongelovelijk moeilijk is om af te kicken van hero, en tuurlijk ben jij sterk genoeg om ook weer van deze drug af te komen.

Berbatov zei:
Maar ik heb voor mezelf besloten dat als ik ook maar iets merk van verslaving of er lasten van ondervind dat ik er per direct mee stop.
Klik om te vergroten...

Is het dan al niet te laat? als je iets merkt van verslaving? oke, jij kan wel stoppen. jij bent sterk genoeg. Maar wil je jezelf dit aandoen?
n
nitroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Erg frappant dat de TS alles wat tegen zijn gebruik ookal is het goed bedoeld/gebracht keihard tegen gaat :confused:, terwijl je het met iedereen die enigszins iets positiefs zegt bijna volledig eens bent, of goed begrijpt. Verder hoef ik er niets aan toe te voegen.

Vind wel dat je het mooi hebt beschreven trouwens!
m
maxpayneLid
01-01-2024, 00:00
#3
hmmm... Heb dit allemaal eens zitten doorlezen en ik vind het vrij normaal dat er zo'n ophef over heroine is.

Natuurlijk zal het er bij ons ook wel ingestampt zitten, maar neem die waarschuwingen nu maar gewoon serieus en haal de goede bedoelingen eruit. Heb zelf aan heroine verslaafde ouders gehad en een aan cocaine verslaafde tante. Toch gebruik ik zelf ook drugs, maar ik doe dit heel bewust. Een paddootje hier, een keer een xtctje daar. Voordat ik dit deed heb ik genoeg objectieve informatie over drugs opgezocht en ook mijn ouders als bron gebruikt. Nu geloof ik je zeker als je zegt dat je alle voor en nadelen hebt afgewogen, maar ik begrijp ook waarom er zo'n ophef over heroine is.
Heroine is een bitch, pak liever een keer een pilletje oid. Als je het echt bont wilt maken snuif je een enkele keer coke.. Van heroine blijf je beter weg.. Geloof mij nou maar, ik kan het weten. Ik ken jou niet, maar ik weet een hoop over drugs.
B
BrabbelsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het smerige van verslaving is nu juist dat het zo gemeen naar binnen SLUIPT. Je denkt alles nog te beheersen en vindt daarom dat je dus ook wel een volgende keer kunt gebruiken enzovoorts, enz. etc. En dan, op een kwaaie dag, kom je er ineens achter dat je verslaafd bent en dan sta je verder dag en nacht in dienst van die grote baas. Het gaat hier niet om iemand een les te leren, maar wel om een collega voor een grote misstap proberen te behoeden.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb net even na zitten denken over dit topic, en ben eigenlijk wel benieuwd waarom je op regelmatige basis heroïne gebruikt, uitgezonderd van de incidentele nieuwsgierigheid waarmee je aan morfine/heroïne begon. Ik bedoel dit niet oordelend of wat dan ook, ben alleen heel nieuwsgierig wat je ertoe beweegt. Ik gebruik zelf bijvoorbeeld voornamelijk drugs om bewustzijnsverandering te bewerkstelligen, maar ook wel om alles om me heen even te kunnen vergeten. Gebruik je alleen om in het weekend even een uitvlucht van de alledaagse realiteit te kunnen ervaren, of schuilt er meer achter?
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rabbithole zei:
Heb net even na zitten denken over dit topic, en ben eigenlijk wel benieuwd waarom je op regelmatige basis heroïne gebruikt, uitgezonderd van de incidentele nieuwsgierigheid waarmee je aan morfine/heroïne begon. Ik bedoel dit niet oordelend of wat dan ook, ben alleen heel nieuwsgierig wat je ertoe beweegt. Ik gebruik zelf bijvoorbeeld voornamelijk drugs om bewustzijnsverandering te bewerkstelligen, maar ook wel om alles om me heen even te kunnen vergeten. Gebruik je alleen om in het weekend even een uitvlucht van de alledaagse realiteit te kunnen ervaren, of schuilt er meer achter?
Klik om te vergroten...

Weet je wat het is? Ik weet de reden niet. Ik kan wel zeggen dat het nieuwsgierigheid was zoals elke drugsgebruiker, maar die nieuwsgierigheid komt ergens vandaan. Ik ben er niet achter wat dat is, maar ik denk dat de reden is dat ik nieuwsgierig ben naar alle dingen die niet normaal gevonden worden. Dat in combinatie met de nodige spanning die zo'n risico met zich meebrengt plus het effect wat vrij fijn is heeft me er denk ik toe gezet.

Plus dat veel artiesten, schrijvers en filosofen en andere mensen die ik waardeer ook opiaten gebruikten. Ik wou kijken of het invloed had op mijn creativiteit.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#7
Berbatov zei:
...Ik gebruik het nu 1 keer in de week, en ik merk niet echt een enorme drang of zo, maar ik merk wel dat ik elke dag enorm naar het weekend uit kijk. Het is tenslotte wel extreem fijn. Ik denk en hoop dat ik dit wel vol hou, al smokkel ik soms wel doordeweeks al af en toe. Het kost me nu een tientje in de week en dat is niks..
Klik om te vergroten...

Meet Fuller :wink:
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#8
- 1 x per week is teveel.
- Je experimenteert niet, maar gebruikt systematisch.
- Denkt je nu echt dit lang te kunnen volhouden? Heroïne is een sluipende verslaving. Nu wekelijks, weldra dagelijks.
- Denk je dat de lichamelijke verslaving is waar het gevaar loert? Echt niet hoor, geestelijk is dit ook een kutzooi. Je bent grenzen aan het stellen: "als het lichamelijk wordt stop ik" blablabla alles om te blijven gebruiken want je wordt bang als je het woord stoppen hoort.

Ik vind dat iedereen vrij is te doen wat hij wil, echt waar, ook jij.

Maar dit is niet meer proberen, je bent al een heroïnegebruiker. Je gaat verslaafd geraken. En je bent ook niet van zin te stoppen. Dus je gelooft dat je dit wekelijks gaat kunnen blijven gebruiken. Allow me to laugh: ha ha ha.

Ik zie je terug in de goot :wave:
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#9
spacewoman zei:
Iemand post een triprepport zijn persoonlijke ervaring en wordt daarna uitgemaakt voor verslaafde??
Triester kan niet, is het niet eens waard om je druk over te maken.
Mij interesseerd het al helemaal niet hoe ze op mijn post reageren het zal allemaal wel.
Klik om te vergroten...

Het is godverdomme heroïne, en al wie hier fucking zit te zeveren dat zijn gebruik er niet over gaat is achterlijk imo. Ik pleit voor een mentaliteit die zegt wat kan en wat niet kan. Stop met jezelf voor de gek te houden. Waar is de common sense hier te vinden??
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Areyouexperienced? zei:
Het is godverdomme heroïne, en al wie hier fucking zit te zeveren dat zijn gebruik er niet over gaat is achterlijk imo. Ik pleit voor een mentaliteit die zegt wat kan en wat niet kan. Stop met jezelf voor de gek te houden. Waar is de common sense hier te vinden??
Klik om te vergroten...
Ervaringsdeskundige of random flamer?
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#11
ExceptionalInsight zei:
Areyouexperienced? zei:
Het is godverdomme heroïne, en al wie hier fucking zit te zeveren dat zijn gebruik er niet over gaat is achterlijk imo. Ik pleit voor een mentaliteit die zegt wat kan en wat niet kan. Stop met jezelf voor de gek te houden. Waar is de common sense hier te vinden??
Klik om te vergroten...
Ervaringsdeskundige of random flamer?
Klik om te vergroten...

In beide gevallen heeft hij wel gelijk. Uitzonderingen na gelaten.
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#12
ExceptionalInsight zei:
Areyouexperienced? zei:
Het is godverdomme heroïne, en al wie hier fucking zit te zeveren dat zijn gebruik er niet over gaat is achterlijk imo. Ik pleit voor een mentaliteit die zegt wat kan en wat niet kan. Stop met jezelf voor de gek te houden. Waar is de common sense hier te vinden??
Klik om te vergroten...
Ervaringsdeskundige of random flamer?
Klik om te vergroten...

Ik begrijp wat je wil zeggen. Echter, bij heroine gaat deze opvatting niet op.

Noem me een random flamer, ik vindt mijn commentaar gegrond.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
DrippTone zei:
In beide gevallen heeft hij wel gelijk.
Klik om te vergroten...
Ben ik heb niet helemaal mee eens. Als hij er ervaring mee heeft, dan heeft hij ergens wel het recht om zulke uitspraken te doen. Als hij gewoon de volgende "heroïne is de duivel, niemand kan dat gebruiken zonder in de goot te belanden" flamer is die zijn mening heeft gebaseerd op alle slechte verhalen die je erover hoort (over welke drug niet?), zijn zn woorden inhoudsloos.
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#14
ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:
In beide gevallen heeft hij wel gelijk.
Klik om te vergroten...
Ben ik heb niet helemaal mee eens. Als hij er ervaring mee heeft, dan heeft hij ergens wel het recht om zulke uitspraken te doen. Als hij gewoon de volgende "heroïne is de duivel, niemand kan dat gebruiken zonder in de goot te belanden" flamer is die zijn mening heeft gebaseerd op alle slechte verhalen die je erover hoort (over welke drug niet?), zijn zn woorden inhoudsloos.
Klik om te vergroten...

Moest hij nu gestopt zijn na het proberen of in enige mate zijn gebruik beperkt had ik ook niet zo gereageerd, zo vrijzinnig ben ik nog. Maar wekelijks gebruik van heroïne zonder verschrikkelijk veel verslavingsgevaar? Komaan, maak jezelf niets wijs. De kans dat dit goed afloopt is zeer zeer klein want met elke ietwat verslavende drugs is wekelijks gebruik al riskant.

Laten we de vraag even omkeren: jij gaat akkoord met wekelijks heroïnegebruik?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
Areyouexperienced? zei:
Laten we de vraag even omkeren: jij gaat akkoord met wekelijks heroïnegebruik?
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat je die vraag zo kunt stellen. Ik heb het topic niet heel grondig gelezen, maar ik kan me niet herinneren dat ik ergens heb gezien hoeveel hij per keer gebruikt. Ook weet ik niet in welke mate het lichamelijk verslavend is, dus welke dosis je over een hoe lange periode van tijd moet gebruiken om er afhankelijk van te raken. Dus ik heb daar geen antwoord op.

Besides, ik ben zn moeder niet, als hij het op deze manier wil doen ga ik daarmee akkoord. Ik zou het zelf iets minder frequent doen, maar dat is aan hem.
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik gebruik het nu 1 keer in de week, en ik merk niet echt een enorme drang of zo, maar ik merk wel dat ik elke dag enorm naar het weekend uit kijk. Het is tenslotte wel extreem fijn. Ik denk en hoop dat ik dit wel vol hou, al smokkel ik soms wel doordeweeks al af en toe. Het kost me nu een tientje in de week en dat is niks. Ik gebruik ook wel eens GHB als vervanger. Bevalt iets minder maar is wel ok.
Klik om te vergroten...

Maakt het uit in welke mate heroïne lichamelijk verslavend is? De geestelijke verslaving maakt niet meer uit of wat? Ik vindt geestelijke verslaving zeker even gevaarlijk.

Ik ben z'n moeder niet neen :) Maar als jij een positieve houding inneemt tegenover iemand die teveel heroïne gebruikt en nu misschien nog de kans heeft om ermee te kappen vindt ik dat echt niet kunnen en mag je wel een paar zeer sterke argumenten bovenhalen.

Maarja, volgens mij is hij toch al verloren dus veel maakt het niet meer uit.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ach, wat kortzichtig weer.
Jullie zitten er weer naast. Ik neem niet eens de moeite meer het te lezen.

De laatste paar berichten heb ik wel verkennend gelezen en ik wil hier even kort op in gaan:
Areyouexperienced? zei:
Maar als jij een positieve houding inneemt tegenover iemand die teveel heroïne gebruikt en nu misschien nog de kans heeft om ermee te kappen vindt ik dat echt niet kunnen en mag je wel een paar zeer sterke argumenten bovenhalen.

Maarja, volgens mij is hij toch al verloren dus veel maakt het niet meer uit.
Klik om te vergroten...

Zijn argument is volgens mij duidelijk. Hij heeft gesteld dat jouw kritiek ongegrond is omdat je niet weet waar je over praat. Je hebt alleen hooguit wat verhaaltjes gehoord.
Jou is het tot nu toe in mijn opzicht niet gelukt om dit te ontkrachten. Je weet namelijk totaal niet waar je het over hebt en doet alsof meermalig gebruik al een verloren situatie geeft.

Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik weet waar ik mee bezig ben en daar wil ik het graag bij houden. Je doet net alsof je met iets nieuws komt maar ik heb dit al lang bedacht net als die 50 andere mensen die hier voor jou liepen te zeuren. Je komt met niets nieuws. Je schetst alleen het scenario dat het zogenaamd zeker is dat ik in de goot beland. En dat is onjuist.

Je bent de zwakste schakel, tot ziens!
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#18
ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:
In beide gevallen heeft hij wel gelijk.
Klik om te vergroten...
Ben ik heb niet helemaal mee eens. Als hij er ervaring mee heeft, dan heeft hij ergens wel het recht om zulke uitspraken te doen. Als hij gewoon de volgende "heroïne is de duivel, niemand kan dat gebruiken zonder in de goot te belanden" flamer is die zijn mening heeft gebaseerd op alle slechte verhalen die je erover hoort (over welke drug niet?), zijn zn woorden inhoudsloos.
Klik om te vergroten...

Ik moet ook zeggen dat ik het meer had over de laatste woorden die hij zei.
Areyouexperienced? zei:
Stop met jezelf voor de gek te houden. Waar is de common sense hier te vinden??
Klik om te vergroten...

En dat zijn woorden inhoudloos zouden zijn als hij gewoon weer een random flamer is ben ik weer niet eens met jou. Het mist dan misschien wel de intentie van de post van een ex-gebruiker, maar het staat er niet voor niks.

Maargoed, leuk report berbatov. Moet zeggen dat het het eerste report is over opiaten wat ik heb gelezen. (althans voor zover ik mij herinner).
Heroïne is iets wat mij niet trek. Een hijsje van een opium pijp daar en tegen lijkt mij wel een mooie ervaring voor eventueel in de toekomst. 1 keer is meer dan genoeg, het gaat dan alleen om de ervaring en om de herinnering. Niet om het gebruik.

Vind het ook wel grappig dit topic zo te lezen, in het begin van het topic zou je opzich ookwel kunnen aflezen dat je verslaafd zou zijn. Eerst is het een experiment, daarna gebruik je vaker, daarna verdedig je je gebruik, daarna heb je het nodig, daarna hemel je de heroïne op en is het geweldig en super. En dan opeens doe je een weekendje zonder. Gewoon leuk om te zien, om zo even doorheen te lezen. Denk ook niet dat je verslaafd bent hoor, maar volgens mij vind je het wel zo leuk om net op het randje te zitten of niet? Kan je geen ongelijk geven, daar ligt ook de spanning en plezier. Net als een slangen bezweerder of een leeuwen temmer, het gevaar sturen, beheersen en bespelen is een mooie kunst.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
Areyouexperienced? zei:
Maakt het uit in welke mate heroïne lichamelijk verslavend is? De geestelijke verslaving maakt niet meer uit of wat? Ik vindt geestelijke verslaving zeker even gevaarlijk.
Klik om te vergroten...
De kans op een geestelijke verslaving bestaat alleen als je dat toelaat, ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik daar boven sta en met mij wel meer mensen denk ik. Dus in die zin maakt het wel uit in welke mate het je lichamelijk afhankelijk maakt. Maar dan nog, als je afkickt word je ziek. En? Dan zit je dat uit en heb je ervan geleerd?

Areyouexperienced? zei:
Ik ben z'n moeder niet neen :) Maar als jij een positieve houding inneemt tegenover iemand die teveel heroïne gebruikt en nu misschien nog de kans heeft om ermee te kappen vindt ik dat echt niet kunnen en mag je wel een paar zeer sterke argumenten bovenhalen.
Klik om te vergroten...
Ik neem geen positieve houding aan tegenover iemand die te veel van wat dan ook gebruikt. Maar wie bepaalt wat te veel is? Ik niet.

Areyouexperienced? zei:
Maarja, volgens mij is hij toch al verloren dus veel maakt het niet meer uit.
Klik om te vergroten...
Volgens mij niet. Deze jongen heeft een goed stel hersens, ik durf er wel geld op in te zetten dat hij het niet zo ver laat komen.
P
ParadoxLid
01-01-2024, 00:00
#20
Haha mensen stop hier toch mee :grin:

Ga gewoon andere tripreports lezen dan

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...16
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."