Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMultigas/aanstekergas trip.

Multigas/aanstekergas trip.

122 antwoorden
58 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik snap dan ook niet zo goed dat je een account aanmaakt om een vier jaar oud topic weer bovenaan te zetten. Aanstekergas is levensgevaarlijk zoals je zelf zegt...
A
AgustinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lijkt erop dat de Joden een leuk feestje hadden in de douches voor ze de pijp uit gingen.

Disclaimer: 'k Ben geen anitsemitist ofzo...
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ziek, volgens mij wil deze gast gewoon aansporen om dit te doen zodat
ze een vreselijke aandoening krijgen oid, vind dat jij je eens goed moet
laten nakijken :angry: :kots:
R
RammelslakjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Moet je het eerst niet in een ballon doen vanwege bevriezingsgevaar? Of is dat alleen zo met lachgas?
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rammelslakje zei:
Moet je het eerst niet in een ballon doen vanwege bevriezingsgevaar? Of is dat alleen zo met lachgas?
Klik om te vergroten...
Dat verhaal is een beetje overhyped. Er is idd gevaar dat je longen bevriezen, als je zo'n industriële fles hebt waar het ijskoude gas met een enorme kracht uit de fles spuit.
Maar met een slagroomspuit of aanstekergasbusje is daar niet echt gevaar voor (of je slagroombus moet al ijskoud zijn (van 50+ ballonnen spuiten).
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#6
flacher zei:
ik moet zeggen ik doe al jaren aan drugs en oke multi gaz is gevaarlijk maar ik blijf het doen toen dat ik pas begon had ik zware tripkes maar voor de mensen die niet goed weten wat het met je doet zal ik het uitlegen dooor de inalatie van het gas nemen de longen het op komt in bloedsomloop recht naar de hersenen waardoor er hier zoals bij elke drugs hersencellen afsterven maar bij multi gaz blijft het gaz in je hersenen zitten en veroorzaakt halusinaties die verkeert kunen aflopen zoals er in blijven hangen bij gebruik zekker nooit in paniek of aan slechte dingen denken denk aan leuke coole dingen en je zal zien het word leuker :stoned: :rock: :smoke: :smilingimp: :xtc:
Klik om te vergroten...


Whahahaha wat een post! Ga nog wat drugs bebruiken jongen!
R
RattyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Debris zei:
Dat verhaal is een beetje overhyped. Er is idd gevaar dat je longen bevriezen, als je zo'n industriële fles hebt waar het ijskoude gas met een enorme kracht uit de fles spuit.
Maar met een slagroomspuit of aanstekergasbusje is daar niet echt gevaar voor (of je slagroombus moet al ijskoud zijn (van 50+ ballonnen spuiten).
Klik om te vergroten...

Ik heb hier een 10 liter cilinder lachgas staan (en nee, ik hang er niet regelmatig aan) en wat ik wel eens zie is dat er ijsafzetting op het reduceerventiel ontstaat na verloop van tijd. Maar het gaat vanaf het reduceerventiel door een luchtslang van ca. 1,5 meter en dan merk je al weinig meer van de temperatuur. En als het echt te koud is dan "klappen" je longen wel dicht. Hetzelfde effect als je vanuit een warm huis ineens de vrieskou in gaat. De longen kennen wat dat betreft aardig wat foefjes om zichzelf te beschermen.

Waar je een beetje mee uit moet kijken is het inhaleren van pure (100%) lachgas. Dat kan gevaarlijk zijn. N2O heeft dezelfde eigenschappen als koolmonoxide: het bindt zich als een gek aan het hemoglobine in het bloed. Daardoor verdringt het de zuurstofmoleculen. N2O wil ook heel snel het lichaam weer uit via de longen en daardoor kan een "diffusiehypoxie" en/of "diffunderende hypoxie" ontstaan. Twee moeilijke medische termen voor vormen van zuurstoftekort. Het is dus verstandig om toch iets aan O2 "bij te mengen". Lachgas wordt nog wel als pijnstillend middel gebruikt in een 1 : 1 verhouding met zuurstof. Je kunt de concentratie N2O nog wel iets verhogen, maar hoger dan N2O : O2 = 2 : 1 zou ik niet gaan...

En als je erg langdurig N2O gebruikt kan een beenmergdepressie ontstaan (heb ik geleerd tenminste tijdens de colleges anesthesiologie)

Ik heb het uiteraard wel eens geprobeerd en van het 2 : 1 mengsel ging ik me wel lekker voelen. De pijn in mijn rug verdween vrij snel en ik kreeg een soort "wattig" gevoel in mijn hoofd. Maar ik kreeg dus niet de slappe lach ofzo. De naam lachgas is ook ontstaan door het gebruik ervan in combinatie met ether op kermissen enz. Die combinatie zorgt ervoor dat mensen onsamenhangend gaan praten en gekke capriolen uit gaan halen hetgeen lachwekkend kan zijn. Ik zou dat alleen niet thuis uitproberen als je nog een dak op het huis wilt houden tenminste. En het is ook gevaarlijk: je kunt kotsmisselijk worden en als je "out" gaat en je eigen braaksel inademt... :(

Een cilinder lachgas zou ik overigens niet zomaar open draaien zonder reduceerventiel! Er staat zo'n 200 bar druk op de cilinder die wij hier hebben. Hoog genoeg om er een "raket" van te maken en dan kun je dus wel bevriezingsongelukken krijgen.

Met andere gasvormige "drugs" heb ik geen ervaring. Er zijn mensen die chloorethyl spray (dat spul om de huid kort te bevriezen bij blessures) inhaleren. Chloorethyl werd vroeger wel als anestheticum gebruikt. Van aanstekergas (butaan of propaan) zou ik het effect niet weten.

Groetjes,

Ratty
R
RattyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nog even ter aanvulling (ik weet niet of het hier hoort, maar dat merk ik dan wel):

Er zijn verschillende bedwelmende middelen die je kunt inhaleren om "high" van te worden. De meest bekende zijn ether, Solution (bandenplaklijm), tri-chloor-ethyleen en ook wel chloroform. En ook het eerder genoemde chloorethyk. Ether, tri-chloor-ethyleen en chloroform werden vroeger als anesthetica gebruikt. Chloroform is het meest krachtige middel en daar zijn dan ook behoorlijk wat ongelukken mee gebeurd...

Al deze middelen hebben gemeen dat je er kotsmisselijk van kunt worden. Daarom is het goed uitkijken geblazen! Als je gaat overgeven terwijl je half-bewusteloos boven zo'n fles hangt dan kun je stikken. Of er kan braaksel in de longen terecht komen waardoor de kans op een zeer ernstige en moeilijk te behandelen longontsteking ontstaat. Daarnaast zijn tri-chloor-ethyleen en chloroform loeischadelijk voor de lever. Het kan na een paar keer al behoorlijke leverbeschadigingen opleveren. Daarom wordt het van chloroform afgeleide halothaan ook (bijna) niet meer gebruikt... Een groot aantal van die bedwelmende middelen hebben ook teratogene eigenschappen (= veroorzaken van misvormingen bij ongeboren baby's). En een enkele is zelfs carcinogeen (kankerverwekkend).

"Geniet, maar snuif met mate" zou ik zeggen :wink:

Ratty
d
dreadlockLid
01-01-2024, 00:00
#9
gaz is geeft egt wel goede en harde trips maar is enorm schadelijk ik heb daar 2 jaar geleden aan ge hangen en dat maakt egt je geest en lijf kapot
constante bloed neuzen en keelondsteking (zomer) en in de witer slipt je keel percies dicht van de slijen ,of gekloven lippen door het bevrienen van dat vocht dat soms is vrij komt als je die fles onderste boven zou houden dan bevriezen je longen gewoon dus da kan egt ni goe zijn volges mij en best wel een grood ontploffings gevaar (veel jongeren die ontploft zijn in kelder ben vergeten waar het was) het maakt ook je hersens kapot ik moest voeger nx doen om 70 -80 % te halen op school (beroeps) tot ik met gaz begon buizde ik altyd je kan gewoon nx ondhouden of na denken jje kan daar beter afblijven een kennis van een maat van mij heeft door de gaz voledige her op voeding moeten krijgen die wist niet meer wie hij was en een andee maat van mij is daar is heel fout vann gegaan wij dachten alemaal da die aant dood gaan was hij kreeg geen lucht meer en er liep kij veel speeksel uit zijn mond en was zijn tong aan het in slikken echt van gaz kund ge gewoon beter afblijven

nu haal ik zelf heel afentoe ng is een fles of zo maar vroeger kochten wij dat per 2 -3 dozen soms meer als 10 flessen op een dag per man maar kmoet wel toegeven dat je er egt wel goede trips van kund hebben zoals ineens in iemands anders lichaam ziiten of uit u lichaam treden en uwh ijgen zien trippen op de grond of zo meestal na de 3-4 flessen agter elkaar een kaboutertje in je oog hoek zien dat niet weg gaat :mrgreen: of het heelal geschapen zien worden ook op muziek voral op goa kun je er echt ver in gaan op de bus een hele lezer chow zien bv

ik denk dat je zoo begint te trippe van gaz komt om dat je hersens geen lucht meer krijgen door die gaz die je inademt (daar om als het zo schadelijk is en een grood deel van je hersen cellen afserven) ze hebbe mij al eens verteld als je stikt dat je dan ook ng ff begint te trippen voor je dood ben door het zuurstog gerek en dan ng is al het gemiche spul dat in de gaz zit in ademt zorgt er egt wel voor dat je hersens niet meer weten wat er gebeurt

ik rad egt iedereen aan om daar af te blijven kheb daar al veel mee mee gemaakt en da is echt de moeite ni

PEACE.! x
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja mensen, beter blijf je er vanaf, anders ga je net zo typen als hij.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Is dat Nederlands?!? :confused:
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#12
volgens mij kan hij zelf ook een volledige "her opvoeding" gebruiken, te veel aan "de gaz" gehangen
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je moet toch wel behoorlijk gestoord zijn als je jezelf gaat zitten vergassen....

In ieder geval kan het niet echt goed voor je zijn, gezien de schrijfstijl van de persoon een paar berichtjes boven mij... Of hij heeft gas gemorst op zijn toetsenbord, dat kan natuurlijk ook. :)
O
OpaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Trippen op zuurstofgebrek: WTF??? :openmouth:

Blauwzuur: voorkomt opname zuurstof van iedere cel (hart, ingeanden, hersenen, etc.!), ik dacht dat ongeveer 150 mg de dodelijke dosis is voor volwassenen...

Niet met die shizzle spelen... :smilingimp:
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#15
yup, zal in jouw geval wel lachgas geweest zijn denk ik
en het is inderdaad vrijwel onschadelijk, wel geen 50 pullen/dag naar binnen ademen
D
DakannieConnieLid
01-01-2024, 00:00
#16
vanwege leeftijd? HAAAHHAHAH grapjas,, ik kon er al aankomen op mijn 13de,, leeftijd is echt geen Issue hoor :rolleyes:
S
StarGuitar*Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dit lijkt me dus 3x niks ..
but if it does the trick for you :wave:
a
azertypeetLid
01-01-2024, 00:00
#18
[modbreak: racistische uitlatingen zijn niet toegestaan]
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Waar slaat die reactie nou weer op :confused:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#20
OK, owkeeeej. En hoe oud ben je???

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."