Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOntiegelijke trek in pep

Ontiegelijke trek in pep

724 antwoorden
104 weergaven
18-5-2026
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sorry hoor, maar ritalin in de juiste dosering is totaal niet merkbaar. Je kunt alleen beter functioneren omdat de concentratie beter is. Maar dat is écht niet te vergelijken met een paar lijnen speed.

Speed bij ADHDers maakt inderdaad rustig in je hoofd en helpt concentreren, maar reken maar dat je ook als ADHDer echt wel merkt dat je strak staat.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dione zei:
Sorry hoor, maar ritalin in de juiste dosering is totaal niet merkbaar.
Klik om te vergroten...
Misschien niet als in energie, maar merkbaar is het wel degelijk; anders zou je het ook niet gebruiken he.

Dione zei:
maar reken maar dat je ook als ADHDer echt wel merkt dat je strak staat.
Klik om te vergroten...

Ja, maar ik merk wel diezelfde focus als dat ik 'medicatie-hoeveelheden' ( wat een vies woord ook :kots: ) gebruik.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bah , speed. :kots:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Chris Pontius zei:
Ja, maar ik merk wel diezelfde focus als dat ik 'medicatie-hoeveelheden' ( wat een vies woord ook :kots: ) gebruik.
Klik om te vergroten...

Dat is wat jij ervaart, dat hoeft dus niet per definitie ook voor mij en/of Dione te betekenen... :wink:
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#5
Winehouse zei:
volgende week woensdag op me verjaardag mag ik weer. dat is weer voor het eerst sinds maanden (3 of 4 ofzo?)
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
Wat lang.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#6
endor zei:
Winehouse zei:
volgende week woensdag op me verjaardag mag ik weer. dat is weer voor het eerst sinds maanden (3 of 4 ofzo?)
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
Wat lang.
Klik om te vergroten...
voor mij wel ja
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Chris Pontius zei:
tr00 dat...

Maar het blijft natuurlijk merkbaar, anders zou het een beetje doelloos zijn om te nemen ("medicatie-hoeveelheden").
Klik om te vergroten...


Ik merk dat de chaos in mijn hoofd minder wordt, dat ik beter kan luisteren naar wat er tegen me gezegd wordt en dat ik gestructureerder en meer geconcentreerd kan werken. Dingen die ik bij de normale pep ook ervoer, maar het blijft natuurlijk wel vele male sterker spul, dus ik stond ook continue een beetje strak. Dat opgejaagde, strakke gevoel heb ik bij mijn medicatie dus totaal niet. Ik voel me eigenlijk niet veel anders dan normaal en daar zit voor mij het grote verschil.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Marla Singer zei:
Ik merk dat de chaos in mijn hoofd minder wordt, dat ik beter kan luisteren naar wat er tegen me gezegd wordt en dat gestructureerder en meer geconcentreerd kan werken. Dingen die ik bij de normale pep ook ervoer
Klik om te vergroten...

Dat bedoelde ik ook met merkbaar :).

Marla Singer zei:
maar het blijft natuurlijk wel vele male sterker spul, dus ik stond ook continue een beetje strak. Dat opgejaagde, strakke gevoel heb ik bij mijn medicatie niet
Klik om te vergroten...
Wat neem je nu dan eigenlijk, Ritalin?
Dat strak staan valt vooral te wijten aan de hoeveelheden die je toen nam tov nu. Natuurlijk is de ene stof sterker dan de ander, maar als je genoeg Ritalin zou nemen zou je weer evengoed strak staan lijkt me.
c
counterstrikertLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik wil snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik kan bij wijze van spreken een strip ritalin wegwerken en dan nog word ik alleen maar vaag en slaperig. Ik reageer er gewoon niet zo lekker op en daarom heb ik sinds gisteren van mijn psychiater dex voorgeschreven gekregen. Tot nu toe bevalt het goed, alleen ik kan me voorstellen dat als ik me daarbij niet aan de afgesproken hoeveelheid zou houden, ik dan wel degelijk pep flash-backs zou kunnen krijgen. :wink: Maar goed, mijn tijden van drugsmisbruik zijn voorbij en zoals ik het nu netjes doe, voelt het goed.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
J0S zei:
Stiekem toch weer wel...maar ik wacht nog even.
Klik om te vergroten...
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dex van de dokter.

Lucky girl :grin:

Maar dat vind ik dan weer gewoon speed hoor (niet dat ik twijfel aan jouw om jezelf in de hand te houden)
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#13
counterstrikert zei:
ik wil snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven snuiven
Klik om te vergroten...

Als antwoord op jouw onderschrift.
http://theoatmeal.com/comics/computers
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
73% :grin:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Marla Singer zei:
Die verslaving is nu wel echt passe gelukkig. Vandaag bij de psychiater is het ook uit mijn diagnose verwijderd. Staat een jaar voor namelijk.
Klik om te vergroten...

Even offtopic :wink:

Marla, weet jij toevallig of er een wet is die instanties verplicht bepaalde zaken (en zo ja: welke wel en welke niet?) na een bepaalde periode te verwijderen?

Groetjes,
R@ :wave:
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#16
Laatste 2/3 dagen heb ik soms ineens behoefte aan speed. Geen ondragelijke behoefte, ook niet heel lang. Maargoed, ik merkte het op. Over een tijdje doe ik t vast wel weer :P

Nu niet echt behoefte er aan btw.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Yes, snuiven please.

Gelukkig heb ik veel te veel verantwoordelijkheid maar vanmorgen merkte ik toch de gedachte in mijn hoofd om een klein lijntje te snuiven voor ik naar het werk ging.

Raar want dat is echt iets wat ik niet zomaar weer zou doen.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#18
This weekend :hearteyes: .
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat heb jij daar toch een mooi winter wonderland op je bordje liggen Carlitos :hearteyes:. Ik heb echt zin in oud en nieuw!
v
vdkLid
01-01-2024, 00:00
#20
mwa.. heb er nu opzich wel zin in, denk dat het een hele saaie zondag gaat worden. maar beter blijf ik er nog eventjes vanaf zodat ik op het eerstvolgende feest uit me dak kan gaan :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2627282930...37
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."