Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHallucineren door speed

Hallucineren door speed

219 antwoorden
83 weergaven
18-5-2026
T
TsaarvanDrugslandLid
01-01-2024, 00:00
#1
Speed en andere amfetamine-achtige substanties hebben van zichzelf geen hallucinerende eigenschappen. Dat je visuele of auditoire hallucinaties krijgt, dat is het gevolg van een veel te lang slaaptekort, omdat je hersenen de prikkels om je heen niet goed kunnen verwerken en je oververmoeide brein er toch steeds kaas van probeert te maken met iets dat erop lijkt.

Daarom kan een pedaalemmer eruitzien als R2D2 uit Star Wars of de ruis van de radio klinkt als watergolven die stukslaan op rotsen. Hetgeen wij werkelijkheid noemen, is dan ook niets anders dan de interpretatie van de wereld die de hersenen ons voorschotelt.

Zolang je maar niet je verstand verliest en werkelijk gaat denken dat je een ark moet bouwen als je op het weerbericht hoort dat het het gaat regenen en stormen.

Of je tanden eruit vallen.
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#2
StimsalaBanne zei:
Nooit gehad, en ook niet van plan. Want dat zou betekenen dat ik veel te veel op zou hebben. :grin:
Klik om te vergroten...

En nu ,bijna 3 jaar later ...nog steeds geen kennis gemaakt met de schaduw mensen en dergelijke fenomenen ?:blush:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
TsaarvanDrugsland zei:
Speed en andere amfetamine-achtige substanties hebben van zichzelf geen hallucinerende eigenschappen. Dat je visuele of auditoire hallucinaties krijgt, dat is het gevolg van een veel te lang slaaptekort, omdat je hersenen de prikkels om je heen niet goed kunnen verwerken en je oververmoeide brein er toch steeds kaas van probeert te maken met iets dat erop lijkt.

Daarom kan een pedaalemmer eruitzien als R2D2 uit Star Wars of de ruis van de radio klinkt als watergolven die stukslaan op rotsen. Hetgeen wij werkelijkheid noemen, is dan ook niets anders dan de interpretatie van de wereld die de hersenen ons voorschotelt.

Zolang je maar niet je verstand verliest en werkelijk gaat denken dat je een ark moet bouwen als je op het weerbericht hoort dat het het gaat regenen en stormen.

Of je tanden eruit vallen.
Klik om te vergroten...
en dan zit je daar met je ark....
R
Randle MLid
01-01-2024, 00:00
#4
Normaal nooit. Alleen bij na 3 nachten wakker, niet dutten, slecht eten en drinken ga ik tegen mezelf mompelen en zie ik schimmen naast me zitten o.I.d. Wist dat dit mijn eigenschuld was en het van de drugs kwam.
Gebruik verstandig je hebt maar 1 lichaam en jezelf toetakelen dat het tot hallucineren overgaat is voor mij persoonlijk een waarschuwing
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#5
blue eyes zei:
En nu ,bijna 3 jaar later ...nog steeds geen kennis gemaakt met de schaduw mensen en dergelijke fenomenen ?:blush:
Klik om te vergroten...


Haha, wat geinig om die vraag 3 jaar later te krijgen!. :grimacing:Ondanks dat ik inmiddels dagelijks gebruik, ook wel eens teveel, en zelfs intraveneus en vaak alleen om de 3 dagen slaap, heb ik dergelijke dingen nog steeds niet meegemaakt. Blijkbaar ben ik daar echt niet gevoelig voor.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
StimsalaBanne zei:
Haha, wat geinig om die vraag 3 jaar later te krijgen!. :grimacing:Ondanks dat ik inmiddels dagelijks gebruik, ook wel eens teveel, en zelfs intraveneus en vaak alleen om de 3 dagen slaap, heb ik dergelijke dingen nog steeds niet meegemaakt. Blijkbaar ben ik daar echt niet gevoelig voor.
Klik om te vergroten...

Omdat jij niet nuchter gaat slapen. Jij hebt zoveel tolerantie dat je onder invloed van speed in slaap valt. Je komt dus zelden op dat echte kantelpunt denk ik.

Blijf maar eens drie/vier dagen wakker en ontnuchter dan volledig zonder in slaap te vallen (wat jou denk ik niet lukt want je zou gewoon omvallen jou kennende, maar puur theoretisch) :tongueout: dan zul je nog staan te kijken van hoe vaag het slaaptekort je speedloos maakt. Die paar keren dat ik zoiets gedaan heb, dat zijn dus ook de keren waar ik de ‘schaduwmensen‘ van herken. Jij hebt toch wel eens vaker hallucinaties van een net andere orde gehad door slaaptekort/te hoge dosis? Rook, dingen die bewegen, rondvliegen etc.?

Verder zal er zeker een gevoeligheidskwestie meespelen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoop dat je ondanks wat ik hierboven lees ook gewoon goed zal slapen, en maar rustig aan doen met die dingen zou ik zeggen na ik het gelezen heb is mijn mening slechts.
Het beste toegewenst!
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Je hallucineerd niet van speed, dat komt doordat je een tijd niet slaapt,
Don't blame the speed, blame yourself...
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Amfetamine psychose NA speed gebruik is inderdaad al een veel verder gevorderd stadium, maar het is wel hetzelfde hoor. Alleen dan is het wel vele malen erger met het onvermijdelijke paranoia stadium. Ikzelf kreeg rare schizofrenische trekjes, dit kwam weer voort uit overmatig getripped te hebben in die week. (Lees: Hele dagen. Op alles. :P )
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
_Kat_ zei:
Marla Singer zei:
Je hallucineert niet door speed, wel door slaapgebrek...
Klik om te vergroten...

Incorrect. Als veteraan zou jij toch wel bekend moeten zijn met amfetamine psychose? :rolleyes: Ik anders wel en ik was maar een half jaar aan de pep.
Klik om te vergroten...

Ik weet wat een speedspychose is, gelukkig zelf nooit gehad, mijn lief in het verre verleden wel. Alleen dit is toch wel wat anders dan hallucineren van een middel op zichzelf. Een speedpsychose komt dan wel n.a.v. speedgebruik, maar zo'n psychose is toch meer een soort geestelijke ziekte. Het is je eigen mind die dan voor hallucinaties zorgt en niet het middel zelf. Dacht ik, correct me if I'm wrong!
e
elstinkydermeisterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Marla Singer zei:
Het is je eigen mind die dan voor hallucinaties zorgt en niet het middel zelf.
Klik om te vergroten...

tuurlijk, maar de speed helpt wel.
heb het meermaals gehad, geen enkel gebrek aan slaap, niets gebruikt behalve speed, maar wel dingen te zien die er niet zijn (moet wel zeggen, wat je op speed ziet is meestal niet bepaald aangenaam)
C
CrazyLadyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja hoor ik begin ook te hallucineren na een paar lijntjes, zeker als ik vermoeid ben... Dan zie ik altijd mensen rond me heen staan... en van die vieze oude lelijke mannen die me blijven aanstaren, echt wierd :openmouth: :grin:
V
VidaLoCaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik geef je een raad ga nooit snachts door een bos als je al 50 uur wakker bent. :tearsofjoy:
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#14
VidaLoCa zei:
Ik geef je een raad ga nooit snachts door een bos als je al 50 uur wakker bent. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
's Nachts door een bos met 2uur wakker is al moeilijk onder invloed :grin:.
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Marla Singer zei:
_Kat_ zei:
Marla Singer zei:
Een speedpsychose komt dan wel n.a.v. speedgebruik, maar zo'n psychose is toch meer een soort geestelijke ziekte. Het is je eigen mind die dan voor hallucinaties zorgt en niet het middel zelf. Dacht ik, correct me if I'm wrong!
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Het is altijd je eigen mind die voor hallucinaties zorgt. :wink: Het middel is de oorzaak.
W
WindhoosLid
01-01-2024, 00:00
#16
VidaLoCa zei:
Ik geef je een raad ga nooit snachts door een bos als je al 50 uur wakker bent. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Liever niet, k'was toen al gek genoeg. Geweldig ook hoe mijn kat me ook van stoel naar stoel zag srpingen zonder in te grijpen. Ik snapte niet dat ze ingreep toen ik probeerde te ontsnappen aan de slierten en zij snapte niets van mijn gespring

Gelukkig kan ik er nu wel om weer om lachen :grin:
V
VidaLoCaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Windhoos zei:
VidaLoCa zei:
Ik geef je een raad ga nooit snachts door een bos als je al 50 uur wakker bent. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Liever niet, k'was toen al gek genoeg. Geweldig ook hoe mijn kat me ook van stoel naar stoel zag srpingen zonder in te grijpen. Ik snapte niet dat ze ingreep toen ik probeerde te ontsnappen aan de slierten en zij snapte niets van mijn gespring

Gelukkig kan ik er nu wel om weer om lachen :grin:
Klik om te vergroten...
Haha kan ik wel inkomen, ik heb ook wel redelijk visuals.
Maar het paranoiia gevoel word ik letterlijk gek van.
Achter elke deur, kast denk ik dat er iemand zit. In elke auto zit er net iemand en dat is dan de kopsteun. Ik hoor mensen praten en zo onder een deur die schaduw van voetstappen komen.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is altijd je eigen mind die voor hallucinaties zorgt. :wink: Het middel is de oorzaak.
Klik om te vergroten...

True, zo kun je het ook zien. Ik bedoelde meer dat er sprake van een speedpsychose kan zijn, terwijl het middel zelf al uitgewerkt is en niet meer in je bloed zit. Het is dan je eigen geest die de hallucinaties veroorzaakt (n.a.v. overmatig speedgebruik en slaap- / vitaminegebrek)... Speed valt zelf officieel niet onder de hallucinerende middelen.
P
PaiNandPleasurELid
01-01-2024, 00:00
#19
ik heb dat ook wel gehadja,je denkt dat je para word :openmouth: maar het is niet echt de speed die dat doet,maar meer het gebrek aan slaap en vitaminen etc..je bent gewoon op en zintuigen reageren dan anders..ik kan er de humor altijd wel van inzien(maardan moet je wel lekker in je vel zitten)en zie dan alles als een soort energieen ofzo,dingen die er echt wel zijn maar die je 'nuchter'niet waarneemt..vette shit!!
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#20
drugs doet rare dingen met je :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...67891011
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."