Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHallucineren door speed

Hallucineren door speed

219 antwoorden
78 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Klinkt als hoog tijd om te gaan slapen.. je doet er lacherig over maar het is niet best voor je brein..
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
SkittlesAndMe zei:
Klinkt als hoog tijd om te gaan slapen.. je doet er lacherig over maar het is niet best voor je brein..
Klik om te vergroten...

Neem dit advies ten harte, ken iemand die een delier / psychose heeft gehad door slaapgebrek. Die moest toen uiteindelijk 3 maanden worden opgenomen.
Ik wil je niet bang maken maar slaap is essentieel voor herstel.
Beterschap/Slaapze!
T
TopriaLid
01-01-2024, 00:00
#3
SkittlesAndMe zei:
Klinkt als hoog tijd om te gaan slapen.. je doet er lacherig over maar het is niet best voor je brein..
Klik om te vergroten...
Ja, dat heb ik ook gedaan laatste avond en is me eindelijk gelukt om 9 uren slaap te vatten.
De nacht ervoor had ik het ook geprobeerd, en heb dan toch wel 4 uren op bed gelegen voordat ik wat slaap te pakken kreeg maar meer dan die 15 minuten slaap kreeg ik er ook niet uit helaas, werd er gek van dat ik toen niet kon slapen en heb de strijd dan maar opgegeven.

Had ook geen zin om in het midden van de dag al in bed te kruipen dus heb ik nog even gewacht tot gisteren avond kort na dat ik dit bericht geschreven had, verder heb ik wel redelijk goed gegeten in de dagen dat ik wakker was, ook al had ik totaal geen eetlust maar heb mezelf verplicht want anders zou het enkel maar erger geweest zijn.

Alles is verder wel in orde nu, behalve dat ik mij een klein beetje zweverig/licht in mijn hoofd voel maar daar blijft het (momenteel) ook bij.

Bedankt voor de informatie overigens Tijdloos, heb inderdaad ook al iemand gekend die 7 of 8 dagen zonder slaap is blijven doorgaan en blijven bij snuiven maar uiteindelijk is hij wel in het ziekenhuis terecht gekomen nadat hij tegen de vlakte ging.
Dit is trouwens de eerste keer dat ik zo lang wakker gebleven was, maar daar blijft het ook wel bij - meestal trek ik er maar 1 nachtje mee door en ben trouwens ook niet zo'n super frequent gebruiker (eens om de 2 maanden, heel soms eens 1 maandje er tussen).

Fijne dag! :)
I
IllusionistLid
01-01-2024, 00:00
#4
In principe heeft amfetamine (speed) geen hallucinogene werking. Maar in theorie zou het eigenlijk best kunnen. Ik bedoel, wanneer ik MDMA op heb, dan zie ik ook bij iedereen brillen. Allerlei gekleurde brillen. En soms zie ik ook, als ik in de verte zit en ik kijk naar iemand zijn of haar gezicht, allemaal tranen. Alsof diegene aan het huilen is. Een heel bedroefd gezicht, ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen. Ja, je kunt het zo gek niet bedenken eigenlijk wat men allemaal wel en niet ziet door drugsgebruik, haha.
Het hangt af van je persoonlijkheid en je gevoeligheid voor drugs. Ik heb een aardig hoge tolerantie voor drugs: bij hoge doseringen MDMA beginnen bij mij de hallucinaties. Van amfetamine hallucineer ik bijvoorbeeld niet. Maar ik geloof wel dat het mogelijk is, ook al is amfetamine geen hallucinogeen.
T
TopriaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Illusionist zei:
In principe heeft amfetamine (speed) geen hallucinogene werking. Maar in theorie zou het eigenlijk best kunnen. Ik bedoel, wanneer ik MDMA op heb, dan zie ik ook bij iedereen brillen. Allerlei gekleurde brillen. En soms zie ik ook, als ik in de verte zit en ik kijk naar iemand zijn of haar gezicht, allemaal tranen. Alsof diegene aan het huilen is. Een heel bedroefd gezicht, ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen. Ja, je kunt het zo gek niet bedenken eigenlijk wat men allemaal wel en niet ziet door drugsgebruik, haha.
Het hangt af van je persoonlijkheid en je gevoeligheid voor drugs. Ik heb een aardig hoge tolerantie voor drugs: bij hoge doseringen MDMA beginnen bij mij de hallucinaties. Van amfetamine hallucineer ik bijvoorbeeld niet. Maar ik geloof wel dat het mogelijk is, ook al is amfetamine geen hallucinogeen.
Klik om te vergroten...
Bij mij waren de hallucinaties meer dan waarschijnlijk afkomstig van het feit dat ik een aardig lange periode wakker gebleven ben zonder enige slaap, behalve die 15 minuutjes dan dat ik toch even kon "slapen.

De eerste 30 uren had ik totaal geen hallucinerende "bijwerkingen" zal ik het maar noemen?
Daarna begon dit geleidelijk aan op te komen, en denk dat dit een teken is dat je hersenen echt naar slaap verlangen.

Het kan wel eventjes leuk zijn, maar in het donker kan je je wel even rot schrikken als je even je hoofd draait en denkt dat er een mens naast je staat (spreek uit ervaring van de vorige avond haha) en je neemt het dan ook echt als realiteit aan, maar in een fractie van een seconde was dat "mens" dan ook weer weg.

Zelf vond ik het wel leuk voor een keertje om heel lang zonder slaap door te gaan uit nieuwsgierigheid naar de ervaringen,
maar beter doe je het gewoon niet haha. Je hersenen zullen er niet blij mee zijn :sunglasses:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Illusionist zei:
In principe heeft amfetamine (speed) geen hallucinogene werking. Maar in theorie zou het eigenlijk best kunnen. Ik bedoel, wanneer ik MDMA op heb, dan zie ik ook bij iedereen brillen.
Klik om te vergroten...
Alleen werkt MDMA vooral op het serotonine systeem waardoor hallucinaties een stuk logischer te verklaren zijn dan bij speed wat vooral op het dopamine systeem werkt.

Hallucinaties bij speed gebruik zijn een indirect gevolg van speed. De hallucinaties komen eerder door slaapgebrek wanneer je dagen doorgaat erop.
I
IllusionistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Topria zei:
Bij mij waren de hallucinaties meer dan waarschijnlijk afkomstig van het feit dat ik een aardig lange periode wakker gebleven ben zonder enige slaap, behalve die 15 minuutjes dan dat ik toch even kon "slapen.

De eerste 30 uren had ik totaal geen hallucinerende "bijwerkingen" zal ik het maar noemen?
Daarna begon dit geleidelijk aan op te komen, en denk dat dit een teken is dat je hersenen echt naar slaap verlangen.

Het kan wel eventjes leuk zijn, maar in het donker kan je je wel even rot schrikken als je even je hoofd draait en denkt dat er een mens naast je staat (spreek uit ervaring van de vorige avond haha) en je neemt het dan ook echt als realiteit aan, maar in een fractie van een seconde was dat "mens" dan ook weer weg.

Zelf vond ik het wel leuk voor een keertje om heel lang zonder slaap door te gaan uit nieuwsgierigheid naar de ervaringen,
maar beter doe je het gewoon niet haha. Je hersenen zullen er niet blij mee zijn :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Dat zou inderdaad wel goed kunnen ja. Als je inderdaad lang wakker bent dan kun je last krijgen van 'hallucinaties' voor hoeverre deze mogelijk zijn. Maar wetenschappers zijn er ook nog steeds niet achter hoe je daadwerkelijk hallucinaties kunt krijgen door het te lang wakker blijven. En net wat je zegt, door de combinatie van amfetaminegebruik wordt het wellicht nog een tikkie erger, haha. Het is wel "gaaf" om het een keer meegemaakt te hebben. En nee, je hersenen zullen er zeker niet blij mee zijn geweest, haha!
I
IllusionistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Alleen werkt MDMA vooral op het serotonine systeem waardoor hallucinaties een stuk logischer te verklaren zijn dan bij speed wat vooral op het dopamine systeem werkt.

Hallucinaties bij speed gebruik zijn een indirect gevolg van speed. De hallucinaties komen eerder door slaapgebrek wanneer je dagen doorgaat erop.
Klik om te vergroten...
Ja, ik snap wat je bedoelt maar je weet 't maar nooit: je hoort mensen ook weleens spreken over bepaalde lichtflitsen als zij amfetamine hebben gebruikt. Maar inderdaad, wie weet komt dat wel gewoon door het te lang wakker blijven. Dit is op dit moment een logischere verklaring dan hallucinaties door amfetaminegebruik.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Hmm lichtflitsen krijgen klinkt niet heel relaxt.
I
IllusionistLid
01-01-2024, 00:00
#10
ZERO- zei:
Hmm lichtflitsen krijgen klinkt niet heel relaxt.
Klik om te vergroten...
Nee inderdaad, ik heb er zelf nog nooit last van gehad maar sommige wel. Iemand hier ervaring met lichtflitsen? Misschien kan dat weer een nieuwe conclusie stellen over hallucinaties door amfetaminegebruik.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Illusionist zei:
Nee inderdaad, ik heb er zelf nog nooit last van gehad maar sommige wel. Iemand hier ervaring met lichtflitsen? Misschien kan dat weer een nieuwe conclusie stellen over hallucinaties door amfetaminegebruik.
Klik om te vergroten...

Ik had het meestal voor na 1 nacht door. Ook het gevoel dat het duisterder word en terug licht afwisselend in de ruimte waar ik zit.
I
IllusionistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tekzor668 zei:
Ik had het meestal voor na 1 nacht door. Ook het gevoel dat het duisterder word en terug licht afwisselend in de ruimte waar ik zit.
Klik om te vergroten...
Dan denk ik toch dat dit een bijwerking is van amfetaminegebruik want ik heb het serieus waar vaker gelezen. Maar net wat je zegt, pas als mensen echt een nacht wakker waren geweest. Dus je kunt het ook weer zo bekijken dat het komt door wakker blijven. Want je lichaam heeft slaap nodig om emoties te verwerken en je lichaam te kunnen laten herstellen... Best wel een interessant verschijnsel eigenlijk.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Illusionist zei:
Dan denk ik toch dat dit een bijwerking is van amfetaminegebruik want ik heb het serieus waar vaker gelezen. Maar net wat je zegt, pas als mensen echt een nacht wakker waren geweest. Dus je kunt het ook weer zo bekijken dat het komt door wakker blijven. Want je lichaam heeft slaap nodig om emoties te verwerken en je lichaam te kunnen laten herstellen... Best wel een interessant verschijnsel eigenlijk.
Klik om te vergroten...
Aangezien je eigenlijk altijd dit soort verhalen hoort na minstens een nacht doorhalen vind ik het logischer dat het door het slaapgebrek komt dan direct door de amfetamine.

Ik heb echt nog nooit iemand over hallucinaties van amfetamine gehoord direct bij de eerste lijn. Het zal vast kunnen, maar lijkt me zeer onaannemelijk.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
Illusionist zei:
Dan denk ik toch dat dit een bijwerking is van amfetaminegebruik want ik heb het serieus waar vaker gelezen. Maar net wat je zegt, pas als mensen echt een nacht wakker waren geweest. Dus je kunt het ook weer zo bekijken dat het komt door wakker blijven. Want je lichaam heeft slaap nodig om emoties te verwerken en je lichaam te kunnen laten herstellen... Best wel een interessant verschijnsel eigenlijk.
Klik om te vergroten...

Klinkt mij ook logischer dat het uit slaaptekort voorkomt. Zoals Bee aangeeft zijn deze hallucinaties niet merkbaar bij de 1ste lijn maar altijd na een bepaalde tijdspanne van niet slapen...
I
IllusionistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelibee zei:
Aangezien je eigenlijk altijd dit soort verhalen hoort na minstens een nacht doorhalen vind ik het logischer dat het door het slaapgebrek komt dan direct door de amfetamine.

Ik heb echt nog nooit iemand over hallucinaties van amfetamine gehoord direct bij de eerste lijn. Het zal vast kunnen, maar lijkt me zeer onaannemelijk.
Klik om te vergroten...
Nee, precies. Niet over daadwerkelijke hallucinaties maar sommige spraken wel over lichtflitsen. Maar dit komt dan inderdaad door het te lang wakkerblijven want dit is de meest logische verklaring. Amfetamine heeft ook geen hallucinogene eigenschappen dus dan klinkt het inderdaad erg onlogisch, haha.
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben alweer even wakker en dacht ik ga ijn bevindingen van dingen die niet helemaal kloppen hier in huis even delen.
Ik heb sinds vannacht een nieuwe bureablad achtergrond, er staan mensen op en twee grote mensen. De handen van de 2 grote bewegen en de kleintjes lijken soms te dansen. Volgens mij willen ze niet weten dat ik ze zie (soort van weeping angels? alleen een stuk minder eng) want als ik mijn ogen op ze richt staan ze weer stil.
Mijn sjaq heeft een erg mooi bruin kleurtje, niet de normale bruin maar een diepe bijna bordeax rode maar dan zonder het rood. Dat is vast moeilijk voor te stellen als je het zelf niet ziet.
Mijn linkermuur heeft een gelige gloed en de rechter een blauwe. Soms zie ik ook wat van die slierten, die komen vooral tevoorschijn als ik mezelf een lekker koel glaasje ranja inschenk. Niet tijdens het schenken trouwens, op de weg ernaartoe openbaren ze zich aan me.

Verder rustig kwa dingen die er niet zijn of niet kloppen. Nog even een klaagzang want waarom niet. Pc heeft besloten dat hij om de zoveel tijd even wil checken of het blue screen het nog doet. Op het bgein vond ik het best aardig maar nadat ik de pc ervan overtuigd heb dat een keer 6 checken genoeg is, besluit hij om me maar compleet te negeren. Ik denk dus een geheugen probleem omdat hij steeds vergeet dat hij de check al heeft gemaakt.
R
Randle MLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Late reactie maar: dit is ook wel een heel erg hoge dagelijkse dosis dex. :openmouth: Sorry als het al ergens aan bod was gekomen en ik het vergeten ben maar was het zelfdokteren of gebruikte je het een soort van recreatief? Lijkt me heel sterk dat je zo’n dosis op voorschrift kreeg? Dex is nog een stukje potenter dan racemische speed en van die laatste zou ik toch al never nooit 60 mg per dag willen verorberen. Zou niet fatsoenlijk meer slapen en eten en er minimaal als een verlepte en incompetente zombieverschijning bij gaan lopen op termijn. :’)

@Danny0531: Die minimensjes die random een dorp begonnen te bouwen in een lege vissenkom klinken echt fucking awesome. Want ja, waarom zouden ze dat ook niet doen eigenlijk.
Klik om te vergroten...

een oude Southpark episode

seamen hahhhagaha misschien legt je brain daar een connectie mee
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Randle M zei:
een oude Southpark episode

seamen hahhhagaha misschien legt je brain daar een connectie mee
Klik om te vergroten...

Die ken ik specifiek nog niet, maar ga ik nazoeken! xD
R
Randle MLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Die ken ik specifiek nog niet, maar ga ik nazoeken! xD
Klik om te vergroten...
Season 6 E 7 • 06/26/2002
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Late reactie maar: dit is ook wel een heel erg hoge dagelijkse dosis dex. :openmouth: Sorry als het al ergens aan bod was gekomen en ik het vergeten ben maar was het zelfdokteren of gebruikte je het een soort van recreatief? Lijkt me heel sterk dat je zo’n dosis op voorschrift kreeg? Dex is nog een stukje potenter dan racemische speed en van die laatste zou ik toch al never nooit 60 mg per dag willen verorberen. Zou niet fatsoenlijk meer slapen en eten en er minimaal als een verlepte en incompetente zombieverschijning bij gaan lopen op termijn. :’)
Klik om te vergroten...

Ik kreeg niet zoveel op voorschrift nee, ik kreeg voor zo'n 30mg per dag op voorschrift maar in het begin nam ik het vrij weinig.. Dus dan heb je na een tijdje wel wat op voorraad :grimacing: .

edit: Ik kreeg het voorgeschreven voor ADD maar raakte er vrij snel verslaafd aan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."