#1
Klinkt als hoog tijd om te gaan slapen.. je doet er lacherig over maar het is niet best voor je brein..
Klinkt als hoog tijd om te gaan slapen.. je doet er lacherig over maar het is niet best voor je brein..
Ja, dat heb ik ook gedaan laatste avond en is me eindelijk gelukt om 9 uren slaap te vatten.Klinkt als hoog tijd om te gaan slapen.. je doet er lacherig over maar het is niet best voor je brein..
Bij mij waren de hallucinaties meer dan waarschijnlijk afkomstig van het feit dat ik een aardig lange periode wakker gebleven ben zonder enige slaap, behalve die 15 minuutjes dan dat ik toch even kon "slapen.In principe heeft amfetamine (speed) geen hallucinogene werking. Maar in theorie zou het eigenlijk best kunnen. Ik bedoel, wanneer ik MDMA op heb, dan zie ik ook bij iedereen brillen. Allerlei gekleurde brillen. En soms zie ik ook, als ik in de verte zit en ik kijk naar iemand zijn of haar gezicht, allemaal tranen. Alsof diegene aan het huilen is. Een heel bedroefd gezicht, ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen. Ja, je kunt het zo gek niet bedenken eigenlijk wat men allemaal wel en niet ziet door drugsgebruik, haha.
Het hangt af van je persoonlijkheid en je gevoeligheid voor drugs. Ik heb een aardig hoge tolerantie voor drugs: bij hoge doseringen MDMA beginnen bij mij de hallucinaties. Van amfetamine hallucineer ik bijvoorbeeld niet. Maar ik geloof wel dat het mogelijk is, ook al is amfetamine geen hallucinogeen.
Alleen werkt MDMA vooral op het serotonine systeem waardoor hallucinaties een stuk logischer te verklaren zijn dan bij speed wat vooral op het dopamine systeem werkt.In principe heeft amfetamine (speed) geen hallucinogene werking. Maar in theorie zou het eigenlijk best kunnen. Ik bedoel, wanneer ik MDMA op heb, dan zie ik ook bij iedereen brillen.
Dat zou inderdaad wel goed kunnen ja. Als je inderdaad lang wakker bent dan kun je last krijgen van 'hallucinaties' voor hoeverre deze mogelijk zijn. Maar wetenschappers zijn er ook nog steeds niet achter hoe je daadwerkelijk hallucinaties kunt krijgen door het te lang wakker blijven. En net wat je zegt, door de combinatie van amfetaminegebruik wordt het wellicht nog een tikkie erger, haha. Het is wel "gaaf" om het een keer meegemaakt te hebben. En nee, je hersenen zullen er zeker niet blij mee zijn geweest, haha!Bij mij waren de hallucinaties meer dan waarschijnlijk afkomstig van het feit dat ik een aardig lange periode wakker gebleven ben zonder enige slaap, behalve die 15 minuutjes dan dat ik toch even kon "slapen.
De eerste 30 uren had ik totaal geen hallucinerende "bijwerkingen" zal ik het maar noemen?
Daarna begon dit geleidelijk aan op te komen, en denk dat dit een teken is dat je hersenen echt naar slaap verlangen.
Het kan wel eventjes leuk zijn, maar in het donker kan je je wel even rot schrikken als je even je hoofd draait en denkt dat er een mens naast je staat (spreek uit ervaring van de vorige avond haha) en je neemt het dan ook echt als realiteit aan, maar in een fractie van een seconde was dat "mens" dan ook weer weg.
Zelf vond ik het wel leuk voor een keertje om heel lang zonder slaap door te gaan uit nieuwsgierigheid naar de ervaringen,
maar beter doe je het gewoon niet haha. Je hersenen zullen er niet blij mee zijn![]()
Ja, ik snap wat je bedoelt maar je weet 't maar nooit: je hoort mensen ook weleens spreken over bepaalde lichtflitsen als zij amfetamine hebben gebruikt. Maar inderdaad, wie weet komt dat wel gewoon door het te lang wakker blijven. Dit is op dit moment een logischere verklaring dan hallucinaties door amfetaminegebruik.Alleen werkt MDMA vooral op het serotonine systeem waardoor hallucinaties een stuk logischer te verklaren zijn dan bij speed wat vooral op het dopamine systeem werkt.
Hallucinaties bij speed gebruik zijn een indirect gevolg van speed. De hallucinaties komen eerder door slaapgebrek wanneer je dagen doorgaat erop.
Nee inderdaad, ik heb er zelf nog nooit last van gehad maar sommige wel. Iemand hier ervaring met lichtflitsen? Misschien kan dat weer een nieuwe conclusie stellen over hallucinaties door amfetaminegebruik.Hmm lichtflitsen krijgen klinkt niet heel relaxt.
Nee inderdaad, ik heb er zelf nog nooit last van gehad maar sommige wel. Iemand hier ervaring met lichtflitsen? Misschien kan dat weer een nieuwe conclusie stellen over hallucinaties door amfetaminegebruik.
Dan denk ik toch dat dit een bijwerking is van amfetaminegebruik want ik heb het serieus waar vaker gelezen. Maar net wat je zegt, pas als mensen echt een nacht wakker waren geweest. Dus je kunt het ook weer zo bekijken dat het komt door wakker blijven. Want je lichaam heeft slaap nodig om emoties te verwerken en je lichaam te kunnen laten herstellen... Best wel een interessant verschijnsel eigenlijk.Ik had het meestal voor na 1 nacht door. Ook het gevoel dat het duisterder word en terug licht afwisselend in de ruimte waar ik zit.
Aangezien je eigenlijk altijd dit soort verhalen hoort na minstens een nacht doorhalen vind ik het logischer dat het door het slaapgebrek komt dan direct door de amfetamine.Dan denk ik toch dat dit een bijwerking is van amfetaminegebruik want ik heb het serieus waar vaker gelezen. Maar net wat je zegt, pas als mensen echt een nacht wakker waren geweest. Dus je kunt het ook weer zo bekijken dat het komt door wakker blijven. Want je lichaam heeft slaap nodig om emoties te verwerken en je lichaam te kunnen laten herstellen... Best wel een interessant verschijnsel eigenlijk.
Dan denk ik toch dat dit een bijwerking is van amfetaminegebruik want ik heb het serieus waar vaker gelezen. Maar net wat je zegt, pas als mensen echt een nacht wakker waren geweest. Dus je kunt het ook weer zo bekijken dat het komt door wakker blijven. Want je lichaam heeft slaap nodig om emoties te verwerken en je lichaam te kunnen laten herstellen... Best wel een interessant verschijnsel eigenlijk.
Nee, precies. Niet over daadwerkelijke hallucinaties maar sommige spraken wel over lichtflitsen. Maar dit komt dan inderdaad door het te lang wakkerblijven want dit is de meest logische verklaring. Amfetamine heeft ook geen hallucinogene eigenschappen dus dan klinkt het inderdaad erg onlogisch, haha.Aangezien je eigenlijk altijd dit soort verhalen hoort na minstens een nacht doorhalen vind ik het logischer dat het door het slaapgebrek komt dan direct door de amfetamine.
Ik heb echt nog nooit iemand over hallucinaties van amfetamine gehoord direct bij de eerste lijn. Het zal vast kunnen, maar lijkt me zeer onaannemelijk.
Late reactie maar: dit is ook wel een heel erg hoge dagelijkse dosis dex.Sorry als het al ergens aan bod was gekomen en ik het vergeten ben maar was het zelfdokteren of gebruikte je het een soort van recreatief? Lijkt me heel sterk dat je zo’n dosis op voorschrift kreeg? Dex is nog een stukje potenter dan racemische speed en van die laatste zou ik toch al never nooit 60 mg per dag willen verorberen. Zou niet fatsoenlijk meer slapen en eten en er minimaal als een verlepte en incompetente zombieverschijning bij gaan lopen op termijn. :’)
@Danny0531: Die minimensjes die random een dorp begonnen te bouwen in een lege vissenkom klinken echt fucking awesome. Want ja, waarom zouden ze dat ook niet doen eigenlijk.
een oude Southpark episode
seamen hahhhagaha misschien legt je brain daar een connectie mee
Season 6 E 7 • 06/26/2002Die ken ik specifiek nog niet, maar ga ik nazoeken! xD
Late reactie maar: dit is ook wel een heel erg hoge dagelijkse dosis dex.Sorry als het al ergens aan bod was gekomen en ik het vergeten ben maar was het zelfdokteren of gebruikte je het een soort van recreatief? Lijkt me heel sterk dat je zo’n dosis op voorschrift kreeg? Dex is nog een stukje potenter dan racemische speed en van die laatste zou ik toch al never nooit 60 mg per dag willen verorberen. Zou niet fatsoenlijk meer slapen en eten en er minimaal als een verlepte en incompetente zombieverschijning bij gaan lopen op termijn. :’)
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."