Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHallucineren door speed

Hallucineren door speed

219 antwoorden
82 weergaven
18-5-2026
N
NOISESUPRESSORLid
01-01-2024, 00:00
#1
De meeste pret begint meestal na de 2e nacht slaapgebrek. Paar joints roken en dan begint de pret :rock: Denken dat mensen je roepen, dingen in je kamer zien wegschieten soort van onzichtbare dingen, stipjes en stralen enzo. Hele verhalen horen van beneden die over jezelf gaan uiteraard :rolleyes: Van alles eigenlijk...

Van pep kun je zeker gaan hallucineren! Heb wel eens pep gehad, gelijk bij de eerste lijntjes het effect hebben alsof je al 2 nachten wakker bent. Stemmen horen e.d.. Iemand ervaring met ether door de pep?
Of pep waar ik gelijk na de eerste lijntjes gigantisch para van werd, voelde er weinig van eigenlijk maar dacht wel dat ik werd achtervolgt enzovoorts.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
psychopsychedelic zei:
Angramar Temenos zei:
Het ligt niet aan de pep. Ik heb een keer 4 dagen niet geslapen, geen gram speed, of wat voor drugs dan ook. Ik kreeg rare visuals, bewegende shit in m'n ooghoeken, golvende letters, closed eye fractals.. Vage shit.
Klik om te vergroten...

zelfde als met pep in je domder alleen dan komen ze met pep op wat sneller en vaak ook heftiger,
btw... knap dat je 4 dagen niet kan slapen zonder poeder :beer:
Klik om te vergroten...

Ja, denk het ook.. Knap zou ik het niet noemen, ik kon niet slapen, wou wel.. Was gewoon een periode toen het nogal verneukt was in m'n bovenkamer sowieso..
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#3
psychopsychedelic zei:
insomnia :openmouth:
Klik om te vergroten...

Onder andere
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#4
insomnia :openmouth:
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je heel moe bent ga je ook een beetje hallicuneren
Fysiek ben je niet moe op speed Psychisch wel
Des te langer jij wakker bent des te sneller/meer jij gaat hallicuneren

En in combinatie met wiet...
Wiet maakt je toch ook moe en miss dat dat ook improviseert op je hallicunaties
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Speed = veel dopamine.
Veel dopamine = kans op hallucinaties/psychosen.
S
SterrehLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het langste dat ik al ben wakker geweest is dat we donderdags 's avonds begonnen zijn met speed en gestopt zijn zondagmiddag. Zondagavond gewoon in ons bed gekropen en gaan slapen.
S
SterrehLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hallucinaties heb ik nog niet gehad maar als ik bijvoorbeeld een weekendje wakker ben heb ik wel een beetje last van 'achtervolgingswaanzin'. Overal waar ik kom zie ik in de verte iemand staan kijken en als ik dan dichterbij ga blijkt het een paal of een boompje te zien ofzo ... ! :grin:
N
NOISESUPRESSORLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sterreh zei:
Hallucinaties heb ik nog niet gehad maar als ik bijvoorbeeld een weekendje wakker ben heb ik wel een beetje last van 'achtervolgingswaanzin'. Overal waar ik kom zie ik in de verte iemand staan kijken en als ik dan dichterbij ga blijkt het een paal of een boompje te zien ofzo ... ! :grin:
Klik om te vergroten...


Daar begint het mee...
n
nito98Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat heb ik nu ook altijd zie altijd mensen ofzo en als ik dichterbij kom is het een boom of iets anders
a
altamiroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben afgelopen vrijdag middag het weekend begonnen met bommetjes pep en niet geslapen. Zaterdagochtend nog een bommetje gelegd en daarna tot s'avonds 9 uur gewerkt. Thuis nog rustig een bommetje gelegd om de nacht door te komen en toen naar een vriend van mij die mdma had liggen. Was mijn eerste keer mdma (GEWELDIG!!) en heb er echt van genoten .. Die nacht niet geslapen.

Toen de zon op begon te komen (Tussen 7:30 en 8:30) en door de gordijnen scheen zag ik één van mijn vrienden tegen de kast aanleunen en mij aankijken. Het intrigeerde mij waarom hij mij aankeek zonder iets te zeggen en dus stond ik op om es te checken wat daar aan de hand was. Schrok een beetje toen ik van dichtbij zag dattie dr helemaal niet stond. Bedacht me toen dat het wel es door de drugs / slaapgebrek zou kunnen komen en ging relaxed op de bank zitten. Toen maar eens rustig om mij heen gaan kijken. Zag veel mensen en gezichten overal, hier een daar wat dieren en een morphend vreemd hoofd in de keuken.

Het leukste was dat ik er na een bepaalde tijd (Tijdsbesef kwijt op dat moment) door begon te krijgen dat ik kon beinvloeden wat ik zag. Heb een tijdje cartoons op de vensterbank zitten kijken. Was een beetje Warner Bros tekenstijl (Looney tunes en Tazmanian Devil bijvoorbeeld) Maar dan met leukere figuurtjes die elkaar het grootste gedeelte van de tijd op absurde wijze aan het doodmeppen waren.

Na een tijdje vond ik het een beetje ziek van mezelf dat ik genoot van het kijken naar al die moord en doodslag, dus ik besloot dat het tijd werd dat ik andere dingen ging zien. Zette wat muziek aan en begon voor me uit te staren. Na een tijdje viel het me op dat alles buiten het middelpunt van mijn gezichtsveld vrij veel in beweging was. Hierdoor begon ik scheel te kijken en kreeg alles dubbele randen.

Door op die dubbele randen te focussen en er verder en verder in te duiken lukte het mij uiteindelijk om het flinterdunne waterlaagje op mijn oogbol haarscherp weer te geven. Hierdoor leek het net alsof mijn hele hoofd van spiegelend glas was, het gaf een hele vrije supervette ervaring, alsof ik los was en eindelijk de wereld onverbloemd kon zien. Deze vissenkom heb ik meerdere malen terug weten te halen, maar na een tijdje verviel hij elke keer weer in 3 spiegelende lijnen in een wat grijs gebied, volledig 2D.

Hier ben ik ook meerdere malen een tijdje boven gaan zweven om de middelste lijn te volgen. Het geweldige was dat deze lijn reageerde op de 'mooi-factor' van de muziek. Elke keer als het vette stuk kwam begon de lijn scherp te stijgen, gingen mijn handen automatisch omhoog en stond ik in een vreemde wave bewegen op van de bank, om nog even na te genieten en te rekken en strekken.

Hierna heb ik nog een ruime tijd in een pakje Goedemorgen Fruit gekeken (Roodkleuring prutdrankje met dingetjes erin) wat erg interressant was door mijn vissekomkop. Die zondag avond moest ik weer werken. Ook hier manifesteerde de vermoeidhijd en drugs zich. Hoorde constant geluiden van mensen en pratende mensen in de buurt. Keek hierdoor ook elke keer om, maar het heeft me nooit beangstigd of verbaasd, het was voor mij duidelijk wat de oorzaak was.

Zondag avond na het werk (Rond een uur of elf) nog even naar de coffeeshop gegaan en achterovergeleund. Toen dezelfde muziek gaan luisteren en welja, onder het genot van een jointje knalde de mdma er keihard terug in. Of ik was mijzelf zo hard aan het mindfucken dat ik dacht dat ie terug was. iig erg genoten.

De weg terug naar huis was een beetje vreemd .. Alles tot op zo'n 6-8 meter van mijn fiets was normaal 3D, alles wat verder weg was gewoon plat. Het was alsof ik een foto infietste. Doordat ik compleet geen verschil zag tussen dichtbij konden een prullenbak op 5 meter afstand, daarachter in de verte een lantaarnpaal en daarachter in de verte een stuk van de spoorlijn samen 1 voorwerp vormen. Hierdoor zag ik constant echt .. alles .. waarna het weer verdween. Mn ogen uitgekeken, daarna prinsheerlijk geslapen ^^
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik kan het me haast niet voorstellen maar niemand hier ook maar enigszins de link met spiritualiteit gelegd? In het begin zag ik die wolken en mistige vlekken die langs komen waaien na een paar nachten niet slapen als tja.. vervelende shit als je in het donker de trap afloopt en niet ziet of je wel goed je voeten op de treden neerzet.

Toen op een gegeven moment het punt aanbrak dat ik niets beters te doen had dan die wolken en mistige uit slierten bestaande wolken te bestuderen en hier meer over ging inlezen. Kwam het wel verdacht veel overeen met geestverschijningen en de soort van stroom stralen die tussen mijn vingertoppen zitten als ik ze dertig centimeter tegen over elkaar hield leek wel verdacht veel op oosterse chakra indicaties evenals aura's etc. Nu geloof ik sowieso wel in aura's aangezien ik al zolang als ik me kan herinneren altijd een soort troebele atmosfeer rond mensen en dingen waarneem.

Dat die wolken geesten waren vond ik wel wat vervelender ghehe. Vooral toen de persoon ineens na ik het vroeg zich kenbaar te maken duidelijk menselijke contouren aannam en het mijn oma bleek te zijn. Tja.. weetje ik kom uit een Indische familie en daar is al die magie (goenagoena etc) normaalste zaak van de wereld dus door die culturele invloeden vind ik wat ik zie heel aanemelijk. Vooral toen het een week later na gewoon chill slapen en lang geen pep weer gebeurde. En nee ik heb geen rand-psychose :wink:

Ik zie nu trouwens door te oefenen ook na goede nachtrust en tijd geen pep aura's en energie lijnen etc en altijd tja kriejoelende slierten etc. Maarja tis allemaal energie, ghehe ook wat reiki en aura en chakra lui gesproken en tja ik begin steeds meer te geloven in de theorie dat amfetamine je derde oog opent zegmaar. :P

Nu ben ik er wel van overtuigt dat de grens tussen wat je als spiritualiteit kan bestempelen of gewoon keiharde psycho visuals niet altijd makkelijk zult kunnen vinden als je er ineens met een spirituele lading naar gaat proberen te kijken.

Heel opvallend is trouwens wel dat pep lui zo vaak spreken over gedaantes en de slierten etc. Ondanks als je op andere manieren lang wakker blijft volgens tja gewoon slaapdeprivatie principe.

Dan krijg je bijna alleen maar gehoor hallucinaties zoals gesprekken verstaan van mensen buiten gehoorafstand en omgevingsgeluid als muziek te kunnen interpreteren inclusief bied en alles.

Op visueel gebied is het bijna altijd bewegende objecten die pulsen etc. En als er al gesproken wordt over b.v.gewaarwordingen van andere entiteiten zal het niet als dusdanig ervaren worden maar meer als gewoon tja de overtuiging dat daar in je kamer nog iemand is en dat accepteren en heel normaal vinden alsof het een vriend is die mee film kijkt :P

Naja mogelijk lees je dit en denk je wat een zweverige lulkoek maarja tis ook maar mijn theorie en voor mij heeft het awesome extra dimensies aan het bestaan toegevoegd sjamaan style.,
s
superthomveldpausLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik heb meerdere keren gehaliccuneerd op speed. Je moet er gewoon voor zorgen niet alleen te zijn tijdens gebruik, tot je kan slapen. Na een goede nachtrust en maaltijd heb je nergens meer last van. Kijk wel uit met hoeveelheden en nachtrust want daar kan het zeker aan liggen.
k
kildeerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ketaboy zei:
Ik kan het me haast niet voorstellen maar niemand hier ook maar enigszins de link met spiritualiteit gelegd? (...) Nu ben ik er wel van overtuigt dat de grens tussen wat je als spiritualiteit kan bestempelen of gewoon keiharde psycho visuals niet altijd makkelijk zult kunnen vinden als je er ineens met een spirituele lading naar gaat proberen te kijken. (...)
Heel opvallend is trouwens wel dat pep lui zo vaak spreken over gedaantes en de slierten etc. Ondanks als je op andere manieren lang wakker blijft volgens tja gewoon slaapdeprivatie principe.
Dan krijg je bijna alleen maar gehoor hallucinaties zoals gesprekken verstaan van mensen buiten gehoorafstand en omgevingsgeluid als muziek te kunnen interpreteren inclusief bied en alles. (...)
Naja mogelijk lees je dit en denk je wat een zweverige lulkoek maarja tis ook maar mijn theorie en voor mij heeft het awesome extra dimensies aan het bestaan toegevoegd sjamaan style.,
Klik om te vergroten...

Wow, deze verhalen horen eigenlijk thuis bij de tripreports. Mooi omschreven hoor. Toevallig zit ik net op godsdienstpsychologie te zwoegen; ben aanbeland bij het onderzoek naar religieuze ervaringen door deprivatie van zaken die essentieel zijn voor het welzijn van het menselijk lichaam (slaap, zuurstof, voedsel etc). De link met de spirituele kant van slaaptekort is niet zo gek, Ketaboy, dus niks zweverige lulkoek :)
Helaas kan je slechts speculeren over in hoeverre de twee factoren (veel speed en weinig slaap) elkaar beïnvloeden, laat staan dat er vast valt te stellen welke hallucinaties en ervaringen door welke factor wordt veroorzaakt.

Meer info: Horne, James (198:sunglasses:. Why We Sleep: The Functions of Sleep in Humans and Other Mammals. Oxford University Press.
Z
ZenzieLid
01-01-2024, 00:00
#15
gNuxx zei:
Dat kan inderdaad wel ja, hallucineren door speed.
Maar dan moet je wel langer gebruikt hebben of heb ik dat fout?
Klik om te vergroten...

Heb ik pas na 4 - 5 dagen doortrekke :openmouth:
Heb ookal zo'n paar nachten gehad als ik stil in m'n bed lag dat ik op achtergrond zelvde stukje muziek (5 - 10sec) van een bekend liedje steeds opnieuw hoor
e
extremeLid
01-01-2024, 00:00
#16
psychopsychedelic zei:
door slaap gebrek maar ook door speed hoor,, je word er niet voor niks parra van,, ik heb persoonlijk hele vette halucinaties gehad,, maar wel hele hele gekke shit,, kan me heel goed voorstellen dat mensen het onprettig vinden, je ziet egt hele realistische hallucinaties,,
ik zag een x een heel feest in een hoekje van de woonkamer in het miniatuur,, en toen kwam er een grote donkere wolk inde kamer :grin: niet egt de slimste manier omte gaan trippen iig, maar ik vond het luek een x meegemaakt te hebben :wink:
Klik om te vergroten...
Heb ik ook al eens een keertje voor gehad. De beeldjes op mijn schouw waren aan het dansen.
Knabbel en Babbel verschenen op de muur. Mijn vlag van ganesj was aan het veranderen en hij zwaaide naar mij, rare hallucinaties van speed. Niet zoals die van te lang wakker zijn
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
FixItUseIt zei:
Debris zei:
Hallucineren op speed.
Hallucineren op mdma.
Waarom heb ik dat nooit? :grin:
Klik om te vergroten...

Haha, maar ik hoor meestal dat het geen prettige hallucinaties zijn. Maar hallucineren mensen ook op mdma?
Klik om te vergroten...
7% van de MDMA die je inneemt wordt in je lichaam omgezet in MDA en dat is erg hallucinatief.
p
polyfinarioLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik heb het ook gehad na 2 dagen wakker zitten op pep, maar ik moest me wel fixeren op een beeld om lichte visuals te krijgen
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik denk dat je van speed te gebruiken in het algemeen niet hoeft te hallucineren, maar door steeds maar wakker te blijven kan dat door een chemische effect wel ontstaan. Ik heb dat dikwijls moeten meemaken. omdat je geest eenmaal rust nodig heeft heeft dat wanneer je te lang wakker blijft heel wat te verduren. Dan zou je wel kunnen hallucineren of hoe je het maar ervaard. Wanneer iemand te veel gaat snuiven, en een paar dagen zonder te rusten verder gaat met o.a feesten\\, kan ineens hallucineren maar ook negatieve consequenties tegenmoet komen. Halliucinaties die gepaard gaan met achtervolgingswaanzin en angst zijn dan in zekere zin niet of onmogelijk te vermijden. Veel mensen zijn dan daar erg vatbaarder door geworden dan ze een prettig gevoel door te krijgen. Marko/drugs ervaringsdeskundige. :wave: :wave:
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nou, na 7 dagen zagen testpersonen omtrent hallucinaties door te lang wakker te blijven bomen in huis. Het kan erg veel doen ja, dan moetje gewoon slapen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."