Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums"AFKICKEN"

"AFKICKEN"

174 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
t
tramadolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sorry niet goed gelezen dacht Dennis uit aflevering 2 foutje :flushed:
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Naam: Niels
Leeftijd: 27 jaar
Verslaving: GHB

Niels gebruikt al speed, XTC en softdrugs sinds zijn twaalfde. Hij kwam met drugs in aanraking via hangjongeren, school en houseparty’s. Hij was een moeilijk opvoedbaar kind en kwam via de jeugdbescherming al snel terecht op internaten en open en gesloten jeugdinrichtingen. Hij was lastig en agressief en vernielde allerlei dingen. Daardoor is hij ook regelmatig in aanraking gekomen met politie en justitie. Sinds zijn achttiende heeft hij niets crimineels gedaan. Wel is hij twee jaar zijn rijbewijs kwijt geweest omdat hij met een fles GHB achter het stuur was aangetroffen. :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
Op zijn zeventiende is hij begonnen met GHB en coke. Hij doet nu drie dagen over een halve liter GHB en drinkt het de hele dag door. Coke gebruikt hij vooral als hij alcohol drinkt.
Niels heeft veel kapot gemaakt door zijn drugsgebruik. Het is uit met zijn vriendin, een relatie van tien jaar. Met haar heeft hij een dochtertje van 1,5 jaar. Zijn dochter heeft hij elke woensdag en om het weekend. Als zij er is gebruikt hij geen drugs, tenminste als ze wakker is.

Staat op de site van afkicken .... wtf!
Nou je hoort het mensen het is dus niet crimineel!

Gewoon doen dus. :P
K
K.nurftLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zo, heb me wel verkeken op die Gert Jan moet ik zeggen, toch vrij treurig als je al die levensverhalen hoort.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nick de Neger zei:
Verder mag ik die Gert-Jan absoluut niet. Zo'n omhoog gevallen pief die gewoon nogsteeds ontiegelijk verwaand is. Verder is het bullshit dat die een prijs wint en dan ook nog naar huis mag bellen... hij zou alleen al fucking blij met die prijs moeten zijn, maar nee hij mag ook nog even ze liefje bellen. Ook heel grappig dat dit stukje net werd uitgezonden nadat er juist gezegd was dat iedereen die eenzaamheid moest overwinnen. Verder was die nog begonnen met blowen omdat die zo'n verwend persoon was en omdat ze familie zo hoog aangeprezen was. Gaat die nu blowen omdat die ook op TV verwend word?
Klik om te vergroten...

Wie is 'die'? Hij heeft een aantal andere redenen genoemd waarom hij begonnen is met blowen.

Vind het wel een grappig programma, leedvermaak is het beste vermaak. Jammer dat die dikke gast weggestuurd is.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#5
^Ja jammer idd, die gast had droge opmerkingen :)
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat bedrijf van Niels is volgens mij dus geen afkickkliniek, maar alleen een soort bemiddelaar. Hij stuurt mensen door naar bijvoorbeeld de kliniek van Marcus in zuid Afrika.
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Christiaan is fucking hard-core :grin:

Nee maar eerlijk gezegd vind ik het reuzespijtig voor hem, en de rest.

Net de mensen waarvan ik dacht dat ze het gingen volhouden, zijn teruggevallen.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
ja er zijn er idd veel terug gevallen...
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Iedereen wel een terugval gehad zowat.
Had niet veel anders verwacht hoor na 4 weekjes.
9 maanden later en jet heeft geen kliniek,dat is wel erg vind ik omdat ze gemotiveerd is.
A
AapLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flaffie zei:
Die Gert Jan en Niels konden mooi effe reclame maken voor hun bedrijfjes.
Het lijkt wel of ze daarvoor met het programma mee hebben gedaan.
Vooral die Gert jan praat echt alsof hij het heeft ingestudeerd.

Wel opvallende resultaten zeg.
Vreemd dat ze die Andy niet konden bereiken, concludeer ik uit dat het met hem niet goed gaat. Die moeder van Marvin was wel grappig met die opmerking. :tearsofjoy:
Ik vond die fillemon presenteren alsof het een commercieel programma is.
Verder wel leuk programma :P
Klik om te vergroten...

Ik vond fillemon ontzettend slecht prestenteren. Ik heb me echt ontzettend aan hem geërgerd met zn 'grappige opmerkingen'.
Als ze aan boord gaan van die boot: 'Jullie hebben al te vaak de boot gemist.'
Tegen Jet aan tafel over wat bruin beslag: 'Heb je het al geprobeerd te roken Jet, of niet?'
Of tegen Dennis in zn huis: 'Deze stoelen zijn zelfs voor jou bestand.'
Maar als iemand dan tegen hem iets zegt voelt hij zich meteen bedreigd en gaat hij naar de staf, maar 'Ik ga niet mee hoor, straks heb ik het gedaan!'
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#11
@ Aap, ben het er wel mee eens.. Maar ik had ook niet gewild dat bijvoorbeeld wendy van dijk dit programma zou presenteren. Filemon heeft dan nog wel enigzins verstand van drugs, in ieder geval meer dan de random presentator.
Wel leuk om de terugblik aflevering te zien, maar je merkt wel dat het echt een teringbende was in de kliniek. Er was zoveel gedoe rondom het sociale in de kliniek dat er veel te weinig aandacht naar het afkicken ging, helaas.
Ach, het was een grappig seizoen, jammer van het commerciele big brother achtige tintje.
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Carlitos zei:
Iedereen wel een terugval gehad zowat.
Had niet veel anders verwacht hoor na 4 weekjes.
9 maanden later en jet heeft geen kliniek,dat is wel erg vind ik omdat ze gemotiveerd is.
Klik om te vergroten...
Nou, ik had verwacht dat sowieso de blowers het vol zouden houden na 4 weken opname met nazorg. Nu is alleen Gert Jan nog gestopt, na een terugval.

Dat van Jet is wel heel erg triest ja. Goed dat ze de naam van die stichting goed in beeld brachten, dit kan eigenlik echt niet. Maar dat is natuurlijk ook de enige reden dat die prive klinieken zoals die van Edy het goed doen. Niels is er blij mee.
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja Niels is een profiteur! :openmouth: :P
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flaffie zei:
Ja Niels is een profiteur! :openmouth: :P
Klik om te vergroten...
Via een ander forum heb ik vernomen dat Jet gratis mag afkicken in Zuid Afrika (kliniek van Marcus) en dat Niels dat geregeld heeft.
H
HagelkaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Welkom in de wereld die 'sensatieteleviesie' heet :wink:
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hagelkaas zei:
Welkom in de wereld die 'sensatieteleviesie' heet :wink:
Klik om te vergroten...
Dat is wat de mensen willen zien, als er meer mensen kijken naar een serieuzere versie van afkicken zouden ze dat maken.
b
bredaskiLid
01-01-2024, 00:00
#17
volgen ries had jet ghb gebruikt in het huis :stoned:

http://www.bnn.nl/page/afkicken2008/f4e ... 6f3c223dcf
b
bredaskiLid
01-01-2024, 00:00
#18
hodgepodge zei:
Flaffie zei:
Ja Niels is een profiteur! :openmouth: :P
Klik om te vergroten...
Via een ander forum heb ik vernomen dat Jet gratis mag afkicken in Zuid Afrika (kliniek van Marcus) en dat Niels dat geregeld heeft.
Klik om te vergroten...


LOL is zou fok pubertjes niet snel geloven en daarnaast heeft ze niets aan een korte behandeling en lijkt het me niet dat niels 9 maanden gaat betalen voor iemand die zogenaamd al 30x afgekickt geweest zou moeten zijn....
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#19
Filemon, Junk ..presenteer eens even normaal zeg. (doelend op filmpje uit post 1)
M
M3xLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik werk zelf in de verslavingszorg en vond seizoen 2 beter. In dit seizoen wordt heel duidelijk het verslavingsgedrag weergegeven en dat zegt vaak wat over of je het gaat redden of niet.
Lichamelijk afkicken is zwaar en moet je doorheen, maar dan begint het pas. Verslaafden hebben vaak 'moeilijk' gedrag, dat ervaart een ander maar ook zij zelf, dat zag je juist in dit seizoen. En die wachttijd voor Jet, soms kan het zo uitpakken maar vind het ook wel lang hoor.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."