Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums"AFKICKEN"

"AFKICKEN"

174 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tja, de sluwheid van een verslaafde kan groot zijn evenals zijn/haar talent om te liegen en te manipuleren. Ik dacht in eerste instantie ook dat de eerder genoemde brief te hard was, maar ben enigszins van gedachten veranderd. Wel neig ik ernaar het met azgaza eens te zijn wanneer ze zegt dat je eigen kind verstoten niet kan (zeker gevoelsmatig). Maar toch kan ik mij voorstellen dat er (extreme) situaties zijn waarin een ouder uit pure ellende een dergelijke beslissing maakt. Voor een buitenstaander is het vrijwel onmogelijk om in te zien of zoiets ethisch verantwoord is; ik weet met de beperkte informatie die ik krijg van de teevee ook niet wat ik verder moet denken van Gert-Jan en de houding van zijn moeder. Sowieso zie ik veel leed, maar in tegenstelling tot zommes vind ik het niet zozeer een bron van vermaak.
E
ElinLid
01-01-2024, 00:00
#2
gNuxx zei:
mss doen ze het ook wel voor zich zelf, maar vinden ze het een grotere motivatie omdat het word uitgezonden op tv?
Klik om te vergroten...

Lijkt me sterk... Jezelf zo kwetsbaar opstellen op tv lijkt me niet echt motiverend werken. De gevolgen van die bekendheid lijken me eerder negatief dan positief als je ervoor staat (lukt het afkicken en wordt je een beetje positief naar voren gebracht in het programma kan het nog meevallen). Denk eerder dat ze zich dat niet realiseren.

Ik denk dat hun eerste motivatie (of van degene die ze hebben opgegeven) echt het afkicken is. Wat als mooie bijeenkomst heeft dat het niets kost. Je schrikt ervan als je de prijzen hoort van opname in een (prive)kliniek.

Elin
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Elin zei:
gNuxx zei:
mss doen ze het ook wel voor zich zelf, maar vinden ze het een grotere motivatie omdat het word uitgezonden op tv?
Klik om te vergroten...

Lijkt me sterk... Jezelf zo kwetsbaar opstellen op tv lijkt me niet echt motiverend werken. De gevolgen van die bekendheid lijken me eerder negatief dan positief als je ervoor staat (lukt het afkicken en wordt je een beetje positief naar voren gebracht in het programma kan het nog meevallen). Denk eerder dat ze zich dat niet realiseren.

Ik denk dat hun eerste motivatie (of van degene die ze hebben opgegeven) echt het afkicken is. Wat als mooie bijeenkomst heeft dat het niets kost. Je schrikt ervan als je de prijzen hoort van opname in een (prive)kliniek.

Elin
Klik om te vergroten...

Wordt dat niet vergoed dan?
Ik bedoel als je heel veel schulden hebt en je bent verslaafd aan coke dan kan je dat zoiezo niet betalen ...
k
kate_25Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@ plantenbank, bedankt voor je reactie! Ik hoop ook dat alles ooit ten goede verandert.
De afleveringen waren volgens mij, weet niet helemaal zeker, afgelopen maart/april ergens. als het goed is.

Mensen die de echte verhalen kennen van de familie van de verslaafden weten dat veel dingen verdraait worden door verslaafde mensen, en BNN wil natuurlijk een goed programma neerzetten met goed leedvermaak, dus worden juist al die dingen eruit gepikt, want in de brieven stonden nog veel meer andere dingen die niet worden uitgezonden!maar ach, life goes on! Sommige dingen blijven soms oneerlijk, verdrietig, pijnlijk in het leven, maar daar leer je ook van.
1 ding weet ik wel, je gunt het niemand om in zo'n positie te komen dat je moet kiezen tussen je ene kind en je hele gezin (want dat ene kind maakt dat hele gezin kapot) dan kies je als moeder voor de rest, tenzij gert jan enigs kind zou zijn, dan had die moeder natuurlijk nooit zo hard kunnen worden, maar uit bescherming voor haarzelf en de rest van de famillie is het zo gegroeid, vandaar de hardheid van de brief. Achter alles zit een verklaring ofcourseeeeeee

kate
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Elin zei:
gNuxx zei:
mss doen ze het ook wel voor zich zelf, maar vinden ze het een grotere motivatie omdat het word uitgezonden op tv?
Klik om te vergroten...

Lijkt me sterk... Jezelf zo kwetsbaar opstellen op tv lijkt me niet echt motiverend werken. De gevolgen van die bekendheid lijken me eerder negatief dan positief als je ervoor staat (lukt het afkicken en wordt je een beetje positief naar voren gebracht in het programma kan het nog meevallen). Denk eerder dat ze zich dat niet realiseren.

Ik denk dat hun eerste motivatie (of van degene die ze hebben opgegeven) echt het afkicken is. Wat als mooie bijeenkomst heeft dat het niets kost. Je schrikt ervan als je de prijzen hoort van opname in een (prive)kliniek.

Elin
Klik om te vergroten...
Het zal niet de doorslaggevende redenen zijn geweest om aan dit concept mee te doen, maar wat wel een hele sterke stok achter de deur is, dat heel Nederland het ziet als ze weer gaan gebruiken en je wil jezelf natuurlijk niet laten kennen dan.
Is ook als je stopt met roken en je verteld het iedereen dat je dan minder snel weer gaat beginnen omdat je dan iedereen moet vertellen dat het mislukt is.

Maar ik zou het ook nooit doen, die klinieken om te stoppen worden die niet vergoed door het ziekenfonds?
E
ElinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maar aan een baan komen lijkt me er ook niet makkelijker op worden als je in zo'n programma hebt gezeten. Veel mensen zullen ze altijd blijven zien als junk. Ookal is het de realiteit, jammer dat ze dat woord in het programma m.i. denigrerend gebruiken, heeft al zo'n negatieve lading. 'Eens een junk, altijd een junk' wordt al zo snel gedacht.

De meeste behandelingen worden gedeeltelijk vergoed door de ziektekostenverzekering.

Elin
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
idd ik erger me ook aan dat woord "junk" maar ze zullen er wel hun redenen voor hebben.
S
ScrewdriverLid
01-01-2024, 00:00
#8
tja, als je zo graag met je kop op tv wilt en uiteindelijk in een soort soap belandt, dan kun je natuurlijk verwachten dat idioten op internet de grootst mogelijke poep over je gaan praten

als ik in jouw schoenen stond zou ik het wel laten om te kijken wat mensen op internet van me vinden...maarja, als ik in jouw schoenen stond zou ik ook niet willen afkicken met een cameraploeg die telkens in m'n nek loopt te hijgen

desalniettemin veel sterkte met je afkick en je pannenkoekenproject :wink:
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#9
hennipman zei:
Ben blij dat het programma mensen tot beweging brengt te communiceren met elkaar over de gevaren en de gevolgen welke een verslaving met zich meeneemt.
Het is misschien niet verstandig om de reacties over jezelf te lezen zeker als je nog steeds in je afkick zit, maar goed het is mijn eigen keuze geweest hier aan mee te doen in de hoop dat er wellicht 1of miss 2 of 3 mensen kan behouden voor de gevaren van een verslaving.
Wat ik wel echt jammer vind is dat er mensen bepaalde dingen schrijvenover mij en mij zeggen te kennen.
beste Kate-25 of wie je ook mag zijn als je me zo goed kent bel me dan gewoon i.p.v. dit soort dingen neer te zetten, ik kan wel 100 dingen schrijven en om het tegendeel te bewijzen maar het zou het stom zijn al ik me daar druk om zou maken.
Waarom schrijf ik dit dan? In de hoop dat men zich realiseert dat iedereen die in dat huis is gegaan daarheen is gegaan om een keiharde strijd met jezelf aan te gaan. En juist nu, nu het uitgezonden word en je geconfronteerd word met je eigen oude gedrag is het elke dag een strijd.
Ik ga deze onzin niet meer lezen en blij dat er ook goede reacties tussen staan en voor die steunbetuigingen bedankt!
Bblessed GJ
Klik om te vergroten...

Je bent gewoon een lul. klaar.
Je hebt een te groot ego.
Ik heb niks met mensen zoals jij... maargoed ik wens je nog wel succes met je afkickproces. :P
G
GhanzibaldhiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jonge GJ ik vind jou maar een miskwal met je gezever over dat niemand meehelpt daar met afruimen en stofzuigen. Jij wil alleen maar goed overkomen omdat je met je gezicht voor de camera wil zitten, de enige gasten daar die relaxt en eerlijk zijn, zijn Nielske, Ries en Jet. Voor de rest zijn het allemaal maar zielige mensen wtf man.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ghanzibaldhi zei:
Jonge GJ ik vind jou maar een miskwal met je gezever over dat niemand meehelpt daar met afruimen en stofzuigen. Jij wil alleen maar goed overkomen omdat je met je gezicht voor de camera wil zitten, de enige gasten daar die relaxt en eerlijk zijn, zijn Nielske, Ries en Jet. Voor de rest zijn het allemaal maar zielige mensen wtf man.
Klik om te vergroten...
vind niet dat je hier over kan oordelen als je deze mensen niet kent.. TV laat te weinig zien.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Precies, en ben ik de enige die de mooie kanten van elke unieke individu ziet?
Die Gert-jan is een knappe jongen, en ik vind het maar jammer voor hem dat er zo tegen zijn blow 'verslaving' aan wordt gekeken, maar dat past wel in dat milieutje waar hij uit komt. Hij heeft het zeker niet makkelijk gehad vroeger en heeft net als ik een (hoop) trauma(s) te verwerken. Wat hij moet doen is stoppen met blowen en zorgen dat hij in een sleur terecht komt. Het zal confronterend, moeilijk en vervelend zijn, maar uiteindelijk kom je hier ook weer sterker uit. Ik heb veel geblowd en dit hield mijn verwerking tegen. Nu 'geniet' ik daar in volle teugen van. Ik merk dat ik weer veel gelukkiger word :)
a
anniemgLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik kijk ook elke week naar afkicken. Het lijkt me echt TE kut als je dan, zoals Gertjan, daarna allemaal rotdingen over je priveleven moet lezen op internet, en al helemaal als dat geschreven is door iemand die jou goed zegt te kennen maar wel anoniem blijft !
En wat maakt het in godsnaam uit of je nou een kakker of een alto of een boer of dik of dun bent ; ze zitten daar allemaal met 1 en hetzelfde doel : AFKICKEN ! Ik heb meer respect voor zo'n GertJan ( die dan misschien wat kakkineus overkomt in vergelijking tot de rest ) die er wel vol voor gaat, dan voor zo'n gast die ( naam even kwijt ) eigenlijk toch vooral maar stoer wil doen en zijn en zegt na het afkicken ghb te willen proberen ( hoe stom ben je dan ?? ) maar er vanwege een heftig filmpje toch vanaf te zien.

joeeeeeeee :rockband:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
anniemg zei:
Ik kijk ook elke week naar afkicken. Het lijkt me echt TE kut als je dan, zoals Gertjan, daarna allemaal rotdingen over je priveleven moet lezen op internet, en al helemaal als dat geschreven is door iemand die jou goed zegt te kennen maar wel anoniem blijft !
En wat maakt het in godsnaam uit of je nou een kakker of een alto of een boer of dik of dun bent ; ze zitten daar allemaal met 1 en hetzelfde doel : AFKICKEN ! Ik heb meer respect voor zo'n GertJan ( die dan misschien wat kakkineus overkomt in vergelijking tot de rest ) die er wel vol voor gaat, dan voor zo'n gast die ( naam even kwijt ) eigenlijk toch vooral maar stoer wil doen en zijn en zegt na het afkicken ghb te willen proberen ( hoe stom ben je dan ?? ) maar er vanwege een heftig filmpje toch vanaf te zien.

joeeeeeeee :rockband:
Klik om te vergroten...
+1
en wie zei dat dan over GHB?
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#15
noizeferatu zei:
hoe kan jij daar nu over orrdelen flaffie :tearsofjoy: idioot
Klik om te vergroten...

Ik scheld liever niet met het woord [EDIT] maar jij bent echt een [EDIT 2] sukkel.
Ik geef mijn mening.
Voel jij je aangevallen ofzo? Anders zou je zo niet reageren.
Triest debieltje.
Ga GJ zijn kontlikken ofzo ... :rolleyes:
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ghanzibaldhi zei:
Jonge GJ ik vind jou maar een miskwal met je gezever over dat niemand meehelpt daar met afruimen en stofzuigen. Jij wil alleen maar goed overkomen omdat je met je gezicht voor de camera wil zitten, de enige gasten daar die relaxt en eerlijk zijn, zijn Nielske, Ries en Jet. Voor de rest zijn het allemaal maar zielige mensen wtf man.
Klik om te vergroten...

Ja ... Niels is echt een heel eerlijk persoon.
:confused: :confused: :confused:

Ik vind het trouwens echt een zeik programma geworden.
Er zit geen actie meer in.
En die stemmen van die counselors :kots:
S
ScrewdriverLid
01-01-2024, 00:00
#17
de counselers zijn idd echt dramaaatisch

die vrouw gedraagt zich en praat als een kleuterjuf..en die vent komt op mij over alsof ie net met een opleiding Psychologie is begonnen...amateuristisch dus

seizoen 1 was wat mij betreft een stuk vermakelijker met die Mike en Dennis
a
anniemgLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het was Marvin die dat zei, dat ie ook wel ghb wilde proberen.

En ja, die counselors zijn bizar !! Vooral die man vind ik echt niet van deze wereld. En die vrouw is soms gewoon lachwekkend. Als de hele boel daar uit de hand loopt of dreigt te lopen hoor je haar soms dingen er boven uit willen roepen, dingen als : " goed, daar ga ik nu niet op in.. "
Erg grappig. Beetje sneu ook wel.
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat bedrijf van Niels is volgens mij dus geen afkickkliniek, maar alleen een soort bemiddelaar. Hij stuurt mensen door naar bijvoorbeeld de kliniek van Marcus in zuid Afrika.
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Christiaan is fucking hard-core :grin:

Nee maar eerlijk gezegd vind ik het reuzespijtig voor hem, en de rest.

Net de mensen waarvan ik dacht dat ze het gingen volhouden, zijn teruggevallen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."