Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"1 gram speed in 1x weggesnoven??? = veel, zeker als je 15 bent en het voor de eerste keer speed gebruikt! tip: wacht er nog ff mee en zorg dat je eerst weet wat een middel met je doet en welke hoeveelheid 'gebruikelijk' is. Elin"
"Ik had meestal dat ik even misselijk werd als ik pillen ophad maar dan was t 1x overgeven en t was weer goed. Ik voelde dit altijd wel aankomen en het overgeven was niet erg heftig. Was bij verschillende pillen en maakte geen verschil of ik veel of weinig dronk/ wel of geen alcohol dronk. Elin"
"Respect voor iedereen die afkickt en ieder die er mee om kan gaan. Jammer dat t in het programma meer gaat over de troubels en contact. Heeft weinig meer te maken met afkicken, had ik liever gezien. Elin"
"Volgens mij hoort dit topic bij onzin...! Anders gaan we allen naar Robert Schoemacher?! Toch dames? Zegt genoeg! Marijke Hellwegen, liever niet zou ik zeggen! Elin"
"Uit eigen ervaring weet ik hoe verslavend GHB kan zijn, zowel geestelijk en lichamelijk. Lichamelijk afkicken is goed te doen maar geestelijk afkicken valt nog niet mee... Om het af te bouwen heb je G nodig en je moet stevig in je schoenen staan om niet meer te gebruiken dan gepland. GHB en ik hebben nu een haat liefde verhouding. Ik weet hoeveel problemen het kán veroorzaken maar ook welk gevoel het je op korte termijn kan bezorgen. Als ik het toch gebruik (wat nog zelden voorkomt) zorg ik ervoor dat ik het spul daarna niet zelf in huis heb dus dat het niet weer een gewoonte kan worden. Blijft een kwestie van consequent zijn maar zelfkennis en kennis van middelen scheelt een hoop. Regels aanpassen lijkt me geen optie. GHB is verboden. Stoffen gaan verbieden of moeilijker verkrijgbaar te maken lijkt mij weinig zinvol. Harddrugs waar de grondstoffen moeilijker voor te verkrijgen zijn immers ook nog steeds volop te krijgen. Elin"
"Robdebob zei: Ik ben het eens dat een verbod weinig zou uithalen. Maar aan de andere kant heeft het feit dat het middel zo makkelijk te verkrijgen is bij mij wel bijgedragen hoe verslavend het was. Verder klopt het dat verslaafden meestal externe factoren gaan beschuldigen voordat ze interne factoren bekritiseren. Ik ben momenteel druk bezig om de interne factoren die hebben bijgedragen bloot te leggen, ik hoop dat dat lukt.... Klik om te vergroten... Heel veel sterkte hiermee Rob! Elin"
"RE: 3970 & Extrm-Bzar Is voor iedereen verschillend voor welke drug je verslavingsgevoelig bent. Hangt ook af van je persoonlijkheid en je situatie. Ik kan me niet indenken dat ik aan blowen of cocaine verslaafd raak, simpelweg omdat deze drugs bij mij een uitwerking heeft die mij niet aantrekt, toch zijn er genoeg anderen die daar juist verslaafd aan raken. Ik heb in het verleden ook weleens met GHB op gewerkt, het was bij mij dan echt niet zo dat ik er waus bijliep. Kon daar nog goed op functioneren, op een gegeven moment zelfs beter dan wanneer ik helemaal niet ophad. Daar zat m t probleem, dan weet je wel dat je verslaafd bent. Nu al lang niet meer hoor Elin"
"Na 28 uur?! Doe ff rustig aan zou ik zeggen.... Ik heb veel speed gebruikt maar geen afkickverschijnselen gehad, (naja ik stapte over op anderen middelen, wellicht verzacht dat?! GEEN AANRADER!!!!!! word er niet beter van!!!! ) gebruik je er nog iets bij? Gr Elin"
"Mijn dromen zijn vaak onrealistisch gezien plaats, personen etc niet bij elkaar passen. Ik weet alleen niet tot in hoeverre dit te maken heeft met drugs-gebruik. Heb nu al een tijd niets gebruikt maar mijn dromen waren volgens mij niet veel anders in perioden van veel gebruik (of ik ben t vergeten maar dan wordt t een ander verhaal ). Ik heb wel een keer gehad met G dat ik in de tuin lag te zonnen met een potje op, dat klapte er flink op. Even later later was ik geestelijk nog wel bij maar lichamelijk niet. Ik kon mijn ogen niet meer open doen en niet meer bewegen terwijl ik wel kon hoorde dat een vriend tegen mij praatte tot hij in de gaten kreeg dat ik 'sliep' antwoorden kon ik niet al wilde ik het wel. Hier schrok ik even van maar raakte niet in paniek. Was me zeer bewust van de situatie en probeerde me te contrectreren op een beweging om bij te komen maar toen dit echt niet lukte gaf ik hieraan toe. Kort daarna ging ik echt out om even laten weer normaal functionerend op te staan. Achteraf gezien wel scary... Elin"
"Haha o gelukkig dan ben ik niet de enige... had t nog nooit gehoord. Ik kon precies navertellen wat ik had gehoord en dat klopte! Ik was verbazingwekkend helder van geest en me helemaal bewust van de situatie, toch apart! Lig je dan! Ik geloof sindsdien wel in ziekenhuisverhalen dan men bewust een operatie heeft meegemaakt. haha, toen ik kort daarna geopereerd moest worden heb ik nadrukkelijk aangegeven dat ik weleens GHB gebruikte. Trouwens een tip voor iedereen: dat moet je altijd aangeven als je onder algehele narcose moet! Dan kan de anesthesist daar rekening mee houden. Is voor je eigen veiligheidheid en artsen hebben geheimhoudingsplicht!"