Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums"AFKICKEN"

"AFKICKEN"

174 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#1
kate_25 zei:
Uit bepaalde reacties blijkt wel dat sommige mensen geen idee hebben hoe een verslaving een gezin/familie kapot kan maken!
De brief van die moeder was heel goed. Gert-Jan liegt en bedriegt al 10 jaar lang! Hij draait alle gebeurtenissen helemaal om, dit is ook bekent van verslaafde mensen. Hij heeft heel veel mensen pijn gedaan.

Hij heeft zijn kind vanaf dag 1 in de steek gelaten, dat is de waarheid, wie gelooft nou de waarheid van een verslaafde?
Zijn ouders hebben werkelijk alles voor hem gedaan, hem altijd uit de shit geholpen! Maar op een gegeven moment is het klaar, als de familie zelf eraan kapot gaan!
Hij is een aandachttrekker en neemt geen verantwoordelijkheid voor zijn kind! Dat is de waarheid! Hij kijkt niet naar zijn familie om en gebruikt zijn famillie wanneer het hem uitkomt!
Zijn ouders zijn aardige goede mensen die alles doen voor hun kinderen!
Gert jan zit vast in een wereld van zijn eigen leugens!

En die Dennis dan, wat een zorg voor zijn ouders/familie!Dat moet ook zwaar voor ze zijn geweest! En Ries zijn verhaal was erg indrukwekend.

Laterzzzzzz
Klik om te vergroten...
Zoals ik al zei heb ik slechts flarden gezien van dit programma en ken die personen dus helemaal niet. Maar wat iemand hierboven ook zegt had ik een meer motiverendere brief verwacht.

En ik kan me wel inleven hoe kut het is voor zo'n gezin. Natuurlijk is/was het ook een waardeloze drol, maar je zit daar toch om te veranderen. Die moeder wilde eerst geen brief schrijven, maar heeft dit toch gedaan. Het zal me niks verbazen als er 1 of andere therapeut mee die brief heeft geschreven en zo'n beetje de aard van de brief heef bepaald, dus ik ga echt niet zeggen dat ik dat een slechte moeder vind ofzo. Ik schrok alleen echt van de grofheid van die brief. Is natuurlijk ook de bedoeling geweest en onderdeel van die behandeling.
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb net even de nieuwe aflevering van afkicken gekeken online.
Ik vond die niels eerst wel grappig, is tie nog steeds maar wat een eikel zeg.
Die vriendin van hem snap ik ook niet hoor.
Als je een kind hebt wil je toch dat ie een goede vader heeft, Ik heb zo'n gevoel dat niels dat nooit zal worden.
k
kate_25Lid
01-01-2024, 00:00
#3
heyyy thnx voor de reacties ja ik ken gert jan inderdaad in het 'echte leven'

Zoals ik hierbioven eerder heb getypt zo is het gebeurt, en dan is het the very very short version van alles wat hij heeft geflikt!
De brieven hadden inderdaad bepaalde richtlijnen gekregen vanuit daar, en waren niet als motivatie brief bedoeld(werd er gezegd), maar de brieven waren bedoeld om de verslaafde te laten zien wat ze allemaal hebben aangericht met hun verslaving, dit omdat verslaafde mensen jaren lang verdoofd zijn en hier geen besef van hebben. Terwijl de rest om de verslaafde heen alles wel keihard meemaakt aangezien die niet verslaafd/verdoofd zijn.

Het kan als outsider inderdaad als een harde brief overkomen, dus dat snap ik ook wel van de mensen hier, maar als je weet wat er allemaal echt heeft gespeeld ipv gert jan zijn verhalen te zien/geloven (wat natuurlijk veel leugens zijn) dan begrijp je die moeder heel goed!

Jammer dat Dennis eruit is trouwens. Ik hoop ook dat het met die twee dames goed gaat nu en met iedereen trouwens.

laterzzzz
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
kate_25 zei:
heyyy thnx voor de reacties ja ik ken gert jan inderdaad in het 'echte leven'

....
...
..
.
Klik om te vergroten...
Veel suc6 met hem in ieder geval, en ik hoop dat hij weer (ten goede) veranderd.
Hij kwam juist als een van de sympathiekere personen over.
weet jij toevallig ook hoe veel tijd er zit tussen de opnames en de uitzendingen ?
of is alles uit de zelfde week dat het opgenomen wordt ?
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tja, de sluwheid van een verslaafde kan groot zijn evenals zijn/haar talent om te liegen en te manipuleren. Ik dacht in eerste instantie ook dat de eerder genoemde brief te hard was, maar ben enigszins van gedachten veranderd. Wel neig ik ernaar het met azgaza eens te zijn wanneer ze zegt dat je eigen kind verstoten niet kan (zeker gevoelsmatig). Maar toch kan ik mij voorstellen dat er (extreme) situaties zijn waarin een ouder uit pure ellende een dergelijke beslissing maakt. Voor een buitenstaander is het vrijwel onmogelijk om in te zien of zoiets ethisch verantwoord is; ik weet met de beperkte informatie die ik krijg van de teevee ook niet wat ik verder moet denken van Gert-Jan en de houding van zijn moeder. Sowieso zie ik veel leed, maar in tegenstelling tot zommes vind ik het niet zozeer een bron van vermaak.
E
ElinLid
01-01-2024, 00:00
#6
gNuxx zei:
mss doen ze het ook wel voor zich zelf, maar vinden ze het een grotere motivatie omdat het word uitgezonden op tv?
Klik om te vergroten...

Lijkt me sterk... Jezelf zo kwetsbaar opstellen op tv lijkt me niet echt motiverend werken. De gevolgen van die bekendheid lijken me eerder negatief dan positief als je ervoor staat (lukt het afkicken en wordt je een beetje positief naar voren gebracht in het programma kan het nog meevallen). Denk eerder dat ze zich dat niet realiseren.

Ik denk dat hun eerste motivatie (of van degene die ze hebben opgegeven) echt het afkicken is. Wat als mooie bijeenkomst heeft dat het niets kost. Je schrikt ervan als je de prijzen hoort van opname in een (prive)kliniek.

Elin
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Elin zei:
gNuxx zei:
mss doen ze het ook wel voor zich zelf, maar vinden ze het een grotere motivatie omdat het word uitgezonden op tv?
Klik om te vergroten...

Lijkt me sterk... Jezelf zo kwetsbaar opstellen op tv lijkt me niet echt motiverend werken. De gevolgen van die bekendheid lijken me eerder negatief dan positief als je ervoor staat (lukt het afkicken en wordt je een beetje positief naar voren gebracht in het programma kan het nog meevallen). Denk eerder dat ze zich dat niet realiseren.

Ik denk dat hun eerste motivatie (of van degene die ze hebben opgegeven) echt het afkicken is. Wat als mooie bijeenkomst heeft dat het niets kost. Je schrikt ervan als je de prijzen hoort van opname in een (prive)kliniek.

Elin
Klik om te vergroten...

Wordt dat niet vergoed dan?
Ik bedoel als je heel veel schulden hebt en je bent verslaafd aan coke dan kan je dat zoiezo niet betalen ...
k
kate_25Lid
01-01-2024, 00:00
#8
@ plantenbank, bedankt voor je reactie! Ik hoop ook dat alles ooit ten goede verandert.
De afleveringen waren volgens mij, weet niet helemaal zeker, afgelopen maart/april ergens. als het goed is.

Mensen die de echte verhalen kennen van de familie van de verslaafden weten dat veel dingen verdraait worden door verslaafde mensen, en BNN wil natuurlijk een goed programma neerzetten met goed leedvermaak, dus worden juist al die dingen eruit gepikt, want in de brieven stonden nog veel meer andere dingen die niet worden uitgezonden!maar ach, life goes on! Sommige dingen blijven soms oneerlijk, verdrietig, pijnlijk in het leven, maar daar leer je ook van.
1 ding weet ik wel, je gunt het niemand om in zo'n positie te komen dat je moet kiezen tussen je ene kind en je hele gezin (want dat ene kind maakt dat hele gezin kapot) dan kies je als moeder voor de rest, tenzij gert jan enigs kind zou zijn, dan had die moeder natuurlijk nooit zo hard kunnen worden, maar uit bescherming voor haarzelf en de rest van de famillie is het zo gegroeid, vandaar de hardheid van de brief. Achter alles zit een verklaring ofcourseeeeeee

kate
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Elin zei:
gNuxx zei:
mss doen ze het ook wel voor zich zelf, maar vinden ze het een grotere motivatie omdat het word uitgezonden op tv?
Klik om te vergroten...

Lijkt me sterk... Jezelf zo kwetsbaar opstellen op tv lijkt me niet echt motiverend werken. De gevolgen van die bekendheid lijken me eerder negatief dan positief als je ervoor staat (lukt het afkicken en wordt je een beetje positief naar voren gebracht in het programma kan het nog meevallen). Denk eerder dat ze zich dat niet realiseren.

Ik denk dat hun eerste motivatie (of van degene die ze hebben opgegeven) echt het afkicken is. Wat als mooie bijeenkomst heeft dat het niets kost. Je schrikt ervan als je de prijzen hoort van opname in een (prive)kliniek.

Elin
Klik om te vergroten...
Het zal niet de doorslaggevende redenen zijn geweest om aan dit concept mee te doen, maar wat wel een hele sterke stok achter de deur is, dat heel Nederland het ziet als ze weer gaan gebruiken en je wil jezelf natuurlijk niet laten kennen dan.
Is ook als je stopt met roken en je verteld het iedereen dat je dan minder snel weer gaat beginnen omdat je dan iedereen moet vertellen dat het mislukt is.

Maar ik zou het ook nooit doen, die klinieken om te stoppen worden die niet vergoed door het ziekenfonds?
E
ElinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maar aan een baan komen lijkt me er ook niet makkelijker op worden als je in zo'n programma hebt gezeten. Veel mensen zullen ze altijd blijven zien als junk. Ookal is het de realiteit, jammer dat ze dat woord in het programma m.i. denigrerend gebruiken, heeft al zo'n negatieve lading. 'Eens een junk, altijd een junk' wordt al zo snel gedacht.

De meeste behandelingen worden gedeeltelijk vergoed door de ziektekostenverzekering.

Elin
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
idd ik erger me ook aan dat woord "junk" maar ze zullen er wel hun redenen voor hebben.
S
ScrewdriverLid
01-01-2024, 00:00
#12
tja, als je zo graag met je kop op tv wilt en uiteindelijk in een soort soap belandt, dan kun je natuurlijk verwachten dat idioten op internet de grootst mogelijke poep over je gaan praten

als ik in jouw schoenen stond zou ik het wel laten om te kijken wat mensen op internet van me vinden...maarja, als ik in jouw schoenen stond zou ik ook niet willen afkicken met een cameraploeg die telkens in m'n nek loopt te hijgen

desalniettemin veel sterkte met je afkick en je pannenkoekenproject :wink:
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#13
hennipman zei:
Ben blij dat het programma mensen tot beweging brengt te communiceren met elkaar over de gevaren en de gevolgen welke een verslaving met zich meeneemt.
Het is misschien niet verstandig om de reacties over jezelf te lezen zeker als je nog steeds in je afkick zit, maar goed het is mijn eigen keuze geweest hier aan mee te doen in de hoop dat er wellicht 1of miss 2 of 3 mensen kan behouden voor de gevaren van een verslaving.
Wat ik wel echt jammer vind is dat er mensen bepaalde dingen schrijvenover mij en mij zeggen te kennen.
beste Kate-25 of wie je ook mag zijn als je me zo goed kent bel me dan gewoon i.p.v. dit soort dingen neer te zetten, ik kan wel 100 dingen schrijven en om het tegendeel te bewijzen maar het zou het stom zijn al ik me daar druk om zou maken.
Waarom schrijf ik dit dan? In de hoop dat men zich realiseert dat iedereen die in dat huis is gegaan daarheen is gegaan om een keiharde strijd met jezelf aan te gaan. En juist nu, nu het uitgezonden word en je geconfronteerd word met je eigen oude gedrag is het elke dag een strijd.
Ik ga deze onzin niet meer lezen en blij dat er ook goede reacties tussen staan en voor die steunbetuigingen bedankt!
Bblessed GJ
Klik om te vergroten...

Je bent gewoon een lul. klaar.
Je hebt een te groot ego.
Ik heb niks met mensen zoals jij... maargoed ik wens je nog wel succes met je afkickproces. :P
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ontopic graag. Niemand weet dus dat er een derde seizoen misschien aan komt?
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Serenity zei:
Ontopic graag. Niemand weet dus dat er een derde seizoen misschien aan komt?
Klik om te vergroten...
Heb je daar zin in dan? Allemaal slappelingen bij elkaar in één hok en dan gecommandeerd worden door een oud wijf? Te zwak om hun mogelijkheden te ontdekken, maar te actief om te snuiven met lullen in hun bek!! Zulke gasten moet je kaalscheren en op werkkamp sturen. Kijken of ze dan nog verlangen naar hun "ultieme" genot in een vloeitje, kijken of ze daar nog steeds de HOER voor willen spelen godverdomme!
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindgamer zei:
Serenity zei:
Ontopic graag. Niemand weet dus dat er een derde seizoen misschien aan komt?
Klik om te vergroten...
Heb je daar zin in dan? Allemaal slappelingen bij elkaar in één hok en dan gecommandeerd worden door een oud wijf? Te zwak om hun mogelijkheden te ontdekken, maar te actief om te snuiven met lullen in hun bek!! Zulke gasten moet je kaalscheren en op werkkamp sturen. Kijken of ze dan nog verlangen naar hun "ultieme" genot in een vloeitje, kijken of ze daar nog steeds de HOER voor willen spelen godverdomme!
Klik om te vergroten...

Wow.
Nee, ik vind het wel interessant om te kijken wat mensen er eigenlijk allemaal voor doen om op tv te komen en zich te proberen onderscheiden van de rest waardoor ze alleen maar meer als kuddedier worden beschouwd door de slimmere kijker en ze hebben het zelf niet door. Over het afkicken gaat het niet meer, maar het is hoogstens iets minder barbaars als big brother omdat hier een ander doel is dan geld. Daarom kijk ik er graag naar, gewoon uit een analytisch oogpunt naar geforceerde groepsprocessen.
Ik verwoord het niet fantastisch, maar ik ben moe.
T
TrippleKXLid
01-01-2024, 00:00
#17
Christiaan heeft in 2002 op een houseparty voor het eerst coke gebruikt. Daarna was meteen het hek van de dam. Het weekend daarop kocht hij een eigen voorraad en sindsdien gebruikt hij 7 gram per week. In totaal heeft hij al voor 35.000 euro weggesnoven.
Vroeger blowde hij en gebruikte hij speed. Hij heeft op 1 avond 15 gram speed gesnoven en werd toen paranoïde. Van speed kreeg hij ook zelfmoordneigingen. Daarnaast heeft hij nog een gokverslaving. Hij heeft een schuld van 45.000 euro. Christiaan wil afkicken op tv omdat het volgens hem de snelste manier is. Hij wil graag vrachtwagenchauffeur worden en zo snel mogelijk met een transportopleiding beginnen.

15 gram stoepkrijt zullen ze bedoelen.. 1,5 gram speed is toch wel max ...
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#18
1,5 gram speed max?
Lieverd, dan heb je nog een hoop te snuiven denk ik zo.
Beter van niet natuurlijk maar 1,5 gram was vroeger normaal voor mij op een doordeweekse dag. Op feestjes ging er rond de 5 gram in m'n eentje doorheen. Het feestje begon dan wel al om 1600 en eindigde ook rond die tijd. 15 gram is inderdaad, wat ze zeggen, een hoeveelheid om paranoide van de worden.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#19
15 gram is doodziek..
Ik heb ooit is 1 gram op gehad en het gevoel dat ik dood ging en me lichaam het bijna niet meer bij kon houden.
15 gram moet zwaar versneden zijn kan niet anders,beetje lulverhaal en hoeveel zou er dan wel niet in ze keel blijven hangen.

:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het is inderdaad een hoeveelheid om doodziek en para van te worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...456789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."