Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums"AFKICKEN"

"AFKICKEN"

174 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben er ook benieuwd naar. Heb sowieso bewondering voor z'n vriendin.. Na het programma was 'ie gaan basen en eigenlijk nog harder naar de klote gegaan dan vóór z'n afkick poging.
B
BrittLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind Gert jan wel heel sympathiek, hij kan er niets aan doen dat hij uit een zogeheten kakgezin komt, juist daar wordt zo vaak de schijn opgehouden en vaak is er weinig liefde, wat blijkt uit die brief van zijn moeder!
Gert jan: Je verdient alle liefde en succes van de wereld! Ik hoop dat het je lukt om een fijn leventje te maken voor jezelf vol liefde en zonder nare familie die je afkeurt omdat ze jou als spiegel zien voor hun eigen tekortkomingen. (Ook natuurlijk alle succes vd wereld aan de rest vd afkickers!)

Moeder van GertJan: Dit is je eigen kind, liefde is alles wat hij nodig heeft. Kijk eens eerlijk naar jezelf en zie dat niets uit het niets komt. Ik vind het persoonlijk niet goed dat je je eigen zoon de rug toekeert alsof het allemaal alleen zijn schuld is. Natuurlijk heeft hij ook schuld maar u ook! Vergeef elkaar en steun elkaar. In uw boodschap hoorde ik vooral uw eigen pijn van uw eigen verleden, en uw pijn van de situatie met uw zoon. Doorbreek dit ipv de pijn weer door te spelen aan Gert Jan. U wilt uw zoon niet verliezen, wat hij ook heeft gedaan. Degene die zelf nog nooit heeft gezondigd mag met stenen gooien.
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#3
azgaza zei:
Ik vond die brief van die moeder ook heftig, er zat echt een boodschap in van 'jij verneukt het, daar wil ik niet onder lijden dus ben je mijn kind niet meer en we zijn lekker heel gelukkig met zijn allen zonder jou'. Misschien komt hij niet sympathiek over maar dan is het duidelijk van wie hij dat zou hebben, de houding van die moeder vond ik echt heel naar om te zien, familie moet stabiel en stevig zijn en iets om altijd op te steunen en je eigen kind kan je niet verstoten, dat vind ik gewoon niet kunnen.
Klik om te vergroten...

Tja, gert jan is een lul maar dat was wel bizar.
Hij is verslaafd aan blowen, niet aan harddrugs.
Hij is niet totaal ontspoort, hij kan zijn emoties nog goed uiten.
Als dat mijn moeder zou zijn zou ik een taart met kots en poep naar der gezicht gooien.
:smilingimp:
en wtf die dennis denkt dat ie breeed is ... istie ook :)
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#4
Afkicken is The Bold & The Beautiful voor de drugsgebruikers :mrgreen:
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#5
ze hebben gewoon een opkikker nodig, das alles
t
tramadolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Angramar Temenos zei:
Serenity zei:
Klopt, maar ze krijgen wel nazorg he. :) Ze worden wel enigzins geholpen nadat het programma afgelopen is. Ik vind het derhalve wel debiel dat de kliniek niks heeft gedaan aan hun 'thuissituatie'. Sommige hadden nog hoge schulden inderdaad, of vrienden die het niet begrepen en nog steeds gebruikten. Of werkloos waardoor ze dus niks te doen hadden.

Dennis is inderdaad weer gaan basen, echt heel zonde. Kon altijd wel om hem lachen, vooral met die waterspuit :grin:
Klik om te vergroten...


Weer gaan basen? Hij deed toch alleen snuif voor de afkick?
Klik om te vergroten...

Nee hij was verslaafd aan het blowen.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
tramadol zei:
Angramar Temenos zei:
Serenity zei:
Klopt, maar ze krijgen wel nazorg he. :) Ze worden wel enigzins geholpen nadat het programma afgelopen is. Ik vind het derhalve wel debiel dat de kliniek niks heeft gedaan aan hun 'thuissituatie'. Sommige hadden nog hoge schulden inderdaad, of vrienden die het niet begrepen en nog steeds gebruikten. Of werkloos waardoor ze dus niks te doen hadden.

Dennis is inderdaad weer gaan basen, echt heel zonde. Kon altijd wel om hem lachen, vooral met die waterspuit :grin:
Klik om te vergroten...


Weer gaan basen? Hij deed toch alleen snuif voor de afkick?
Klik om te vergroten...

Nee hij was verslaafd aan het blowen.
Klik om te vergroten...

Dennis uit seizoen een was toch cocaine, gok en alcohol verslaafd, en dat is toch die gast die was gaan basen ofzo? Jammer.
t
tramadolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sorry niet goed gelezen dacht Dennis uit aflevering 2 foutje :flushed:
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Naam: Niels
Leeftijd: 27 jaar
Verslaving: GHB

Niels gebruikt al speed, XTC en softdrugs sinds zijn twaalfde. Hij kwam met drugs in aanraking via hangjongeren, school en houseparty’s. Hij was een moeilijk opvoedbaar kind en kwam via de jeugdbescherming al snel terecht op internaten en open en gesloten jeugdinrichtingen. Hij was lastig en agressief en vernielde allerlei dingen. Daardoor is hij ook regelmatig in aanraking gekomen met politie en justitie. Sinds zijn achttiende heeft hij niets crimineels gedaan. Wel is hij twee jaar zijn rijbewijs kwijt geweest omdat hij met een fles GHB achter het stuur was aangetroffen. :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
Op zijn zeventiende is hij begonnen met GHB en coke. Hij doet nu drie dagen over een halve liter GHB en drinkt het de hele dag door. Coke gebruikt hij vooral als hij alcohol drinkt.
Niels heeft veel kapot gemaakt door zijn drugsgebruik. Het is uit met zijn vriendin, een relatie van tien jaar. Met haar heeft hij een dochtertje van 1,5 jaar. Zijn dochter heeft hij elke woensdag en om het weekend. Als zij er is gebruikt hij geen drugs, tenminste als ze wakker is.

Staat op de site van afkicken .... wtf!
Nou je hoort het mensen het is dus niet crimineel!

Gewoon doen dus. :P
K
K.nurftLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zo, heb me wel verkeken op die Gert Jan moet ik zeggen, toch vrij treurig als je al die levensverhalen hoort.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nick de Neger zei:
Verder mag ik die Gert-Jan absoluut niet. Zo'n omhoog gevallen pief die gewoon nogsteeds ontiegelijk verwaand is. Verder is het bullshit dat die een prijs wint en dan ook nog naar huis mag bellen... hij zou alleen al fucking blij met die prijs moeten zijn, maar nee hij mag ook nog even ze liefje bellen. Ook heel grappig dat dit stukje net werd uitgezonden nadat er juist gezegd was dat iedereen die eenzaamheid moest overwinnen. Verder was die nog begonnen met blowen omdat die zo'n verwend persoon was en omdat ze familie zo hoog aangeprezen was. Gaat die nu blowen omdat die ook op TV verwend word?
Klik om te vergroten...

Wie is 'die'? Hij heeft een aantal andere redenen genoemd waarom hij begonnen is met blowen.

Vind het wel een grappig programma, leedvermaak is het beste vermaak. Jammer dat die dikke gast weggestuurd is.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#12
^Ja jammer idd, die gast had droge opmerkingen :)
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#13
K.nurft zei:
Zo, heb me wel verkeken op die Gert Jan moet ik zeggen, toch vrij treurig als je al die levensverhalen hoort.
Klik om te vergroten...
Met mijn pink haalde ik een traantje weg bij de klanken van Gert Jan toen hij zijn geschreven woorden omzette in emotiezang wat werdt opgevangen door mijn hoorzintuig.
Het was moeilijk om mijn emoties aan de kant te schuiven en op het rationele pad te blijven, zodat ik 100% achter mijn gesproken woorden kan staan.
Emotie is de viool, souvenir is de strijkstok die beide een facet van jouw werkelijke ik symboliseren waaruit mensen mogelijk oordelen als een rechter met kiespijn.
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#14
@ Britt, het is niet zo dat Gert-jan en z'n moeder hier komen om dit topic te lezen he... Als je wat tegen hun wilt zeggen kun je denk ik beter naar de website van afkicken zelf gaan.
www.afkicken.bnn.nl
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
heftig programma, ik ga het voortaan iig volgen.
n
noizeferatuLid
01-01-2024, 00:00
#16
hoe kan jij daar nu over orrdelen flaffie :tearsofjoy: idioot
K
K.nurftLid
01-01-2024, 00:00
#17
zommes zei:
Vind het wel een grappig programma, leedvermaak is het beste vermaak. Jammer dat die dikke gast weggestuurd is.
Klik om te vergroten...
Idd hij zorgde wel voor wat actie daar :tearsofjoy:
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heb er tot nu toe slechts flarden van gezien. Ik krijg af en toe iets te veel het idee dat het een soort Big Brother is. Het mag wel iets meer gaan over het afkicken zelf wat mij betreft in plaats van de problemen als je een groep verslaafde bij elkaar zet.

Raar, maar wel heel dapper dat die jongeren aan dat programma meedoen. Ga er maar eens zitten dat je voor heel Nederland je verhaal mag gaan vertellen. Ik denk niet dat het er makkelijker op wordt dat je weet dat je bekeken wordt.

Die brief van die moeder gister was wel erg lomp. Ik had ook op zijn minste wel verwacht dat die moeder aan het einde ging zeggen altijd van hem te blijven houden en te hopen dat hij afkickt waarna hij weer terug in het gezin wordt opgenomen. Nu heeft hij er zelf voor gekozen te gaan stoppen en dan krijgt hij daar ook nog even zo'n shitload over zich heen.
k
kate_25Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Uit bepaalde reacties blijkt wel dat sommige mensen geen idee hebben hoe een verslaving een gezin/familie kapot kan maken!
De brief van die moeder was heel goed. Gert-Jan liegt en bedriegt al 10 jaar lang! Hij draait alle gebeurtenissen helemaal om, dit is ook bekent van verslaafde mensen. Hij heeft heel veel mensen pijn gedaan.

Hij heeft zijn kind vanaf dag 1 in de steek gelaten, dat is de waarheid, wie gelooft nou de waarheid van een verslaafde?
Zijn ouders hebben werkelijk alles voor hem gedaan, hem altijd uit de shit geholpen! Maar op een gegeven moment is het klaar, als de familie zelf eraan kapot gaan!
Hij is een aandachttrekker en neemt geen verantwoordelijkheid voor zijn kind! Dat is de waarheid! Hij kijkt niet naar zijn familie om en gebruikt zijn famillie wanneer het hem uitkomt!
Zijn ouders zijn aardige goede mensen die alles doen voor hun kinderen!
Gert jan zit vast in een wereld van zijn eigen leugens!

En die Dennis dan, wat een zorg voor zijn ouders/familie!Dat moet ook zwaar voor ze zijn geweest! En Ries zijn verhaal was erg indrukwekend.

Laterzzzzzz
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
kate_25 zei:
Uit bepaalde reacties blijkt wel dat sommige mensen geen idee hebben hoe een verslaving een gezin/familie kapot kan maken!
De brief van die moeder was heel goed. Gert-Jan liegt en bedriegt al 10 jaar lang! Hij draait alle gebeurtenissen helemaal om, dit is ook bekent van verslaafde mensen. Hij heeft heel veel mensen pijn gedaan.

Hij heeft zijn kind vanaf dag 1 in de steek gelaten, dat is de waarheid, wie gelooft nou de waarheid van een verslaafde?
Zijn ouders hebben werkelijk alles voor hem gedaan, hem altijd uit de shit geholpen! Maar op een gegeven moment is het klaar, als de familie zelf eraan kapot gaan!
Hij is een aandachttrekker en neemt geen verantwoordelijkheid voor zijn kind! Dat is de waarheid! Hij kijkt niet naar zijn familie om en gebruikt zijn famillie wanneer het hem uitkomt!
Zijn ouders zijn aardige goede mensen die alles doen voor hun kinderen!
Gert jan zit vast in een wereld van zijn eigen leugens!

En die Dennis dan, wat een zorg voor zijn ouders/familie!Dat moet ook zwaar voor ze zijn geweest! En Ries zijn verhaal was erg indrukwekend.

Laterzzzzzz
Klik om te vergroten...
jij kent gert-jan in het "echte" leven ook ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."