Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums"AFKICKEN"

"AFKICKEN"

174 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zazuu. zei:
Misschien zelfs paddo's of LSD, kijken wat dat nu met je doet op lange termijn.
Klik om te vergroten...

Het geeft je het leven weer terug. Je komt erachter dat je bent grootgebracht in plaats van opgegroeid.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dacht ik ook. Coke(snuiven) gokken en alcohol. Maar na al die shit die bovenkomt, misschien dat ie daardoor is gaan basen?
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Atropa zei:
Zazuu. zei:
Misschien zelfs paddo's of LSD, kijken wat dat nu met je doet op lange termijn.
Klik om te vergroten...

Het geeft je het leven weer terug. Je komt erachter dat je bent grootgebracht in plaats van opgegroeid.
Klik om te vergroten...

Geef die paddo's / lsd maar aan mij!
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#4
:confused:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het valt me wel heel vaak op dat ze rechts naar boven kijken als ze even niet meer weten wat ze moeten zegen, meestal is dit het geval als ze iets grappigs of nuttigs gaan zeggen. :mrgreen: Verder valt me op dat er zelfs bij dit soort programma's shit gespeeld word etc. Alleen maar om het 'aantrekkelijk' te maken. Als je het zo leuk vind om een junk te zien afkicken trek je een zwerver van straat, sluit hem op in je logeer kamer en hang in alle hoeken van de kamer een webcam. Moet je is kijken hoe grappig / interessant het is om iemand te zien afkicken! Tevens maak je je dan ook nog nuttig voor de 'maatschappij' in plaats van dat je een beetje stom voor je TV aan het weg kwijlen bent.

Verder mag ik die Gert-Jan absoluut niet. Zo'n omhoog gevallen pief die gewoon nogsteeds ontiegelijk verwaand is. Verder is het bullshit dat die een prijs wint en dan ook nog naar huis mag bellen... hij zou alleen al fucking blij met die prijs moeten zijn, maar nee hij mag ook nog even ze liefje bellen. Ook heel grappig dat dit stukje net werd uitgezonden nadat er juist gezegd was dat iedereen die eenzaamheid moest overwinnen. Verder was die nog begonnen met blowen omdat die zo'n verwend persoon was en omdat ze familie zo hoog aangeprezen was. Gaat die nu blowen omdat die ook op TV verwend word? Klote hypocriet kut gezeik. Je zou juist zeggen dat de andere mensen heel even naar huis zouden mogen bellen. Slaat focking nergens op :confused: Vind het overigens wel heel vet voor hem dat die gewonnen heeft en weet dat het super lekker eten is, maar hoe er mee omgegaan word door 'de kliniek' vind ik gewoon hypocriet...

Verder vind ik het maar een wazig programma... afkicken doe je voor jezelf en niet voor de rest van de wereld. Wel voor je naasten daarin tegen, maar die worden er nou net niet direct bij betrokken.

Wel leuk al die woordgrappen in het programma daarin tegen!
- Ze moeten zich houden aan een strak schema
- Jullie krijgen een kook cursus

Nu weet ik ook weer waarom ik geen TV kijk. Ik denk teveel na en vind het dus totaal geen ontspanning :mrgreen:
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ach, stel je niet zo aan. :P Het is trouwens IMO wel het beste programma over drugs en gebruiken wat er te zien is op NL Een Twee en Drie. Op het nieuws hebben ze altijd zo'n filmpje van iemand die van bakpoeder een lijntje legt..
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#7
mss doen ze het ook wel voor zich zelf, maar vinden ze het een grotere motivatie omdat het word uitgezonden op tv?
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nick de Neger zei:
Het valt me wel heel vaak op dat ze rechts naar boven kijken als ze even niet meer weten wat ze moeten zegen, meestal is dit het geval als ze iets grappigs of nuttigs gaan zeggen. :mrgreen: Verder valt me op dat er zelfs bij dit soort programma's shit gespeeld word etc. Alleen maar om het 'aantrekkelijk' te maken. Als je het zo leuk vind om een junk te zien afkicken trek je een zwerver van straat, sluit hem op in je logeer kamer en hang in alle hoeken van de kamer een webcam. Moet je is kijken hoe grappig / interessant het is om iemand te zien afkicken! Tevens maak je je dan ook nog nuttig voor de 'maatschappij' in plaats van dat je een beetje stom voor je TV aan het weg kwijlen bent.

Verder mag ik die Gert-Jan absoluut niet. Zo'n omhoog gevallen pief die gewoon nogsteeds ontiegelijk verwaand is. Verder is het bullshit dat die een prijs wint en dan ook nog naar huis mag bellen... hij zou alleen al fucking blij met die prijs moeten zijn, maar nee hij mag ook nog even ze liefje bellen. Ook heel grappig dat dit stukje net werd uitgezonden nadat er juist gezegd was dat iedereen die eenzaamheid moest overwinnen. Verder was die nog begonnen met blowen omdat die zo'n verwend persoon was en omdat ze familie zo hoog aangeprezen was. Gaat die nu blowen omdat die ook op TV verwend word? Klote hypocriet kut gezeik. Je zou juist zeggen dat de andere mensen heel even naar huis zouden mogen bellen. Slaat focking nergens op :confused: Vind het overigens wel heel vet voor hem dat die gewonnen heeft en weet dat het super lekker eten is, maar hoe er mee omgegaan word door 'de kliniek' vind ik gewoon hypocriet...

Verder vind ik het maar een wazig programma... afkicken doe je voor jezelf en niet voor de rest van de wereld. Wel voor je naasten daarin tegen, maar die worden er nou net niet direct bij betrokken.

Wel leuk al die woordgrappen in het programma daarin tegen!
- Ze moeten zich houden aan een strak schema
- Jullie krijgen een kook cursus

Nu weet ik ook weer waarom ik geen TV kijk. Ik denk teveel na en vind het dus totaal geen ontspanning :mrgreen:
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#9
TrippyShit zei:
Hmm, die heb ik volgensmij niet gezien :openmouth:
Heb je daar een link van toevallig?
Klik om te vergroten...

Zie zaazuu's comment! :grin:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#10
Die Cisca Joldersma van de cda. Als ik die een keer voor mn auto krijg :openmouth:
Zo weet echt niet waar ze het over heeft.
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#11
TrippyShit zei:
Die Cisca Joldersma van de cda. Als ik die een keer voor mn auto krijg :openmouth:
Zo weet echt niet waar ze het over heeft.
Klik om te vergroten...

Is er weer een nieuwe aflevering? ik kan de nieuwe helemaal niet vinden op uitzendinggemist.nl :confused:
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
zondag komt aflevering 3 op tv,
kun je nu al kijken op 't net.

http://www.bnn.nl/page/afkicken/22f082d ... 6bfc14a13f


en ik denk dat je zondag of maandag dan aflevering 4 kan kijken op t net


VInd het opzich wel een leuk programma. Lijkt net of die begeleidster niet weet waar ze mee bezig is af en toe. Denk even logisch na vrouwke
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#13
Serenity zei:
TrippyShit zei:
Die Cisca Joldersma van de cda. Als ik die een keer voor mn auto krijg :openmouth:
Zo weet echt niet waar ze het over heeft.
Klik om te vergroten...

Is er weer een nieuwe aflevering? ik kan de nieuwe helemaal niet vinden op uitzendinggemist.nl :confused:
Klik om te vergroten...

Nee, dat is niet van afkicken :wink: Is van nova ofzo geloof ik over het paddo verboden. Die link staat hier ergens in het topic..
B
BymoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Screwdriver zei:
ik ben erg benieuwd hoe het tegenwoordig met die Dennis gaat

leek me een aardige, grappige en intelligente gozer maar na het programma is ie juist helemaal de weg kwijtgeraakt

er moet toch wel iemand op internet zijn die hem kent en kan vertellen hoe het met 'm is?
Klik om te vergroten...

Het raakte mij diep om te horen dat hij niet gestopt was en zelfs begonnen was met basen. Hij zag er zo lusteloos uit, alsof hij alle hoop op een leuk leven opgegeven had. Ik vond het erg omdat hij tijdens het afkicken zo'n leuke gozer was. Ik vond ik het prachtig hoe hij altijd de humor behield, vrolijk de handen uit de mouwen stak om bv de toiletten schoon te maken, en spot dreef met 'de gekte van de verslaving' .

Het verhaal van Mike raakte mij ook. In het begin brak het mijn hart om hem bezig te zien en zijn verhaal te horen. Onder zijn stoere uiterlijk schuilde een jongen die het moeilijk had, en ik twijfelde of hij mentaal wel sterk genoeg was om ervan af te komen, want bijster intelligent kwam hij niet over (en is hij ook niet). Maar mijn medelijden sloeg om in vreugde naarmate het duidelijk werd dat hij toch clean zou blijven. In het begin zag hij er niet uit en stond zijn kaak nog scheef van de speed/pillen. Maar als je hem dan zag 2 maanden later had hij terug glinstering in zijn ogen, en kon hij zijn mond terug wat normaler houden. Hij ziet er misschien gevaarlijk uit maar hij heeft echt een goed hart. Dat bleek ook uit wat hij zei over mensen helpen met hun problemen, dat hij daar gelukkig van wordt. Voor marco had ik ook veel respect.
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ries is inderdaad wel een schatje en doet niet zo overdreven. Dat speed bekend staat als in pilvorm zat ik ookal raar bij te kijken. Vind het écht heel dom dat ze daar dan niet even verder naar onderzoeken hoe het écht zit.
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#16
^ Die mening deel ik zeker met je. Vooral over Mike. Ik denk eigenlijk dat hij best hersens heeft maar z'n omgeving en verleden weerhoudt hem een beetje om er gebruik van te maken. Maar die Mike heeft me aangegrepen, ontzettend.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat gedicht wat ie alcoholist ging voorlezen over angst, was zo enorm herkenbaar voor mij. Angst voor het leven vooral, terwijl alle dingen die gebeurt zijn waar ik bang voor was en als ik er zo aan terug denk hou ik er alleen een hele erge schaamte gevoel aan over en ga ik het verdringen. Ik weet dat er nog veel meer van die dingen gaan gebeuren en het maakt me steeds minder uit, maar als ik erover ga nadenken ontstaat er toch weer die angst.
Ook dat je wordt geconfronteerd nadat je bent gestopt met drugs met dingen die tijdens je gebruik allemaal gebeurt zijn. Echt zóóó enorm herkenbaar he. Leuk programma :) Had de vorige delen ook allemaal gezien een jaar terug volgens mij..
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb vanavond ook weer voor de buis gezeten om dit fantastische programma te checken. Ik ben inmiddels groot fan van Dennis (veel praatjes, maar serieus in het afkicken en kan daarnaast ook nog eens koken!) en Niels ("drugs neem je toch niet omdat je ergens mee zit; gewoon om hard te gaen!"). Er zit, zoals Niels dat zo mooi zegt, wat meer "actie" in dit seizoen. Lekker veel klierende mensen, dingen slopen enzo... helemaal top. Volgende week zit ik weer aan de beeldbuis vastgekluisterd.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bymo zei:
Screwdriver zei:
ik ben erg benieuwd hoe het tegenwoordig met die Dennis gaat

leek me een aardige, grappige en intelligente gozer maar na het programma is ie juist helemaal de weg kwijtgeraakt

er moet toch wel iemand op internet zijn die hem kent en kan vertellen hoe het met 'm is?
Klik om te vergroten...

Het raakte mij diep om te horen dat hij niet gestopt was en zelfs begonnen was met basen. Hij zag er zo lusteloos uit, alsof hij alle hoop op een leuk leven opgegeven had. Ik vond het erg omdat hij tijdens het afkicken zo'n leuke gozer was. Ik vond ik het prachtig hoe hij altijd de humor behield, vrolijk de handen uit de mouwen stak om bv de toiletten schoon te maken, en spot dreef met 'de gekte van de verslaving' .

Het verhaal van Mike raakte mij ook. In het begin brak het mijn hart om hem bezig te zien en zijn verhaal te horen. Onder zijn stoere uiterlijk schuilde een jongen die het moeilijk had, en ik twijfelde of hij mentaal wel sterk genoeg was om ervan af te komen, want bijster intelligent kwam hij niet over (en is hij ook niet). Maar mijn medelijden sloeg om in vreugde naarmate het duidelijk werd dat hij toch clean zou blijven. In het begin zag hij er niet uit en stond zijn kaak nog scheef van de speed/pillen. Maar als je hem dan zag 2 maanden later had hij terug glinstering in zijn ogen, en kon hij zijn mond terug wat normaler houden. Hij ziet er misschien gevaarlijk uit maar hij heeft echt een goed hart. Dat bleek ook uit wat hij zei over mensen helpen met hun problemen, dat hij daar gelukkig van wordt. Voor marco had ik ook veel respect.
Klik om te vergroten...


Heeft iemand een link van de aflevering? Dat was die live uitzending toch? Om te kijken hoe iedereen er toen voor stond.. Die heb ik niet gezien :openmouth:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Serenity zei:
Klopt, maar ze krijgen wel nazorg he. :) Ze worden wel enigzins geholpen nadat het programma afgelopen is. Ik vind het derhalve wel debiel dat de kliniek niks heeft gedaan aan hun 'thuissituatie'. Sommige hadden nog hoge schulden inderdaad, of vrienden die het niet begrepen en nog steeds gebruikten. Of werkloos waardoor ze dus niks te doen hadden.

Dennis is inderdaad weer gaan basen, echt heel zonde. Kon altijd wel om hem lachen, vooral met die waterspuit :grin:
Klik om te vergroten...


Weer gaan basen? Hij deed toch alleen snuif voor de afkick?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."