Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMaken drugs je gelukkig?

Maken drugs je gelukkig?

83 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
I
IrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
kapitein-x zei:
Drugs moeten slagroom op de taart des levens zijn. Is de taart al niet geslaagd dan dient slagroom alleen maar als een soort camouflage-middel.
Klik om te vergroten...

:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Irie zei:
kapitein-x zei:
Drugs moeten slagroom op de taart des levens zijn. Is de taart al niet geslaagd dan dient slagroom alleen maar als een soort camouflage-middel.
Klik om te vergroten...

:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Prachtige metafoor.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#3
NorthernLightBE zei:
kapitein-x zei:
Drugs moeten slagroom op de taart des levens zijn. Is de taart al niet geslaagd dan dient slagroom alleen maar als een soort camouflage-middel.
Klik om te vergroten...

Ervaring leert dat je ook teveel slagroom op je taart kan doen, dat dan weer de smaak van de taart ten slechte komt. De een vind een taart met veel slagroom lekker, de ander houdt van een klein laagje. Maar je kan zeker teveel slagroom op je taart doen, die oorspronkelijk wel heel goed was, maar door het teveel aan slagroom minder smaakt. En de slechte smaak van teveel slagroom kun je niet camoufleren door nog meer slagroom.


Of ga ik nu te ver? :confused:
Klik om te vergroten...

Nou sorry hoor, maar als ik per ongeluk te veel slagroom op mijn taart heb dan haal ik er gewoon een beetje vanaf. Dat werkt voor mij prima. Of ik pak een nieuw stukje, mocht het kleine overgebleven beetje slagroom nog steeds de smaak van te veel slagroom bevatten.

Ik ben trouwens meer van de brownies of muffins dan van taart. Taart is me te deftig.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
DrippTone zei:
muffins
Klik om te vergroten...

Of cookies! En allebei met chocolate chips yeah :grin:

En pannekoeken natuurlijk. :P

Ach ja, het is zoals met peuken, alcohol, eten enzo. Alles waarmee je jezelf beloont en dat dus dopamine vrijmaakt word je niet gelukkig van, maar het voelt wel lekker :P
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Drientje zei:
Ja want heroïne is namelijk de enige drugs die er bestaat.
Klik om te vergroten...

zie jij iemand die dat beweert dan?
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Drientje zei:
Ja want heroïne is namelijk de enige drugs die er bestaat.
Klik om te vergroten...

Zekers!
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
GoofyPontier zei:
Als ik kijk naar de effecten van Heroine moet je er op het moment dat je het gebruikt intens gelukkig van worden. helaas wordt je na het fijne, ontspannen gevoel, weer heel erg ziek en ongelukkig over je situatie. Dus het is maar tijdelijk. Zelf zou ik er niet aan beginnen. als je eraan verslaafd bent, voel je, je of "stoned/gelukkig" of ziek en depressief. Lijkt me niet echt een fijn leven.
Klik om te vergroten...
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ze laten me vaak zien waar ik gelukkig van wordt. Doen me beseffen wat er echt toe doet.

Maar uiteindelijk moet ik zelfs iets doen met die informatie om echt gelukkig te worden.

Ik weet nu nog niet wat ik wel en niet ga laten later wat betreft drugs. Zo lang ik kan, wil ik gewoon blijven gebruiken. :grin:
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Sublimo zei:
Ze laten me vaak zien waar ik gelukkig van wordt. Doen me beseffen wat er echt toe doet.

Maar uiteindelijk moet ik zelfs iets doen met die informatie om echt gelukkig te worden.
Klik om te vergroten...

(Y) klopt helemaal.

Goed bezig.. :wave:
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#10
drugs maken me niet gelukkig maar ook niet ongelukkig, ik vind dat ze sommige momenten in het leven veraangenamen of intenser maken

greetz mattski
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Sublimo zei:
Ze laten me vaak zien waar ik gelukkig van wordt. Doen me beseffen wat er echt toe doet.
Klik om te vergroten...

Bij mij doen enkel GHB, XTC, Alcohol en speed dat. Vooral met GHB is dat heel erg, daarom is het zo vet. :hearteyes:

Bij downers (buiten die 2) en coke is het eerder: Blinded by me you can't see a thing :grin:
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#12
DrippTone zei:
NorthernLightBE zei:
kapitein-x zei:
Drugs moeten slagroom op de taart des levens zijn. Is de taart al niet geslaagd dan dient slagroom alleen maar als een soort camouflage-middel.
Klik om te vergroten...

Ervaring leert dat je ook teveel slagroom op je taart kan doen, dat dan weer de smaak van de taart ten slechte komt. De een vind een taart met veel slagroom lekker, de ander houdt van een klein laagje. Maar je kan zeker teveel slagroom op je taart doen, die oorspronkelijk wel heel goed was, maar door het teveel aan slagroom minder smaakt. En de slechte smaak van teveel slagroom kun je niet camoufleren door nog meer slagroom.


Of ga ik nu te ver? :confused:
Klik om te vergroten...

Nou sorry hoor, maar als ik per ongeluk te veel slagroom op mijn taart heb dan haal ik er gewoon een beetje vanaf. Dat werkt voor mij prima. Of ik pak een nieuw stukje, mocht het kleine overgebleven beetje slagroom nog steeds de smaak van te veel slagroom bevatten.

Ik ben trouwens meer van de brownies of muffins dan van taart. Taart is me te deftig.
Klik om te vergroten...

Northernlights is duidelijk te filosofisch voor dripptone :grin:
j
jooriesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Of drugs gelukkig maken is voor iedereen anders. Net als met geld, voor sommige is het heel belangrijk en voor andere niet.
Drugs zijn er in veel soorten, iedereen wil zijn eigen soort drugs.
Mijn leven zou een stuk anders zijn zonder geestverruimende drugs, paddo's wiet LSD etc. hebben een groot aandeel in mijn leven.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Petrovic zei:
Hoe zie jij het?
Klik om te vergroten...
Ik krijg daar hetzelfde gevoel bij als wanneer mensen zeggen dat geld gelukkig maakt. Volgens mij verwar je tijdelijke blijdschap dan met geluk. Stel jezelf de vraag eens of je ongelukkig zou zijn als je geen drugs meer kon gebruiken. Als je daar bevestigend op moet antwoorden, dán zit er iets niet goed.

Ik stel andere prioriteiten.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja, drugs kunnen mij geluksmomenten geven.
Maar echt gelukkig, neen.
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#16
De ervaringen die ik opgedaan heb met MDMA en paddo's hebben hebben een geweldige indruk op mij achter gelaten. Ik vind geluk een moeilijk iets om over te oordelen. Maar aan het beetje geluk dat ik op dit moment heb, hebben drugs zeker een bijdrage geleverd.
l
lipsticknmascaraLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gelukkig is een groot woord en nooit op willen geven ook. Laat ik het zo stellen, ik kan ook makkelijk gelukkig zijn zonder drugs. Ik vind drugs dan weer wel vaak geestverruimend, omdat je op een andere manier tegen alles aan kunt kijken. Maar mediteren is daar ook een goede oplossing voor. Voorlopig zou ik Psychadelica en MDMA niet op willen geven, puur en alleen omdat ik het niet zo bijzonder vaak doe en dat de dingen zijn waar ik echt van kan genieten en plezier van kan hebben. Maar echt gelukkig zijn dat doe ik zelf, niet de drugs :)
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
lipsticknmascara zei:
Gelukkig is een groot woord en nooit op willen geven ook. Laat ik het zo stellen, ik kan ook makkelijk gelukkig zijn zonder drugs. Ik vind drugs dan weer wel vaak geestverruimend, omdat je op een andere manier tegen alles aan kunt kijken. Maar mediteren is daar ook een goede oplossing voor. Voorlopig zou ik Psychadelica en MDMA niet op willen geven, puur en alleen omdat ik het niet zo bijzonder vaak doe en dat de dingen zijn waar ik echt van kan genieten en plezier van kan hebben. Maar echt gelukkig zijn dat doe ik zelf, niet de drugs :)
Klik om te vergroten...
Dat dus.
v
vaarklaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je hebt 'goed voelen' en gelukkig zijn, dat zijn twee hele verschillende dingen. Maar als je gelukkig bent is de kans aannemelijk dat je je goed voelt.

Drugs kunnen ervoor zorgen dat je je 'goed' voelt, puur een chemische wisselwerking wat geforceerd en gepushed wordt door bepaalde middelen. Heeft totaal niks met gelukkig zijn te maken.

Drientje zei:
lipsticknmascara zei:
Maar echt gelukkig zijn dat doe ik zelf, niet de drugs :)
Klik om te vergroten...
Dat dus.
Klik om te vergroten...
Precies

Ook al kunnen bijv psychedelica bepaalde inzichten geven die kunnen leiden tot geluk. Het is nog steeds de persoon die klaar is voor dergelijke inzichten en nog belangrijker, dat er ook daadwerkelijk wat mee gedaan wordt.

En dan nog wat wijze woorden er tegen aan smijten (niet van mij):

"Het leven is een gedachteloze herhaling--het blijft als een wiel op dezelfde manier doordraaien tot op het moment dat je opmerkzaam wordt. Daarom wordt het door de boeddhisten het rad van leven en dood genoemd--het rad van de tijd. Het beweegt zich als een wiel: op de geboorte volgt de dood, op de dood volgt de geboorte; op liefde volgt haat, op haat volgt liefde; op succes volgt falen en op falen volgt succes. Let maar eens op!

Als je het een paar dagen kunt gadeslaan zul je zien dat er zich een patroon aftekent, een patroon in de vorm van een wiel. De ene dag, op een mooie ochtend, voel je je zo lekker en zo gelukkig; de volgende dag ben je zo mat en duf dat je aan zelfmoord gaat denken. En gisteren was je nog zo vol leven, zo intens gelukkig dat je God ervoor dankte, dat je je innig dankbaar voelde, en vandaag kun je niets dan klagen en vind je je leven geen zin hebben... En zo gaat het door, maar je ziet het patroon niet.

Als je het patroon eenmaal ziet kun je eruit stappen."
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Drugs kunnen je op het moment ook doodongelukkig maken (ie. bad trips), maar daarna kan je er wel weer gelukkiger van worden, in de zin van iets leren van psychedelica. Je zou het "je leven beteren" kunnen noemen, maar ik vind dat zo een schrale uitspraak.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."