Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMaken drugs je gelukkig?

Maken drugs je gelukkig?

83 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als drugs je niet gelukkiger maakt zit er denk ik wel wat fout.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
En niet te vergeten zijn het vooral de situaties waarin ik mij bevind en de mensen waarmee ik omga waar ik gelukkig van word, niet de drugs zelf. Uiteindelijk een nee dus.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Op korte termijn maken drugs wel gelukkig, lange termijn niet.. :(
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#4
Drugs maken me niet gelukkig maar helpen me wel het laatste masker te laten verdwijnen en mij een totaal gevoel van geluk te geven .
Met MDMA ben ik de gelukkigste man van de wereld en kan ik me volledig laten gaan.

Met alcohol heb ik dat minder , is lekker maar tot een grens.

Drugs kan een hulpmiddel zijn en is niet de veroorzaker want dat ben je zelf :hearteyes:
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#5
spacelord zei:
Zijn er drugs die je gelukkig maken (algemeen gelukkig dus geen kortstondig intens geluk)? Zo ja welke zijn dat volgens jou?
Klik om te vergroten...
Nee die zijn er absoluut niet. Ze kunnen wel een leegte opvullen in je leven maar dat is op de lange termijn niet iets waar je gelukkig van wordt.

spacelord zei:
Ik dacht altijd aan cannabis maar daar begin ik steeds meer negatieve effecten van te merken. Van Psychedelische drugs (voornamelijk paddo's) heb ik alleen maar positieve effecten (tot op heden, geen idee hoe dat in de toekomst gaat zijn ik gebruik het nog geen 2 jaar ong 1 keer per 2 maand).
Klik om te vergroten...
Cannabis versterkt je gevoel. Psychedelische drugs ook, ik merk dat ik er héél gevoelig van wordt. Het laat je wel op een andere manier denken en dingen vanaf een ander perspectief bekijken waardoor je misschien in kan zien hoe jij jezelf gelukkiger kan maken.

spacelord zei:
Zijn er drugs die je nooit zou opgeven?
Klik om te vergroten...
Zoals ik het nu bekijk zal ik voorlopig wel een paar keer per jaar trippen. Maar zoals EI zegt, zeg nooit nooit. Misschien ben ik er over een paar jaar wel klaar mee. Misschien niet.

spacelord zei:
Tell me :wink:
Klik om te vergroten...
I just did. Wat denk je er zelf over? En zijn er drugs waarvan je denkt dat jij ze nooit op zal geven?
E
EendagsvliegLid
01-01-2024, 00:00
#6
Afhankelijk van je levensstijl.

Bij mijn levensstijl (gezond eten, sporten, afzien) geeft psychedelica mij langdurig genot. Bij iemand die op straat leeft, zou langdurig gelukkig worden als hij af en toe heroïne spuit om even zijn ellende te vergeten, en te weten dat hij altijd nog terug kan vallen in een veilige roes (fucking zielig eigenlijk)..
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#7
spacelord zei:
Tell me :wink:
Klik om te vergroten...
I just did. Wat denk je er zelf over? En zijn er drugs waarvan je denkt dat jij ze nooit op zal geven?[/quote]

Naar mijn mening maken drugs niet gelukkig maar geven net dat beetje meer aan je leven om je gelukkig te kunnen maken (heb het over bepaalde drugs nl psychedelica, pep etc maken je gewoon kapot na verloop van tijd). Psychedelische drugs laten je zien hoe je gelukkig kan worden maar maken je niet gelukkig.

Ik denk dat ik nog wel een tijdje ga trippen maar na een jaar of 5 zal dat wel gedaan zijn (gewoon omdat ik alles er heb uit gehaald wat ik er uit kan halen en er geen behoefte meer aan ga hebben). Blowen is 4 life :stoned: maar MET MATE!
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Net zoals pep je kapot maakt op den duur doet wiet dat ook, niet met 2 maten gaan meten he.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oom Klaas zei:
Net zoals pep je kapot maakt op den duur doet wiet dat ook, niet met 2 maten gaan meten he.
Klik om te vergroten...

Ja natuurlijk maar alles hangt af van intensiteit en hoelang je het al gebruikt. Mij ga je niet zeggen dat die 2 even slecht zijn
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat zeg ik ook niet, maar pep hoeft je dus ook niet kapot te maken op den duur.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#11
Drugs moeten slagroom op de taart des levens zijn. Is de taart al niet geslaagd dan dient slagroom alleen maar als een soort camouflage-middel.
De grens tussen zin hebben in iets (een leuke uitstapje) en ergens naar verlangen (pauze!) zal iedereen voor zichzelf moeten trekken.
Iedereen heeft recht op zijn experimentele fase, maar iemand die bijna dagelijks blowt maakt mij niet wijs dat dit slagroom op de taart is - want daarvoor is het dan echt niet speciaal genoeg meer.

Verder geloof ik wel in de mogelijkheid dat bepaalde drugs een therapeutisch effect hebben, waardoor mensen in het dagelijks leven van bepaald beperkingen bevrijd kunnen worden. En dat draagt dan uiteraard bij tot geluk.
Maar ook dit kan weer ´misbruikt´ worden. Want als ik hoor dat iemand meer dan honderd ayahuasca trips achter de rug heeft, en dan nog zoekende is (graaf graaf) dan vraag ik me wel af of een sabbatical niet een ideetje is. Even helemaal nuchter met je kop in de wind.
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#12
Drugs maakt tijdelijk gelukkig, maar op langer termijn alleen maar ongelukkig.
I
IrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
kapitein-x zei:
Drugs moeten slagroom op de taart des levens zijn. Is de taart al niet geslaagd dan dient slagroom alleen maar als een soort camouflage-middel.
Klik om te vergroten...

:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Irie zei:
kapitein-x zei:
Drugs moeten slagroom op de taart des levens zijn. Is de taart al niet geslaagd dan dient slagroom alleen maar als een soort camouflage-middel.
Klik om te vergroten...

:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Prachtige metafoor.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#15
gelukkig niet maar het maakt het leven wel leuker
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Maken drugs je gelukkig?
Klik om te vergroten...
Ja. Zoals geld ook gelukkig maakt.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Over een week ben ik dol gelukkig met drugs op :grin:
d
drugsgebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Algemeen geluk vind ik een te ongrijpbaar begrip

voor mij zit geluk in momenten en herinneringen en ja, drugs dragen daar positief aan bij.
het is voor mij persoonlijk alleen een positieve invloed op het geluk, als het speciaal blijft en ik heb er dan ook voor gekozen om het gewoon af en toe te doen.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#19
Drugs maken gelukkig zolang je geluk niet van drugs afhangt.
Zo dat vond ik een mooie van mezelf :P ..

Drugs die ik nooit zou opgeven zijn:
1x in de zoveel tijd trippen: Ik merk altijd na lange tijd weer dat ik een soort heimwee naar een tripje krijg weer.

Alcohol: Vind ik gewoon heel erg plezierig..
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#20
TrippyShit zei:
Drugs die ik nooit zou opgeven zijn:
1x in de zoveel tijd trippen: Ik merk altijd na lange tijd weer dat ik een soort heimwee naar een tripje krijg weer.

Alcohol: Vind ik gewoon heel erg plezierig..
Klik om te vergroten...

+1 Een jointje op z'n tijd is ook lekker maar ik zou het rapper opgeven dan alcohol.
En trippen... It's a lifestyle.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."