Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums13 jaar en dan al drugs?

13 jaar en dan al drugs?

151 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#1
tomzor zei:
Ja, als die vergelijking getrokken wordt is het inderdaad belachelijk. De onverschilligheid die veroorzaakt wordt door het blowen, het enorm afgenomen concentratievermogen en vanwege de desinteresse is school vaak verleden tijd. Dat noemt een onafhankelijke organisatie als Jellinek ook uitdrukkelijk. Dus geen gesubsidieerde eenzijdige zoveel mogelijk choquerende kutsite als alcoholinfo, met hun fabeltjes dat alcohol na 2 dagen pas afgebroken is.

Maar maakt niet uit, praat jullie gebruik maar goed, ik betaal jullie uitkering wel via de belasting. Als jullie het maar niet aan een 13-jarigen aanraden. Dat is natuurlijk gestoord.
Klik om te vergroten...


Ik kon het niet beter zeggen :)
t
tomzorLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oom Klaas zei:
Wat een idioterie hier zeg, sommige dingen die hier gezegd worden zouden bijna strafbaar gesteld moeten kunnen worden.
Klik om te vergroten...

Inderdaad. Aanzet tot zware mishandeling of iets dergelijks :P
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Doe wat je nie late kan
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik betwijfel alleen of de ts wel echt 13 is...
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#5
dertien en half dan
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#6
Winehouse zei:
dertien en half dan
Klik om te vergroten...

Whahaha
maar ik lees hierboven goede argumenten om het niet te doen en uiteindelijk komt het tot een vette discussie naar elkaar toe hou het toch lekker ontopic :)
N
NoarxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind dat je drugs moet gebruiken om iets aan te vullen op het leven dat je al hebt.
Niet om het te vluchten of om te doen omdat het wel stoer is.

Op 13 jaar is je brein nog volop in ontwikkeling en loop je niet tegen dusdanige problemen aan die je beter zou kunnen begrijpen door het gebruik van psychedelica. Ten eerste omdat je nog niet tegen zulke problemen aan loopt, ten tweede omdat je nog niet in staat bent een trip op de juiste manier te interpreteren en ten derde omdat je niet in staat bent de situatie te relativeren stel dat je fout zou gaan.
N
NoarxLid
01-01-2024, 00:00
#8
heroesss zei:
Op die leeftijd zijn je hersens inderdaad nog niet uitgegroeid dus drug is op die leeftijd zeker geen goed idee, maar daar had je zelf ook wel op kunnen komen.
Klik om te vergroten...
Die opmerking haalt zichzelf onderuit :P
Als je hersens nog in ontwikkeling zijn kan het zijn dat je daar dus niet op komt? :P
t
tomzorLid
01-01-2024, 00:00
#9
Noarx zei:
heroesss zei:
Op die leeftijd zijn je hersens inderdaad nog niet uitgegroeid dus drug is op die leeftijd zeker geen goed idee, maar daar had je zelf ook wel op kunnen komen.
Klik om te vergroten...
Die opmerking haalt zichzelf onderuit :P
Als je hersens nog in ontwikkeling zijn kan het zijn dat je daar dus niet op komt? :P
Klik om te vergroten...

Haha, droog :grin:
S
SunseedLid
01-01-2024, 00:00
#10
De TS heeft dit topic forum al lang opgegeven jongens..
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Noarx zei:
heroesss zei:
Op die leeftijd zijn je hersens inderdaad nog niet uitgegroeid dus drug is op die leeftijd zeker geen goed idee, maar daar had je zelf ook wel op kunnen komen.
Klik om te vergroten...
Die opmerking haalt zichzelf onderuit :P
Als je hersens nog in ontwikkeling zijn kan het zijn dat je daar dus niet op komt? :P
Klik om te vergroten...

Als je hersens in ontwikkeling zijn wil het niet zeggen dat je niet kunt nadenken.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#12
KoxBox zei:
Ik vind het nogal opmerkelijk dat je al aan trippen denkt op die leeftijd... Ik wist toen zelf niet eens wat dat was.
Klik om te vergroten...

ik ook niet, ongeloofelijk hoe snel de jeugd nu met drugs begint.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben nog steeds blij dat ik het gedaan heb.
L
LADdLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sublimo zei:
KoxBox zei:
Ik vind het nogal opmerkelijk dat je al aan trippen denkt op die leeftijd... Ik wist toen zelf niet eens wat dat was.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, ik ben zelfs pas op mijn 14de/15de begonnen met het roken van sigaretten. Toen wist ik dus echt nog niks af van drugs.
Klik om te vergroten...

haha,, dat is in mijn omgeving best wel anders...
laatst nog gevraagd door n paar jongens van 12 of ik wiet voor ze kon regelen
(niet gedaan natuurlijk,, goede verantwoordelijke 15jarige ben ik toch xD)
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Op zich lijkt negen me ook best een mooie leeftijd.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Deranged zei:
Op zich lijkt negen me ook best een mooie leeftijd.
Klik om te vergroten...
0 lijkt me een mooie leeftijd.

Een ex van me die was verslaafd aan heroine geboren en de moeder bleef zelfs geven na de geboorte, tot de kinderbescherming ingreep, omdat ze bang was dat haar dochter anders dood zou gaan.

Zieke wereld. :kots:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tja, vrouwen.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#18
Deranged zei:
Tja, vrouwen.
Klik om te vergroten...
haha
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik spreek uit eigen ervaring, niet doen is veel te vroeg. Ben op me 13e met coke / speed / xtc begonnen en ben nu 16 dus heb ongeveer 3 jaar gesnoven en pillen gepakt. Maar gewoon niet doen is het beste, maar ik ben nu al 3 maanden clean dus met mij gaat het wel weer de goede kant op.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#20
13 jaar?? god, dat vraagt om problemen. Het enige pluspunt is dat je psychedelica wil gebruiken in tegenstelling tot bv sos of pillen (wat op die leeftijd alleen maar van kwaad naar erger leidt).

Zoals hier al veel gezegd is, is trippen op je 13e volledig af te raden. Niet omdat je hersenen dat fysiek niet zouden aankunnen (bij andere culturen en stammen werden paddestoelen gegeven op die leeftijd als inwijding) maar omdat psychedelica je een drastisch andere kijk op het verloop en de samenstelling van de samenleving geven, een kijk die haaks staat op hoe je verwacht wordt te kijken naar de maatschappij. Ik merk bij mijzelf dat ik geregeld in botsting kom wegens het relativeren van onze normen, opvattingen en waarden (beste voorbeeld is dat je half in coma zuipen maatschappelijk aanvaard is, zet maar is op facebook '...was straalbezopen vorige nacht' vs '...heeft een joint gerookt en spaced lekker weg'. Ra ra welke van de 2 gaat het meeste commotie opwekken die toch duidelijk het minst schadelijke is=>ik woon in Belgie, weet niet precies hoe de norm daar geld over cannabis, of het al dan niet aanvaard is).
Jij bent nu nog volop in ontwikkeling op zoek naar je eigen identiteit en staat onder invloed van enorm veel richtinggevende factoren die deze mee helpen bepalen. Je ouders, vrienden en school sturen je in een bepaalde richting (ouders en school normaal gezien de richting die je een 'zinvolle' plaats in de maatschappij moeten geven).
Als je nu al gaat beginnen met trippen versplintert je 'ik' en aangezien je op die leeftijd onmogelijk kan begrijpen hoe de samenleving gestructureerd is en op welke manier deze werkt, kan je te maken hebben met een goede portie identiteitsproblemen, misschien zelfs psychoses (dit is maar een gok).

Toen ik begon met trippen (op mijn 17e), deed ik dat puur voor het visuele aspect en nam ik nooit veel. Van de moment dat ik 1 keer visueel hard wilde gaan stak ook het mentale effect de kop op met als resultaat een retourtje richting bad trip land. Sinsdien heb ik ontzag voor hallucinogenen en gebruik ik ze met verstand en diepere bedoelingen namelijk mijzelf en mijn omgeving beter de begrijpen en in harmonie hiermee te kunnen samenleven zonder mij er tegen af te zetten (ben er echter nog niet helemaal in geslaagd maar de bedoeling is er al :grin: ) en afstand doen van mijzelf, mijn ego.

De goede en nuttige kant van psychedelica, hetgeen ze een goede naam zou moeten geven, is echt buiten bereik van iemand die pas op middelbaar onderwijs zit. Concentreer je op school, laat dit nog een paar jaar rusten, weet wat je doet en waar je aan begint. Nu al met drugs beginnen (zelfs een joint is echt al een zeer slecht idee aangezien dit de drempel, de eerste stap is) zal zelden goed aflopen. Niet per se qua verslaving maar qua desinteresse voor je studies en andere zaken. Ik ga niet uitleggen waarom maar mede-psychonauten snappen vast wel wat ik bedoel :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...345678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."