Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums13 jaar en dan al drugs?

13 jaar en dan al drugs?

151 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
x
xtRaymonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Settle them bithes (ik was altijd al een clown.)

Kijk ik was 11 toen ik mijn eerste joint rookte, nadat ik pas begreep dat mijn opa mij helemaal geen geheugenpilletjes gaf maar een benzodiazepine. Leuke binnenkomer flunitrazepam...
Ik werd ooit 13 alwaar mijn eerste XTC pilletje met wat amfetamine naar binnen gingen (beiden overigens nassaal, wat via de neus betekent groene mensen.)
Toen ik 16 werd, na lang gefeest te hebben, verschafte ik mijzelf een dosering cocaïne van een volledige...een hele...1 gram ja!
Dit stond ten grondvoete van het hele jaar 16 van mij, waarin ik tevens heroïne, lsd, 2cb, DOB, mescalline, en maagzout/baking soda/ammoniak in de pan op het vuur zette waarmee ik mijn coke omzette in base coke of crack.
Ik was er laat-maar-zeggen vroeg bij (the early bird sit at the table and eat first, my ni##ers need work... Mommy buggin' ripping my t-shirt, we can kick it until my feet hurt.)

Toen ik 18 werd (het schijnt zo te zijn...) dacht ik mezelf tegoed te doen aan een pakje tabak (ik begon sigaretten te roken wat ik jarenlang verafschuwde want die eikel deed het ook!)

Tumultueuze samenhang is de korte omschrijving op psychiatrisch vlak (maar kijk mijn woordenschat.)

Ik pleit voor 13 jaar drugsvrij, waarbij ik de negatieve eigenschappen van gebruik prefereer boven de positieve.
Voor je ontwikkeling is het beter om eigenschappen zoals naïviteit, agressie, auto-mutilatie, zelfgenezing, argwaan of achterdocht, paniek of paranoïde en zelfverheerlijking zo min mogelijk te stimuleren op extreem vlak (vandaar mijn naam!)
x
xtRaymonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik gaf slechts aan dat mijn 'woordenschat' iets is wat ik zelf rem, om niet te duur over te komen.

Ik tel overigens niet in getallen, maar in nummers (wat weer op zinsopbouw kan slaan, duh!)

Wel fijn dat je mijn leven uit-de-lucht-gegrepen vind...
Aan het eind van de rit is de strijd nog niet voorbij, maar blijkt dit juist het ondoorgrondelijke begin van je missie.
Een missie waar velen onderdoor kunnen komen d.m.v. naïef, impulsief, compulsief, seperaat en isolatief gedrag.

Ik heb de eigenschap om ook na mijn verleden positief in het leven te staan en mezelf op fouten en tekortkomingen te wijzen, indien noodzakelijk.
Ik vind het minder interessant wat andere mensen graag op een andere wijze bevatten, alwaar ik mijn interesse natuurlijk niet constant probeer te verleggen.

Google is slechts een aanvullend schema wat door Jan Modaal aangepast kan worden.
Het bevat basis informatie, aangevult met kennis van zake.
B.t.w. je kunt beter het recept voor MDMA niet in eerste instantie van internet overnemen, want er wordt vermeld dat je met 31% zoutzuurgas je eindprodukt kunt vormen terwijl dit onderdruk veroorzaakt en je erg te kampen krijgt met implosies... Dank je wel google
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#3
xtRaymon zei:
Settle them bithes (ik was altijd al een clown.)

Kijk ik was 11 toen ik mijn eerste joint rookte, nadat ik pas begreep dat mijn opa mij helemaal geen geheugenpilletjes gaf maar een benzodiazepine. Leuke binnenkomer flunitrazepam...
Ik werd ooit 13 alwaar mijn eerste XTC pilletje met wat amfetamine naar binnen gingen (beiden overigens nassaal, wat via de neus betekent groene mensen.)
Toen ik 16 werd, na lang gefeest te hebben, verschafte ik mijzelf een dosering cocaïne van een volledige...een hele...1 gram ja!
Dit stond ten grondvoete van het hele jaar 16 van mij, waarin ik tevens heroïne, lsd, 2cb, DOB, mescalline, en maagzout/baking soda/ammoniak in de pan op het vuur zette waarmee ik mijn coke omzette in base coke of crack.
Ik was er laat-maar-zeggen vroeg bij (the early bird sit at the table and eat first, my ni##ers need work... Mommy buggin' ripping my t-shirt, we can kick it until my feet hurt.)

Toen ik 18 werd (het schijnt zo te zijn...) dacht ik mezelf tegoed te doen aan een pakje tabak (ik begon sigaretten te roken wat ik jarenlang verafschuwde want die eikel deed het ook!)

Tumultueuze samenhang is de korte omschrijving op psychiatrisch vlak (maar kijk mijn woordenschat.)

Ik pleit voor 13 jaar drugsvrij, waarbij ik de negatieve eigenschappen van gebruik prefereer boven de positieve.
Voor je ontwikkeling is het beter om eigenschappen zoals naïviteit, agressie, auto-mutilatie, zelfgenezing, argwaan of achterdocht, paniek of paranoïde en zelfverheerlijking zo min mogelijk te stimuleren op extreem vlak (vandaar mijn naam!)
Klik om te vergroten...

Dit klinkt een beetje onwerkelijk en uit de lucht gegrepen.. :rolleyes:

Omdat je 1 "duur" woord gebruikt, heb je meteen een goede woordenschat? Nooit gehoord van google. Hmm.. :)

Maar het feit blijft dat inderdaad harddrugs op vroege leeftijd gewoon een no go is.

Je bent volop in de groei en je hersenen dus ook. Je moet je eerst ontwikkelen en dan kan je op latere leeftijd gaan richten op drugs.

xtRaymon zei:
Voor je ontwikkeling is het beter om eigenschappen zoals naïviteit, agressie, auto-mutilatie, zelfgenezing, argwaan of achterdocht, paniek of paranoïde en zelfverheerlijking zo min mogelijk te stimuleren op extreem vlak
Klik om te vergroten...

Deze eigenschappen zijn niet per se inherent aan drugs gebruik hoor. Dit ligt volkomen aan je eigen psychische gesteldheid.
x
xtRaymonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fishhead0707 zei:
Kom op nou!! We gaan toch geen advies aan een 13 jarige geven. Over welke tripmiddelen hij kan gaan of moet gaan gebruiken. Om vervolgens zijn kostbare hersencellen af te laten sterven?

Uhm de enigste drugs die ik je mag aanraden is: "Chocolade" :hearteyes:

Is ook heel leuk en je hebt er veel variatie in, is nog goedkoop ook en is overal te koop. Zelfs voor minderjarige scholieren. :)

Oke ik laat me even gaan..

Maar even serieus, wacht lekker tot je MINIMAAL 17 jaar bent. Dan kan je gaan kijken wat er te krijgen is, maar vooral wat je interessant lijkt.

Maar het is al goed teken dat je hier om advies komt vragen. Blijf dat vooral doen, alleen moet je andere vragen gaan stellen :wink:
Klik om te vergroten...
x
xtRaymonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik dacht: "laat ik even het hele bericht citeren
x
xtRaymonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Weet je wat onwerkelijk tevens hypcriet is, het geven van tips aan een 13 jarige terwijl je 2 zinnen hiervoor duidelijk te kennen geeft dat dit (volgens jou) ongepast is.

Bovendien is 'enigste' een woord uit de volksmond, het is enkelvoud dus volstaat enige.

Ik snap dat google hierin niet zo goed is...

Met een IQ van 126 leer ik ook elke dag nog bij, ik vergeet zelfs wat ik vergeten ben.

Gast ik heb geen hekel aan je (al zou je dat wel zeggen,) maar je bent wat extravert ingestelt en dat wil nog wel eens tegen jezelf werken.

De harde weg heb jij allang gemerkt, ik draag er slechts een heel klein zandkorreltje aan bij.

No hard feelings.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#7
xtRaymon zei:
Weet je wat onwerkelijk tevens hypcriet is, het geven van tips aan een 13 jarige terwijl je 2 zinnen hiervoor duidelijk te kennen geeft dat dit (volgens jou) ongepast is.

Bovendien is 'enigste' een woord uit de volksmond, het is enkelvoud dus volstaat enige.

Ik snap dat google hierin niet zo goed is...

Met een IQ van 126 leer ik ook elke dag nog bij, ik vergeet zelfs wat ik vergeten ben.

Gast ik heb geen hekel aan je (al zou je dat wel zeggen,) maar je bent wat extravert ingestelt en dat wil nog wel eens tegen jezelf werken.

De harde weg heb jij allang gemerkt, ik draag er slechts een heel klein zandkorreltje aan bij.

No hard feelings.
Klik om te vergroten...

Wat lul jij eng man? Heb je enig idee hoe laat het is?
Laat het gaan mijn jongen.

Met een IQ van 126 leer ik ook elke dag nog bij.
Klik om te vergroten...

Captain Picard report to the bridge!

x
xtRaymonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bijna kwart over vijf, ik geloof niet in winnen of verliezen.
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#9
He does win tho. Waarom haalde je d'r nu een stom IQ bij? :grin:

...zelfverheerlijking zo min mogelijk te stimuleren op extreem vlak (vandaar mijn naam!)
Klik om te vergroten...

Ik vind je anders wel een meer dan doorgaans ego hebben. :rolleyes:
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Maar je gelooft er wel in om je IQ te flashen als een FBI-badge.

Op een drugsforum..... om kwart over 5....

x
xtRaymonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat klopt, ik had het beter achterwege kunnen laten.

Mijn ego is niet te groot hoor, als je me zou kennen zou je er een ander oordeel over hebben dan nu het geval is.

Ik heb slechts een geexpandeerde nuance.
Geen trots te bekennen.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#12
xtRaymon zei:
Weet je wat onwerkelijk tevens hypcriet is, het geven van tips aan een 13 jarige terwijl je 2 zinnen hiervoor duidelijk te kennen geeft dat dit (volgens jou) ongepast is.

Bovendien is 'enigste' een woord uit de volksmond, het is enkelvoud dus volstaat enige.

Ik snap dat google hierin niet zo goed is...

Met een IQ van 126 leer ik ook elke dag nog bij, ik vergeet zelfs wat ik vergeten ben.

Gast ik heb geen hekel aan je (al zou je dat wel zeggen,) maar je bent wat extravert ingestelt en dat wil nog wel eens tegen jezelf werken.

De harde weg heb jij allang gemerkt, ik draag er slechts een heel klein zandkorreltje aan bij.

No hard feelings.
Klik om te vergroten...

Je hebt inderdaad gelijk wat betreft enige en enigste. Maar daar buiten zeg je totaal niets nuttigs. Ik typ inderdaad dat ik geen advies ga geven over drugs gebruik aan een 13 jarige. Daarom zeg ik dus ook: wacht tot je ouder bent. Dus ik snap jou reactie niet?

Heel stoer om met een IQ van 126 te koop gaan lopen, maar dat heeft weinig waarde natuurlijk op deze manier.

Als jij mij zou kennen zou je ook zeker een ander beeld van mij hebben.

Ik voel ook zeker geen harde gevoelens tegenover het geen wat jij zegt hoor. Ik ga er dan ook vanuit dat jij het zelfde hebt.

Zo zie je maar weer, niets is wat het lijkt.

Rustig aan.

:)
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#13
KoxBox zei:
Azeox zei:
Hallo iedereen :grin:
Ik ben Daneel 13 jaar en ik had een vraagje.
Sinds een paar van mijn vrienden mij ertoe hebben gedwongen om eens een flinke research te maken over het onderwerp 'drugs' heeft het daar toe geleden dat wij dus ook een keertje een trip willen meemaken.
Nu was ik van plan om paddo's te gaan kweken maar omdat ik nogal bezorgd ben over mijn gezondheid mentaal en fysiek zat ik met het volgende in m'n achterhoofd:

Welke drugs kunnen wij het best gebruiken voor een lichte maar goede trip?
(Liefts zonder al téveel risico's)

Misschien hebben jullie een idee?
Klik om te vergroten...
Niet doen! Echt waar als je 13 bent moet je echt niet beginnen trippen! Denk eens na, komaan zeg. Rook dan een joint als het echt moet.

Ik ben er vrij zeker van dat geen enkele 13 jarige daar klaar voor is, echt niet doen! Wacht op zijn minst nog een jaar of 3 (als het echt moet).
Klik om te vergroten...

Zelf nog geen joint roken.
Gewoon van alle drugs afblijven op die leeftijd !
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jah wiet... Kinderen van 10jaar weten tegenwoordig al wat wiet is, maar vragen over psychedelics op die leeftijd is toch iets helemaal anders.
A
AzeoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
KoxBox zei:
Azeox zei:
Na een gesprek over drugs op school waar iedereen dus vrijwel een heel verkeerd beeld hadden van drugs (ikzelf zit er ook weleens naast) weddenschap, praat praat, je weet hoe dat gaat. :rolleyes:
Dat bedoelde ik dus met 'ertoe gedwongen'
voordat je een verkeerd beeld ervan krijgt :grin:
Klik om te vergroten...
Door het woord "weddenschap" krijgen we sowieso al een verkeerd beeld...
Neem nooit drugs voor een weddenschap, dat kan alleen maar fout aflopen.
Klik om te vergroten...

ik bedoel weddenschap in de zin van een goed beeld over drugs, anders gezegd:
Piet: paddos zijn ongevaarlijk
Jan: Wel
Piet: Niet
Jan: Als ik zo thuiskom print ik het wel even uit

(In grove lijnen hierboven vertoont maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel)
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Het is in ieder geval goed dat je van tevoren op betrouwbare sites informatie leest over drugs waar je tegenaan kunt lopen.

Onthoud ff dat vrijwel alle slechte risico's die vermeld worden waar zijn. Als je tegen een drug aanloopt waar zelfs mensen op deze forums nee tegen zeggen dan heeft dat een reden.

In principe zijn alle drugs uit den boze als je 13 bent. Dan gaat het mij nog niet eens om het feit of je er geestelijk volwassen genoeg voor denkt te zijn, maar om de gevolgen die het zal hebben op je geestelijke ontwikkeling. Zelfs het relatief onschuldige wiet is aantoonbaar schadelijk voor het ontwikkelen van je geheugencapaciteit, probleemoplossing and coordinatie bij regelmatig gebruik onder de 18 jaar (ieder weekend is ook regelmatig)

Zie je geest tot je 18e als een opstartende computer :P Laat dat ding eerst maar eens fatsoenlijk laden, als je direct van alles aanklikt dan zit je met een chaos wanneer hij eenmaal goed opgestart is. Als je gewoon ff wacht dan draait de stabiele kern tenminste :wink:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#17
KoxBox zei:
Angramar Temenos zei:
Ik wil wedden dat ik meer vuvuzela's aan bier leeg kan drinken dan jij! :rockband:
Klik om te vergroten...
Pfffhahahha, jij weet duidelijk niet tegen wie je het hebt. :beer:
Klik om te vergroten...
Wallah jonguh kom dan

Maar nee, ik denk niet dat tripmiddelen schadelijk zijn.. Wel kan je jezelf echt rotschrikken en een extreme kutervaring hebben als je niet voorbereid bent.
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Azeox zei:
voordat je een verkeerd beeld ervan krijgt :grin:
Klik om te vergroten...

Precies, daarom vroeg ik om verheldering.
Zorg dat jezelf ook niet het verkeede beeld krijgt; bijna dacht je dat een trip al iets voor je kan zijn. Gelukkig trek je niet meteen conclusies.

KoxBox zei:
Je moet je echt niet laten opjagen door vrienden van je, je bent echt geen minder goed persoon ofzo als je geen drugs wil gebruiken. Integendeel, dat spreekt in jouw voordeel!
Klik om te vergroten...

Het spreekt niet in je voordeel, maar ook niet in je nadeel. Dat je een bewuste keuze maakt en verantwoordelijkheid neemt daarvoor spreekt in je voordeel.

Azeox zei:
Maar ik denk dat het bij fantaseren blijft sinds ik de komende tijd niet van plan ben om nog een drug te gebruiken. Maar een joint blijf ik zeker in mijn achterhoofd houden 'als ik eraan toe ben'
:wink:
Klik om te vergroten...

Er is geen ijzeren regel van hoe oud je moet zijn voor drugs en er is ook niet zoiets al een vaste volgorde. Het is namelijk niet zo belangrijk wat je doet, maar vooral hoe je het doet. En vanuit dat oogpunt is het doorgaans beter dat je rustig aan doet en niet te jong begint. Simpelweg omdat je dan meer weet, meer kan en de wereld, jezelf en dus drugs beter snapt.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#19
Moet je mij niet leren.
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#20
plant enkele peyotes, dan kan je die na een jaar of 10 lekker opeten
ondertussen kan je je voorbereiden door te mediteren en
de hogere oorden te proberen te bereiken door 't stop zetten van de wereld en innerlijke dialoog
dus chill nog wat, tot je 18de en begin 20ste leefjaren blijf je groeien
mentaal en fysiek, je moet dit process dus stimuleren in de goede richting
en jezelf niet verwarren omdat iets leuk of mysterieus is
ga vrouwtjes pakken op je leeftijd :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."