Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums13 jaar en dan al drugs?

13 jaar en dan al drugs?

151 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lees alles over elke soort drugs. Tegen de tijd dat je dat hebt gedaan ben je wel 18 en kun je op basis van de opgedane kennis zélf de beste keus maken.
Ik vind 13 veel te jong voor dope maar ken mensen die al vanaf hun 13e regelmatig blowen.
A
AzeoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Niet doen! Echt waar als je 13 bent moet je echt niet beginnen trippen! Denk eens na, komaan zeg. Rook dan een joint als het echt moet.

Ik ben er vrij zeker van dat geen enkele 13 jarige daar klaar voor is, echt niet doen! Wacht op zijn minst nog een jaar of 3 (als het echt moet).
Klik om te vergroten...

Wat zijn bijvoorbeeld de risico's dan?
Sneller in de hallucinaties zitten ofzo
Ik heb zelf de risicos van drugs nagelezen maar nooit iets ontdekt waar ze de risicos vergeleken met je leeftijd
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Azeox zei:
Niet doen! Echt waar als je 13 bent moet je echt niet beginnen trippen! Denk eens na, komaan zeg. Rook dan een joint als het echt moet.

Ik ben er vrij zeker van dat geen enkele 13 jarige daar klaar voor is, echt niet doen! Wacht op zijn minst nog een jaar of 3 (als het echt moet).
Klik om te vergroten...

Wat zijn bijvoorbeeld de risico's dan?
Sneller in de hallucinaties zitten ofzo
Klik om te vergroten...
Ziezo, je bevestigd het zelf al met zo een antwoord. Nee, gewoon je hersenen zijn zich volop aan het ontwikkelen op jouw leeftijd dat mag je echt niet gaan verstoren door te gaan trippen of hard drugs te gaan nemen.

Blowen tot daar nog aan toe, hoewel dit ook sterk af te raden is maar blijkbaar ben je vastberaden om iets van drugs te doen.

Volgens mij heb je op die leeftijd ook rapper kans op psychoses. Of loop ik nu wat te hard van stapel. Misschien moet ik het anders verwoorden, moest je een bad trip hebben ben ik er bijna zeker van dat dat echt een traumatische gebeurtenis zal blijven doordat je nog zo jong bent.

Je bent sowieso niet instaat dat te handelen neem dat maar van mij aan. Ik heb niets tegen psychedelica, integendeel ik hou er zielsveel van. Maar ga aub nog niet gaan trippen op die leeftijd!
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je bent 13, ga gameboyen ofzo
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Op 13 jaar ben je nog lang niet voldoende mentaal ontwikkelt om een trip aan te kunnen. Je zult een hoop niet begrijpen of niet kunnen relativeren.

Dat kan leiden tot zeer vervelende/gevaarlijke situatie's. Het is echt beter om dit niet te doen.

Nu ben je in een leeftijd waar je eigenlijk met heel andere dingen bezig moet zijn, en absoluut niet met drugs.

Als je dan toch perse bezig wilt zijn met drugs, lees er dan over. Doe research voor als je een stuk ouder bent.

Luister alsjeblieft naar onze raad en denk niet dat we overdrijven.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind het nogal opmerkelijk dat je al aan trippen denkt op die leeftijd... Ik wist toen zelf niet eens wat dat was.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
KoxBox zei:
Ik vind het nogal opmerkelijk dat je al aan trippen denkt op die leeftijd... Ik wist toen zelf niet eens wat dat was.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, ik ben zelfs pas op mijn 14de/15de begonnen met het roken van sigaretten. Toen wist ik dus echt nog niks af van drugs.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sublimo zei:
KoxBox zei:
Ik vind het nogal opmerkelijk dat je al aan trippen denkt op die leeftijd... Ik wist toen zelf niet eens wat dat was.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, ik ben zelfs pas op mijn 14de/15de begonnen met het roken van sigaretten. Toen wist ik dus echt nog niks af van drugs.
Klik om te vergroten...
Tegenwoordig is het echt erg gesteld met die jonge kindjes... Coke snuiven op je 13 en van die dingen, het is gewoon niet te geloven. :(
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
KoxBox zei:
Rook dan een joint als het echt moet.
Klik om te vergroten...

Dit!

Ik heb zelf de eerste keer getript op paddo's toen ik pas 15 geworden was, geloof ik.

13 is wel erg jong voor drugs. Peer pressure or something? :grin: Ik zou het niet doen. Trippen bedoel ik dan. 13 blowen vind ik ook wel jong, daar "begon" ik op mijn 14de mee, maar toch, rustig aan joh.. :P

Mijn eerste peuk had ik wel aan mijn 9de, maar echt roken ook pas mee begonnen op mijn 15de.

KoxBox zei:
Tegenwoordig is het echt erg gesteld met die jonge kindjes... Coke snuiven op je 13 en van die dingen, het is gewoon niet te geloven. :(
Klik om te vergroten...

Hoe durven ze! :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#10
KoxBox zei:
Tegenwoordig is het echt erg gesteld met die jonge kindjes... Coke snuiven op je 13 en van die dingen, het is gewoon niet te geloven. :(
Klik om te vergroten...

Dat is eigenlijk echt wel extreem. Hoe komen ze daar bij om dat te doen ? Misschien van hun grote broer/zus ?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Evolutie... Vroeger was het stoer om een sigaret te roken op je 13, nu is dat al zo geëvolueerd dat het coke/speed/bollen geworden zijn. Sigaretten zijn voor 10jarigen ofzo tegenwoordig.

Het is gewoon echt sad, maar serieus gaan trippen op die leeftijd is gewoon breinzelfmoord. :grin:
A
AzeoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
KoxBox zei:
Ik vind het nogal opmerkelijk dat je al aan trippen denkt op die leeftijd... Ik wist toen zelf niet eens wat dat was.
Klik om te vergroten...

De kinderlijke nieuwsgierigheid wellicht :rolleyes:
Waarschijnlijk probeer deze zomer een hijsje voor een keer kijken hoe dat bevalt. :grin:
Hoezo opmerkelijk?
Ga maar eens kijken bij de vmbo om de hoek, die kijken echt niet op van een lijntje cocaïne.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Azeox zei:
KoxBox zei:
Ik vind het nogal opmerkelijk dat je al aan trippen denkt op die leeftijd... Ik wist toen zelf niet eens wat dat was.
Klik om te vergroten...

De kinderlijke nieuwsgierigheid wellicht :rolleyes:
Waarschijnlijk probeer deze zomer een hijsje voor een keer kijken hoe dat bevalt. :grin:
Hoezo opmerkelijk?
Ga maar eens kijken bij de vmbo om de hoek, die kijken echt niet op van een lijntje cocaïne.
Klik om te vergroten...
Tjah, typisch de gedachtegang van jouw leeftijd. Kijk jongeeeuuuh die snuift een lijn, dan moet ik dat toch ook wel doen zeker jeweetzelluuufff!!

Blijf gewoon zo lang mogelijk van de drugs, hoe hypocriet dat het ook klinkt.
A
AzeoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
KoxBox zei:
Evolutie... Vroeger was het stoer om een sigaret te roken op je 13, nu is dat al zo geëvolueerd dat het coke/speed/bollen geworden zijn. Sigaretten zijn voor 10jarigen ofzo tegenwoordig.

Het is gewoon echt sad, maar serieus gaan trippen op die leeftijd is gewoon breinzelfmoord. :grin:
Klik om te vergroten...

Haha, zo is het ook weer niet gesteld met de jeugd van tegenwoordig ;p
Wat ik dus om mij heen ervaar bij mijn leeftijdsgenoten op het 'Vmbo'
13 jaar- eerste paar slokken alcohol (daar blijft het bij)
14 jaar - roken begint een kleine rol te spelen (peuk na schooltijd met matties)

het is eerder minder geworden sinds 'Sigaretten roken' helemaal geen rol speelt bij hoger geschoolde kinderen (Havo/vwo) omdat de voorlichting stukken beter is.
Maar je hebt er altijd wel een paar bij zitten (zie bovenstaande)

Wat jij nou zit uit te kramen met je 'weetzelluff' is allemaal stereotyp.
sinds ik alleen maar een simpele vraag stel vind ik het nogal vreemd dat iedereen zo'n heisa van gaat maken.
Ik was gewoon nieuwsgierig en kom er nu achter dat het inderdaad GEVOLGEN heeft en dat ik nu zeker nog wel een tijdje van de drugs afblijf en het maar hou bij m'n 'gameboy' :rolleyes:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#15
M'n eerste trip was op m'n 15'de, en dat ging prima. Eerste keer LSD was 16'de. Ik heb sinds toen ruim 100 keer getript, zonder enige schadelijke effecten behalve een half jaar HPPD toen ik gewoon iets te veel tripte.

Ik heb er zelf veel van geleerd, en zolang je ervoor openstaat en durft te denken buiten wat je aan is geleerd en je voor vanzelfsprekend beschouwt is het prima. Ik ken zelf weinig mensen die het op hun 13'de al deden. Wel ken ik iemand die op z'n 14'de LSD nam, en daarna acuut stopte met blowen (was een probleemblower) en zich op z'n school ging fixen omdat die in de trip niks anders kon zien dan hoe die z'n leven verpestte.

Of je het doet of niet moet je helemaal zelf weten. Schadelijk is het niet...
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Haha, als je er nog niet achter was dat het inderdaad gevolgen heeft dan merk je het wel snel genoeg. :grin:

En snoepjes zijn kinderdrugs ja :mrgreen:
A
AlexxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Angramar Temenos zei:
M'n eerste trip was op m'n 15'de, en dat ging prima. Eerste keer LSD was 16'de. Ik heb sinds toen ruim 100 keer getript, zonder enige schadelijke effecten behalve een half jaar HPPD toen ik gewoon iets te veel tripte.

Ik heb er zelf veel van geleerd, en zolang je ervoor openstaat en durft te denken buiten wat je aan is geleerd en je voor vanzelfsprekend beschouwt is het prima. Ik ken zelf weinig mensen die het op hun 13'de al deden. Wel ken ik iemand die op z'n 14'de LSD nam, en daarna acuut stopte met blowen (was een probleemblower) en zich op z'n school ging fixen omdat die in de trip niks anders kon zien dan hoe die z'n leven verpestte.

Of je het doet of niet moet je helemaal zelf weten. Schadelijk is het niet...
Klik om te vergroten...

Dan heb je geluk gehad gozert.
Een vriend van mij is uiteindelijk gestorven aan dat spul.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Aan dat spul? Of door dat spul?

Zijn twee verschillende dingen namelijk.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Aan paddo's/LSD?
Mag ik weten hoe?
De minimaal theoretisch mogelijke overdosis LSD is ruim 100 keer boven de werkzame dosis. De hoeveelheid paddo's die je moet eten voor een overdosis past niet in je maag. Namelijk, 2-3 kilo is niet genoeg, en na half zoveel ga je al kotsen...

De enige overdosis LSD in de geschiedenis komt van iemand die 300.000 keer de normale dosis direct in het bloed injecteerde..
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jah wiet... Kinderen van 10jaar weten tegenwoordig al wat wiet is, maar vragen over psychedelics op die leeftijd is toch iets helemaal anders.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."