Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums13 jaar en dan al drugs?

13 jaar en dan al drugs?

151 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik weet natuurlijk niet hoe het er in Nederland aan toe gaat. Maar hier in België gaat het gewoon van kwaad naar erger.

Dat is mooi, dat je door dit topic (forum in het algemeen) je ideeën herzien hebt.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Azeox zei:
Hallo iedereen :grin:
Ik ben Daniel 13 jaar en ik had een vraagje.k zat ik met het volgende in m'n achterhoofd:
Welke drugs kunnen wij het best gebruiken voor een lichte maar goede trip?
Misschien hebben jullie een idee?
Klik om te vergroten...
Hey, een lichte trip; je kan beginnen met een lichte wiet jointje te roken, thai wietje of zo.
Zou zeker niet met paddo's beginnen.

Je kan je afvragen waarom niet een paar jaartjes kan wachten. Kan je iig zeer gedegen research doen en onderzoeken naar wat voor gevoel je precies op zoek bent. Dan kan je ook het goede middel daarbij zoeken.

Succes met je zoektocht en neem de tijd!! :grin:
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik was zelf ook zo'n 13 jaar dat ik begon te blowen, helaas heeft dat mijn schoolresultaten niet echt bevorderd.
Maarja...

Ik heb geen spijt van de dingen die ik wel heb gedaan, ik heb spijt van de dingen die ik had kunnen doen, en niet heb gedaan!
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#4
Skippy zei:
Ik was zelf ook zo'n 13 jaar dat ik begon te blowen, helaas heeft dat mijn schoolresultaten niet echt bevorderd.
Maarja...

Ik heb geen spijt van de dingen die ik wel heb gedaan, ik heb spijt van de dingen die ik had kunnen doen, en niet heb gedaan!
Klik om te vergroten...
kijk,dat is eerlijk van je,je hebt er tenminste nu wel over nagedacht.Maar het hoeft niet te laat te zijn,om dat een andere draai te gaan geven.En daarbij,als jij in staat bent om recreatief met drugs om te kunnen gaan,staat je niets meer in de weg.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
13 jaar en dan al drugs is heel slecht. Je lichaam is nl nog niet volgroeid en zal ook op bepaalde gebieden neit verder groeien als je al aan de drugs zit. Zo ken ik via mijn werk mannen van 40 die nog zestien zijn op sommige (vaak sociale) vlakken!
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#6
KoxBox zei:
Azeox zei:
Niet doen! Echt waar als je 13 bent moet je echt niet beginnen trippen! Denk eens na, komaan zeg. Rook dan een joint als het echt moet.

Ik ben er vrij zeker van dat geen enkele 13 jarige daar klaar voor is, echt niet doen! Wacht op zijn minst nog een jaar of 3 (als het echt moet).
Klik om te vergroten...

Wat zijn bijvoorbeeld de risico's dan?
Sneller in de hallucinaties zitten ofzo
Klik om te vergroten...
Ziezo, je bevestigd het zelf al met zo een antwoord. Nee, gewoon je hersenen zijn zich volop aan het ontwikkelen op jouw leeftijd dat mag je echt niet gaan verstoren door te gaan trippen of hard drugs te gaan nemen.

Blowen tot daar nog aan toe, hoewel dit ook sterk af te raden is maar blijkbaar ben je vastberaden om iets van drugs te doen.

Volgens mij heb je op die leeftijd ook rapper kans op psychoses. Of loop ik nu wat te hard van stapel. Misschien moet ik het anders verwoorden, moest je een bad trip hebben ben ik er bijna zeker van dat dat echt een traumatische gebeurtenis zal blijven doordat je nog zo jong bent.

Je bent sowieso niet instaat dat te handelen neem dat maar van mij aan. Ik heb niets tegen psychedelica, integendeel ik hou er zielsveel van. Maar ga aub nog niet gaan trippen op die leeftijd!
Klik om te vergroten...
op je 16 ontwikkelen je hersens zich ook noch.
maar je kan jezelf wel klem zuipen vanaf die leeftijd, een positieve invloed zal dit niet hebben.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flameon zei:
. Zo ken ik via mijn werk mannen van 40 die nog zestien zijn op sommige (vaak sociale) vlakken!
Klik om te vergroten...
Is dat niet bij alle mannen zo :wink: :-P
Neemt niet weg dat 13 jaar erg jong is om dan al drugs te gebruiken en omdat je lichaam en vooral je hersens nog in de groei zijn, maak je meer kapot dan je lief is. als je zo jong al aan de dope gaat.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
gamezz zei:
op je 16 ontwikkelen je hersens zich ook noch.
maar je kan jezelf wel klem zuipen vanaf die leeftijd, een positieve invloed zal dit niet hebben.
Klik om te vergroten...

Dat heeft ook geen positieve invloed, het is gewoon maatschappelijk geaccepteerd.
t
tomzorLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sublimo zei:
gamezz zei:
op je 16 ontwikkelen je hersens zich ook noch.
maar je kan jezelf wel klem zuipen vanaf die leeftijd, een positieve invloed zal dit niet hebben.
Klik om te vergroten...

Dat heeft ook geen positieve invloed, het is gewoon maatschappelijk geaccepteerd.
Klik om te vergroten...

Kinderen die elk weekend drinken verneuken hun school over het algemeen niet en die worden geen alcoholist op hun achttiende. Ik heb er althans nog nooit iets over gehoord.

Met al die teringpaddestoelen en zo is het anders. Daar word je op jonge leeftijd zo gestoord van dat je niks meer kan, dan word je een langharige werkschuwe blower.
t
tomzorLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sublimo zei:
Er zijn genoeg "kinderen" die elk weekend drinken en daarmee hun hele schoolcarrière verneuken.
Klik om te vergroten...

Volgens mij heb jij een hele grote duim.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
tomzor zei:
Sublimo zei:
gamezz zei:
op je 16 ontwikkelen je hersens zich ook noch.
maar je kan jezelf wel klem zuipen vanaf die leeftijd, een positieve invloed zal dit niet hebben.
Klik om te vergroten...

Dat heeft ook geen positieve invloed, het is gewoon maatschappelijk geaccepteerd.
Klik om te vergroten...

Kinderen die elk weekend drinken verneuken hun school over het algemeen niet en die worden geen alcoholist op hun achttiende. Ik heb er althans nog nooit iets over gehoord.

Met al die teringpaddestoelen en zo is het anders. Daar word je op jonge leeftijd zo gestoord van dat je niks meer kan, dan word je een langharige werkschuwe blower.
Klik om te vergroten...

Er zijn genoeg "kinderen" die elk weekend drinken en daarmee hun hele schoolcarrière verneuken.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
tomzor zei:
Sublimo zei:
Er zijn genoeg "kinderen" die elk weekend drinken en daarmee hun hele schoolcarrière verneuken.
Klik om te vergroten...

Volgens mij heb jij een hele grote duim.
Klik om te vergroten...

Ze hebben mij al verteld dat met jou in discussie gaan zinloos is omdat je te zielig bent.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Angramar Temenos zei:
Oh en, ik denk dat blowen op die leeftijd je nog meer kan verneuken. Als in, verslaving.. Ik ken zoveel mensen van 14-17 die chronisch blowen en daardoor alles links laten liggen... Aan psychedelics kan je niet verslaafd raken, aan blowen wel.
Klik om te vergroten...
Het is heel leuk dat acid jouw psychose "genezen" heeft, maar de gemiddelde 13-jarige knakker zou toch redelijk verknipt uit een trip kunnen komen. Dat verslaving bij acid geen rol zal spelen lijkt me vrij onbelangrijk. Belangrijker zijn de risico's dat het fout gaat, en die zijn op die leeftijd zeker aanwezig.

Lekker afblijven dus.

Olle
t
tomzorLid
01-01-2024, 00:00
#14
Marla Singer zei:
Ik betwijfel alleen of de ts wel echt 13 is...
Klik om te vergroten...

Waarom zou dat niet zo zijn dan?
t
tomzorLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sublimo zei:
tomzor zei:
Sublimo zei:
Er zijn genoeg "kinderen" die elk weekend drinken en daarmee hun hele schoolcarrière verneuken.
Klik om te vergroten...

Volgens mij heb jij een hele grote duim.
Klik om te vergroten...

Ze hebben mij al verteld dat met jou in discussie gaan zinloos is omdat je te zielig bent.
Klik om te vergroten...

Waarom merk ik godverredomme ALTIJD dat losers die merken dat ze ongelijk hebben met dit soort argumenten komen? Als je gelijk had zou je hier wel op in gaan.

Jij wil je eigen gebruik goedpraten en daardoor kom je met dit soort vreselijk domme uitspraken die nergens goed voor zijn en onzekere pubertjes aanzetten tot gebruik en het verpesten van hun leven. Echt afschuwelijk om te lezen.

Ik wil wel even bronnen noemen. Eigenlijk overbodig want elk weldenkend mens kan het zien.

Jellinek:
Cannabisgebruik op jonge leeftijd leidt tot mindere schoolprestaties.
Klik om te vergroten...

Trimbos:
Frequent cannabisgebruik is een risicofactor voor spijbelen, een geringere schoolmotivatie, verminderde schoolprestaties en schooluitval.
Klik om te vergroten...

Bij alcohol wordt bij schoolprestaties alleen gesproken over dagelijks gebruik. Maar welke fucking 13-jarige drinkt er nou elke dag? Met blowen is het anders. Als je het vergelijkt met alcohol en dus een weekenddrinkende 13-jarige zegt dat een joint wel kan ben je gewoon ziek. Punt.
Denk de volgende keer goedverredoemme eens na voordat je zoiets zegt tegen een 13-jarige.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#16
tomzor zei:
Waarom merk ik godverredomme ALTIJD dat losers die merken dat ze ongelijk hebben met dit soort argumenten komen?
Klik om te vergroten...
Ws. omdat jouw reacties kant noch wal raken.
http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act ... b=33&c=116
ga jij maar lekker alcohol drinken zodra je 13 jaar bent :-P
t
tomzorLid
01-01-2024, 00:00
#17
Arizona zei:
tomzor zei:
Waarom merk ik godverredomme ALTIJD dat losers die merken dat ze ongelijk hebben met dit soort argumenten komen?
Klik om te vergroten...
Ws. omdat jouw reacties kant noch wal raken.
http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act ... b=33&c=116
ga jij maar lekker alcohol drinken zodra je 13 jaar bent :-P
Klik om te vergroten...

Die 2 dagen herstel is bullshit. Tenzij de jongere in kwestie 40 glazen drinkt. Coma en dergelijke risico's vinden ook enkel bij misbruik plaats.
Maar dat heeft niks met alcohol te maken. Er gebeuren ook veel scooterongelukken. Dat is niet omdat scooters gevaarlijk zijn, maar omdat ze te hard rijden. Domheid dus. Maar daar heb ik het niet over.

Zo kan je alles wel vergelijken. Echter, de context waarin sublimo het zegt kan een 13-jarige (ja, 13-jarige) doen geloven dat hij even slecht bezig is als hij een slokje alcohol van zijn vader krijgt als dat hij begint met blowen. Dat is wat me stoort.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik wist niet dat jij je ergens aan kon storen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat een idioterie hier zeg, sommige dingen die hier gezegd worden zouden bijna strafbaar gesteld moeten kunnen worden.
t
tomzorLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja, als die vergelijking getrokken wordt is het inderdaad belachelijk. De onverschilligheid die veroorzaakt wordt door het blowen, het enorm afgenomen concentratievermogen en vanwege de desinteresse is school vaak verleden tijd. Dat noemt een onafhankelijke organisatie als Jellinek ook uitdrukkelijk. Dus geen gesubsidieerde eenzijdige zoveel mogelijk choquerende kutsite als alcoholinfo, met hun fabeltjes dat alcohol na 2 dagen pas afgebroken is.

Maar maakt niet uit, praat jullie gebruik maar goed, ik betaal jullie uitkering wel via de belasting. Als jullie het maar niet aan een 13-jarigen aanraden. Dat is natuurlijk gestoord.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."