Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums13 jaar en dan al drugs?

13 jaar en dan al drugs?

151 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je moet ook vooral niet luisteren naar mensen die je aanraden het wel te doen zonder dat je die mensen goed genoeg kent om de waarde van hun woorden in te schatten :)

Ik zelf ben blij dat ik pas op mijn 27e met harddrugs ben begonnen. En het meest positieve dat ik op mijn 15e wel met blowen ben begonnen is dat ik nu weet dat ik ook gewoon een zwak mens ben die verslaaft kan worden zodat ik wel beter op let met harddrugs. Als ik op jonge leeftijd met harddrugs was begonnen ipv eerst verslaafd te worden aan blowen denk ik dat ik daar wel aan verslaafd was geworden omdat ik zoals de meeste jongelingen ook aan een zelfoverschatting leidde en dacht dat verslaafd worden alleen losers overkomt. (ja blowen is echt wel verslavend, laat je niet van het tegendeel overtuigen)
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zevenentwintig.

Dat is wel een hele hoerige leeftijd om te beginnen met leven.
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je te vroeg begint, dan stop je eigenlijk en denk je dat je begonnen ben.

Ohja Deranged, je denkt wel eens dat ik jou graag afzeik, maar godver als je 13 jarigen aanraad drugs te gebruiken verdien je eigenlijk opgesloten te worden. Begrijp dus dat ik het niet zonder motief doe en ik eigenlijk vind dat ik nog veel te aardig voor je ben. Tevens vind ik dat dit wel in de regels opgenomen zou mogen worden als reden tot ban. (aangezien we hier niet in de positie zijn om je op te sluiten) Of je het als grap bedoeld wanneer je 13 jarigen aanraad drugs te gebruiken weet ik niet en is ook helemaal niet interessant. Het risico dat het serieus genomen wordt is er namelijk sowieso.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Godverdomme nou.

En waarom dan?
t
tomzorLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wackie zei:
Ohja Deranged, je denkt wel eens dat ik jou graag afzeik, maar godver als je 13 jarigen aanraad drugs te gebruiken verdien je eigenlijk opgesloten te worden.
Klik om te vergroten...

Er wordt hier enorm veel onverantwoorde shit gepost, ook door jou. En niet zo'n beetje ook.

Voor de rest; drugs zijn slecht. De Heer zal jullie een lesje leren.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je ziet hier duidelijk uitlopende conclusies van mensen die ervaring hebben met zulke gevallen.

Het is nu eenmaal zo dat het niet goed is voor je ontwikkeling. Het onderbreekt je puberteit en kan veranderingen maken in je hersenen die dan meegroeien. Daarom is het nooit goed om middelen te gebruiken in de grootste fase van de puberteit. Mentaal kan het altijd goed maar ook slecht aflopen, daarvoor schuilt het meeste gevaar.

Hieruit vindt ik dat het nemen van drugs op persoonlijk vlak ligt en dat het een ervaring is met te veel risico's op mentaal & fysiek vlak. Daarom raadt ik het af.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
JunkXL zei:
Voor mij heeft het niet met leeftijd te maken gehad maar levenservaring. Als ik op mijn 13e begonnen zou zijn was het fout gegaan, daarom ben ik toen ook niet begonnen.
Klik om te vergroten...

Niet dat ik je wil afzeiken hoor, maar hoe vaak gebruik je nou speed? Er stond me namelijk nog iets bij dat je zei dat je die "weekendgebruiker bullshit lang volgehouden hebt" maar dat je nu gebruikt wanneer je wilt, nog vaker dan enkel in het weekend dus. Is het dan zo goed gegaan? Ik moet zelf mijn klep houden natuurlijk, want ik gebruik zelf bijna ieder weekend wel speed of andere drugs. Maar ik heb dan ook niet de pretentie om te zeggen dat het allemaal goed gegaan is ofzo :)

tomzor zei:
Wackie zei:
Ohja Deranged, je denkt wel eens dat ik jou graag afzeik, maar godver als je 13 jarigen aanraad drugs te gebruiken verdien je eigenlijk opgesloten te worden.
Klik om te vergroten...

Er wordt hier enorm veel onverantwoorde shit gepost, ook door jou. En niet zo'n beetje ook.
Klik om te vergroten...

Oh?

tomzor zei:
Voor de rest; drugs zijn slecht. De Heer zal jullie een lesje leren.
Klik om te vergroten...

Je bent echt irritant jongen, flikker toch eens op. Altijd maar tegendraads doen om te provoceren en jezelf tegenspreken. Alsof jij wel verantwoord bent, haha. Vind je het gek dat je gebanned werd ofzo?

Deranged zei:
JunkXL zei:
The right place, the right time.
Klik om te vergroten...
En dan kan ik het toch niet laten om te zeggen dat dit voor coke eigenlijk niet bestaat, maar dat is weer een ander verhaal. :smoke:
Klik om te vergroten...

Dat ook nog ja.
t
tomzorLid
01-01-2024, 00:00
#8
W.F.L. zei:
tomzor zei:
Voor de rest; drugs zijn slecht. De Heer zal jullie een lesje leren.
Klik om te vergroten...

Je bent echt irritant jongen, flikker toch eens op. Altijd maar tegendraads doen om te provoceren en jezelf tegenspreken. Alsof jij wel verantwoord bent, haha. Vind je het gek dat je gebanned werd ofzo?
Klik om te vergroten...

Ik heb gewoon een directe aanvaring gehad met de Heer en hij zendt me toe dat drugsgebruik op 13-jarige leeftijd een slechte ervaring oplevert. Dit is pertinent niet tegendraads, slechts een enkelzijdige visie.

Overduidelijk dat de satan een grote invloed heeft op jouw doen en laten. Maar dat is niet erg. De Heer is vergevingsgezind. Bezoek eens de kerk, ik hoop je daar ooit te verwelkomen.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
:tearsofjoy: Wat een held.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je bent te jong punt
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#11
tomzor zei:
Overduidelijk dat de satan een grote invloed heeft op jouw doen en laten
Klik om te vergroten...

ja dat denk ik ook wel eens hoor,maar dat komt meer door zijn uiterlijk het is best een goede jongen..

Bezoek eens de kerk, ik hoop je daar ooit te verwelkomen.
Klik om te vergroten...

ruik ik daar een meet?? wanneer,waar en wat gaan we nemen??... :grin: :grin:
N
NoarxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vind dat je drugs moet gebruiken om iets aan te vullen op het leven dat je al hebt.
Niet om het te vluchten of om te doen omdat het wel stoer is.

Op 13 jaar is je brein nog volop in ontwikkeling en loop je niet tegen dusdanige problemen aan die je beter zou kunnen begrijpen door het gebruik van psychedelica. Ten eerste omdat je nog niet tegen zulke problemen aan loopt, ten tweede omdat je nog niet in staat bent een trip op de juiste manier te interpreteren en ten derde omdat je niet in staat bent de situatie te relativeren stel dat je fout zou gaan.
N
NoarxLid
01-01-2024, 00:00
#13
heroesss zei:
Op die leeftijd zijn je hersens inderdaad nog niet uitgegroeid dus drug is op die leeftijd zeker geen goed idee, maar daar had je zelf ook wel op kunnen komen.
Klik om te vergroten...
Die opmerking haalt zichzelf onderuit :P
Als je hersens nog in ontwikkeling zijn kan het zijn dat je daar dus niet op komt? :P
t
tomzorLid
01-01-2024, 00:00
#14
Noarx zei:
heroesss zei:
Op die leeftijd zijn je hersens inderdaad nog niet uitgegroeid dus drug is op die leeftijd zeker geen goed idee, maar daar had je zelf ook wel op kunnen komen.
Klik om te vergroten...
Die opmerking haalt zichzelf onderuit :P
Als je hersens nog in ontwikkeling zijn kan het zijn dat je daar dus niet op komt? :P
Klik om te vergroten...

Haha, droog :grin:
S
SunseedLid
01-01-2024, 00:00
#15
De TS heeft dit topic forum al lang opgegeven jongens..
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Noarx zei:
heroesss zei:
Op die leeftijd zijn je hersens inderdaad nog niet uitgegroeid dus drug is op die leeftijd zeker geen goed idee, maar daar had je zelf ook wel op kunnen komen.
Klik om te vergroten...
Die opmerking haalt zichzelf onderuit :P
Als je hersens nog in ontwikkeling zijn kan het zijn dat je daar dus niet op komt? :P
Klik om te vergroten...

Als je hersens in ontwikkeling zijn wil het niet zeggen dat je niet kunt nadenken.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#17
KoxBox zei:
Ik vind het nogal opmerkelijk dat je al aan trippen denkt op die leeftijd... Ik wist toen zelf niet eens wat dat was.
Klik om te vergroten...

ik ook niet, ongeloofelijk hoe snel de jeugd nu met drugs begint.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben nog steeds blij dat ik het gedaan heb.
L
LADdLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sublimo zei:
KoxBox zei:
Ik vind het nogal opmerkelijk dat je al aan trippen denkt op die leeftijd... Ik wist toen zelf niet eens wat dat was.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, ik ben zelfs pas op mijn 14de/15de begonnen met het roken van sigaretten. Toen wist ik dus echt nog niks af van drugs.
Klik om te vergroten...

haha,, dat is in mijn omgeving best wel anders...
laatst nog gevraagd door n paar jongens van 12 of ik wiet voor ze kon regelen
(niet gedaan natuurlijk,, goede verantwoordelijke 15jarige ben ik toch xD)
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Op zich lijkt negen me ook best een mooie leeftijd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."