Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugsgebruik af-/aanraden

Drugsgebruik af-/aanraden

63 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#1
We houden onszelf toch niet voor dat het niet "slecht" is om te gebruiken? Ik bedoel, het is beter van niet.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dreuge zei:
We houden onszelf toch niet voor dat het niet "slecht" is om te gebruiken?
Klik om te vergroten...

Daar hebben we er anders zat van rondhuppelen hier. :grin:
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou het noch aanraden noch afraden. Ik zou iemand info kunnen geven zodat hij/zij een betere keuze kan maken....
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Verschilt per geval, niet?
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alhoewel ik zelf een fervent roker ben zal ik roken toch wel afraden
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou niemand iets aanraden, daar moet men zelf mee komen / zelf ontdekken.
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ach, mijn zusje heb ik altijd verteld, dat ik d'r benen breek als ik erachter kom dat ze drugs gebruikt.
Maar als ze mijn mening wil weten zal ik wel altijd eerlijk zijn. Als zij vraagt dus vond je het kut/super, dan zal ik wel eerlijk antwoorden. Dan zoekt ze zelf maar uit wat ze er mee doet.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Manonnie zei:
Ach, mijn zusje heb ik altijd verteld, dat ik d'r benen breek als ik erachter kom dat ze drugs gebruikt.
Klik om te vergroten...

Dat vind ik altijd zo kansloos als mensen dat zeggen eh. :tearsofjoy:
Meestal zijn het de ouders die zo iemand proberen af te schrikken; valt me een beetje van je tegen. :rolleyes:
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ach, mijn zusje wil altijd dezelfde dingen doen als mij. Ze gaat nu ook wel eens mee op stap enzovoorts. Maar zal het gewoon zonde van der vinden als ze er dadelijk nog aan verslaafd zal zijn..
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
En dan denk jij dat de been-breek-methode een goede is?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zeg waar het op staat en laat mensen dat lekker zelf beslissen.
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oh nee, en dat zal ik ook heus niet doen, maar ik laat daarmee wel merken dat ik niet achter d'r zal staan als ze het doet.
S
S0s_90Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik denk als mensen interesse krijgen om iets te gaan proberen dat je ze het beste zo goed mogelijk voor kunt lichten. Vertellen over laten testen, dosis, werking en eventuele na effecten.
En ik denk dat je dan je plicht als ervaren drugsgebruiker gedaan hebt. Het voor iemand anders beslissen of ze het wil of niet moeten doen ( verbieden dus ) heeft geen enkele zin. ( Werd ik althans niet warm of koud van ) Het enigste wat ik iemand echt af zou raden is om coke te proberen hoe hypocriet dat ook klinkt. :wave:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Manonnie zei:
Oh nee, en dat zal ik ook heus niet doen, maar ik laat daarmee wel merken dat ik niet achter d'r zal staan als ze het doet.
Klik om te vergroten...

Je geeft haar zo eerder een reden om dingen niet meer met jou te delen. Als iemand het wil, doet hij/zij het toch wel. Zo'n overdreven manier van reageren werkt alleen maar averechts.
Als je toch alleen de boodschap wilt geven dat jij niet achter haar zou staan; zeg dát dan gewoon.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Chris Pontius zei:
Manonnie zei:
Oh nee, en dat zal ik ook heus niet doen, maar ik laat daarmee wel merken dat ik niet achter d'r zal staan als ze het doet.
Klik om te vergroten...

Je geeft haar zo eerder een reden om dingen niet meer met jou te delen.
Klik om te vergroten...
Lijkt mij ook... Als ze het dan toch gaat doen, kan je er beter zijn om raad tegen en ervoor te zorgen dat ze niet te veel neemt.

OT: ik raad enkel mensen drugs aan als ik weet dat ze al andere dingen nemen :)
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als ze erom vraagt zal ik ook wel eerlijk zijn, uiteraard.
Maar denk niet dat het voorlopig zo ver is.
Ze is nu 15 en als ze een fles drank wil ben ik ook de rotste niet, dan haal ik die wel voor d'r.
Als ze 16 is wil ik ook heus wel eens langs de shop voor d'r, ik duidde ook meer op de harddrugs.
Ach, voorlopig is het nog niet zo ver, en als ze erom vraagt zal ik ook wel serieus zijn en niet zeggen ik breek je benen, maar voorlopig houd ik dat wel nog even vol.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dreuge zei:
We houden onszelf toch niet voor dat het niet "slecht" is om te gebruiken? Ik bedoel, het is beter van niet.
Klik om te vergroten...

Beter van niet, daar zeg je het dus al.
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oom Klaas zei:
Dreuge zei:
We houden onszelf toch niet voor dat het niet "slecht" is om te gebruiken? Ik bedoel, het is beter van niet.
Klik om te vergroten...

Beter van niet, daar zeg je het dus al.
Klik om te vergroten...
Maar wel lekker :grin:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#19
lolnoob zei:
Paddo's/truffels zou ik nog wel aanraden aan mensen. Weinig nadelen, en veel voordelen. Ook omdat je er niet verslaafd aan kunt raken.

Maar wel de gevaren duidelijk maken en veel informatie geven.
Klik om te vergroten...
Met aanraden geef je makkelijk de positieve dingen naar voren en laat je de negatieve dingen gemakkelijk achterwege omdat je het tof vind.

Beter zo neutraal mogelijk blijven en hem de conclusies laten trekken of het hem wat lijkt.
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Petrovic zei:
lolnoob zei:
Paddo's/truffels zou ik nog wel aanraden aan mensen. Weinig nadelen, en veel voordelen. Ook omdat je er niet verslaafd aan kunt raken.

Maar wel de gevaren duidelijk maken en veel informatie geven.
Klik om te vergroten...
Met aanraden geef je makkelijk de positieve dingen naar voren en laat je de negatieve dingen gemakkelijk achterwege omdat je het tof vind.

Beter zo neutraal mogelijk blijven en hem de conclusies laten trekken of het hem wat lijkt.
Klik om te vergroten...

Negatief advies helpt niet veel, daarbij denk ik aan de waarschuwingen die op tabaksprodukten staan, niemand ziet ze nog. Men is snel geneigd negatieve oordelen snel naast zich neer te leggen. Als iemand zijn zinnen heeft gezet op het gebruik van een middel, denk ik niet dat je daar veel aan kunt doen, zelfs het aanduiden van gevaren lijkt me op zo'n moment eigenlijk zinloos.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."