Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugsgebruik af-/aanraden

Drugsgebruik af-/aanraden

63 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hangt voor mij helemaal af van welke persoon ik voor mij heb. Er zijn maar weinig mensen die ik iets zou aanraden.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zou jij met de kennis en ervaring met drugs die je nu hebt mensen af- of aanraden om drugs een keer uit te proberen? En in het geval je het zou aanraden, bij welke drugs(soort) trek je dan de grens?
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik raad mensen alleen mdma en lsd wel eens subtiel aan. Dat zijn drugs waarbij ik in de toekomst mezelf niet schuldig zal hoeven voelen dat ze verslaafd zijn geworden.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Drugs aanraden zou ik sowieso nooit doen, dat vind ik persoonlijk veel te ver gaan.
Zelf zou ik wiet, alcohol, truffels, lachgas en mdma niet afraden zolang ik weet dat het niet extreem word gebruikt.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#5
Paddo's/truffels zou ik nog wel aanraden aan mensen. Weinig nadelen, en veel voordelen. Ook omdat je er niet verslaafd aan kunt raken.

Maar wel de gevaren duidelijk maken en veel informatie geven.
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geen enkele drugs afraden, de beste leerschool is het pad bewandelen. Ik ga er wel vanuit dat het per definitie iedereen z'n eigen schuld gaat als het fout gaat. Je hebt het zelf in de hand, en zo gauw je dit meer hebt zul je op de blaren moeten zitten. Hard doch rechtvaardig, want mijn inziens klopt dit gewoon.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Drugs aanraden zal ik niet zo snel doen; je weet van te voren nooit hoe het kan uitpakken bij iemand.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#8
We houden onszelf toch niet voor dat het niet "slecht" is om te gebruiken? Ik bedoel, het is beter van niet.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dreuge zei:
We houden onszelf toch niet voor dat het niet "slecht" is om te gebruiken?
Klik om te vergroten...

Daar hebben we er anders zat van rondhuppelen hier. :grin:
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zou het noch aanraden noch afraden. Ik zou iemand info kunnen geven zodat hij/zij een betere keuze kan maken....
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
Verschilt per geval, niet?
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alhoewel ik zelf een fervent roker ben zal ik roken toch wel afraden
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou niemand iets aanraden, daar moet men zelf mee komen / zelf ontdekken.
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ach, mijn zusje heb ik altijd verteld, dat ik d'r benen breek als ik erachter kom dat ze drugs gebruikt.
Maar als ze mijn mening wil weten zal ik wel altijd eerlijk zijn. Als zij vraagt dus vond je het kut/super, dan zal ik wel eerlijk antwoorden. Dan zoekt ze zelf maar uit wat ze er mee doet.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Manonnie zei:
Ach, mijn zusje heb ik altijd verteld, dat ik d'r benen breek als ik erachter kom dat ze drugs gebruikt.
Klik om te vergroten...

Dat vind ik altijd zo kansloos als mensen dat zeggen eh. :tearsofjoy:
Meestal zijn het de ouders die zo iemand proberen af te schrikken; valt me een beetje van je tegen. :rolleyes:
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ach, mijn zusje wil altijd dezelfde dingen doen als mij. Ze gaat nu ook wel eens mee op stap enzovoorts. Maar zal het gewoon zonde van der vinden als ze er dadelijk nog aan verslaafd zal zijn..
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
En dan denk jij dat de been-breek-methode een goede is?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeg waar het op staat en laat mensen dat lekker zelf beslissen.
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oh nee, en dat zal ik ook heus niet doen, maar ik laat daarmee wel merken dat ik niet achter d'r zal staan als ze het doet.
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#20
dan hebben ze ook geen duimen :mrgreen:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."