Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe rolde jij in 't drugsmilieu?

Hoe rolde jij in 't drugsmilieu?

111 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Elk weekend is ook stom
o
overalennergensLid
01-01-2024, 00:00
#2
Toen ik in 6vwo zat gingen allemaal vrienden van mij aan de spacecake en die vertelden dat ze het echt te leuk vonden. Toen werd ik ook nieuwsgierig en heb ik dat ook gedaan.

Harddrugs kwamen later pas, ik begon naar Hardcore feesten te gaan met vrienden die allemaal coke of xtc gebruikten en daar moest ik (nog) niets van hebben. Later heb ik met één van hen eerst coke gedaan en een jaar later kreeg ik mijn eerste MDMA trip..
A
AndyyLid
01-01-2024, 00:00
#3
op 12e of 13e in 1e klas ooit een keer een trek gehad van een joint, vond er niets aan, poosje later werd me nog een keer aangeboden, beviel al stukken beter, blowde 1x in de week ofzo wat al gauw elke dag van de week werd, toen op me 16e een keer speed gehad van een goeie vriend, beviel goed, kort daarna gestopt met blowe en elk weekend speed een half jaartje, toen een keertje xtc gehad (waarvan ik ongelofelijk van ging nekken en waarvan ik echt super brak was 3 dagen lang) vond het totaal niet lekker en had mezelf voorgenomen om het nooit weer te doen, poosje daarna zouden we speed halen maar was op waren alleen nog pillen, maar werd me verzekerd dat het goeie waren ( dit keeer bij vertrouwde mensen) dus had maar gekocht, beviel me super goed, toen een poosje aan de pille en speed gezeten bijna elk weekend. toen op school met een dagje uit had een vriend van mij sos bij zich, geprobeert en vond het wel lekker, vooral om nieuwe te nemen als het uit begon te werken. toen vlak daarna gestopt met speed omdat het me sloopte en ik kreeg allemaal stemmen in me kop als ik er een paar dagen op doorging vond k wel freaky!! nu alleen nog af en toe is snoepe of aan de sos. en me dagelijkse dosis dexamfetamine natuurlijk :grin: !!
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Toen ik 16 werd en naar het MBO ging.
Ik moest in de grote vakantie spullen ophalen op het MBO en kwam toen iemand anders tegen waar ik een babbeltje mee ging maken. Toen we op de bus moesten wachten stak ie een sigaret op en vroeg ik of ik er 1 ook mocht (nog nooit gerookt). Puur uit nieuwsgierigheid, en het beviel me goed :smoke:!

Ik kwam ook nog iemand anders tegen die een vriend van me kende, en hij blowde ook - al snel wilde ik dat ook wel is proberen en het beviel me nogmaals érg goed :stoned:. In dat opzicht ben ik altijd iemand die zelf kiest wat ie gebruikt - en gelukkig forceren m'n vrienden ook niemand, zo hoort het ook.

Ik ging me in drugs verdiepen, veel research doen en gewoon als een nerd hardcore de hele avond googlen :rock:. Daarna kwam ik tot de conclusie dat paddo's en LSD me heel interessant in de oren klonken - zo gezegd zo gedaan :).

Sinds dien sta ik open voor ervaringen met allerlei drugs (doe er wel altijd goed onderzoek naar).

Overigens heb ik nog geen LSD gedaan, ik wil eerst nog wat bekender worden met paddo's.
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben eigenlijk een laatbloeier.
Ik was wel 12 toen ik begon met roken maar was 17 toen ik op kamers in amsterdam woonde en een vriend me een joint aanbood .af en toe blowen en veel drank en damn veel geleerd van de dames:grin:

Ik ben gestopt op mijn 20ste en heb zeker 13 jaar doorgebracht aan mijn carriere en gezin.
Toen ben ik gescheiden en ondekte opnieuw de wiet ( daar voor heel af en toe ).
Nu 3 jaar geleden hebben mijn vrouw en ik de xtc ondekt en wauwwwwwww.
Ook hebben we samen anderen middelen ondekt maar x blijft het voor ons.

We zijn semi nieusgierig maar we willen nooit de komplete beheersing verliezen.Dus veel lezen en samen erover praten.Staan we er samen achter dan proberen we het.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#6
Opvallend hoeveel ik hier lees over xtc, sos, speed etc en hoe weinig over paddestoelen en overige psychedelica. Is hier dan werkelijk zoveel minder interesse voor terwijl dat de enige drugs met levensverrijkend nut zijn? (En bovendien het minst/niet schadelijk!)
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
spacelord zei:
Opvallend hoeveel ik hier lees over xtc, sos, speed etc en hoe weinig over paddestoelen en overige psychedelica. Is hier dan werkelijk zoveel minder interesse voor terwijl dat de enige drugs met levensverrijkend nut zijn? (En bovendien het minst/niet schadelijk!)
Klik om te vergroten...

:rolleyes:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Toen ik mn eerste peuk rookte (13 of 14 ofzo?) en licht in mn hoofd werd was ik niet meer te stoppen. Het zelfde jaar de eerste keer dronken geworden en voor het eerste geblowt. Mezelf wijs gemaakt dat ik niet verder wilde gaan, maar zodra mijn beste vriend een keer xtc had gegeten wilde ik ook (interesse, niet meelopen). Volgende dag gehaald, en ja vanaf toen alles geprobeerd wat ik kon krijgen.

Ik ben er toch vrij zeker van dat ik niets gedaan heb om mee te lopen, ik was juist degene die voorstelde aan de mensen met wie ik voor het eerst had gerookt om ook paddo's te halen (is er uiteindelijk pas 2 of 3 jaar later van gekomen). Het is meer dat ik me altijd af vroeg waarom mensen nou bijvoorbeeld rookten of dronken, en het daarom zelf wilde proberen.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#9
Deranged zei:
De term drugsmilieu klinkt op een of andere manier niet als iets waar ik me mee kan identificeren. Drugs waren er op een dag ineens en zijn nooit meer weggegaan maar toch blijf ik stellig de overtuiging houden dat het zogenaamde milieu mij altijd bespaard is gebleven.

Hierbij denk ik eerder aan liquidaties voor een hotel of die man die hartstochtelijk de fles whisky verkoopt aan de de trillende handen die wanhopig een berg kleingeld op de toonbank gooien.

Iets met mieren en slaat nergens op verder, ik weet het. Maar ik krijg er een fijn gevoel van. Net als die schichtige streep waarmee ik dit ga afsluiten.

Een doorgesnoven klimaat, daar heb ik dan wel weer iets mee.
Klik om te vergroten...

Hier ben ik het mee eens. Dat word schrikt echt af.

Verder, het begon met een jointje om stoer te doen. Toen kende ik mensen die wel eens pillen slikten, maar ik moest er zelf niks van hebben. Dacht dat je er dood aan kon gaan en zo. En het was harddrugs, dus dat alleen al associeerde ik met een enorm heftig gevoel wat je je hele leven blijft achtervolgen. Toen ik een filmpje van Filemon bij spuiten en slikken zag dacht ik dat ik het wel een keer wou proberen. Met groot succes.

Uiteindelijk ook door dit forum op LSD en nog een aantal andere drugs uitgekomen, maar die vond ik allemaal niet leuk genoeg, of zelfs vervelend. Nu slik ik gewoon soms een pilletje, verder niks. Blowen vind ik ook niks aan.
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Verkeerd dorp en verkeerde vrienden, als 14/15 jarige met vrienden van dezelfde leeftijd die toen al dealde coke en speed. Eerste keer was speed, vond het niet zoveel aan, toen kreeg ik een keer coke aangeboden op de kermis, vond het zooo geweldig :hearteyes: ... Toen steeds vaker coke gaan gebruiken en toen elke dag en ook steeds vaker speed, stelen van me ouders/broertjes en toen vroeg ik aan een ''maatje'' van me of hij even halve had waar ik nu even geen geld voor had, wat normaal gesporken heel normaal was omdat ik toch altijd aan geld kom komen van me ouders/broertjes maar die waren er toen achter gekomen en hadden de kluis sleutel verstop. Toen kon ik het geld dus niet terug betalen en dat ''maatje'' van me ging rente eisen, eerst was het 20euro maar op een gegeven moment heeft hij er 150euor van gemaakt, maar dat kon ik ook niet betalen en toen heeft hij me in elkaar getrapt en een me nieuwe aerox ook in elkaar getrapt. Aangifte van Mishandeling en Afpersing gedaan, maar toen kwamen er allemaal bedreigingen naar mij... Ga betalen of we verbouwen je gezicht, Ik kom met een paar man naar je huis (broer van een maat van dat ''maatje'' is een gevaarlijke gozer met huurmoordenaars enz.) dus toen dacht ik wat kan ik nou doen om mijn schuld terug te betalen, ik dus maar coke gaan verkopen, 2e avond opgepakt met 15 gram coke op zak...

DON`T do drugs!

Ben nu 16 en al 3-4 maanden clean.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
WAt een verhaal ATB .... clean houden vol houden. Zeker op jou leeftijd, je hebt nog een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang leven voor je!
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Flameon zei:
WAt een verhaal ATB .... clean houden vol houden. Zeker op jou leeftijd, je hebt nog een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang leven voor je!
Klik om te vergroten...

Ja gaat goed nu, 3x in de week UC dus moet vol te houden zijn.
J
JupilerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Schoolmate :P
H
HotseflotsLid
01-01-2024, 00:00
#14
atbboy zei:
Verkeerd dorp en verkeerde vrienden, als 14/15 jarige met vrienden van dezelfde leeftijd die toen al dealde coke en speed. Eerste keer was speed, vond het niet zoveel aan, toen kreeg ik een keer coke aangeboden op de kermis, vond het zooo geweldig :hearteyes: ... Toen steeds vaker coke gaan gebruiken en toen elke dag en ook steeds vaker speed, stelen van me ouders/broertjes en toen vroeg ik aan een ''maatje'' van me of hij even halve had waar ik nu even geen geld voor had, wat normaal gesporken heel normaal was omdat ik toch altijd aan geld kom komen van me ouders/broertjes maar die waren er toen achter gekomen en hadden de kluis sleutel verstop. Toen kon ik het geld dus niet terug betalen en dat ''maatje'' van me ging rente eisen, eerst was het 20euro maar op een gegeven moment heeft hij er 150euor van gemaakt, maar dat kon ik ook niet betalen en toen heeft hij me in elkaar getrapt en een me nieuwe aerox ook in elkaar getrapt. Aangifte van Mishandeling en Afpersing gedaan, maar toen kwamen er allemaal bedreigingen naar mij... Ga betalen of we verbouwen je gezicht, Ik kom met een paar man naar je huis (broer van een maat van dat ''maatje'' is een gevaarlijke gozer met huurmoordenaars enz.) dus toen dacht ik wat kan ik nou doen om mijn schuld terug te betalen, ik dus maar coke gaan verkopen, 2e avond opgepakt met 15 gram coke op zak...

DON`T do drugs!

Ben nu 16 en al 3-4 maanden clean.
Klik om te vergroten...

wat een verhaal :confused: nooit aan gedacht om een paar dagen te gaan werken ipv coke te dealen om ocharme 150 terug te betalen??
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
atbboy zei:
Flameon zei:
WAt een verhaal ATB .... clean houden vol houden. Zeker op jou leeftijd, je hebt nog een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang leven voor je!
Klik om te vergroten...

Ja gaat goed nu, 3x in de week UC dus moet vol te houden zijn.
Klik om te vergroten...


KOM OP! Go for it :wink:
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik verhuisde naar Almere toen ik 11 jaar werd en ging na 4 maanden toen ik 12 werd naar het VMBO .
Daar begon ik met roken en ontmoette ik een paar meisjes waar ik bevriend mee werd, zij hadden een paar oudere vrienden van 16 , met dat groepje heb ik mijn eerste jointje gerookt.
1 van de jongens van 16 werd mijn eerste vriendje waarmee ik zo'n 3 jaar mee ben geweest
Zo heb ik mijn school een beetje verziekt door niet te gaan of ergens verderop van school een jointje te roken, gelukkig nog goed terrecht gekomen :P
De wiet kocht ik in het begin nooit zelf omdat sigaretten al duur waren , ik rookte altijd mee tot ik in de supermarkt een baantje kreeg op mijn 15e.
Toen heb ik op mijn 15e mn eerste xtc pil genomen, het bekende witte duifje.
En later kwam er een hele rits drugs achteraan waarmee ik aan het experimenteren was.
Bij een aantal drugs bleef het bij een enkele keer, zoals LSD maar MDMA is toch wel iets wat ik met regelmaat ben gaan gebruiken.
De drugs haalde ik altijd via via, zo gaat dat nu eigenlijk nog steeds :wink:

Zo, goede opfrissing van mijn geheugen is dit zeg :grin: :P
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#17
3e middelbaar (14 à 15 jaar, zoiets) kunstschool. Says 'nough :grin:

En m'n ouders blowen sinds ik het me herinner...~ dus eigenlijk zat ik er altijd al in, op 'n manier.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Spietfrieker zei:
ik vond het interesant en ben ernaar op zoek gegaan. via via gehoord waar een speed dealer woonde en toen is het balletje gaan rollen.
Klik om te vergroten...

Inderdaad de balletjes rollen :hearteyes:
Ik ben gestopt zelf op een moment waar het uit de hand liep.
Dus geen problemen,en al het geld is ook niet ingenomen of dingen als evt. drugs.
Was geen grote jongen hoor,maar staan hoge straffen op.

Voor me privebal kan ik al de gevangenis in :tearsofjoy:
N
NasicaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gewoon de witte lijnen volgen.
p
plopkoekLid
01-01-2024, 00:00
#20
Toen ik voor het eerst op een party lijntje en pilletje kreeg aangeboden....
Denk dat dit wel bij meerdere mensen gebeurt :)

het gaf me toch wel een meer waarde. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."