Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Sublimo zei: LSD, MDMA, 4-FMP, Ketamine, AMT, alcohol, nicotine. Klik om te vergroten... Geen wonder dat je 't naar je zin hebt gehad op Tomorrowland..."
"weyoun22 zei: Ik denk wel degelijk dat je jezelf "clean'" mag noemen. Je was je immers bewust van een verslaving en hebt die bewust de kop in gedrukt. Ik zou me dus niet al teveel zorgen maken zolang je niet meer de fout in gaat met alcohol en coke. XTC roept totaal niet dezelfde craving op zoals coke en alcohol dat kunnen doen. Het is meer de setting waar je geestelijk aan verslaafd zou kunnen raken (technofeestjes met vrienden, het sociale love gevoel erbij). Klik om te vergroten... Thanks. Wat betreft XTC ben ik me wel degelijk bewust van de gevaren. Ik hou 't binnen de perken, gebruik inderdaad alleen bij de, technofeesten en hou 't gebruik (door alleen m'n vrienden de pillen in beheer te laten houden, en dat niet zelf te doen) recreatief. Overigens ben ik absoluut bekend met het feit dat de associatie van een setting met een middelgebruik ook een reden kan zijn om terug te vallen in gebruik. Mede hierdoor heb ik mijn wekelijkse voetbalwedstrijd bezoek helaas moeten laten gaan, omdat ik dat niet meer los kon (en kan) zien van coke en alcoholgebruik. Mindfuck zei: Ik weet het niet zo goed.. In eerste instantie wou ik roepen, "ja, dom natuurlijk, je bent van 't ene afgekickt en dan begin je aan het volgende." Maar van de andere kant, je praat er wel verantwoordelijk over en je lijkt het in de hand te hebben. Los van alles, vind ik het persoonlijk gewoon niet normaal om het hele weekend, elk weekend te blowen, of je nou een verleden als verslaafde hebt of niet. Maargoed, er zijn zoooo veel mensen die dagelijks blowen.. Het is meer wat je voor jezelf wil, want wie bepaald wat goed of slecht is? Ik wil niet elke dag (in jouw geval elk weekend) met wolken in mijn kop rondlopen en dat niks of niemand je boeit omdat je stoned bent. Ik geloof dat dat niet goed voor je is. Maar weetje.. je vraagt aan ons wat wij vinden, stel nou hier wordt gezegd dat het niet verstandig is, ben je dan ook bereid om te minderen? Ik zou zeggen als je jaren lang gekloot achter de rug hebt met een verslaving, dan heb je je lesje toch wel geleerd? Klik om te vergroten... Als hier als algemene mening naar voren komt dat het toch beter zou zijn te minderen of misschien zelfs te stoppen met XTC of blowen dan is dat zeker iets waar ik bereid ben naar te luisteren en ieder geval iets mee te doen. Het is niet voor niets dat ik een topic heb aangemaakt, als me het niet bezig had gehouden had dat ook niet gedaan. Het is ook een beetje een realitycheck. Ik heb nu het gevoel de hele wereld aan te kunnen (zoveel maanden clean en alles loopt lekker) en juist dat gevoel kan weer een gevaar opleveren. Wat betreft mijn lesje geleerd hebben, ja, dat heb ik absoluut. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat, na de chaotische en drukke levensstijl van de afgelopen jaren is het leven tegenwoordig nogal snel 'saai' voor mij. Hoe stom dat misschien ook klinkt. Ik zeg zeker niet dat mijn leven hiervoor zo boeiend was, no way dat ik terug wil en ik wens 't mijn ergste vijand nog niet toe. Maar eenmaal clean en op 't rechte pad (en bepaalde passies achtergelaten omdat het niet anders kon) ben je wel een bepaald gevoel van 'spanning' kwijt. Door recreatief XTC te gebruiken op de feesten waar ik graag naartoe ga en door in 't weekend te blowen krijg ik iets van dat gevoel terug."
"Mindfuck zei: Vertelvertelvertelverteeeel! Ben zo benieuwd hoe je het vond!! Klik om te vergroten... Hij heeft een tripreport geschreven. http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=28509"
"Dodental al opgelopen naar 18! Als ik zo die foto's bekijk en de berichten lees en vooral ook ooggetuigenverslagen hoor dan is het echt verschrikkelijk beangstigend geweest daar in die tunnel. Ongelooflijk dat dit heeft kunnen gebeuren!"
"Aangrijpend..."
"cropp zei: Ik krijg meestal wel zin om te praten, maar niet om te luisteren... Klik om te vergroten... Herkenbaar. Paar weken geleden op een feest stond een maat van me maar tegen me aan te lullen. Ik volgde er geen woord van, snapte het ook allemaal niet waar 'ie 't over had dus op een gegeven moment zeg ik: "Gast, ik ben West-Indisch doof aan m'n rechteroor. Stop talking!" Vervolgens echt een uur een discussie gevoerd of het nou westindisch doof of oostindisch doof is, hehe. Die eindeloze discussies die voortkomen uit drugsgebruik vind ik echt onbetaalbaar soms"
"1. XTC 2. wiet 3. coke (gebruik 't niet meer sinds 10 maanden, maar vond 't altijd een fijne drug)"
"Veel vrienden roken L&M sigaretten. Heb zelf altijd het gevoel daar minstens 4 van te moeten roken wil ik enigszins het idee krijgen ook daadwerkelijk te roken. Voor mij dus geen ander merk dan Marlboro. It's a fine brand!"
"Goed, lees al geruime tijd mee op het forum en vind het nu wel is tijd om mijn eigen verhaal te doen. Ben vanaf m'n 16e (ben nu 25) vrij snel verslaafd geraakt aan coke en alcohol (de welbekende combinatie). Het werd van kwaad tot erger met als dieptepunten een volledige uitkering van een afgesloten verzekering er in één maand doorheen jassen (ruim € 8000,-), de auto van een vriend meenemen zonder toestemming omdat ik coke wilde scoren en vervolgens de auto total los gereden en meerdere arrestaties. Na al deze sores zat er uiteindelijk maar één ding op: afkicken. Ben in 2007 bij de verslavingszorg onder behandeling gekomen en heb zo ongeveer alles wat ze te bieden hebben wel doorlopen. Van gesprekken met een hulpverlener tot een deeltijdbehandeling (3 dagen in de week) en van detox opnames naar langere kliniekopnames. Dat ging af en aan, meestal ging het een maand (of 2) goed om vervolgens weer terug te vallen. Maar uiteindelijk, na bijna 3 jaar ploeteren, gaat het sinds september vorig jaar goed. Geen alcohol- en cokegebruik meer dus nu al 10 maanden clean en nog 2 maanden te gaan dan zit ik op 1 jaar. Maar goed, dan kom ik eigenlijk gelijk op de reden waarom ik dit schrijf. Wat ik wél doe is blowen (wiet) en XTC nemen op feesten/festivals. Bij het blowen merkte ik dat het dit jaar steeds meer werd. Ik ken de verslavingsproblematiek natuurlijk als geen ander en herkende de signalen wel op tijd waardoor ik mezelf de regel heb opgelegd dat ik alleen blow op vrijdagavond en in 't weekend. Verder niet. Door m'n ADHD ben ik nog wat extra verslavingsgevoelig en moet ik hier gewoonweg extra op letten. Dat probeer ik wel en tot nu toe gaat dat goed. Komen we bij het XTC gebruik. Oud & Nieuw was weer de eerste keer sinds lange tijd. 2 pillen gepakt op een feest en genoot vooral van de 1e. Moet zeggen dat, toen 'ie uitwerkte, ik wel gigantisch veel trek kreeg in coke en dus nam ik als alternatief maar een 2e XTC pil. Ben daar van geschrokken, even geen XTC meer maar na een maand of twee toch weer begonne. Heb nu denk ik iets van 5 feesten achter de rug waarbij ik XTC heb gebruikt. Nooit meer dan 2 pillen (hou de pillen nooit zelf bij me, vrienden doen dat). Klinkt heel kinderachtig maar ik ben gewoonweg niet te vertrouwen met meerdere pillen in mijn bezit. Heb dat één keer gehad dit jaar en toen nam ik er in totaal 4,5 in. Dus ik ken mezelf en hoef die dingen niet bij me te houden. Heb er nu 5 thuis liggen voor Rockit volgende week, die pass ik aan m'n vrienden en die zorgen ervoor dat ik zeker een fijne tijd ga beleven daar, hehe. Anyway, veel vrienden zeggen trots te zijn dat ik nu meer dan 10 maanden 'clean' ben. Maar is clean is dit geval wel echt clean? Natuurlijk, mijn main issues waren alcohol en coke en die zijn al 10 maanden aan de kant geschoven. Mijn behoefte aan die middelen is ook veel en veel minder geworden en heb het gevoel sterk in mijn schoenen te staan wat dat betreft. Maar laten we eerlijk zijn, er gaat geen feest voorbij zonder XTC gebruik (hoewel ik 't binnen de perken probeer te houden zoals je kan lezen hierboven) en er word toch van vrijdagavond t/m zondag flink geblowd. Ik voel me daar overigens prettig bij en heb niet het gevoel verslaafd te zijn aan deze middelen maar toch bekruipt me altijd een naar gevoel als mensen zeggen dat ze blij zijn dat ik nu 'clean' ben. Alsof ik ze voorlieg... Ik zit lang genoeg in de molen van de verslavingszorg om te weten dat volgens hun 'recreatief gebruik' niet bestaat, vooral niet bij iemand met ADHD en iemand die jarenlang verslaafd is geweest. "Je bent nu gewoon vervanging aan het zoeken!", zei m'n begeleider deze week. Ik zou graag jullie mening hierover horen. Ben ik echt met vuur aan het spelen of is de manier waarop ik het middelgebruik nu probeer in te vullen gewoon goed vol te houden zolang ik 't maar scherp in de gaten hou zelf?"
"Fishhead0707 zei: Pak een punt.... Klik om te vergroten... Zoooo, brings memories back! Pak 'n punt... Eén of twee..."