Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe rolde jij in 't drugsmilieu?

Hoe rolde jij in 't drugsmilieu?

111 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
J
JupilerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Schoolmate :P
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi,

Wanneer ben jij eigenlijk voor het eerst in contact gekomen met het drugsmilieu?
(wanneer en wat gebruikte je voor de eerste keer en op welke manier kwam je aan je drugs, en hoe zit dat nu tegenwoordig?)
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn broer (2 jaar ouder) bood aan om eens wat wiet voor mij mee te nemen toen hij uit amsterdam kwam (was toen 17). In de 2 jaar daarna veel geblowed met mensen, aantal van die mensen hebben mij met andere dingen kennis laten maken.

Mijn interesse was gauw gewekt :wink:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#4
door dit forum ?
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Door mijn psychiater, die me in mijn leven meer dan een honderd gram oxazepam heeft voorgeschreven.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het was meer een springende beweging. Head first.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#7
De term drugsmilieu klinkt op een of andere manier niet als iets waar ik me mee kan identificeren. Drugs waren er op een dag ineens en zijn nooit meer weggegaan maar toch blijf ik stellig de overtuiging houden dat het zogenaamde milieu mij altijd bespaard is gebleven.

Hierbij denk ik eerder aan liquidaties voor een hotel of die man die hartstochtelijk de fles whisky verkoopt aan de de trillende handen die wanhopig een berg kleingeld op de toonbank gooien.

Iets met mieren en slaat nergens op verder, ik weet het. Maar ik krijg er een fijn gevoel van. Net als die schichtige streep waarmee ik dit ga afsluiten.

Een doorgesnoven klimaat, daar heb ik dan wel weer iets mee.
p
plopkoekLid
01-01-2024, 00:00
#8
Toen ik voor het eerst op een party lijntje en pilletje kreeg aangeboden....
Denk dat dit wel bij meerdere mensen gebeurt :)

het gaf me toch wel een meer waarde. :)
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ongeveer 4 jaar geleden, kwam ik op een nieuw skatepleintje met wat vrienden. Sindsdien ben ik daar niet meer weggegaan. (ik kom er nog steeds) Ik leerde er iedereen kennen, en er ontstonden nieuwe vriendschappen. Die nieuwe vrienden gebruikte wel eens wat weed, en met hun rookte ik ook mijn eerste joint, later ook mijn eerste keer LSD en 2c-b. En niet te vergeten, df. Jullie hebben vooral mijn interesse in drugs opgewekt. Vooral tripreports hebben de aanzet gegeven om eens iets anders als wiet en alcohol te gebruiken.

Nu zit ik zowat op mezelf. Af en toe experimenteer ik wel eens met iets nieuws, maar ik probeer het drugsmilieu zover mogelijk ven me af te houden. Het is niet gezond voor me, ik kan heel moeilijk nee zeggen tegen aanbiedingen. En als ik het thuis heb liggen dan blijft het er meestal niet lang liggen. Behalve met tripmiddelen dan, daar kan ik lang afblijven.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als klein jochie was ik altijd al heel benieuwd naar drugs, en dan voornamelijk tripmiddelen. Toen ik 18 was begon ik dingen erover op te zoeken en begon ik met lichte dingen zoals paddestoelen en DXM. Toen leerde ik iemand uit mijn klas kennen die wel eens wat gebruikte en samen met hem heb ik mijn eerste xtc pilletje genomen. En toen ging het balletje zeg maar rollen. :)
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maat van me kwam met wiet aan zetten.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
Andrew zei:
Foute broer? No way!
Klik om te vergroten...
Wel als het op de manier die jij daar voor beschreef zou zijn gegaan.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tsja, ik zocht het zelf gewoon op. Ik en mijn beste vriend waren allebei gewoon heel erg geinteresseerd in drugs en dus zijn we op een dag naar de coffeeshop gegaan en hadden we daar voorgedraaide joints gekocht. We waren toen net 15 jaar (in 1995 werd er nog helemaal niet streng naar leeftijd gecontroleerd). In diezelfde tijd was de gabberscene ook nog heel groot, dus van daar uit was het niet moeilijk om daar wat vrienden uit te kiezen, die aan xtc, coke en speed konden komen...

Toen ik 18 was, had ik een relatie met iemand die xtc verkocht op feesten, dus vanaf toen was het helemaal niet lastig meer voor me om ergens aan te komen. :wink:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#14

Direct toen ik dit hoorde op een jonge leeftijd vroeg ik m'n broer om een paar hijsen van z'n joint.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#15
2 jaar geleden door mijn broer, was toen 15! :openmouth:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Andrew zei:
2 jaar geleden door mijn broer, was toen 15! :openmouth:
Klik om te vergroten...
Skandalig! :openmouth:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Een foute broer, dat ken ik. Werd jij vervolgens ook de foute vriend?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#18

?

Deranged zei:
De term drugsmilieu klinkt op een of andere manier niet als iets waar ik me mee kan identificeren. Drugs waren er op een dag ineens en zijn nooit meer weggegaan maar toch blijf ik stellig de overtuiging houden dat het zogenaamde milieu mij altijd bespaard is gebleven.

Hierbij denk ik eerder aan liquidaties voor een hotel of die man die hartstochtelijk de fles whisky verkoopt aan de de trillende handen die wanhopig een berg kleingeld op de toonbank gooien.

Iets met mieren en slaat nergens op verder, ik weet het. Maar ik krijg er een fijn gevoel van. Net als die schichtige streep waarmee ik dit ga afsluiten.

Een doorgesnoven klimaat, daar heb ik dan wel weer iets mee.
Klik om te vergroten...
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#19
rond de leeftijd van 15, toen de exames gedaan waren, wat wiet gaan roken met vrienden.
vies slecht van geweest, dacht in mijn eige dat ik het nooit meer zou doen maar de kick om iets illegaals te doen werd groter en deed het nog eens en had er toen een zeer chill gevoel van.
ben het blijven gebruiken en van het een komt het ander.
door df ben ik mij wel meer gaan interesseren in drugs maar df heeft me ook zeer goed geholpen met het omgaan van drugs door de tripreports,... zo ben ik nooit echt slecht gegaan met drugs, heb altijd wel goed mijn grens gekend.
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik was 16/17 en ik was al een tijdje gedesinteresseerd in paddo's en wat vrienden van mij ook dus besloten we een paar portie's te kopen en ik was verkocht aan psychedelica :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."