Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe rolde jij in 't drugsmilieu?

Hoe rolde jij in 't drugsmilieu?

111 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
o
overalennergensLid
01-01-2024, 00:00
#1
Toen ik in 6vwo zat gingen allemaal vrienden van mij aan de spacecake en die vertelden dat ze het echt te leuk vonden. Toen werd ik ook nieuwsgierig en heb ik dat ook gedaan.

Harddrugs kwamen later pas, ik begon naar Hardcore feesten te gaan met vrienden die allemaal coke of xtc gebruikten en daar moest ik (nog) niets van hebben. Later heb ik met één van hen eerst coke gedaan en een jaar later kreeg ik mijn eerste MDMA trip..
A
AndyyLid
01-01-2024, 00:00
#2
op 12e of 13e in 1e klas ooit een keer een trek gehad van een joint, vond er niets aan, poosje later werd me nog een keer aangeboden, beviel al stukken beter, blowde 1x in de week ofzo wat al gauw elke dag van de week werd, toen op me 16e een keer speed gehad van een goeie vriend, beviel goed, kort daarna gestopt met blowe en elk weekend speed een half jaartje, toen een keertje xtc gehad (waarvan ik ongelofelijk van ging nekken en waarvan ik echt super brak was 3 dagen lang) vond het totaal niet lekker en had mezelf voorgenomen om het nooit weer te doen, poosje daarna zouden we speed halen maar was op waren alleen nog pillen, maar werd me verzekerd dat het goeie waren ( dit keeer bij vertrouwde mensen) dus had maar gekocht, beviel me super goed, toen een poosje aan de pille en speed gezeten bijna elk weekend. toen op school met een dagje uit had een vriend van mij sos bij zich, geprobeert en vond het wel lekker, vooral om nieuwe te nemen als het uit begon te werken. toen vlak daarna gestopt met speed omdat het me sloopte en ik kreeg allemaal stemmen in me kop als ik er een paar dagen op doorging vond k wel freaky!! nu alleen nog af en toe is snoepe of aan de sos. en me dagelijkse dosis dexamfetamine natuurlijk :grin: !!
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Toen ik 16 werd en naar het MBO ging.
Ik moest in de grote vakantie spullen ophalen op het MBO en kwam toen iemand anders tegen waar ik een babbeltje mee ging maken. Toen we op de bus moesten wachten stak ie een sigaret op en vroeg ik of ik er 1 ook mocht (nog nooit gerookt). Puur uit nieuwsgierigheid, en het beviel me goed :smoke:!

Ik kwam ook nog iemand anders tegen die een vriend van me kende, en hij blowde ook - al snel wilde ik dat ook wel is proberen en het beviel me nogmaals érg goed :stoned:. In dat opzicht ben ik altijd iemand die zelf kiest wat ie gebruikt - en gelukkig forceren m'n vrienden ook niemand, zo hoort het ook.

Ik ging me in drugs verdiepen, veel research doen en gewoon als een nerd hardcore de hele avond googlen :rock:. Daarna kwam ik tot de conclusie dat paddo's en LSD me heel interessant in de oren klonken - zo gezegd zo gedaan :).

Sinds dien sta ik open voor ervaringen met allerlei drugs (doe er wel altijd goed onderzoek naar).

Overigens heb ik nog geen LSD gedaan, ik wil eerst nog wat bekender worden met paddo's.
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben eigenlijk een laatbloeier.
Ik was wel 12 toen ik begon met roken maar was 17 toen ik op kamers in amsterdam woonde en een vriend me een joint aanbood .af en toe blowen en veel drank en damn veel geleerd van de dames:grin:

Ik ben gestopt op mijn 20ste en heb zeker 13 jaar doorgebracht aan mijn carriere en gezin.
Toen ben ik gescheiden en ondekte opnieuw de wiet ( daar voor heel af en toe ).
Nu 3 jaar geleden hebben mijn vrouw en ik de xtc ondekt en wauwwwwwww.
Ook hebben we samen anderen middelen ondekt maar x blijft het voor ons.

We zijn semi nieusgierig maar we willen nooit de komplete beheersing verliezen.Dus veel lezen en samen erover praten.Staan we er samen achter dan proberen we het.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#5
Opvallend hoeveel ik hier lees over xtc, sos, speed etc en hoe weinig over paddestoelen en overige psychedelica. Is hier dan werkelijk zoveel minder interesse voor terwijl dat de enige drugs met levensverrijkend nut zijn? (En bovendien het minst/niet schadelijk!)
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
spacelord zei:
Opvallend hoeveel ik hier lees over xtc, sos, speed etc en hoe weinig over paddestoelen en overige psychedelica. Is hier dan werkelijk zoveel minder interesse voor terwijl dat de enige drugs met levensverrijkend nut zijn? (En bovendien het minst/niet schadelijk!)
Klik om te vergroten...

:rolleyes:
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#7
Deranged zei:
Een foute broer, dat ken ik. Werd jij vervolgens ook de foute vriend?
Klik om te vergroten...
Foute broer? No way!
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mijn milieu is nooit veranderd, mensen om me heen zijn net als ik drugs gaan gebruiken, en sommigen zijn er van af gebleven. Maar er is niks veranderd.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#9
zoals de meeste gewoon pure nieuwsgierigheid en toeval
N
NeuroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Toen mijn vrienden gingen chaaben moest ik wel meedoen omdat ik anders niet meer bij "die Mannun" hoorde. Sindsdien ben ik een geestelijk wrak door alle slechte acid en shroomtrips die volgden. BEDANKT RUURD!!!1 KLOOTZAK
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Petrovic zei:
Als klein jochie was ik altijd al heel benieuwd naar drugs
Klik om te vergroten...

14

Hislordship zei:
Medeleerling kwam met wiet aan zetten.
Klik om te vergroten...

Later mijn beste maat geworden. :rock:
*
*little star*Lid
01-01-2024, 00:00
#12
knolselderij zei:
zoals de meeste gewoon pure nieuwsgierigheid en toeval
Klik om te vergroten...

idem
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#13
van de oude middelbare school blowen nu 22 mensen van de 25, dus dat was een beetje onvermijdelijk...

toen kwam er een vriendinnetje die cristiane f had gezien, en vreemd genoeg besloot naar te googlen naar ``legale drugs``, die met dxm aan kwam zetten, ik vond het wel iets geils hebben om zo een hand capsules op te freten...

er heerste toen de aditude ''het zijn maar hoestpilletjes, dat kan toch geen kwaad?''.

mijn eerste pilletje was op mijn eerste hardcore feestje in gemert :tearsofjoy: ...
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben er min of meer per ongeluk ingerold. Ik was op 'n feestje, en opeens werd mij droogjes gemeld dat we MDMA gingen halen.

Olle
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben er niet echt in gerold...nouja, mijn eerste zetje kreeg ik
toen ik op mijn zestiende...of vijftiende, dat weet ik niet meer, een joint aangeboden
kreeg. Onwennig nam ik enkele trekjes, waarop ik zeer duizelig en misselijk werd, doch
voor korte duur. Toen voelde ik mij schuldig, en heb de THC mijn lichaam uitgefietst.

dat was dus mijn eerste drugsmoment, doch niet echt motiverend.
drie jaar later voelde ik in mijzelf een drang, om het onbekende
en nieuwe vanuit mijn eigen ik, te verkennen en te ervaren, door middel
van een middeltje. Ik wilde mij kunnen ontspannen, extreem geluk
kunnen ervaren...toen ben ik er achter aan gegaan. En mijn beste vriend nam ik mee,
we hebben van alles samen voor de eerste keer geprobeerd. Een groter geluk is er niet...

...dat je, al trippend op DXM...ja dxm was het...de nieuwe inzichten die de knuffel-zeehond op de kamer van je beste vriend ons ingeeft, bespreekt! :hearteyes:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#16
Op mn 15e eerste joint van een hippie gekregen, opgepaft en 2 keer van mn stoel gevallen. Nadien vooral op feestjes meegeblowd met vrienden, dan zelf gaan kopen en veel beginnen blowen toen ik een nieuwe drummer gevonde had die met zijn pa wiet kweekte. Interesse gekrege in trippen, ook via hem begonne met paddo's en lsd maar toch mooi altijd maar bij de psychedelica gebleven :) en met oudjaar nog eens zegeltje steken :mrgreen:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#17
Andrew zei:
2 jaar geleden door mijn broer, was toen 15! :openmouth:
Klik om te vergroten...
ook al pilletjes? :P
W
WonderlandLid
01-01-2024, 00:00
#18
De interesse was er altijd al, helaas gelijkgezinde vrienden nog niet. Tot ik hier in huis kwam wonen... Heb fijn een aantal 'spacemaatjes' gevonden en de drugs liggen hier zo ongeveer voor het oprapen. Ik heb het wat dat betreft best goed getroffen :grin:
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik weet het eigenlijk niet.

Op een bepaalde dag zei ik tegen mezelf dat ik eens wiet wou roken en dan ben ik men fiets opgestapt en naar de coffeeshop gereden, met veel geluk er binnengeraakt en men eerste 20 gekocht. Het opgerookt en bij mezelf gedacht van, nou dit is het wel :hearteyes:

Sindsdien is mijn afkeur voor drugs weg en sta ik eigenlijk open voor zowat alles. Dus eigenlijk mijn schuld dat ik in het drugsmilieu rolde :tearsofjoy:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vanaf mijn 14e had er al een echt ziekelijk ziekelijke interesse in

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."