Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVrienden en drugs

Vrienden en drugs

74 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
k
kennethvdsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Deamon zei:
Mijn ervaring is dat je met wat meer ruimdenkende mensen prima over drugsgebruik kunt praten, *****: "Dat is verslavenpraat." *****
Klik om te vergroten...

Ik doe indentiek hetzelfde, als iemand mij vraagt of ik drugs gebruik zeg ik gewoon ja en probeer ze uit te leggen dan alcohol levens kapot maakt waar wiet een leven kan redden...

Closeminded mensen zeggen dan gewoon "dat is verslavingspraat" of "je bent al verblind door uw verslaving".. Dan stop ik meteen met discussieren en verwijs naar mijn alcoholverslaafde vader :smilingimp:

Iedereen heeft recht op een mening? Niet als je die mening niet kan ondersteunen met echte argumenten ipv fictieve propaganda uit de jaren 70... dan is het geen mening meer en ben je heel dom bezig... Vergelijk het met mensen die de holocaust ontkennen (is ook een mening maar slaat nergens op).
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
kennethvds zei:
Ik doe indentiek hetzelfde, als iemand mij vraagt of ik drugs gebruik zeg ik gewoon ja en probeer ze uit te leggen dan alcohol levens kapot maakt waar wiet een leven kan redden...
Klik om te vergroten...
Nouja, wiet is gelinkt aan het ontwikkelen van psychoses dus om nou te beweren dat dat heel veel beter is.. Drugs blijven drugs. Met voor- en nadelen.
k
kennethvdsLid
01-01-2024, 00:00
#3
ZERO- zei:
kennethvds zei:
Ik doe indentiek hetzelfde, als iemand mij vraagt of ik drugs gebruik zeg ik gewoon ja en probeer ze uit te leggen dan alcohol levens kapot maakt waar wiet een leven kan redden...
Klik om te vergroten...
Nouja, wiet is gelinkt aan het ontwikkelen van psychoses dus om nou te beweren dat dat heel veel beter is.. Drugs blijven drugs. Met voor- en nadelen.
Klik om te vergroten...

Ohja? Kan je mij eens een studie(bron) tonen die aanwijst dat wiet psychoses ontwikkelt? Dit is totaal niet waar.
Mensen die alreeds psychische problemen hebben die roken best geen wiet omdat die mensen kans maken om in een psychose terecht te komen

BRON: http://www.druglijn.be/drugs-abc/cannab ... chose.aspx

nog nooit van delirium tremens gehoord?
Als je de nadelen en risicos van alcohol op lange termijn wil kennen dan lees je dit best eens:
http://www.druglijn.be/drugs-abc/alcohol/risicos.aspx

Ga eens langs in een afkick centrum (eerder psyciatrie) voor alcohol verslaafden of ga in de week eens naar een kroeg, na 10 uur s avonds.
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ze zegt niet dat wiet psychoses ontwikkelt, maar dat het aan elkaar gelinkt is. Wiet kan psychoses triggeren, net zoals je zelf zegt
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Algemene (drugs)kennis. :wink: http://drugsinfoteam.nl/drugsinfo/canna ... -psychose/
k
kennethvdsLid
01-01-2024, 00:00
#6
In die tekst staat dat mensen met een achtergrond ivm psychische problemen door het gebruik van cannabis een psychose kunnen triggeren. Niet dat de cannabis die psychose veroorzaakt en veel van die studies zijn uitgevoerd met een zeer kleine doelgroep en zonder de nodige informatie BVB hoeveel gram wiet de gebruikers roken, welke soort, THC %, biologisch of chemisch gekweekt etc... te nemen met een korel zout imo.

voorbeeld van de meest recente studie uit London:
http://www.thelancet.com/pb/assets/raw/ ... 0Forti.pdf

Alcohol daarintegen is reeds uitgebreid onderzocht door verschillende partijen en de gevolgen zijn duidelijk = dodelijk indien niet met mate
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zei ook niet dat wiet roken direct tot een psychose leidt, maar dat wiet gelinkt is aan het ontwikkelen van psychoses. Dat staat ook daar.
Je kan ook gevoelig zijn voor het ontwikkelen van psychoses zonder hiervan af te weten. Die gevoeligheid icm het roken van wiet kan leiden tot een psychose. Hoeft niet, kan wel. Ik zeg precies hetzelfde als jij hoor.
Groot aantal van de mensen die een psychose hebben gehad hebben ook geblowd, maar ja, echt causale relaties aantonen kan nu eenmaal niet.
u
uncoolbeatleLid
01-01-2024, 00:00
#8
De helft van mijn vriendengroep doet drugs, de andere helft verafschuwt drugs en weet zodanig niks van het gebruik van mij en mijn 2 andere vriendinnen. Interesses verschillen automatisch dus ook nogal, en hoe erg ik het ook vind, je voelt wel langzaam een steeds grotere kloof groeien. Natuurlijk probeer ik nog met mijn andere vriendinnen af te spreken, maar sinds wij aan het experimenteren zijn geraakt is het niet meer de hechte groep die het eerst was, heel erg jammer wel, maar zo is het nu eenmaal...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
kennethvds zei:
In die tekst staat dat mensen met een achtergrond ivm psychische problemen door het gebruik van cannabis een psychose kunnen triggeren. Niet dat de cannabis die psychose veroorzaakt en veel van die studies zijn uitgevoerd met een zeer kleine doelgroep en zonder de nodige informatie BVB hoeveel gram wiet de gebruikers roken, welke soort, THC %, biologisch of chemisch gekweekt etc... te nemen met een korel zout imo.

voorbeeld van de meest recente studie uit London:
http://www.thelancet.com/pb/assets/raw/ ... 0Forti.pdf

Alcohol daarintegen is reeds uitgebreid onderzocht door verschillende partijen en de gevolgen zijn duidelijk = dodelijk indien niet met mate
Klik om te vergroten...
Dat je pro wiet bent heb je nou wel in meerdere topics duidelijk gemaakt kennethvds... Het begint een beetje te vervelen als je het mij vraagt. Ik ben zelf ook een groot liefhebber van wiet, maar ga nou niet elke keer dat hippie praatje ophouden dat wiet totaal onschuldig is en dat het eigenlijk geen drugs zou mogen heten. Wiet brengt wel degelijk risico's met zich mee net zoals andere drugs. Ten opzichte van andere drugs zijn de risico's wel is waar enorm beperkt, maar de risico's bestaan wel degelijk.

En ik snap je frustratie dat wiet illegaal is en alcohol legaal. Maar daar hoef je mensen op dit forum niet van te overtuigen hoor, hier weten wij allemaal dat alcohol ook gewoon een drug is. Sterker nog alcohol is een harddrug en wiet een softdrug, maar telkens de gevaren van alcohol noemen om die wiet te bagatelliseren maakt je punt er niet echt sterker op. Lekker appels met peren vergelijken...
k
kennethvdsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Beetje met het verkeerde been uit bed gestapt zeker? Ik zeg echt nergens dat wiet geen enkel risico meebrengt en onschuldig is, ik ondersteun alles met bronnen en sta open voor de mening van anderen (dit heet een gesprek voeren).

Ik was akkoord met ZERO zijn laatste post wat dat vatte ons gesprek mooi samen.

En dat ik steeds alcohol aanhaal is omdat Alcohol de meest gebruikte harddrugs is en ik ervaring heb met alcohol verslaafden (niet verslaving)

Het spijt me zeer dat ik je frustreer met mijn 5 posts in verschillende topics in het COFFEESHOP forum.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
kennethvds zei:
Beetje met het verkeerde been uit bed gestapt zeker? Ik zeg echt nergens dat wiet geen enkel risico meebrengt en onschuldig is, ik ondersteun alles met bronnen en sta open voor de mening van anderen (dit heet een gesprek voeren).
Klik om te vergroten...

Hij irriteert zich gewoon aan je manier van praten en het feit dat je een reactie niet goed leest en daar een discussie op baseert. Wat ZERO zei was gewoon helemaal correct, je leest het alleen verkeerd.

kennethvds zei:
En dat ik steeds alcohol aanhaal is omdat Alcohol de meest gebruikte harddrugs is en ik ervaring heb met alcohol verslaafden (niet verslaving)
Klik om te vergroten...

Alcohol bij een discussie over wiet aanhalen is vrij kenmerkend voor mensen die dagelijks blowen, roept alleen irritaties op en is totaal irrelevant. Trek die vergelijking dus gewoon niet want je vergelijkt appels met peren en voegt verder niets aan de discussie toe.

Voel je verder natuurlijk vrij om te zeggen wat je wilt :)
u
uncoolbeatleLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jesus, ik las jullie discussie toen ik stoned was. Slecht idee :tearsofjoy:

Maar waar, aan elke drugs zitten nadelen verbonden, we moeten het niet mooier maken dan het is. En we hebben het altijd over de mentale schade van wiet, maar wat betreft de longschade dan?

Wel is het een feit dat mensen van alcohol agressieve honden kunnen worden, van wiet worden we chille hippies :grin: maar dat is mijn mening.
k
kennethvdsLid
01-01-2024, 00:00
#13
inderdaad man liever een vuile hippie dan een agresieve dronkkaard :stoned:
haha ja dat gesprek is ook uit zijn context getrokken door miscommunicatie

Je kan longschade counteren met het gebruik van een vaporizer als je dat wil.
je kan ook alcohol vaporizen, geen idee ofdat dat lever schade zal voorkomen? :tearsofjoy:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
hahah nee de lever breekt het af dus dan maakt het niet uit hoe je het inneemt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
SmartieAndMe zei:
kennethvds zei:
Beetje met het verkeerde been uit bed gestapt zeker? Ik zeg echt nergens dat wiet geen enkel risico meebrengt en onschuldig is, ik ondersteun alles met bronnen en sta open voor de mening van anderen (dit heet een gesprek voeren).
Klik om te vergroten...

Hij irriteert zich gewoon aan je manier van praten en het feit dat je een reactie niet goed leest en daar een discussie op baseert. Wat ZERO zei was gewoon helemaal correct, je leest het alleen verkeerd.

kennethvds zei:
En dat ik steeds alcohol aanhaal is omdat Alcohol de meest gebruikte harddrugs is en ik ervaring heb met alcohol verslaafden (niet verslaving)
Klik om te vergroten...

Alcohol bij een discussie over wiet aanhalen is vrij kenmerkend voor mensen die dagelijks blowen, roept alleen irritaties op en is totaal irrelevant. Trek die vergelijking dus gewoon niet want je vergelijkt appels met peren en voegt verder niets aan de discussie toe.

Voel je verder natuurlijk vrij om te zeggen wat je wilt :)
Klik om te vergroten...
Precies mijn punten inderdaad, Thanks Smartie.

Je bent uiteraard vrij om te zeggen wat je wilt kennthvds, daar is dit forum voor. Misschien was ik wat bot en direct, maar ik houd van een eerlijke en relevante discussie over drugs. Begrijp me niet verkeerd ben zelf ook een groot liefhebber van cannabis, maar heb na jaren dagelijks gebruik van mijzelf en vrienden en familie moeten constateren dat het niet zo onschuldig is als er altijd over gepraat wordt.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Cannabis is vooral niet zo onschuldig als alle dagelijkse blowers beweren. :P
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fool zei:
Cannabis is vooral niet zo onschuldig als alle dagelijkse blowers beweren. :P
Klik om te vergroten...
Het feit dat kennthvds al 10 jaar wietverslaafd is (las ik in een van zijn eerste posts) en toch zo positief over Cannabis blijft, bevestigd dat ook wel :)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Fool zei:
Cannabis is vooral niet zo onschuldig als alle dagelijkse blowers beweren. :P
Klik om te vergroten...
Ik moest hardop lachen.
k
kennethvdsLid
01-01-2024, 00:00
#19
SmartieAndMe zei:
Fool zei:
Cannabis is vooral niet zo onschuldig als alle dagelijkse blowers beweren. :P
Klik om te vergroten...
Het feit dat kennthvds al 10 jaar wietverslaafd is (las ik in een van zijn eerste posts) en toch zo positief over Cannabis blijft, bevestigd dat ook wel :)
Klik om te vergroten...

Dat hangt af van hoe je het bekijkt, ik heb een diploma, vaste job, redelijk goede gezondheid en mijn leven is stabieler dan vrienden die nooit geblowed hebben.

Wiet is zeker en vast verslavend, zoals tabak, maar Ik heb geen reden tot klagen momenteel :mrgreen: :stoned:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#20
kennethvds zei:
Dat hangt af van hoe je het bekijkt, ik heb een diploma, vaste job, redelijk goede gezondheid en mijn leven is stabieler dan vrienden die nooit geblowed hebben.

Wiet is zeker en vast verslavend, zoals tabak, maar Ik heb geen reden tot klagen momenteel
Klik om te vergroten...

Oh dat kan ook zeker hoor, dat hoor je mij niet zeggen :) Ik heb zelf ook een redelijk succesvol en gelukkig leven opgebouwd terwijl ik 1,5 jaar stoned was. Ik vind alleen dat een leven rijker is als je niet continu stoned bent maar dat merk je pas als je stopt. Het beïnvloed toch echt je denkwijze en handelswijze op een in mijn ogen negatieve manier.

Maargooeed even goede vrienden :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."